Όσον αφορά τους τελεστές μια ματιά στα θέματα Α3 και Β, του 2010 θα δώσει πολλές απαντήσεις όσον αφορά το θέμα χρήσης συγκριτικών τελεστών.
Σχετικά με τις συναρτήσεις αφου στο διδακτικό πακέτο χρησιμοποιείται η Ρίζα προφανως μπορούν να χρησιμοποιηθούν και οι ενσωματωμένες συναρτήσεις.
Στην ψευδογλώσσα όμως μπορούν γενικά να χρησιμοποιηθούν και άλλες συναρτήσεις , άλλωστε αυτή είναι και η φιλοσοφία της ψευδογλώσσας και του μαθήματος.
Μην ξεχνάμε ότι στον πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά δεν είχε παλιά τον τελεστή div αλλά το μαθηματικό σύμβολο του ακέραιου μέρους.
Δηλαδή το σύμβολο της ρίζας στην ψευδογλώσσα είναι σωστό.
Η ερώτηση εδώ είναι μεχρι ποιο βαθμό όμως μπορούν οι μαθητές να χρησιμοποιούν συναρτήσεις?
Ένας κανόνας θα μπορούσε να ήταν : Ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε συνάρτηση θέλει αρκεί η χρήση της να μην αλλάζει την αλγοριθμική δυσκολία του προβλήματος
Επειδή αυτός ο κανόνας είναι πολύ γενικός, μια λύση θα ήταν να δίνονται για κάθε θέμα το interface των συναρτήσεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, με μια σύντομη περιγραφή για κάθε μια σε ένα παράρτημα μαζί με τα θέματα.
Αυτό πάλι θα ήταν δύσκολο σήμερα δεδομένων των τελευταίων οδηγιών για οικονομία στο χαρτί και τα δεύτερα τετράδια.