Ένα λάθος που φαίενται να έχουν κάνει αρκετοί μαθητές είναι να έχουν λύσει την άσκηση χωρίς χρήση συνάρτησης. Δεν ξέρω που οφείλεται αυτό πάντως είναι λάθος που επαναλαμβάνεται αρκετά συχνά.
...2 μαθήτριές μου που υπέπεσαν σε αυτό το λάθος ( ; ). Μετά από συζήτηση κατάλαβα οτι έκαναν τα εξής:
1ο ΒΗΜΑ: έτρεμαν καθ'όλη τη διάρκεια της εξέτασης (αχχχ αυτό το άγχος)
2ο ΒΗΜΑ: διάβασαν την εκφώνηση
3ο ΒΗΜΑ: την κατανόησαν αμέσως (σε επίπεδο επίλυσης προβλήματος)
4ο ΒΗΜΑ: την έλυσαν στο πρόχειρο
5ο ΒΗΜΑ: την πέρασαν στο καθαρό
...αλλά δεν
ΠΡΟΣΕΞΑΝ οτι η εκφώνηση απαιτούσε τη χρήση
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
Κρίνοντας από το υψηλό γνωστικό τους επίπεδο θα έλεγα οτι μάλλον το άγχος τους οδήγησε σε αυτή την παράλειψη. Δυστυχώς το άγχος των μαθητών μας είναι ιδιαίτερα υψηλό αυτές τις στιγμές και πολλές φορές "νεκρώνει τα εγκεφαλικά τους κύτταρα".
Το θέμα όμως θα μπορούσε να διατυπωθεί διαφορετικά
i) να κατασκευάσετε ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ που κλπ
ii) να κλπ με χρήση της συνάρτησης που έχετε κατασκευάσει στο βήμα (i)
...αν η επιτροπή ήθελε να εξετάσει τη γνώση ΣΥΝΤΑΞΗΣ και ΚΛΗΣΗΣ μιας συνάρτησης.
PS.
ΣΑΦΕΣ θέμα δεν είναι αυτό που εμείς κρίνουμε οτι είναι διατυπωμένο "καθαρά" αλλά αυτό που δεν δημιουργεί παρανοήσεις στους μαθητές μας.