Αποστολέας Θέμα: απορία σε κλειστά και ανοιχτά διαστήματα τιμών σε πολλαπλή επιλογή  (Αναγνώστηκε 2705 φορές)

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 166
Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα διαβάζει τους πόντους (π) και θα εμφανίζει το ποσό που του αναλογεί σε δώρο Σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα

      ΠΟΝΤΟΙ                                  ΔΩΡΟ / ΠΟΝΤΟ
   
       1000<= π < 3000                          1.20 euro
       
        3000<= π <=6000                      2   euro

        6000 < π                                      3   euro

θεωρήστε κλιμακωτό τον υπολογισμό

ποιά είναι η σωστή λύση με αποκλειστική χρήση της πολλαπλής επιλογής και χωρίς την χρήση περιττων συνθηκών σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 563
  • There can be only one...may it be AEPP.
Αν χρησιμοποιήσεις πολλαπλή επιλογή θα πρέπει να φράξεις το πρώτο διάστημα και από πάνω και από κάτω. Ενώ για το δεύτερο μόνο από πάνω. Όσο για το τρίτο διάστημα θα έχεις σκέτο αλλιώς οπότε δεν χρειάζεσαι συνθήκη.
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Γενικά, είμαι αντίθετος με τέτοιες γενικές συνταγές που πολλές φορές ανάλογα με την περίπτωση οδηγούν σε παρερμηνείες...
Καλύτερα να δώσεις τη λύση που προτείνεις για τη συγκεκριμένη άσκηση...

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 166
Είναι σωστή η παρακάτω λύση αν ο υπολογισμός δεν είναι με κλιμακωτή χρεωση
Αν π < 1000. τότε
         D:= 0
Aλλιως αν. π < 3000 τότε
         D:=1,2 * π
Αλλιώς αν. π<=6000 τότε
       D:=2 * 'π
Αλλιώς
          D:= 3 * π
Τέλος αν
« Τελευταία τροποποίηση: 12 Οκτ 2013, 08:00:51 πμ από ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ »
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

gkatsion

  • Κατσιώνης Γιώργος - Καθηγητής ΠΕ19
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 149
  • Είμαστε επιστήμη και όχι δεξιότητα!
Αν δεν είναι κλιμακωτή και αλλάξεις και κάποια συμβολάκια, ναι σωστή είναι!
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 563
  • There can be only one...may it be AEPP.
Αν δεν είναι κλιμακωτή και αλλάξεις και κάποια συμβολάκια, ναι σωστή είναι!

Επίσης με την προϋπόθεση οι πόντοι(π) να είναι μη αρνητικός. ;)
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Επίσης με την προϋπόθεση οι πόντοι(π) να είναι μη αρνητικός. ;)

Μας δίνεις τη λύση που περιέγραφες στο προηγούμενο μήνυμά σου;

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 563
  • There can be only one...may it be AEPP.
Μας δίνεις τη λύση που περιέγραφες στο προηγούμενο μήνυμά σου;
Ε... όχι απαραίτητα. Θα ήθελα η άσκηση να λέει κάτι του στύλ "..υποθέτουμε πως οι πόντοι είναι μή αρνητικός.." οπότε δεν θα χρειαζόταν φραγή του πρώτου διαστήματος που είχα αναφέρει σε προηγούμενο μήνυμά μου. Ακόμα καλύτερα θα προτιμούσα στην εκφώνηση να αναφέρεται  "..να γίνει έλεγχος εισαγωγής της μεταβλητής πόντοι ώστε να εισάγονται μόνο θετικές τιμές..." κάτι τέτοιο θα ήταν καλύτερο αλλά όχι θεμιτό για την απορία του κυρίου ΣΧΟΙΝΑ ΚΩΣΤΑ.
Βασικά το τελευταίο μου μήνυμα ήταν μια συμπλήρωση στην απάντηση που έδωσε ο συνάδελφος κύριος Γιώργος Κατσιώνης.
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Ε... όχι απαραίτητα. Θα ήθελα η άσκηση να λέει κάτι του στύλ "..υποθέτουμε πως οι πόντοι είναι μή αρνητικός.." οπότε δεν θα χρειαζόταν φραγή του πρώτου διαστήματος που είχα αναφέρει σε προηγούμενο μήνυμά μου. Ακόμα καλύτερα θα προτιμούσα στην εκφώνηση να αναφέρεται  "..να γίνει έλεγχος εισαγωγής της μεταβλητής πόντοι ώστε να εισάγονται μόνο θετικές τιμές..." κάτι τέτοιο θα ήταν καλύτερο αλλά όχι θεμιτό για την απορία του κυρίου ΣΧΟΙΝΑ ΚΩΣΤΑ.
Βασικά το τελευταίο μου μήνυμα ήταν μια συμπλήρωση στην απάντηση που έδωσε ο συνάδελφος κύριος Γιώργος Κατσιώνης.

Ο λόγος που επανέρχομαι είναι επειδή θεωρώ ότι στο αρχικό σου μήνυμα, η λύση που περιγράφεις ίσως έχει "λάθος παρερμηνείας"!

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 563
  • There can be only one...may it be AEPP.
Ο λόγος που επανέρχομαι είναι επειδή θεωρώ ότι στο αρχικό σου μήνυμα, η λύση που περιγράφεις ίσως έχει "λάθος παρερμηνείας"!
Ναι. Η σκέψη μου είναι η εξής:

!Αρχή_επανάληψης
 Διάβασε π
!Μέχρις_ότου π >= 0

Αν π >=1000 και π <= 3000 τότε     ! και πάνω και κάτω φράγμα
 δώρο <-- 1.2
Αλλιώς_αν π <= 6000 ! μόνο πάνω φράγμα στο εύρος διαστήματος
 δώρο <-- 2.0
Αλλιώς ! χωρίς συνθήκη
 δώρο <-- 3.0
Τέλος_αν

Μπορεί να γίνει και κλιμακωτός υπολογισμός. Εννοείται.
Βέβαια αν οι πόντοι που αναφέρονται είναι κάτω απο 1000 (και υποθέτουμε οτι είναι και πάνω από το 0 αν δεν θέλουμε να έχουμε έλεγχο) τότε σύμφωνα με την άσκηση του κυρίου ΣΧΟΙΝΑ ΚΩΣΤΑ δεν θα έχουμε δώρο. Αυτά εννοούσα με τα μηνύματά μου.
Ελπίζω να μην είπα καμία χαζαμάρα και να μπέρδεψα περισσότερο την κατάσταση. 
Υ.Γ. Αν επίσης ακολουθήσει κάποιος αυτό το σκεπτικό και βάλει και Εμφάνισε, τότε θα πρέπει να προστεθεί και η εντολή "δώρο <--0 " αρχικά για να μην έχω κανένα πρόβλημα καθοριστικότητας.( ??? )
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Βέβαια αν οι πόντοι που αναφέρονται είναι κάτω απο 1000 (και υποθέτουμε οτι είναι και πάνω από το 0 αν δεν θέλουμε να έχουμε έλεγχο) τότε σύμφωνα με την άσκηση του κυρίου ΣΧΟΙΝΑ ΚΩΣΤΑ δεν θα έχουμε δώρο. Αυτά εννοούσα με τα μηνύματά μου.

Όμως στη λύση που δίνεις, τι θα συμβεί αν το π είναι π.χ. 500 ;

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 563
  • There can be only one...may it be AEPP.
Όμως στη λύση που δίνεις, τι θα συμβεί αν το π είναι π.χ. 500 ;

Το δώρο θα είναι μηδέν. Έτσι νομίζω, αν κρίνω από τα συμφραζόμενα της άσκησης.
Ελπίζω να μην είπα καμία χαζαμάρα και να μπέρδεψα περισσότερο την κατάσταση. 
Υ.Γ. Αν επίσης ακολουθήσει κάποιος αυτό το σκεπτικό και βάλει και Εμφάνισε, τότε θα πρέπει να προστεθεί και η εντολή "δώρο <--0 " αρχικά για να μην έχω κανένα πρόβλημα καθοριστικότητας.( ??? )
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Το δώρο θα είναι μηδέν. Έτσι νομίζω, αν κρίνω από τα συμφραζόμενα της άσκησης.

Δεν διαφωνώ με το τι ζητάει η άσκηση, αλλά με το αν η λύση σου πράγματι κάνει αυτό που λες...
Π.χ. με π=500 το δώρο σού βγαίνει ίσο με 2! Ακόμα κι αν, όπως λες, δώσεις αρχική τιμή δώρο <--0, πάλι η τελική τιμή θα είναι 2!! Νομίζω ότι αν εκτελέσεις τις εντολές της λύσης σου, θα το δεις κι εσύ!  ::)

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 563
  • There can be only one...may it be AEPP.
Δεν διαφωνώ με το τι ζητάει η άσκηση, αλλά με το αν η λύση σου πράγματι κάνει αυτό που λες...
Π.χ. με π=500 το δώρο σού βγαίνει ίσο με 2! Ακόμα κι αν, όπως λες, δώσεις αρχική τιμή δώρο <--0, πάλι η τελική τιμή θα είναι 2!! Νομίζω ότι αν εκτελέσεις τις εντολές της λύσης σου, θα το δεις κι εσύ!  ::)

Πραγματικά ούτε κάν μου πέρασε ποτέ από το μυαλό αυτό το πράγμα. Ποτέ! :o
Δεν το είχα προσέξει ποτέ ούτε και θα το πρόσεχα.
+10000 για την επιμονή σας κύριε Αδαμόπουλε και ευχαριστώ πολύ.
Δικό μου λάθος. Θέλω να σβήσω όλα τα παραπάνω μηνύματά μου για να ξεπλύνω την ντροπή.  :-[
Το σωστό  όπως προείπαν και οι συνάδελφοι:
Κώδικας: [Επιλογή]
!Αρχή_επανάληψης
  Διάβασε π
!Μέχρις_ότου π ≥ 0

Αν π ≤ 1000 τότε
  δώρο ← 0.0
αλλιώς_αν π ≤ 3000 τότε
  δώρο ← 1.2
αλλιώς_αν π ≤ 6000 τότε
  δώρο ← 2.0
αλλιώς
  δώρο ← 3.0
Τέλος_αν
Εμφάνισε δώρο
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 166
Ευχαριστώ πολύ για τις προσπαθειεςκαι. προτεινόμενες λυσεις
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Πραγματικά ούτε κάν μου πέρασε ποτέ από το μυαλό αυτό το πράγμα. Ποτέ! :o
Δεν το είχα προσέξει ποτέ ούτε και θα το πρόσεχα.

Είχα υποψιαστεί από την αρχή την πιθανή παρερμηνεία για αυτό και επέμεινα...!

Δες κι ένα απολύτως σχετικό θέμα που είχα ανοίξει παλιότερα:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2145 (...πριν από 4 χρόνια! Πώς περνάνε τα χρόνια!!!)

Διάβασε και την #9 απάντησή μου σε εκείνο το θέμα, η οποία ίσως περνάει και σε φιλοσοφικά επίπεδα, ειδικά στο β)...

Γενικά, πιστεύω πως είναι καλύτερο πρώτα να προηγείται η κατανόηση σε βάθος και μετά η όποια υιοθέτηση τεχνικών - συνταγών...

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 563
  • There can be only one...may it be AEPP.
β) η 2η λύση είναι σωστή μεν, αλλά κατά τύχη, αφού πράγματι τελικά δεν θα προκύψουν αρνητικοί αριθμοί! Όμως ο δημιουργός της είναι φως φανάρι ότι δε βασίζεται στην υπόθεση αυτή. Μάλλον θέλει να μας δείξει ότι εξετάζει και την πιθανότητα των αρνητικών αριθμών, μόνο που ατύχησε!!! Ή ακόμα χειρότερα, μπορεί κάποιος να του είπε ότι σε τέτοια πινακάκια, από την 2η περίπτωση και μετά δεν θα βάζει τον 1ο έλεγχο, και στην τελευταία περίπτωση θα βάζει σκέτο το αλλιώς, αφού ο βαθμολογητής μπορεί και να κόψει, και μπορεί να μην έχει καταλάβει τίποτα!!
Είναι να φοβάσαι γιατί μερικοί συνάδελφοι έχουν καταφέρει να "διαβάζουν" και κυψελίδες ανθρώπινης μνήμης (και δη τις δικές μου).
+1000
Και πάλι ευχαριστώ κ. Αδαμόπουλε. :)
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής