Ψηφοφορία

Ποιά πιστευέτε ότι θα είναι η εξέλιξη του ΑΕΠΠ στο νέο λύκειο ?

Θα υπάρχει σαν υποχρεωτικό μάθημα
0 (0%)
Θα υπάρχει ως μάθημα επιλογής
0 (0%)
Δεν θα υπάρχει καθόλου
0 (0%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 0

Η ψηφοφορία έληξε: 24 Ιούν 2013, 05:26:47 μμ

Αποστολέας Θέμα: Το μέλλον του επαγγέλματος μας  (Αναγνώστηκε 5745 φορές)

che

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 290
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« στις: 10 Απρ 2013, 02:15:12 μμ »
http://www.star.gr/Pages/Ellada_Kosmos.aspx?art=175925&artTitle=epistrofi_stis__desmes_allazoun_ta_panta_sto_lykeio_apo_ton_septemvrio

Συνάδελφοι πως το κρίνετε το προσχέδιο ;
Ποσα απο τα υποχρεωτικά θα ειναι εξεταζόμενα ;

kostas76

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
Κατάργηση του μαθήματος στο Λύκειο!
« Απάντηση #1 στις: 10 Απρ 2013, 03:39:33 μμ »
Έχω την εντύπωση ότι το μάθημα της Πληροφορικής πάει πια για κατάργηση στο Λύκειο. Οι οργανικές στο Λύκειο θα χαθούν και θα είμαστε ο αδύναμος κρίκος στις ορέξεις του Υπουργείου.
Δυστυχώς, εμείς θα συνεχίζουμε να ασχολούμαστε με τα σεμινάρια και τις ανούσιες επιμορφώσεις Α και Β επιπέδου για μικρά παιδιά.

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1427
  • There are always possibilities...
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #2 στις: 10 Απρ 2013, 05:34:51 μμ »
Έχω την εντύπωση ότι το μάθημα της Πληροφορικής πάει πια για κατάργηση στο Λύκειο. Οι οργανικές στο Λύκειο θα χαθούν και θα είμαστε ο αδύναμος κρίκος στις ορέξεις του Υπουργείου.
Δυστυχώς, εμείς θα συνεχίζουμε να ασχολούμαστε με τα σεμινάρια και τις ανούσιες επιμορφώσεις Α και Β επιπέδου για μικρά παιδιά.
Μα δεν κατάλαβες συνάδελφε. Οι επιμορφώσεις είναι ακριβώς για εκεί που μας προορίζουν. Για μικρά παιδιά!
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ΓΑΖΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

  • Πληροφορικοί Δυτικής Μακεδονίας
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ Η ΧΩΡΙΣ;
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #3 στις: 10 Απρ 2013, 05:42:57 μμ »
Το κριτήριο της εξόδου (απο το λυκειο) είναι υποχρεωτικό.

jfk1976

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 45
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #4 στις: 10 Απρ 2013, 06:55:06 μμ »
Εαν δείξουμε ότι είμαστε εύκολος αντίπαλος θα το περάσουν. Πρέπει η αντίδρασή μας να είναι αγωνιστική και μαζική! Εαν δεν μαζέψουμε π.χ 500 άτομα στο υπουργείο τότε καλά να μας κάνουν...

tfat

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 11
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #5 στις: 10 Απρ 2013, 08:53:09 μμ »
Συνάδελφοι, δείτε αναλυτικά το προσχέδιο για το λύκειο

http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/104131112.jpg

Απ' ότι φαίνεται δεν υπάρχει ούτε μια ώρα για την ειδικότητά μας ούτε στην Α' ούτε στη Β' Λυκείου. Το αξιοπερίεργο είναι ότι μας δίνουν από 3 ώρες και στον 2ο και στον 3ο κύκλο σπουδών(απ΄ότι διαφαίνεται με μεγαλύτερη βαρύτητα στον 3ο) της Γ' Λυκείου και ίσως κάποιες λιγοστές και καθόλου δεδομένες ώρες επιλογής πάλι στη Γ' Λυκείου. Δηλαδή με τη λογική του Υπουργείου ένας μαθητής δε θα έρχεται καθόλου σε επαφή με την πληροφορική κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου και ξαφνικά στη Γ' θα είναι βασικό μάθημα στους 2 από τους 3 κύκλους σπουδών!!! Μαγείααααααα!!!!!!!!!!!!!!!!

dim

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 445
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #6 στις: 10 Απρ 2013, 11:34:02 μμ »
Νέοι κύκλοι σπουδών...
Δίωρο αύξηση ωραρίου....
Αριθμός μαθητών ανά τμήμα...
Συγχωνεύσεις σχολείων....
"Αναθέσεις"...
Αξιολόγηση.....
Εξορθολογισμός...




dim

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 445
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #7 στις: 10 Απρ 2013, 11:41:11 μμ »
Ουπς...
Διάβασα τον παραπάνω αλγόριθμο :D.. (κάτι δεν κολλάει)
έχει είσοδο έχει επεξεργασία αλλά δεν έδινε έξοδο.....
πάμε πάλι...

Νέοι κύκλοι σπουδών...
Δίωρο αύξηση ωραρίου....
Αριθμός μαθητών ανά τμήμα...
Συγχωνεύσεις σχολείων....
"Αναθέσεις"...
Αξιολόγηση.....
Εξοστρακισμός!

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 843
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #8 στις: 11 Απρ 2013, 12:05:01 πμ »
Δεν έχει νόημα όπως παρουσιάζεται με τη μορφή αυτή το πρόγραμμα σπουδών

Δεν μπορεί ένας  μαθητής να διδάσκεται Μαθηματικά - Φυσική - Χημεία - Βιολογία - Επιστήμη υπολογιστών..

να το βάλουμε και Κβαντομηχανική να τον ξετινάξουμε λέω εγώ

Προφανώς κάποια επιλογή θα γίνεται μαθημάτων θα γίνεται...

che

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 290
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #9 στις: 11 Απρ 2013, 10:37:23 πμ »
Εγω τουλάχιστον σε επίπεδο γ´ λυκείου το βλέπω αναβαθμισμένο το μάθημα μας. Δεδομένου ότι εμπλεκομαστε σε 2 κύκλους. Όλα νομίζω κρίνονται απο το ποια μαθήματα θα ειναι εξεταζόμενα. Δεν νομίζω οι υποψήφιοι της ιατρικής δηλαδή να δίνουν Επιστημη υπολογιστών. Μάλλον θα γίνεται επιλογη της βιολογιας σε αυτη την περίπτωση.

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2457
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #10 στις: 11 Απρ 2013, 10:50:26 πμ »
Πράγματι κάτι δεν πάει καλά στο δεύτερο κύκλο. Η ιατρικές σχολές και οι παραδοσιακές σχολές θετικών επιστημών + πολυτεχνεία είναι 2 διαφορετικοί κόσμοι. Ή με το ένα ασχολείσαι ή με το άλλο. Δεν έχει νόημα να είναι στον ίδιο κύκλο. Στο υπάρχον σύστημα έχουν ενοποιήσει τις θετικές επιστήμες +πολυτεχνεία με τα οικονομικά. Τώρα μας στέλνουν με τις ιατρικές.
Τόσο δύσκολο είναι να καταλάβουν ότι οι παλιές δέσμες είχαν κάνει το σωστό διαχωρισμό στα αντικείμενα; (Θετικές επιστήμες/ πολυτεχνεία - Ιατρικές σχολές - Φιλολογικές/Νομικές - οικονομικά)... 4 ανεξάρτητοι κόσμοι σε 4 διαφορετικές δέσμες. Βέβαια θα πρέπει να απαντηθεί και το ερώτημα: αν είναι να τα κάνουμε όπως ήταν πριν τότε γιατί τα κάναμε έτσι όπως είναι τώρα;

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2307
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #11 στις: 11 Απρ 2013, 11:23:45 πμ »
Έχω μεγάλη απορία τι θα περιλαμβάνει το μάθημα Εφαρμογές Υπολογιστών του 3ου κύκλου
Προγραμματισμός δεν θα είναι σίγουρα γιατί δεν ταιριάζει με το πνεύμα του κύκλου
Οπότε, με τι θα ασχολείται;
Με Powerpoint, Excel, SPSS κτλ.;;;
Και οι εξετάσεις πώς θα γίνονται;;;;
Χαχαχαχαχαχαχαχαχα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Gnirut

  • Επισκέπτης
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #12 στις: 11 Απρ 2013, 11:42:18 πμ »
Ανάπτυξη δεν χρειάζεται η χώρα;
Μας προσέλαβαν, μας πληρώνουν, ε ας μας χρησιμοποιήσουν με ..."αναπτυξιακό" τρόπο.

6 χρόνια γυμνάσιο-λύκειο δύο ώρες τη βδομάδα επιστήμη υπολογιστών ΚΑΙ προγραμματισμό.
Σε όλους τους τύπους σχολείων γενικά, επαγγελματικά, τεχνικά, απογευματινά, εσπερινά ή ό,τι άλλο.

Διδασκαλία χρήσης υπολογιστών την εποχή των windows 8 και των tablets δεν την χρειάζονται πλέον οι έφηβοι ή μπορεί να περιοριστεί μόνο στο δημοτικό σε μονόωρη εβδομαδιαία βάση και στα πλαίσια των υπόλοιπων μαθημάτων.

Με ένα κατάλληλο πρόγραμμα σπουδών, διαβαθμισμένης δυσκολίας μέχρι την Γ' λυκείου, μέσα σε 6 χρόνια η Ελλάδα θα έχει 18 χρονούς με τα καλύτερα software και computer skills παγκοσμίως.

Άντε μετά να μη γίνει η χώρα software center όλης της ευρώπης.

spin

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 76

elias

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 31
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #14 στις: 11 Απρ 2013, 08:32:39 μμ »
Ψυχραιμία! Μην πιστεύουμε ότι μας πασάρουν.

Υ.Γ Δεν ξέρω αν τελικά φύγει η πληροφορική, πρέπει επειγόντως πάντως να μπεί μάθημα του στυλ "Η αξιοπιστία της πληροφορίας και η αξιολογηση της" :)

landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #15 στις: 22 Απρ 2013, 10:43:47 πμ »
Δηλαδή παιζει να μη δινεται το μάθημα απο του χρόνου ?


landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #16 στις: 22 Απρ 2013, 10:47:53 πμ »
Εγώ που θέλω να δώσω το 2015 θα υπαρχει το μάθημα σαν εξεταζόμενο ;


petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2307
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #17 στις: 22 Απρ 2013, 11:33:53 πμ »
Προφανώς και θα υπάρχει, μην ανησυχείς
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #18 στις: 22 Απρ 2013, 01:13:04 μμ »
Ετσι οπως ειναι το μάθημα καλύτερα να ειναι επιλογης οχι υποχρεωτικο.
Υπαρχει μεγάλο θεμα με το μάθημα αυτο γενικά .

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2307
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #19 στις: 22 Απρ 2013, 01:17:04 μμ »
Ίσα ίσα, αν θέλουμε σαν χώρα να αναπτύξουμε κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αυτό θα μπορούσε να είναι η παροχή υπηρεσιών τεχνολογίας, αλλά αυτό προϋποθέτει να τέμνεται όλο το οικοδόμημα της εκπαίδευσης από τις αρχές της πληροφορικής
Σαν ανέκδοτο το αναφέρω βέβαια
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 843
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #20 στις: 22 Απρ 2013, 11:47:30 μμ »
'Εχετε καταλάβει τι πυρηνικό όπλο έπεσε στα χέρια μας?

http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/katsikas-proedrod-esyp?utm_source=feedly

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 843
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #21 στις: 23 Απρ 2013, 12:18:14 πμ »
Ετσι οπως ειναι το μάθημα καλύτερα να ειναι επιλογης οχι υποχρεωτικο.
Υπαρχει μεγάλο θεμα με το μάθημα αυτο γενικά .

Τι είδους θέμα?

nikosx

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 368
  • ___
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #22 στις: 23 Απρ 2013, 07:36:09 πμ »
Πράγματι, συνάδελφος ηλεκτρολόγος, για να δούμε.
Νίκος Ξένος
nkxenos@yahoo.gr

landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
Το μαθημα τις ΑΕΠΠ Στις πανελλαδικές
« Απάντηση #23 στις: 23 Απρ 2013, 08:32:34 πμ »
Το μαθημα της ΑΕΠΠ ειναι πολυ εξειδικευμένο για παιδια Λυκειου.

Καλύτερα να δίνονται 4 μαθήματα όπως παλια που στη Πρώτη
δέσμη δίναμε Εκθεση Μαθηματικά Φυσική και Χημεία.
Μετά αν περάσει κάποιος σε σχολή Πληροφορικής ας δει εκει τους
αλγόριθμους.

Κανονικά έπρεπε να έμπαιναν θέματα που να αξιολογείται αν ξέρει
ο υποψήφιος να χειρίζεται στοιχειωδώς τις δομές επανάληψης,
επιλογής,ακολουθίας και τους πίνακες.
Εδώ τα θέματα που έχουν μπει μετα το 2007 δεν τα λύνεις μέσα σε μιαμιση ώρα
(γιατι άλλη μιαμιση ώρα πρέπει να έχεις αφιερώσει για τα θέματα θεωρίας ΠΟΥ
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΣΚΗΣΕΙΣ).
Το χαρτί που πρέπει να καταναλώσεις με τα γραψε σβήσε για μία άσκηση είναι
ατελείωτο και επόμενο έιναι ένας μαθητής να τα χάνει έχοντας και την πιεση τω 3 ωρών.
Κανονικά πρέπει να υπαρχει τερματικό μόνο με notepad μεσα που να φτιαχνεις εκει τον αλγόριθμο
οπότε δεν καταναλώνεται το χαρτί του αιώνα και προσθετα νοιώθεις καλύτερα βλέποντας μπροστά
σου σε οθόνη αυτα που γράφεις.



 

noname

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2013
  • *
  • Μηνύματα: 193
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #24 στις: 23 Απρ 2013, 09:13:51 πμ »
Το μαθημα της ΑΕΠΠ ειναι πολυ εξειδικευμένο για παιδια Λυκειου.

Εξειδικευμένα είναι όλα τα μαθήματα των κατευθύνσεων. Εκτός αν εννοείς ότι η ΑΕΠΠ είναι πολύ τεχνικό μάθημα. Αυτό είναι μια άλλη κουβέντα.

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #25 στις: 23 Απρ 2013, 09:23:52 πμ »
Το μαθημα τις ΑΕΠΠ Στις πανελλαδικές
   -> Το μάθημα της ΑΕΠΠ στις πανελλαδικές"

Μέχρι το 2015 που θα εξεταστείς κι εσύ, σίγουρα θα έχεις αλλάξει άποψη για πολλά! Επομένως, ας μην προβαίνεις σε αφορισμούς και μάλιστα τόσο έντονα! Και μάλιστα μέσα σε ένα θέμα που έχει τον συγκεκριμένο τίτλο...

Επίσης, η πρότασή σου για εξέταση μέσω υπολογιστή είναι τελείως ανέφικτη...

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 843
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #26 στις: 23 Απρ 2013, 09:28:45 πμ »
Το μαθημα της ΑΕΠΠ ειναι πολυ εξειδικευμένο για παιδια Λυκειου.

Καλύτερα να δίνονται 4 μαθήματα όπως παλια που στη Πρώτη
δέσμη δίναμε Εκθεση Μαθηματικά Φυσική και Χημεία.
Μετά αν περάσει κάποιος σε σχολή Πληροφορικής ας δει εκει τους
αλγόριθμους.

Κανονικά έπρεπε να έμπαιναν θέματα που να αξιολογείται αν ξέρει
ο υποψήφιος να χειρίζεται στοιχειωδώς τις δομές επανάληψης,
επιλογής,ακολουθίας και τους πίνακες.
Εδώ τα θέματα που έχουν μπει μετα το 2007 δεν τα λύνεις μέσα σε μιαμιση ώρα
(γιατι άλλη μιαμιση ώρα πρέπει να έχεις αφιερώσει για τα θέματα θεωρίας ΠΟΥ
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΣΚΗΣΕΙΣ).
Το χαρτί που πρέπει να καταναλώσεις με τα γραψε σβήσε για μία άσκηση είναι
ατελείωτο και επόμενο έιναι ένας μαθητής να τα χάνει έχοντας και την πιεση τω 3 ωρών.
Κανονικά πρέπει να υπαρχει τερματικό μόνο με notepad μεσα που να φτιαχνεις εκει τον αλγόριθμο
οπότε δεν καταναλώνεται το χαρτί του αιώνα και προσθετα νοιώθεις καλύτερα βλέποντας μπροστά
σου σε οθόνη αυτα που γράφεις.



 

Σίγουρα θα ήταν καλύτερο να υπήρχε άλλη μία ώρα εργαστηρίου, αλλά αυτό που λες με το γράψε-σβήσε δεν θα συμφωνήσω καθόλου...Δηλαδή τι να πουν στα άλλα μαθήματα....

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2307
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #27 στις: 23 Απρ 2013, 10:53:59 πμ »
Υποτίθεται ότι η δουλειά του καθηγητή είναι να σε καθοδηγήσει στο πώς θα αποφύγεις το γράψε-σβήσε και να μάθεις να σκέφτεσαι και να ενεργείς με δομημένο τρόπο
Αν φτάσεις στο σημείο να γράφεις και να σβήνεις για πολλή ώρα, ή δεν δούλεψες πολύ, ή δεν μπήκες στο πνεύμα του μαθήματος
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #28 στις: 23 Απρ 2013, 11:00:42 πμ »
Τα παιδια ας απαντήσουν για το μάθημα της ΑΕΠΠ.
Δεν έχετε παρα να τα ρωτήσετε.

Το θέμα με τον υπολογιστή το ξερω είναι ανεφικτο.....αλίμονο
Απλά σας λέω είναι πολυ εξειδικευμένο για να εξετάζεται
σαν υποχρεωτικό στις Πανελλαδικές.

Αν θέλει κάποιο παιδί ας το δηλώνει προαιρετικά και να το
δίνει . Που είναι δηλαδή το παράδοξο ;

Αλλά ότι και να λέω το μάθημα μαλλον το δίνω οποτε
εντάξει παιδια ολα καλα . ΑΕΠΠ ειναι .. θα περασει .

noname

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2013
  • *
  • Μηνύματα: 193
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #29 στις: 23 Απρ 2013, 11:40:00 πμ »
Τα παιδια ας απαντήσουν για το μάθημα της ΑΕΠΠ.
Δεν έχετε παρα να τα ρωτήσετε.
Κάθε χρόνο και κάθε μέρα ρωτάω και παίρνω απαντήσεις από δεκάδες παιδιά. :-)

Απλά σας λέω είναι πολυ εξειδικευμένο για να εξετάζεται
σαν υποχρεωτικό στις Πανελλαδικές.
Ας το ξαναγράψω: Όλα τα μαθήματα κατευθύνσεων είναι εξειδικευμένα. :-)

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2457
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #30 στις: 23 Απρ 2013, 12:31:36 μμ »
Το μαθημα της ΑΕΠΠ ειναι πολυ εξειδικευμένο για παιδια Λυκειου.

Καλύτερα να δίνονται 4 μαθήματα όπως παλια που στη Πρώτη
δέσμη δίναμε Εκθεση Μαθηματικά Φυσική και Χημεία.
Μετά αν περάσει κάποιος σε σχολή Πληροφορικής ας δει εκει τους
αλγόριθμους.

Η άποψη αυτή με ενδιαφέρει, ειδικά τώρα που από ότι κατάλαβα ότι είσαι μαθητής Α λυκείου και ασφαλώς ψαγμένος. Γιατί είναι εξειδικευμένο ένα εισαγωγικό μάθημα αλγορίθμων;
Ας το δούμε με ένα παράδειγμα της καθημερινότητας: σου δίνουν 10 αριθμούς και σου ζητάνε να τους βάλεις σε σειρά. Εσύ μηχανικά τους βάζεις. Δεν είναι αρκετά ενδιαφέρον το να αντιληφθείς τι ακριβώς έκανε ενστικτωδώς ο εγκέφαλός σου και έβαλε τα 10 πράγματα σε σειρά;

Άλλο παράδειγμα. Ανοίγεις ένα τηλεφωνικό κατάλογο και ψάχνεις να βρεις ένα όνομα. Τι κάνεις ακριβώς; Δεν είναι προφανές το ερώτημα. Μπορείς να ψάξεις με τη σειρά ή μπορεί να πας στο ευρετήριο, η να πας στη μέση και μετά στο μισό του μισού κλπ. Δεν έχει ενδιαφέρον να καταλάβεις τι ακριβώς κάνεις λύνοντας αυτό το καθημερινό (για όλους μας) πρόβλημα;

landreou

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 124
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #31 στις: 23 Απρ 2013, 12:34:50 μμ »
Πόσο εξειδίκευση μπορέι να έχουν τα Μαθηματικά απο τη στιγμή που είναι 3 κεφάλαια και παλιά διαβάζαμε απο 3 βιβλία ;
( και ακόμα πιο παλια μη σου πω τι γινόταν ... ασε )
Με το ίδιο σκεπτικό και η φυσική σε σχεση με πιο παλια ( και βγάλε ..... για τι πιο παλια μιλάμε για το πλήρες χάος απο πλευράς ύλης ).
Και για τη Χημεία τα ίδια ισχύουν .
Καλά δε μιλάω για την εξειδικευση της Εκθεσης  ( τι να λεμε εδω ....) .

Αλλα τί να λεμε τώρα ;

Το μάθημα καλό θα ήταν να γινει προαιρετικό στις εξετάσεις ( και όχι να μη διδάσκεται στα σχολεία - τουναντίον ) .

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2307
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #32 στις: 23 Απρ 2013, 01:26:06 μμ »
Η ανούσια ενασχόληση με τεχνικές μαθηματικών, χωρίς να φαίνεται πουθενά πρακτική εφαρμογή, είναι προτιμότερη από ένα μάθημα που σε μαθαίνει να βάζεις την σκέψη σου σε μια σειρά για να καταλάβεις και ο ίδιος πώς σκέφτεσαι;;;
Η ενασχόληση με εξειδικευμένα θέματα φυσικής (κύματα, μηχανικές κτλ.) είναι λιγότερο εξειδικευμένη από ένα μάθημα αλγοριθμικής;
Εκείνα γιατί δεν είναι προαιρετικά;
Επειδή μάθαμε από μικροί ότι τα μαθηματικά και η φυσική είναι το παν, ο,τι και να περιλαμβάνει η ύλη τους;;

Σε φόρουμ πληροφορικών είσαι, τέτοιες απόψεις θα διαβάσεις. Απλά σκέψου το λίγο πιο αντικειμενικά και κυρίως περίμενε μέχρι να δεις το μάθημα μας και τα άλλα μαθήματα στην πράξη
Και σε κείνα τα μαθήματα θα δεις ανούσια πράγματα. Απλά εκείνα υποβαθμίζονται γιατί τα παιδιά τα βλέπουν σαν μαθήματα βαρύτητας και η προσήλωση είναι τυφλή
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2457
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #33 στις: 23 Απρ 2013, 04:01:25 μμ »
Το βασικό ζητούμενο είναι η επίλυση προβλήματος. Αν δεις στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών δίνεται έμφαση στην επίλυση προβλημάτων. Απλά οι μαθηματικοί δεν το εφαρμόζουν. Δείχνουν πχ εξισώσεις αλλά όταν έρθει η ώρα να τις εφαρμόσουν στην επίλυση προβλημάτων πάνε παρακάτω.

Ο λόγος που υπάρχουν τα μαθηματικά στο σχολείο (το επίσημο επιχείρημα δηλαδή) είναι ότι οξύνουν την ικανότητα του μαθητή στο να λύνει προβλήματα. Δυστυχώς οι μαθηματικοί το ξεχνούν.

Για τον ίδιο λόγο είναι σημαντική και η αλγοριθμική στο σχολείο. Αλγόριθμος είναι τα βήματα που κάνεις για να λύσεις ένα πρόβλημα. Άρα όχι μόνο το λύνεις, αλλά καταγράφεις και τα βήματα ώστε να μπορεί κάποιος χωρίς νοημοσύνη (πχ ο υπολογιστής) να τα εκτελέσει μηχανικά και να φτάσει στη λύση.
Για τον ίδιο λόγο που έχουν  θέση τα μαθηματικά στο σχολείο (λύση προβλημάτων) έχει θέση και η αλγοριθμική.

tdrivas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 655
  • κάποτε έκαιγαν βιβλία,τώρα καίνε μυαλά...
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #34 στις: 24 Απρ 2013, 10:28:10 πμ »
Αυτό που φαντάζει εφικτό, είναι δίκαιο και προκρινόταν πριν λίγο καιρό είναι να ορίζει το τμήμα τα απαιτούμενα μαθήματα..Πώς θα πας Χημικό χωρίς Χημεία ή Πληροφορική δίχως αλγοριθμική..?? Η παραπάνω ιδέα με την σειρά της πρέπει να βασιστεί σε κάτι ΠΟΛΥ σημαντικό..τον επαγγελματικό προσανατολισμό ή καλύτερα την εύρεση των κλίσεων του κάθε παιδιού...
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1427
  • There are always possibilities...
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #35 στις: 24 Απρ 2013, 08:20:31 μμ »
Αυτό που φαντάζει εφικτό, είναι δίκαιο και προκρινόταν πριν λίγο καιρό είναι να ορίζει το τμήμα τα απαιτούμενα μαθήματα..Πώς θα πας Χημικό χωρίς Χημεία ή Πληροφορική δίχως αλγοριθμική..?? Η παραπάνω ιδέα με την σειρά της πρέπει να βασιστεί σε κάτι ΠΟΛΥ σημαντικό..τον επαγγελματικό προσανατολισμό ή καλύτερα την εύρεση των κλίσεων του κάθε παιδιού...
Μα αυτό ακριβώς είναι το θέμα. Η πληροφορική (και η αλγοριθμική ως τμήμα της) ΔΕΝ πρέπει να είναι μόνο εξειδίκευση για την σχολή. Πρέπει να είναι μάθημα γενικής παιδείας. Και στο παράδειγμα που αναφέρεις, η χημεία από παράδοση μόνο έχει την θέση που έχει στην γενική παιδεία, ενώ κατά τη γνώμη μου προσφέρει στο σύγχρονο άνθρωπο πολύ λιγότερα από την πληροφορική!
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

nik_gr

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 15
Απ: Το μέλλον του επαγγέλματος μας
« Απάντηση #36 στις: 29 Απρ 2013, 03:15:28 μμ »
Σε όλες τις σχολές της Τεχνολογικής κατεύθυνσης υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής και διδάσκονται γλώσσες προγραμματισμού. Το ΑΕΠΠ μπορεί να μη διδάσκει JAVA ή αντικειμενοστραφή προγραμματισμό και να στηρίζεται περισσότερο στις αρχές της BASIC, αλλά εισάγει τους υποψήφιους φοιτητές στη νοοτροπία του αλγοριθμικού προγραμματισμού και τους διευκολύνει να ανταπεξέλθουν στα μαθήματα που θα συναντήσουν αργότερα. Επίσης, θεωρώ ότι είναι λιγότερο εξειδικευμένο και πολύ πιο χρήσιμο από το ΑΟΔΕ και το ΑΟΘ.

itt

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 429
  • Real stupidity beats ΑΙ any time
Απ: Το μαθημα τις ΑΕΠΠ Στις πανελλαδικές
« Απάντηση #37 στις: 02 Μάι 2013, 05:28:22 μμ »
Το μαθημα της ΑΕΠΠ ειναι πολυ εξειδικευμένο για παιδια Λυκειου.

Καλύτερα να δίνονται 4 μαθήματα όπως παλια που στη Πρώτη
δέσμη δίναμε Εκθεση Μαθηματικά Φυσική και Χημεία.
Μετά αν περάσει κάποιος σε σχολή Πληροφορικής ας δει εκει τους
αλγόριθμους.

Κανονικά έπρεπε να έμπαιναν θέματα που να αξιολογείται αν ξέρει
ο υποψήφιος να χειρίζεται στοιχειωδώς τις δομές επανάληψης,
επιλογής,ακολουθίας και τους πίνακες.
Εδώ τα θέματα που έχουν μπει μετα το 2007 δεν τα λύνεις μέσα σε μιαμιση ώρα
(γιατι άλλη μιαμιση ώρα πρέπει να έχεις αφιερώσει για τα θέματα θεωρίας ΠΟΥ
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΣΚΗΣΕΙΣ).
Το χαρτί που πρέπει να καταναλώσεις με τα γραψε σβήσε για μία άσκηση είναι
ατελείωτο και επόμενο έιναι ένας μαθητής να τα χάνει έχοντας και την πιεση τω 3 ωρών.
Κανονικά πρέπει να υπαρχει τερματικό μόνο με notepad μεσα που να φτιαχνεις εκει τον αλγόριθμο
οπότε δεν καταναλώνεται το χαρτί του αιώνα και προσθετα νοιώθεις καλύτερα βλέποντας μπροστά
σου σε οθόνη αυτα που γράφεις.


Το μάθημα δεν είναι καθόλου εξειδικευμένο,δεδομένου πώς δεν παρουσιάζεται κανένα εξεζητημένο abstraction.Απεναντίας,είναι αρκετά παρωχημένο σε πολλά θέματα και πάρα πολλά πράγματα τα παρουσιάζει με τουλάχιστον αστόχαστο τρόπο.Επίσης,όπως ήδη ειπώθηκε,σε κάθε τμήμα προπτυχιακού επιπέδου(απο βιολογικά εως οικονομικά) χρησιμοποιούν ανάλογο λογισμικό,οπότε είναι εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας να μην υφίσταται το μάθημα σαν βασικό.