Η προσέγγιση της διδασκαλίας του αλγόριθμου ευθείας ανταλλαγής και η από μέσα προς τα έξω διδακτική του προσέγγιση υπήρξε το θέμα της παρουσίασης που πραγματοποιήσαμε στο συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής στην Φλώρινα.
Δουκάκης, Σ., Γιαννοπούλου, Π., & Πέρδος, Α. (2012). Πρόταση διδακτικής προσέγγισης του αλγόριθμου της ταξινόμησης φυσαλίδας. Στο Θ. Μπράτιτσης, (Επιμ.),
Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Διδακτική της Πληροφορικής» (σ. 157-166), Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα.
Η πρόταση ξεκινά:
* από την αντιμετάθεση δύο στοιχείων (έννοιες στη δομή ακολουθίας)
* με την επιλογή αντιμετάθεσης των τιμών δύο μεταβλητών ώστε να λάβει η μία μεταβλητή την μικρότερη τιμή και η άλλη την μεγαλύτερη (δομή επιλογής)
* την επανάληψη του παραπάνω για πολλές τιμές για να ανακαλέσουν οι μαθητές ότι μπορούν να αλλάξουν τους δείκτες στην Για (από 1 μέχρι Ν --> από 2 μέχρι Ν+1)
* την ταξινόμηση ενός στοιχείου σε πίνακα
* την ταξινόμηση δύο στοιχείων σε πίνακα
* και την επανάληψη της διαδικασίας για να ταξινομηθούν τα στοιχεία του πίνακα.
Περισσότερα στο
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=4610.0Ο αλγόριθμος της ταξινόμησης μπορεί να είναι ένα αλγόριθμος που συνήθως παπαγαλίζουν οι μαθητές/τριες, αλλά προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για να διερευνήσουν οι μαθητές βελτιώσεις τους και τροποποιήσεις του.