Επίσης μια παρατήρηση για το θέμα Δ
Έχει ενδιαφέρον αφού το λύσει κάποιος με τον πρώτο τρόπο που θα του έρθει στο μυαλό, να προσπαθήσει να τα κάνει όλα χρησιμοποιώντας μια μόνο επανάληψη.
Δηλαδή να παραμετροποιήσει με κάποιον τρόπο την κατεύθυνση.
Απλοποίησα στην αίθουσα το πρόβλημα της μετακίνησης σε ένα πίνακα, οριζόντια ή κατακόρυφα, αριστερά ή δεξιά, πάνω ή κάτω.
Παρουσίασα τον παρακάτω κώδικα
Διάβασε α, β
Αν α < β τότε
Για ι από α μέχρι β
Εμφάνισε ι
Τέλος_επανάληψης
αλλιώς_αν α > β τότε
Για ι από α μέχρι β με_βήμα -1
Εμφάνισε ι
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_αν
και ρωτάω μήπως θα μπορούσαμε να παραμετροποιήσουμε μια επανάληψη και αντί για δυο να χρησιμοποιήσουμε μόνο μια.
"Μα είναι εύκολο..." μου απάντησε μια μαθήτρια μέσα σε 10 δευτερόλεπτα. "...Να... θα παραμετροποιήσουμε το βήμα."
Ορίστε ο κώδικάς της...
Διάβασε α, β
Για ι από α μέχρι β με_βήμα Α_Μ(Α_Τ(α - β)/(β - α))
Εμφάνισε ι
Τέλος_επανάληψης

ΝΑΙ... με αυτά τα μυαλά θα βαράω ενέσεις οι οποίες θα με κρατάν ζωντανό για ενα χρόνο ακόμα...
αλλά και ντρέπομαι....ντρέπομαι για τα 10 δευτερόλεπτα, γιατί όταν αναρωτήθηκα εγώ ο ίδιος για την παραπάνω παραμετροποίηση χρειάστηκα πολύ περισσότερα.
Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά μιάς και ζυγώνει περίοδος εξετάσεων.