Μια Βάση Δεδομένων επιπέδου Microsoft Access ή OpenOffice Base είναι υπεραρκετή για την κάλυψη των αναγκών του μαθήματος.
Μερικές συμβουλές από την εμπειρία μου:
Μην προσπερνάς τη θεωρία είναι απαραίτητη (εντάξει μπορείς να παραλείψεις τη Ν-ιοστή κανονικοποίηση).
Μάθε τους μαθητές να σχεδιάζουν πρώτα στο χαρτί, να αναγνωρίζουν σχέσεις κλπ και μετά προχώρα στον Η/Υ.
Ξεκίνα με απλές φόρμες και παραδείγματα καθημερινά (π.χ. λίστα ταινιών, ασθενείς νοσοκομείου, μαθητολόγιο).
Εκμεταλλεύσου το γεγονός ότι σχεδίαση φόρμας κάνουν και στη Visual Basic, προγραμματισμό μαθαίνουν και στο Δομημένο κλπ.
Και μία παρατήρηση εκ πικρής πείρας: το αναλυτικό πρόγραμμα των ΕΠΑΛ είναι τόσο ... που τα παιδιά στη Β Λυκείου μαθαίνουν μόνο για Δίκτυα σε όλα τα μαθήματα. Έρχονται στην Γ και νομίζουν ότι Η/Υ και δίκτυο είναι ένα και το αυτό. Από την άλλη και στη Γ Λυκείου κάνουν μόνο προγραμματισμό (μέτρα: ψευδοκώδικα και Pascal στο Δομημένο, Visual Basic, SQL στις βάσεις, Scratch ή Lingo ή άλλο στα Πολυμέσα, εντολές Unix στα Λειτουργικά) χωρίς καμία προηγούμενη επαφή πέραν ίσως του Γυμνασίου.
Αυτό τα αποπροσανατολίζει αφάνταστα και οι μικρές διαφορές μεταξύ γλωσσών τα μπερδεύουν σε σημείο.
Ίσως είναι καλό λοιπόν να τονίσεις πολύ τις βασικές αρχές, ανεξαρτήτως συγκεκριμένης υλοποίησης.