Αποστολέας Θέμα: Θέμα Α  (Αναγνώστηκε 9177 φορές)

NIKOS_KALYVAS

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 11
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #15 στις: 23 Μάι 2011, 01:45:55 μμ »
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ...
ΓΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΘΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΚΑΜΠΟΣΟ ΚΩΔΙΚΑ ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ...

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3244
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #16 στις: 23 Μάι 2011, 01:48:38 μμ »
Το πρόβλημα:    χ^2 =-5 δεν είναι επιλύσιμο στους πραγματικούς αριθμούς, αλλά δεν είναι δομημένο;;;

κατά τη γνώμη μου, το ότι "το πρόβλημα δεν είναι πραγματικές ρίζες"
είναι λύση, απαντάμε στην ερώτηση

αν και έχουν γραφτεί διάφορα για αυτό κατά το πέρασμα των ετών

merlin

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 323
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #17 στις: 23 Μάι 2011, 01:51:31 μμ »
Ελπίζω να μην αρχίσουμε να τσακωνόμαστε...
Προσέξτε λίγο τη διατύπωση των γραφομενων σας, υπάρχει περίπτωση κάποιος να εκλάβει κάτι ως ειρωνικό ή μειωτικό...
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #18 στις: 23 Μάι 2011, 01:53:19 μμ »
το πρόβλημα που θέτεις είναι επιλύσιμο και στους πραγματικούς αριθμούς.
Από την επίλυση του προβλήματος προκύπτει ότι δεν έχει λύση στο R.
Μην μπερδεύουμε την λύση με την επίλυση.

Το πρόβλημα:
χ^2 =-5 δεν είναι επιλύσιμο στους πραγματικούς αριθμούς, αλλά δεν είναι δομημένο;;;

mhtsaras2

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #19 στις: 23 Μάι 2011, 02:17:18 μμ »
κ<-- ελεγχος(χ)

συναρτηση ελεγχος(χ):λογικη
μεταβλητες
 ακαιραιες :χ
 λογικες :ελεγχος
αν χ>1 τοτε
 ελεχγος<--αληθης
αλλιως
 ελεγχος<--ψευδης
τελος_αν

αυτο μπορει να πιαστει σαν σωστο??

fof

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 301
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #20 στις: 23 Μάι 2011, 02:24:35 μμ »
καλό!!!

κ<-- ελεγχος(χ)

συναρτηση ελεγχος(χ):λογικη
μεταβλητες
 ακαιραιες :χ
 λογικες :ελεγχος
αν χ>1 τοτε
 ελεχγος<--αληθης
αλλιως
 ελεγχος<--ψευδης
τελος_αν
αυτο μπορει να πιαστει σαν σωστο??


ή αυτό ;

κ<-- ΟΧΙ (x<=1)

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2260
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #21 στις: 23 Μάι 2011, 02:25:59 μμ »
κ<-- ΟΧΙ (x<=1)

Αυτό είναι προφανώς σωστό

Μαθητής μου που του φάνηκε περίεργο το ερώτημα, βοηθήθηκε από το Α3 και το έλυσε ακριβώς έτσι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3315
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #22 στις: 23 Μάι 2011, 02:26:11 μμ »
κ <--  Χ>1 και (ΟΧΙ Χ<=1)

είναι κάτι που μπορεί να δούμε από κάποιους μαθητές

καλό!!!


ή αυτό ;

κ<-- ΟΧΙ (x<=1)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #23 στις: 23 Μάι 2011, 02:29:40 μμ »
και αυτό:

Κ <- ΟΧΙ(ΟΧΙ(Χ>1))

κ <--  Χ>1 και (ΟΧΙ Χ<=1)

είναι κάτι που μπορεί να δούμε από κάποιους μαθητές

noname

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2013
  • *
  • Μηνύματα: 190
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #24 στις: 23 Μάι 2011, 03:28:33 μμ »
κ <--  Χ>1 και (ΟΧΙ Χ<=1)

είναι κάτι που μπορεί να δούμε από κάποιους μαθητές


Η αλήθεια είναι ότι μια μαθήτρια το έγραψε έτσι! Φαντάζομαι ότι δεν θα χάσει κάτι από τον πλεονασμό.

Stefevan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 274
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #25 στις: 23 Μάι 2011, 03:44:41 μμ »
κ <--  Χ>1 και (ΟΧΙ Χ<=1)

είναι κάτι που μπορεί να δούμε από κάποιους μαθητές

Το είδα και γω

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 801
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #26 στις: 23 Μάι 2011, 03:59:00 μμ »
κ<-- ελεγχος(χ)

συναρτηση ελεγχος(χ):λογικη
μεταβλητες
 ακαιραιες :χ
 λογικες :ελεγχος
αν χ>1 τοτε
 ελεχγος<--αληθης
αλλιως
 ελεγχος<--ψευδης
τελος_αν

αυτο μπορει να πιαστει σαν σωστο??

Μπορεί;

Σίγουρα δείχνει πως ο μαθητής μπορεί να σκεφτεί και να δώσει λύση, η οποία όμως ξεφεύγει από τα όρια της ερώτησης και, με αυστηρά κριτήρια είναι .. λάθος..  Σίγουρα δείχνει πως ο μαθητής δεν είναι εξοικειωμένος με τη διαδικασία εκχώρησης αποτελέσματος λογικής έκφρασης σε λογική μεταβλητή.

Βέβαια ο κώδικάς σου έχει 2 λαθάκια, ένα αστείο και ένα .. λιγότερο αστείο, κατά σειρά: 1) δεν υπάρχει το τέλος_συνάρτησης 2) έχει δήλωση μεταβλητής με το όνομα της συνάρτησης (Λογικές: έλεγχος)

Δεν ξέρω, αν δεν είχε αυτά τα λαθάκια (ειδικά το 2) .. προσωπικά δε θα μου έκανε καρδιά να του κόψω ..

Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2260
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #27 στις: 23 Μάι 2011, 04:02:13 μμ »
Βέβαια λείπει και η ΑΡΧΗ και το ΑΚΑΙΡΑΙΕΣ βγάζει μάτι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 801
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #28 στις: 23 Μάι 2011, 04:10:51 μμ »
Λύσεις σαν αυτές:

κ<-- ΟΧΙ (x<=1)
κ <--  Χ>1 και (ΟΧΙ Χ<=1)
Κ <- ΟΧΙ(ΟΧΙ(Χ>1))

αλλά και άλλες, όπως:

κ <- χ>1 Η Ψευδής

κ <- χ>1 ΚΑΙ Αληθής

και (σίγουρα) αρκετές άλλες, θα δούμε πολλές και, εφόσον δίνουν το σωστό αποτέλεσμα, δε μπορούν να χάσουν μονάδα..

Εντούτοις αναδεικνύουν πιστεύω μία παρανόηση των μαθητών της μορφής: "..λογική παράσταση είναι ό,τι έχει λογικούς τελεστές.." κάτι το οποίο ασφαλώς δεν είναι σωστό (πλήρες) αφού αυτό προσδιορίζει ΣΥΝΘΕΤΗ λογική παράσταση.  Λογική παράσταση είναι και μία σύγκριση, δηλαδή μια ΑΠΛΗ λογική παράσταση.

Εν τούτοις, κανένας από αυτούς τους μαθητές, κατά τη σχεδίαση μιας λύσης, δε θα έκανε λάθος αν αντιμετώπιζε την εκχώρηση της λογικής τιμής μέσω διπλής επιλογής.. ούτε στην περίπτωση της απλής αλλά ούτε και στην περίπτωση της σύνθετης λογικής παράστασης (συνθήκης στο ΑΝ)

Δεν ξέρω, παρά το γεγονός ότι το διδάσκω (στους καλούς και .. διψασμένους) πίστευα και πιστεύω πως η κατανόηση της διαδικασίας αποτίμησης λογικής έκφρασης στο δεξιό μέλος εντολής εκχώρησης, ξεφεύγει από τα "διδακτικά σκόπιμα" στο πλαίσιο του μαθήματος..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Βασίλης Αναστόπουλος

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #29 στις: 23 Μάι 2011, 05:03:37 μμ »
Για το Α1.1
Αν βρούμε ένα δομημένο πρόβλημα που δεν είναι επιλύσιμο η πρόταση μπορεί να θεωρηθεί λάθος.

Σύμφωνα με το βιβλίο ο τετραγωνισμός του κύκλου είναι άλυτο πρόβλημα.
Εδώ μπαίνει ο περιορισμός ότι είναι άλυτο στους ρητούς αριθμούς.
Το πρόβλημα όμως αλλά επιλύεται στους πραγματικούς.

Στο πρόβλημα "Δίνεται κύκλος ακτίνας r. Να βρεθεί τετράγωνο που έχει ίσο εμβαδό"
μπορούμε να φτιάξουμε μια ΔΟΜΗΜΕΝΗ αντιμετώπιση του προβλήματος, το οποίο
σύμφωνα με το βιβλίο είναι ΑΛΥΤΟ.
Μήπως πρέπει να ξαναδούμε τη απάντηση ...