Αποστολέας Θέμα: Πως διδάσκετε το Κεφάλαιο 6  (Αναγνώστηκε 1533 φορές)

olga_ath

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 64
Πως διδάσκετε το Κεφάλαιο 6
« στις: 16 Ιαν 2011, 09:18:24 μμ »
Καλησπέρα

Μιας και οιπερισσότεροι αυτό το καιρό ή σε λιγάκι θα διδάσκετε το κεφάλαιο 6 ανοίγω αυτό το thread για να μοιραστούμε τρόπους που κάνουν την διδασκαλία πιο αποτελεσματική.

Ποσο διάστημα συνήθως αφιερώνετε;

Εγώ φέτος θα χρησιμοποιήσω για πρώτη φορά παρουσίαση αυτή που έχει ανεβάζει ο συνάδελφος Δημήτρης Δαλαγιώργος https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3167.0

Ισως τους δείξω και κπ IDE (του πραγματικού κόσμου πχ Eclipse) μαζί με την Γλωσσομάθεια και να τους έχω έτοιμο κπ προγραμματάκι πχ σε JAVA που κάνει κτ απλό πχ swap μεταξύ δύο μεταβλητών για να καταλάβουν τι σημαινει εκτέλεση, τι σημαίνει συγγραφή τι σημαίνει συγγραφή τι σημαίνει εκτέλεση κτλ.

Περιμένω τις ιδέες σας

ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Doubt everyone and first of all yourself

themata

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 41
Απ: Πως διδάσκετε το Κεφάλαιο 6
« Απάντηση #1 στις: 10 Μάι 2011, 03:26:39 μμ »
προσωπικά "διαβάζω" το κεφάλαιο μαζί με τα παιδιά υπογραμμίζοντας τις σημαντικές προτάσεις και αφαιρώντας περιττά στοιχεία.

αυτό συνήθως απαιτεί δύο 2ωρα μαθήματα

τους εξηγώ τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε παραγραφου (π.χ. λειτουργια Η/Υ, σύντομα ιστορικά στοιχεία,)
ώστε να μπορούν -όσο είναι εφικτό- να αφομοιώσουν την βαρετή σε πολλά σημεία θεωρία.

σε χρονολογίες δεν αναφερομαι καν (δεν ενδιαφερουν σε αυτο το επιπεδο καποιον)

στο τέλος γράφουν και ένα μονόωρο διαγώνισμα αποκλειστικά στη θεωρία για έλεγχο αποτελεσματικότητας
στο διάβασμά τους

Λάμπρος Μπουκουβάλας

  • Η παιδεία είναι: στους φτωχούς, ΠΛΟΥΤΟΣ. Στους πλούσιους, ΣΤΟΛΙΔΙ. Στους νέους, ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ (Διογένης) !
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 1226
    • Το μπλογκάκι μου
Απ: Πως διδάσκετε το Κεφάλαιο 6
« Απάντηση #2 στις: 10 Μάι 2011, 04:04:25 μμ »
δεν ασχολούμαι καθόλου με χρονολογίες, δημιουργούς κ.λπ. άχρηστες πληροφορίες.
κάνω όσο πιο κατανοητή την εξήγηση των πρώτων παραγράφων, προσέχοντας να γίνω όσο γίνεται περισσότερο απλός, περιγραφικός και απειροελάχιστα βαρετός. δε με ενδιαφέρει να προβάλω προς τους μαθητές τις γνώσεις μου περί των γλωσσών.

στέκομαι λίγο παραπάνω στο θαλασί πλαίσιο, που έχει την αντιστοιχία γλώσσας μηχανής-assembly-pascal.
ζητώ από τους μαθητές να κάνουν ένα πίνακα ΔΙΚΟ τους  (όχι αυτόν που έχει το βιβλίο) με όνομα γλώσσας & χρήση σε 1 πρόταση.

κάνω και 3-4 θεωρητικές ασκήσεις με goto, αλλά δεν μένω εκεί...

αφού ολοκληρωθεί το κεφάλαιο (το οποίο κάνω συνήθως ΜΕΤΑ τα κεφ. 7-8-9 και πριν το 10), τους βάζω και ένα μικρό προγραμματάκι σε γλώσσα, για να δουν με τα μάτια τους τί είναι ο συντάκτης κ.λπ. δυστυχώς, δεν μπορώ να τους δείξω το αντικείμενο πρόγραμμα...

τέλος εξετάζονται εντελώς χωριστά σε αυτό το κεφάλαιο, συνήθως με διαγώνισμα.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται…