Αποστολέας Θέμα: Πίνακες - 3 Ασκήσεις  (Αναγνώστηκε 2731 φορές)

lykos

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 143
  • Καλύτερα ταξιδάκια, παρά project
Πίνακες - 3 Ασκήσεις
« στις: 11 Απρ 2010, 11:29:58 μμ »
Εκτός του "ευχαριστώ" στην ομάδα του - καλού - διαγωνίσματος, 3 ασκήσεις προσφορά στο Στέκι.
Και οι λύσεις σε ξεχωριστό αρχείο (για να τις κατεβάσετε αν και όποτε θέλετε...)
Δεν τις έδωσα ακόμη στους μαθητές μου, οπότε δεκτές και διορθώσεις, άν κάτι μου ξέφυγε...

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 606
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Πίνακες - 3 Ασκήσεις
« Απάντηση #1 στις: 12 Απρ 2010, 09:00:42 πμ »
Ωραίες ασκήσεις, απλά με χαλάει ο σχεδιασμός της τελευταίας άσκησης, δηλαδή η απάιτηση για τον πίνακα Τ[500,2].   Θα προτιμούσα δύο μονοδιάστατους αφού ναι μεν τα στοιχεία των δύο στηλών είναι του ίδιου τύπου είναι όμως άσχετα μεταξύ τους.  Έτσι θα έλεγα η άσκηση να αφήνει τον μαθητή μόνο του να φτιάξει και να ονομάσει τους πίνακες, ή αλλιώς να του λέμε να φτιάξει δύο πίνακες Τ[500] που σε κάθε θέση θα έχει τον τίτλο του βιβλίου και Κωδ[500] με τους κωδικούς.

Τις λύσεις δεν πρόλαβα να τις δω. :)

Φιλικά
Κώστας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

manpap

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 126
  • Είμαι χαζομπαμπάς...
Απ: Πίνακες - 3 Ασκήσεις
« Απάντηση #2 στις: 05 Μάι 2010, 11:56:45 μμ »
Βασίλη, οι ασκήσεις είναι πολύ καλές. Μου αρέσει πολύ η ιδέα της σταδιακής αφαίρεσης ποσοτήτων από όσα στοιχεία του πίνακα χρειαστεί αυτό (2η και 3η άσκηση), το έχω χρησιμοποιήσει κι εγώ σε ασκήσεις, "αρέσει' πολύ, ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, χωρίς να είναι δύσκολο.
Η διατύπωση σε όλες είναι πολύ προσεγμένη...
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

Βασίλης Παπαχρήστος

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 43
Απ: Πίνακες - 3 Ασκήσεις
« Απάντηση #3 στις: 06 Μάι 2010, 09:17:36 μμ »
Σχετικά με την πρώτη άσκηση η απορία μου είναι η εξής:
Ποιος ο λόγος να υπάρχουν 800 υποψήφιοι αφού είναι δεδομένο ότι μόνο οι πρώτοι 500 θα εισαχθούν στις 10 σχολές (από 50 στην κάθε μία);;;

Συγνώμη αλλά δεν είχα κοιτάξει καθόλου τις λύσεις!!!
« Τελευταία τροποποίηση: 06 Μάι 2010, 09:58:16 μμ από Βασίλης Παπαχρήστος »

chachlis

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Όλα είναι σχετικά
Απ: Πίνακες - 3 Ασκήσεις
« Απάντηση #4 στις: 14 Δεκ 2010, 09:45:53 μμ »
όσον αφορά την 2η , με τα νερά..
Αν θέλαμε να απεικονίσουμε σε καποιον(ους) πινακες , πως θα ήταν;
Εννοώ, ένας δισδιάστατος ,και ενας παράλληλος μονοδιαστατος -με την 3η στήλη?- ή ...πως;


Λύκος Μαύρος και λιγνός
του πατέρα του καημός...



Η Ευτυχια θα είναι η εκδίκησή μας..

soron80

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 116
  • Back In Black
Απ: Πίνακες - 3 Ασκήσεις
« Απάντηση #5 στις: 15 Δεκ 2010, 09:50:34 μμ »
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΥΠ[6], ΑΠΟΤ[3, 3]
  ΛΟΓΙΚΕΣ: ΣΗΜΑΙΑ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΡ[6, 3], Ι, Κ, Μ, Ν
ΑΡΧΗ
!ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
    ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
      ΑΠΟΤ[Ι, Κ] <- '_'
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
    ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΡ[Ι, Κ]
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΥΠ[Ι]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 
  ΣΗΜΑΙΑ <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
    ΓΙΑ Ν ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
      ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
        ΑΝ(ΠΡ[Ι, Ν] = Κ) ΤΟΤΕ
          ΓΙΑ Μ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
            ΑΝ ( ΑΠΟΤ[Κ, Μ] = '_' ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΑ = ΨΕΥΔΗΣ) ΤΟΤΕ
              ΑΠΟΤ[Κ, Μ] <- ΥΠ[Ι]
              ΣΗΜΑΙΑ <- ΑΛΗΘΗΣ
            ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
          ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΣΗΜΑΙΑ <- ΨΕΥΔΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
    ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
      ΓΡΑΨΕ ΑΠΟΤ[Ι, Κ], ' '
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΡΑΨΕ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Έγραψα ενα συντομο πρόγραμμα με διαφορετική σκέψη για την πρώτη άσκηση και πιστεύω ότι δουλεύει
για να τον τεστάρω θεώρησα ότι έχω 6 μαθητές, 3 προτιμήσεις, 3 σχολές με 3 εισαχθέντες η καθεμία

Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο θέμα είναι δύσκολο για μαθητές.

Αποδεκτά σχόλια και παρατηρήσεις μιας και είναι και βράδυ για το μυαλό μου :)

κ. Βασίλη θα επιστρέψω και με σχολιασμό για τα υπόλοιπα θέματα.

υ.γ.

στην πρώτη λύση ξεχάσατε ενα Α
στο Γράψε Ε, “ος: “, Π[Σ,Ε]
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

lykos

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 143
  • Καλύτερα ταξιδάκια, παρά project
Απ: Πίνακες - 3 Ασκήσεις
« Απάντηση #6 στις: 15 Δεκ 2010, 11:53:41 μμ »
Βασίλη, κι' όχι μόνο! Με την ευκαιρία ξανακοίταξα και βλέπω και στην προηγ. γραμμή λάθος: Οι επιτυχόντες είναι 50 & όχι 5! Άρα, Εκτύπωση ονομάτων επιτυχόντων (1η άσκηση):
Για Σ από 1 μέχρι 10
        Γράψε Σ, “η σχολή:”
         Για Ε από 1 μεχρι 50
              Γράψε Ε, “ος: “,[Σ,Ε]
          Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης


Παράθεση
για να τον τεστάρω θεώρησα ότι έχω 6 μαθητές, 3 προτιμήσεις, 3 σχολές με 3 εισαχθέντες η καθεμία
Κακώς αφήνεις κενές θέσεις :laugh: Βάλε κανένα μαθητή ακόμα, αφού περνούν 9...
Αύριο θα κοιτάξω τη λύση σου. Πράγματι είναι δύσκολη η άσκηση, αλλά επειδή πήγαινε ο γιός μου πέρσι  Γ',  είπα να τον δυσκολέψω. Κι' όμως κάποιοι μαθητές μου (3-4) την έλυσαν!