επιστολη στην διαμαντοπούλου

Ξεκίνησε από fof, 13 Οκτ 2010, 11:14:15 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Παράθεση από: fof στις 14 Οκτ 2010, 10:25:40 ΜΜ
Σε σχέση με την ουσία του θέματος που θέτετε σας ενημερώνουμε ότι, όπως έχει σαφώς διατυπωθεί από την Υπουργό η πρόταση για το σχέδιο του Νέου Σχολείου (πιστεύουμε ότι το έχετε διαβάσει), μία από τις βασικές διαστάσεις του Νέου Σχολείου - Λυκείου είναι οι Νέες Τεχνολογίες και η Πληροφορική. Στο ίδιο επίσημο κείμενο υπάρχει το σχέδιο της πιστοποίησης των μαθητών στην πληροφορική μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση.


Ποιο είναι αυτό το επίσημο κείμενο; Ξέρει κανείς έτσι ώστε να μιλάμε σε σωστή βάση;
Γιώργος Παπαργύρης

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: gpapargi στις 15 Οκτ 2010, 09:05:42 ΠΜ
Ποιο είναι αυτό το επίσημο κείμενο; Ξέρει κανείς έτσι ώστε να μιλάμε σε σωστή βάση;

Να υποθέσουμε το εξής: (;;; )

http://www.ypepth.gr/docs/neo_sxoleio_brochure_100304.doc

gpapargi

#17
Η κρίσιμη παράγραφος που μιλάει για το λύκειο είναι αυτή:

"Οι αλλαγές στο επίπεδο του Λυκείου είναι οργανικά ενταγμένες στις συνολικές αλλαγές και αναβάθμιση της ποιότητας στις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Το Πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου οργανώνεται ταυτόχρονα με αυτό της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Ενώ παράλληλα οργανώνεται  και  ο τρόπος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.  Αναδιοργανώνονται πλήρως οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Θα μειωθεί ο σημερινός  υψηλός αριθμός μαθημάτων χωρίς να μειωθεί ο συνολικός χρόνος εργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ ο περιορισμένος αριθμός γνωστικών αντικειμένων θα αντιστοιχεί σε ορισμένα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού και σε μαθήματα επιλογής.  Οι εισαγωγικές εξετάσεις θα διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο κεντρικά, αλλά πλέον τα θέματα θα επιλέγονται από σχετική τράπεζα, στην οποία περιλαμβάνεται πληθώρα θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας. Τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα ορίζουν τους όρους που λαμβάνονται υπόψη για την εισαγωγή φοιτητών στα τμήματά τους. "

ΑΠό ότι καταλαβαίνω γενικά, η πληροφορική σε λύκειο (edit: τυπογραφικο λαθος, εννοουσα δημοτικο) και γυμνάσιο θα αναβαθμιστεί στο τεχνολογικό κομμάτι. Σκοπεύουν να δίνουν και πιστοποίηση μέσα από το σχολείο.

Το σοβαρό πρόβλημα είναι η κατάργηση μαθήματος αλγορίθμων στις πανελλήνιες (ΑΕΠΠ).

Νομίζω ότι είναι λάθος να μιλάμε γενικά για πληροφορική γιατί τότε μας απαντούν  για το τεχνολογικό κομμάτι στις μικρότερες τάξεις που αναβαθμιζεται.

Πρέπει να θέτουμε το θέμα ευθέως. Μιλάμε για μάθημα αλγορίθμων για την είσοδο στις σχολές πληροφορικής της τριτοβάθμιας.

Γιώργος Παπαργύρης

pgrontas

#18
Παράθεση από: gpapargi στις 15 Οκτ 2010, 01:42:02 ΜΜ
ΑΠό ότι καταλαβαίνω γενικά, η πληροφορική σε λύκειο και γυμνάσιο θα αναβαθμιστεί στο τεχνολογικό κομμάτι. Σκοπεύουν να δίνουν και πιστοποίηση μέσα από το σχολείο.
Γιώργο έχεις καταλάβει λάθος. Πώς θα αναβαθμιστεί η πληροφορική στο λύκειο έστω και στο τεχνολογικό κομμάτι, αν απουσιάζει πλήρως;
Με την υπάρχουσα κατάσταση μέχρι τώρα, η οποία δεν ήταν και η πιο ιδανική, μπορούσες να πεις δυο πράγματα παραπάνω είτε στις εφαρμογές είτε στην τεχνολογία επικοινωνιών. Μπορούσες να κάνεις και μια εισαγωγή στην αλγοριθμική μέσα από την επιλογή της Α Λυκείου, είτε μέσω Scratch, να πεις κάτι για δίκτυα, κάτι για επιπτώσεις. Τώρα, αν δεν υπάρχει το μάθημα, πώς θα τα πεις; Η πιστοποίηση άλλωστε θα δίνεται στην Γ' γυμνασίου, με βάση ό,τι τουλάχιστον εγώ έχω ακούσει. Οπότε λύκειο ΓΙΟΚ.
Παράθεση
Νομίζω ότι είναι λάθος να μιλάμε γενικά για πληροφορική γιατί τότε μας απαντούν  για το τεχνολογικό κομμάτι στις μικρότερες τάξεις που αναβαθμιζεται.

Πρέπει να θέτουμε το θέμα ευθέως. Μιλάμε για μάθημα αλγορίθμων για την είσοδο στις σχολές πληροφορικής της τριτοβάθμιας.
Αυτό είναι η μία διάσταση του θέματος, όπως και η αλγοριθμική είναι μία μόνο διάσταση της πληροφορικής. Η πληροφορική συνολικά ως επιστήμη πρέπει να είναι υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας σε όλες τις τάξεις του λυκείου, όπως σωστά αναφέρει και η ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ, άσχετα από το τι θα ισχύει για τις εισαγωγικές.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

fof

Κυρία T

Σε απάντηση του από 13/10/2010 ηλεκτρονικού μηνύματός σας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι γίνεται μια συνεχής προσπάθεια βελτίωσης της αρχικής πρότασης με παράγοντες και εμπειρογνώμονες σχετικούς με το θέμα.
Τέλος η πρόταση θα ολοκληρωθεί, αφού δοθεί προς διαβούλευση στα μέσα Οκτωβρίου.
Εκεί θα έχουν την ευκαιρία να καταθέσουν τις βελτιωτικές προτάσεις τους και παρατηρήσεις όλοι οι εμπλεκόμενοι επιστημονικοί φορείς και εκπαιδευτικοί.
Όσο αφορά το μάθημα της πληροφορικής είναι παρόν στο νέο σχολείο και φυσικά δεν θεωρούμε ότι η βασική παιδεία αποκτάται  μόνο στο λύκειο, όπως αναφέρετε.
Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας.

Με εκτίμηση
        Μαρία Μαραγκουδάκη
        Γραφείο συνεργατών Υπουργού
            τηλ. 210 3443858   


Χ.Μοτσενίγος

Σχετικά με την περίφημη "Πιστοποίηση που θα δίνεται στο Γυμνάσιο".

Δεν αντέχει σε κανενός είδους κριτική αυτή η "καραμέλα" της κ. Διαμαντοπούλου. Είναι ακόμα μια φράση - παγίδα με στόχο τους γονείς, οι οποίοι θα επαναπαυτούν, έστω για λίγο, ότι τα βλαστάρια τους θα πάρουν το πολυδιαφημισμένο ECDL μέσα στο σχολείο. Κατά τα άλλα στερείται και ουσίας αλλά και λογικής.

Γιατί να προωθηθεί το MS Office επίσημα από το ελληνικό Δημόσιο δηλαδή; Αυτό δεν το καταλαβαίνω. Έχουμε ρίξει λίγα λεφτά στη Microsoft και πρέπει να ρίξουμε κι άλλα; Η υπουργός μας λέει WORD, EXCEL και POWERPOINT  (την ACCESS μάλλον δεν την έχει ακουστά γι' αυτό της ξέφυγε) και στάζει το στόμα της μέλι!

Αίσχος και ντροπή ανώτατη κρατική λειτουργός και μάλιστα στην Παιδεία και να γυρνάει εδώ και κει διαφημίζοντας το προϊόντα του κ Bill Gates. Καλά για το rexonna, συγγνώμην το Open Office ήθελα να πω, δεν της μίλησε κανείς; 

Από την άλλη και να αναμορφωθεί, λέμε τώρα,το ΑΠΣ του Γυμνασίου ώστε να "εκδίδουμε" πιστοποιητικά, στ' αλήθεια θέλουμε να μετατρέψουμε το μάθημα της Πληροφορικής σε αγχωτικό φροντιστήριο απόκτησης δεξιοτήτων πάνω στα προϊόντα του θείου Bill; Ελπίζω πως όχι.
Πάνε δηλαδή τα, μικρά έστω, projects, πάει η διαθεματικότητα, πάει η «ανάπτυξη πρωτοβουλίας μέσα από το web 2» και όλα τα υπόλοιπα με τα οποία μας φλόμωναν, και καλά έκαναν ως ένα σημείο, τόσα χρόνια.
Πάει και η εισαγωγή στον προγραμματισμό στη Γ΄ Γυμνασίου με την οποία τα παιδιά έπαιρναν μια μυρωδιά του τι εστί αλγοριθμική σκέψη και τι σημαίνει «φτιάχνω πρόγραμμα – μαθαίνω στον υπολογιστή να κάνει κάτι καινούργιο» και πολλά από αυτά διαμόρφωναν μια πολύ πιο αντικειμενική άποψη του τι είναι η Πληροφορική απ΄ ότι είχαν μέχρι εκείνη τη στιγμή - και αν τελικά τους "πάει" ή δεν τους "πάει" το αντικείμενο;

Πάνε όλα; Θα τους κάνουμε μακροεντολές στο Word και συγχώνευση αλληλόγραφίας; Θα διδάσκουμε τα "κουμπάκια" στο excel ένα, ένα ευλαβικά και θα κάνουμε και το σταυρό μας στο τέλος;

Αν κάποιος θέλει «πιστοποίηση» φόρμουλες υπάρχουν και έχουν διατυπωθεί και εδώ στο forum από εξαίρετους συναδέλφους και συναδέλφισσες.  Έξτρα δίωρο ή και τρίωρο τη βδομάδα μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου σαν επιλογή των μαθητών, θέσπιση κρατικής πιστοποίησης στη χρήση του υπολογιστή με αποδέσμευση από το τρίπτυχο word-excel-powerpoint ντε και καλά κλπ κλπ.

Εν κατακλείδι και η περίφημη «πιστοποίηση στο Γυμνάσιο» άλλη μια φούσκα είναι και μάλιστα μια φούσκα γεμάτη με υδρόθειο, για να θυμηθούμε και  τη Χημεία των Γυμνασιακών μας χρόνων.

Λυπάμαι αλλά η υπουργός μας δεν με πείθει πια για τίποτα.  Η καλή μου διάθεση εξατμίστηκε πια μπροστά στη σαρωτική λαίλαπα την οποία εξαπέλυσε εναντίον μας, εναντίον των παιδιών μας και ενάντια στο μέλλον της Παιδείας και της Ανάπτυξης σε αυτόν το έρημο τον τόπο.

skoud

Παράθεση από: Χ.Μοτσενίγος στις 15 Οκτ 2010, 04:26:10 ΜΜ
Σχετικά με την περίφημη "Πιστοποίηση που θα δίνεται στο Γυμνάσιο".

Από την πρόταση της ΠΕΚΑΠ σχετικά με το Κρατικό Πιστοποιητικό Χρήσης Υπολογιστών (16/03/2010)

http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/KrPtXHY.pdf


........
■ Η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Χρήσης Υπολογιστών δεν θα είναι ο σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο,  όπου θα διδάσκεται για 2 ώρες στο κυρίως πρόγραμμα και στις 3 τάξεις. Ο σκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο σχετίζεται με την ανάπτυξη γενικότερων γνώσεων σε διαχρονικά θέματα της επιστήμης της Πληροφορικής, την αξιοποίηση των Υπολογιστών ως εργαλεία μάθησης και σκέψης και τη διαμόρφωση από τους μαθητές κριτικής στάσης απέναντι στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή.
■ Η προετοιμασία των μαθητών για τη λήψη του κρατικού πιστοποιητικού θα πρέπει να γίνεται με σχετικά μαθήματα επιλογής που θα διδάσκονται στο διευρυμένο ωράριο του ολοήμερου Γυμνασίου και του Δημοτικού.
..........
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Χ.Μοτσενίγος

Αυτό ακριβώς εννοούσα Σταύρο όταν έλεγα  "Αν κάποιος θέλει «πιστοποίηση» φόρμουλες υπάρχουν και έχουν διατυπωθεί και εδώ στο forum από εξαίρετους συναδέλφους και συναδέλφισσες. "

gpapargi

Έκανα τυπογραφικό λάθος Παναγιώτη. Εννοούσα στο δημοτικό και το γυμνάσιο. Στο λύκειο είπαμε... έφυγε τελείως. Θα το διορθώσω
Γιώργος Παπαργύρης

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Ααααχχχ... δεν αντέχω, θα εκραγώ!

1. καλά έκανες Φωτεινή και κινήθηκες. αυτό μαρτυρά την αγωνία σου για το μέλλον σου ως εκπαιδευτικού (ξαναγράφω για όσες δεν ξέρουν να διαβάζουν: εκ-παιδευ-τικού), αν και είμαι της γνώμης ότι θα ήταν καλύτερο να το έστελνες στην πεκάπ και από εκεί να προωθούταν στην υπουργό μας κα διαμάντω και τις συνεργάτιδές της.
2. είναι γεγονός, ότι οι απαντήσεις ήταν πολύ προσεκτικά γραμμένες, στο στυλάκι των πολιτικών: δε λένε ακριβώς ψέμματα, αλλά δε λένε και εντελώς την αλήθεια... σου πετάνε ένα "καλή είναι η πληροφορική, δεν θα έβλαπτε" και άντε βγάλε άκρη...
3. αλλοίμονο, αν δούμε την ολμέ και πολύ περισσότερο την πεκάπ να μας μιλούν έτσι στο μέλλον... δεν έχω αποδείξεις, ούτε καν ενδείξεις, αλλά δε θέλω να το δω... και αν κανένας το αντιληφθεί, ας μη μου το πει. τελικά νοιώθω ότι όσα λιγότερα γνωρίζω, τόσο πιο χαρούμενος είμαι. αν ξεπέσει και η ολμέ ή η πεκάπ, τότε κάποιος ας τραβήξει και το καζανάκι, για να φύγουμε όλοι! χαίρομαι που μέχρι τώρα η πεκάπ και η ολμέ στέκονται στο ύψος των περιστάσεων!
4. ε, λοιπόν, ναι νίκο αδαμόπουλε, χρήστο μοτσενίγε, παναγιώτη ρόντα, γιώργο παπαργύρη, φωτεινή τ., εκεί στην ηλεία και όπου αλλού βρίσκεστε δεν έχετε μάθει ακόμη ότι η πληροφορική αναβαθμίζεται; εεε;;; να είστε υπάκουα παιδιά και να λετε σε όλα ναι, γιατί αλλιώς θα σας τραβήξω το αυτάκι...

έλεος... που είναι το βάθος και η ουσία της λέξης "εκπαιδευτικός"; θα φτάσουμε στο σημείο να λέμε ότι ντρεπόμαστε για τη δουλειά μας, που τόσο, μα τόσο αγαπήσαμε! εξαιτίας της ηγεσίας, όχι γιατί βαρεθήκαμε!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

akpa

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 15 Οκτ 2010, 10:33:52 ΜΜ
έλεος... που είναι το βάθος και η ουσία της λέξης "εκπαιδευτικός"; θα φτάσουμε στο σημείο να λέμε ότι ντρεπόμαστε για τη δουλειά μας, που τόσο, μα τόσο αγαπήσαμε! εξαιτίας της ηγεσίας, όχι γιατί βαρεθήκαμε!

συνάδελφε, εγώ έχω φτάσει ήδη στο σημείο να ντρέπομαι για την δουλειά μου.
Έλα να με δεις στην πρώτη δημοτικού, χωρίς εργαστήριο ή υπολογιστή και με 25 βρέφη να με περιτριγυρίζουν, και θα καταλάβεις.
Ντρέπομαι που είμαι εκπαιδευτικός πληροφορικής, περιφανεύομαι όμως σαν νηπιαγωγός. :D ;D
people are motivated by profit.

ntzios kostas

Πολύ καλό μήνυμα της ΠΕΚΑΠ. Εκτός από πολλά δίνει να καταλάβουν ότι δεν έχουν την υποδομή - χρήματα, για κάτι τέτοια παραμύθια.

Μπράβο Φωτεινή για την πρωτοβουλία, αλλά φάγαμε πάλι τάπα.
Παράθεση από: fof στις 15 Οκτ 2010, 03:54:14 ΜΜ

Όσο αφορά το μάθημα της πληροφορικής είναι παρόν στο νέο σχολείο και φυσικά δεν θεωρούμε ότι η βασική παιδεία αποκτάται  μόνο στο λύκειο, όπως αναφέρετε.

Το έχουν βάλει σκοπό να μας εξαφφφανίσουνε.


Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

το έλεγε και ο μαυρογιαλούρος:

θα σας εξαφανίσομεν!
... θα σας εξασφαλίσομεν, πώς να πω... τί λέω βρε αδερφέ...

και άλλα από μαυρογιαλούρο:
-οι γυναίκες και οι πολιτικοί πρέπει να προσέχουν τις περιφέρειές τους,
-όλη η προεκλογική μας δράση εξαντλείται προεκλογικώς. μετά γράφουμε τις περιφέρειές μας εις την περιφέρειάν μας...

σοφά λόγια! έχω την ταινία σε dvd, όποιος τη θέλει, να του την κάνω μια κόπια και να τη στείλω. αλλιώς περιμένετε, έρχονται εκλογές και σίγουρα θα την δείξει η τηλεόραση!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: akpa στις 15 Οκτ 2010, 10:53:08 ΜΜ
Ντρέπομαι που είμαι εκπαιδευτικός πληροφορικής, περιφανεύομαι όμως σαν νηπιαγωγός. :D ;D

είσαι στο πνεύμα της διά βίου περηφάνειας. μου αρέσεις! φέρε ένα λεκούμι στο πιδίιι. έεεφτασε... (αυτό είναι από τον μπακαλόγατο, της κακομοίρας).

Είναι και αυτό μια παρηγοριά...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...