Μήπως να προσγειωνόμαστε σιγά σιγά; Είναι δυνατόν η χρήση του όρου Πληροφορική και τι σημαίνει, είναι δυνατόν να φταίει αυτό γι αυτά που ακούμε σημέρα από το υπουργείο παιδείας;
Είναι δυνατόν από τη δεκαετία του 90 μέχρι και πριν ένα χρόνο το υπουργείο παιδείας να ξέρει ακριβώς τι σημαίνει Πληροφορική και ξαφνικά όλως τυχαίως φέτος να το ξεχνάει και τάχα μου να μπερδεύεται; Λέτε να φταίει η ορολογία που χρησιμοποιούμε και να μπέρδεψε ολόκληρο υπουργείο; Ξεχνάμε ότι πάντα υπάρχει από πίσω ένας σκοπός που πρέπει να εξυπηρετηθεί, ο οποίος απαιτεί κάποιες ενέργειες, οι οποίες είναι αυτές που βιώνουμε σήμερα;
Άντε να δεχτούμε ότι στο Γυμνάσιο υπάρχει η ανάγκη περισσότερο να αποκτήσουν οι μαθητές συγκεκριμένες δεξιότητες πάνω στη χρήση ΗΥ. Και ο στόχος στο τέλος της Γ΄ Γυμνασίου θα είναι η απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής ή Γνώσης ΗΥ όπως λέω εγώ. Μετά ας κοιτάξουμε έξω στα φροντιστήρια τα ανάλογα πιστοποιητικά γνωστών εταιριών που υπάρχουν. Όλα μα όλα, μηδενός εξαιρουμένου, πιστοποιούν τη γνώση αποκλειστικά και μόνο πάνω στη σουίτα της microsoft. Είτε το πιστοποιητικό αυτό λέγεται ECDL, είτε Cambridge κτλ. Να υπενθυμίσω ότι αυτό το πιστοποιητικό είναι σε πολλές περιπτώσεις αναγκαίο και υποχρεωτικό για διορισμό στο δημόσιο ή τουλάχιστον μετράει-χρειάζεται ως προσόν.
Το πιστοποιητικό λοιπόν που θα δίνει το Γυμνάσιο, μέσω εξετάσεων πάντα, θα πρέπει να είναι ισότιμο, να πληρεί τα ίδια κριτήρια με αυτά που δίνει ο ιδιωτικός τομέας. Δηλαδή πιστόποιηση της γνώσης πάνω στο MS Office. Εδώ μήπως ξεφεύγουμε τελείως από οποιαδήποτε έννοια εκπαίδευσης και γνώσης Πληροφορικής (ακόμα και αν αυτή αφορά μόνο χρήση ΗΥ) που πρέπει να παρέχει το Γυμνάσιο; Μήπως τα πρώτα 9 χρόνια μετατρέπονται αποκλειστικά και μόνο σε έτη προετοιμασίας για το λογισμικό της Microsoft; Ακούγεται λίγο αντιεκπαιδευτικό αυτό;
Συνεχίζοντας αυτή τη σκέψη και ακούγοντας την υφυπουργό να παραδέχεται ότι τα παιδιά στο Δημοτικό περισσότερο παίζουν παρά μαθαίνουν, ή μαθαίνουν μόνο παίζοντας, συμπεραίνω ότι όλο το βάρος της προετοιμασίας των μαθητών θα πέσει στα 3 έτη του Γυμνασίου.
Και ερχόμαστε πλέον στην πραγματικότητα. Μία (1) ώρα την εβδομάδα είναι η διδασκαλία της Πληροφορικής στα Γυμνάσια. Άντε ας πούμε πως θα μας λυπηθούνε, θα τους πιάσει το φιλότιμο, θα τους έρθει η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος και θα αυξήσουν τις ώρες, που όπως φαίνεται είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν... Έστω γίνονται 2. Πιστεύει κανείς ότι ακόμα και οι 2 ώρες την εβδομάδα είναι αρκετές για να προετοιμάσουν το μαθητή; Χώρια που για άλλη μια φορά χάνεται η έννοια της εκπαίδευσης και θα μπούμε σε έναν αγώνα προετοιμασίας για εξετάσεις. Άραγε οι μαθητές της ίδιας ηλικίας που προετοιμάζονται σε ιδιωτικά φροντιεστήρια για ανάλογες εξετάσεις πόσες ώρες της εβδομάδας χρειάζονται; Η υπουργός λέει και ξαναλέει ότι τα παιδιά ξέρουν πλεόν υπολογιστή. Ε λοιπόν να την πληροφορήσουμε ότι έχουν πρόβλημα ακόμα και σε πολύ βασικά πράγματα.
Και από την άλλη σε που θα διδαχθεί αυτή η Πληροφορική; Σε ποια εργαστήρια ΣΕΠΕΗΥ; Πότε ήταν η τελευταία φορά που τα Γυμνάσια όλης της χώρας πήραν καινούρια εργαστήρια; Να κάνω μια υπόθεση ότι ήταν πριν 10 χρόνια; Να υποθέσω ότι ακόμα και όσα λειτουργούν επαρκώς, το κάνουν με παλαιά λογισμικά και παλαιά λειτουργικά; Να υποθέσω ότι σε αυτά τα εργαστήρια όπως έλεγε και ο ένας από τους πολλούς ειδικούς γραμματείς, θα κάθονται ανά υπολογιστή 2-2 και 3-3 και θα μαθαίνουν;
Τελικά με όλη αυτήν την υπόθεση στα Γυμνάσια, με τα τόσα προβλήματα που όλοι οι συνάδελφοι Πληροφορικής αντιμετωπίζουν καθημερινά, μήπως αντί να έχουμε θετικά αποτελέσματα θα έχουμε τη γιγάντωση των φροντιστηρίων που θα προετοιμάζουν τους μαθητές για το κρατικό πιστοποιητικό; Και αυτό επειδή οι υπάρχουσες διδακτικές ώρες δεν επαρκούν και ο εργαστηριακός εξοπλισμός φτωχός και σε πολλές περιπτώσεις ανενεργός; Και έχουμε τον καθηγητή Πληροφορικής ο οποίος κάθε μέρα φροντίζει για το αντίθετο;
Όσον αφορά το νέο Γενικό Λύκειο (κάτι μου λέει ότι θα τα ονομάσουν σχολεία Γενικής παιδείας, τους έχω ικανούς), είναι δυνατόν τόσα χρόνια στο υπουργείο να καταλαβαίνουν τι σημαίνει Πληροφορική και σήμερα να μπερδεύονται; Είναι δυνατόν να μη κοιτάνε το καλό της εκπαίδευσης και να απομακρύνουν τους καθηγητές Πληροφορικής; Είναι τυχαίο ότι αυτό συνέπεσε με την άμεση και επιτακτική ανάγκη στελέχωσης των νέων 800 Ολοήμερων Δημοτικών με καθηγητές Πληροφορικής; Είναι δυνατόν ένα ολόκληρο υπουργείο να προσπαθεί να αναβαθμίσει την εκπαίδευση κόβοντας και ράβοντας; Είναι δυνατόν ένα υπουργείο να ασχολείται και να κόπτεται μόνο για την απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και να βάζει σε δεύτερη μοίρα τις ανάγκες του Ελληνικού Σχολείου; Μήπως τελικά η όλη φασαρία για το περίφημο "Ψηφιακό Σχολείο" γίνεται μόνο για τα 9 εκατομ. € που θα μοιραστούν οι γνωστοί προμηθευτές;
Όσον αφορά το νέο Τεχνολογικό Λύκειο, ούτε κουβέντα ακόμα από το υπουργείο. Γνώμη μου βέβαια πως μετά τη τελευταία μεταρρύθμιση, χειρότερο δε μπορεί να γίνει. Βέβαια ποτέ μη λές ποτέ γιατί αυτοί εκεί πάνω στο υπουργείο που έχουν καβαλήσει από ένα καλάμι είναι ικανοί για μεγάλες "καινοτομίες"...