Αποστολέας Θέμα: Αναπαράσταση προβλήματος  (Αναγνώστηκε 2659 φορές)

nsamaras

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 16
Αναπαράσταση προβλήματος
« στις: 03 Οκτ 2010, 08:50:38 μμ »
Στο βιβλίο καθηγητή στην σελίδα 29 υπάρχει ένα τέστ αξιολόγησης επίδοσης. Στην ερώτηση 4 σωστού/λάθου αναφέρει:
Ενα ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ πρόβλημα μπορεί να αναπαρασταθεί είτε διαγραμματικά, είτε φραστικά είτε ΑΛΓΕΒΡΙΚΑ.

Διαβάζοντας λοιπόν την συγκεκριμένη πρόταση και βλέποντας τις λέξεις "Οποιοδήποτε" και "αλγεβρικά" σκέφτηκα όπως και οι μαθητές μου οτι μόνο τα μαθηματικά προβλήματα και όχι οποιοδήποτε, μπορεί να αναπαρασταθεί αλγεβρικά, άρα η πρόταση είναι λάθος.  Στο βιβλίο καθηγητή την αναφέρει ως σωστή.
Μου διαφεύγει κάτι ή έχει κάποιο λάθος το βιβλίο;  :-\
για την ψωροκώσταινα ρε γαμώτο!

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1059
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #1 στις: 03 Οκτ 2010, 08:58:53 μμ »
Απάντηση :  Λάθος

Δες την έκδ. 2010 Βιβλ. καθηγ.

nsamaras

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 16
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #2 στις: 03 Οκτ 2010, 09:29:08 μμ »
Και όμως συνάδελφε έχω το βιβλίο καθηγητή έκδοση 2010 (7000 αντίτπυ, αρ συμβ. 10039) και την αναφέρει ως σωστή. Ξέρετε αν υπάρχουν κάπου οι τελευταίες διορθώσεις να το ελέγξω;
για την ψωροκώσταινα ρε γαμώτο!

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2823
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #3 στις: 03 Οκτ 2010, 10:16:40 μμ »
Σε παλιότερες εκδόσεις το έχει ως Λάθος:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1436.0

Πάντως και από το βιβλίο μαθητή προκύπτει ότι είναι Λάθος ...!

AlexandrosK

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 48
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #4 στις: 03 Οκτ 2010, 10:52:01 μμ »
Θέλω κι εγώ ένα βιβλίο καθηγητή!  :D
Αναρωτιέμαι αυτά τα 7000 αντίτυπα πού καταλήγουν αφού δε καταλήγουν σε εμάς!

nsamaras

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 16
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #5 στις: 03 Οκτ 2010, 11:06:42 μμ »
Συνάδελφε Νίκο αυτό λέω και εγώ. Η λογική προστάζει ότι η συγκεκριμένη πρόταση είναι ΛΑΘΟΣ. Κοίταξα στις διορθώσεις βιβλίου καθηγητή που είναι αναρτημένες στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και αναφέρει ως διόρθωση:
Σελ. 29
Σημείο που χρίζει διόρθωσης/προσθήκης: στις απαντήσεις τεστ αξιολόγησης επίδοσης, αντί A4: λάθος   να γραφεί:
Διορθωμένο κείμενο:     Α4: σωστό.

για την ψωροκώσταινα ρε γαμώτο!

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2823
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #6 στις: 03 Οκτ 2010, 11:11:32 μμ »
Μήπως οι διορθώσεις πρέπει να .... διορθωθούν;  ;D

jsari

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 73
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #7 στις: 03 Οκτ 2010, 11:25:45 μμ »
Όταν η πρόταση λέει "Ενα ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ πρόβλημα μπορεί να αναπαρασταθεί είτε διαγραμματικά, είτε φραστικά είτε ΑΛΓΕΒΡΙΚΑ."

σημαίνει ότι ένα πρόβλημα μπορεί να αναπαρασταθεί ή διαγραμματικά ή φραστικά ή αλγεβρικά. 

Σε ένα μη μαθηματικό πρόβλημα πιθανόν να ισχύει :

ΑΛΗΘΗΣ Η ΑΛΗΘΗΣ Η ΨΕΥΔΗΣ ---> ΑΛΗΘΗΣ

Άρα η απάντηση είναι ΣΩΣΤΟ
Με εκτίμηση,
Σαρημπαλίδης Ιωάννης

dracula

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #8 στις: 04 Οκτ 2010, 12:57:58 πμ »
Όμως, αν ερμηνευθεί το 'είτε' ως 'ή', αν χρησιμοποιηθεί η αποκλειστική διάζευξη (XOR) και δομηθεί μία πρόταση

ή Α ή Α ή Ψ

αυτή έχει ως αποτέλεσμα Ψ.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Exclusive_or]

Πάντως, όπως το διαβάζω, δε βλέπω το λόγο να είναι αληθές -- λόγω του 'οποιοδήποτε'.

aggeloni

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #9 στις: 04 Οκτ 2010, 02:03:16 πμ »
Καλως σας βρηκα κ γω...

Δεν καταλαβα ακομη αν το λαθος ειναι η λεξη οποιοδηποτε ή η λεξη αλγεβρικα (ή ο συνδυασμος των δυο??)...Αν η προταση δεν ειχε το τελευταιο κομματι (...ειτε αλγεβρικα), δεν θα ηταν Σωστη??

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 947
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #10 στις: 04 Οκτ 2010, 03:40:17 πμ »
Από το βιβλίο καθηγητή, σελ 26 (η έκδοση που έχει ανεβάσει ο Άλκης εδώ https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1436.0 )
"Θα πρέπει να γίνει συνείδηση στους μαθητές ότι με τον όρο πρόβλημα δεν αναφερόμαστε σε μαθηματικού τύπου προβλήματα, τα οποία αποτελούν ένα μόνο είδος προβλημάτων."

Περιμένει λοιπόν κανείς ότι η εν λόγω ερώτηση πάει να εξετάσει κατά πόσον αυτό επιτεύχθηκε. Συνεπώς το πνεύμα της άσκησης επιβάλλει την απάντηση "Λάθος"
(και όπως εύστοχα το θέτει ο Νίκος, οι διορθώσεις πρέπει να διορθωθούν)

Τώρα η παρανόηση μάλλον οφείλεται στις διαφορετικές ερμηνείες που μπορεί να έχουν αυτά τα συνεχόμενα ή στη φυσική γλώσσα.
Η μία ερμηνεία είναι "η αναπαράσταση μπορεί να γίνει με κάποιον από αυτούς τους τρόπους ("ή τον Α ή τον Β ή τον Γ"). Εδώ η απάντηση είναι "Σωστό", αφού τουλάχιστον με τον δεύτερο (πιστεύω και με τον πρώτο) μπορούν να αναπαρασταθούν όλα τα προβλήματα.

Η δεύτερη ερμηνεία (που πιστεύω ότι ήταν και η πρόθεση του βιβλίου) είναι "η αναπαράσταση μπορεί να γίνει με οποιονδήποτε από αυτούς τους τρόπους (υπονοώντας ότι ισχύουν όλοι και διαλέγουμε τον Α, τον Β ή τον Γ)". Εδώ η απάντηση είναι "Λάθος"

Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως τα ή έπρεπε να αντικατασταθούν με και ;
(Αλήθεια όμως, ισχύουν οι δύο πρώτοι τρόποι για όλα τα προβλήματα ; Με μια πρώτη εκτίμηση, νομίζω πως ναι.)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

jsari

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 73
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #11 στις: 04 Οκτ 2010, 09:17:42 πμ »
Όλα αυτά που λέτε είναι σωστά.

Αλλά το είτε ... είτε σημαίνει ή ... ή. Δείτε και εδώ http://el.thefreedictionary.com/%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5.

Με βάση λοιπόν την ερμηνεία του είτε ... είτε η απάντηση πρέπει να θεωρηθεί σωστή.

Όσο αναφορά την λογική της ερώτησης πιστεύω ότι μπήκε για να καλύψει την ύλη της ενότητας 1.2 (δείτε το παράδειγμα 1).
Με εκτίμηση,
Σαρημπαλίδης Ιωάννης

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 947
Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
« Απάντηση #12 στις: 04 Οκτ 2010, 12:46:11 μμ »
Διάβασα την 1.2 και δε μπορώ να πω ότι με καλύπτει.
Η φραστική και διαγραμματική αναπαράσταση αναφέρονται στην 1.3 και είναι δύο τρόποι αναπαράστασης της δομής ενός προβλήματος (άλλη μια λέξη που θα 'πρεπε να υπάρχει στην ερώτηση).

Διότι, μπορεί να αναπαρασταθεί (με την έννοια του "διατυπωθεί") ένα πρόβλημα διαγραμματικά ; Χωρίς προηγουμένως να έχει αναλυθεί;

Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός