Ψηφοφορία

Πως έλυσες το Θέμα Γ, εσύ, κύριε καθηγητή;;;

ΜΕ πίνακες
37 (62.7%)
ΧΩΡΙΣ πίνακες
22 (37.3%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 59

Αποστολέας Θέμα: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;  (Αναγνώστηκε 2874 φορές)

apapag

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 29
Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« στις: 30 Μάι 2010, 01:59:44 μμ »
 Και όχι όλους τους τρόπους που σκέφτηκες, αλλά ποιον τρόπο τελικά επέλεξες;;;
Νάσια Παπαγιάννη
Ηλ/γος Μηχ/κος και Μηχ/κος Υπολογιστών

THANOS_LAR

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #1 στις: 30 Μάι 2010, 03:06:33 μμ »
αν και το έλυσα χωρίς πίνακες, θεωρώ ότι σύμφωνα με το βιβλίο ΚΑΙ η λύση με πίνακες είναι σωστή!

avathmologitos

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #2 στις: 30 Μάι 2010, 03:11:07 μμ »
Αν δεν ήταν ειρωνικός ο τίτλος της ψηφοφορίας θα ψήφιζα κι εγώ...

xara_pap

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 126
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #3 στις: 30 Μάι 2010, 03:13:27 μμ »
κι εγώ πάνω στη γρηγοράδα από τη στιγμλη που πηραμε τα θέματα (10.30) μλεχρι τη στιγμη που εμφανίστηκαν τα παιδιά το έλυσα με πίνακα και μάλιστα νόμιζα ότι ρώταγε ποια θέση θα είχε αυτός με το ρεκόρ στην τελική κατάταξη με τους φετινούς αθλητές.
Αν ήταν πρόγραμμα θα το σκεφτόμουν διαφορετικά (γιατί συνήθως αν ήθελε μέγιστο πλήθος θα το έλεγε το πόσο) και θα προσπαθούσα να σκεφτώ κάτι άλλο.
Από τη στιγμή που ήταν αλγοριθμος ούτε καν με απασχόλεισαι.
Ελπίζω στους μαθητές μου να μην κοπεί τίποτα γιατί θα νιώθω και θα είμαι κι εγώ συνυπέυθυνη.

nickandy

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 49
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #4 στις: 30 Μάι 2010, 03:16:46 μμ »
Δεν ξέρω αν θα πρέπει να νιώθεις συνυπεύθυνη, σίγουρα όμως πρέπει να νιώθεις έντιμη
κι εγώ πάνω στη γρηγοράδα από τη στιγμλη που πηραμε τα θέματα (10.30) μλεχρι τη στιγμη που εμφανίστηκαν τα παιδιά το έλυσα με πίνακα και μάλιστα νόμιζα ότι ρώταγε ποια θέση θα είχε αυτός με το ρεκόρ στην τελική κατάταξη με τους φετινούς αθλητές.
Αν ήταν πρόγραμμα θα το σκεφτόμουν διαφορετικά (γιατί συνήθως αν ήθελε μέγιστο πλήθος θα το έλεγε το πόσο) και θα προσπαθούσα να σκεφτώ κάτι άλλο.
Από τη στιγμή που ήταν αλγοριθμος ούτε καν με απασχόλεισαι.
Ελπίζω στους μαθητές μου να μην κοπεί τίποτα γιατί θα νιώθω και θα είμαι κι εγώ συνυπέυθυνη.

difan

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 39
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #5 στις: 30 Μάι 2010, 03:25:34 μμ »
Το έλυσα με πίνακες... :)

Γιώργος Λάμπρου

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 41
  • Όχι Άλλη κουβέντα για το ΘΕΜΑ Γ!!
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #6 στις: 30 Μάι 2010, 03:38:08 μμ »
και μάλιστα νόμιζα ότι ρώταγε ποια θέση θα είχε αυτός με το ρεκόρ στην τελική κατάταξη με τους φετινούς αθλητές.

γιατί τί ήθελε το ερώτημα??

edit: Λάθος, παρανόηση
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Μάι 2010, 04:18:02 μμ από Γιώργος Λάμπρου »
Δε μένω τυφλός στα ψεγάδια μου, αλλα έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω στον εαυτό μας...(Σεφέρης)

ddr

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 1
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #7 στις: 30 Μάι 2010, 04:07:22 μμ »
Εγώ το έλυσα κατ' αρχήν με πίνακες. Ήταν το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό.

Πρώτον, επειδή ζητάει ΚΑΤΑΤΑΞΗ. Η λέξη αυτή παραπέμπει σε ταξινόμηση.
Δεύτερον, λόγω εμπειρίας στον προγραμματισμό πραγματικών προβλημάτων, μου προκύπτει αυθόρμητα η χρήση πινάκων γιατί, πολύ απλά, δεν ζητάς ΠΟΤΕ από το χρήστη να κάνει τόσο πολύ data entry (το όνομα) που έχει ελάχιστη έως καμία χρησιμότητα. Σκέφτεσαι ότι κάπου θα χρειαστεί και μετά, άρα ας το φυλάξω... Βέβαια, είναι λογικό -μέχρι ενός σημείου- οι ασκήσεις να μην έχουν πολύ μεγάλη σχέση με τα πραγματικά προβλήματα, απλά εδώ επιβεβαιώνεται ότι μερικές φορές αυτό που πρέπει να κάνεις για να πάρεις μονάδες στις εξετάσεις είναι το εντελώς αντίθετο από αυτό που θα έπρεπε να κάνεις στην πράξη!
(Παρεμπιπτόντως, στην πράξη πάντα έχεις ένα σαφώς πεπερασμένο και μάλιστα αρκετά μικρό αριθμό συμμετεχόντων σε μία αθλητική διοργάνωση ώστε να θέσεις ένα λογικό άνω φράγμα στον πίνακα...)
Και όπως πολύ σωστά γράφει ένας συνάδελφος σε άλλο thread, στην πράξη δεν θα ήταν σε καμία περίπτωση αποδεκτή μία λύση  που αντί να εμφανίζει σε μια λίστα όσους κατέρριψαν το ρεκόρ, τους εμφανίζει έναν έναν με τη σειρά που εισάγονται, αμέσως κάτω από το σημείο που εισάγονται!

Για τους μαθητές τώρα, πιστεύω ότι η λέξη "κατάταξη" ήταν αυτό που τους οδήγησε στη χρήση πινάκων. Αν η εκφώνηση ήταν διατυπωμένη στο στυλ "βρείτε πόσοι είχαν καλύτερη επίδοση από τον περσινό πρώτο", το ερώτημα θα ήταν πιο σαφές και δεν θα παρέπεμπε σε χρήση πίνακα.
Αν ζητάμε από τα παιδιά μέσα σε ένα τρίωρο και με όλο το άγχος που έχουν να κάνουν την τέλεια ανάλυση για να βρουν τι θέλει να πει ο ποιητής, έχουμε χάσει το νόημα!

Φιλικά
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Μάι 2010, 04:57:47 μμ από ddr »

dipa57

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 56
  • Its Only Rock'n'Roll, But I Like it ...
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #8 στις: 30 Μάι 2010, 04:58:27 μμ »
Το έλυσα χωρίς πίνακες, αλλά θεωρώ ότι και η λύση με χρήση πίνακα (ζητούσε αλγόριθμο), αν και όχι η βέλτιστη είναι αποδεκτή.
Δεν θα έκοβα ούτε μία μονάδα για τη χρήση του πίνακα.
Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
1110010100 1110110111 1110111100 1110101110 1111000100 1111000001 1110110111 1111000010

themata

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 43
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #9 στις: 30 Μάι 2010, 06:07:13 μμ »
σκεπτόμενος ότι ο αλγοριθμος θα μπορούσε να υλοποιηθεί και σε ΓΛΩΣΣΑ, το έλυσα εξ αρχης χωρίς πίνακες

karaberis

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 96
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #10 στις: 30 Μάι 2010, 07:12:59 μμ »
Ρε παιδιά, θα τρελαθούμε....

1ο Πιστεύω, όπως έχω πει και αλλού, ότι αυτές οι ψηφοφορίες είναι τουλάχιστον αστείες... Το μόνο που προσφέρουν είναι έδαφος για διαξιφισμούς.
2ο Το Θέμα Γ φώναζε: κάνε με με πίνακα... Τα υποερωτήματα είναι γραμμένα ανεξάρτητα το ένα από το άλλο... Παραπέμπουν ευθέως σε (ανεξάρτητα) τμήματα (modules) ενός μεγαλύτερου αλγόριθμου. Σπάμε τα νεύρα των μαθητών, ότι οι λειτουργίες ενός αλγόριθμου πρέπει να είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους (όσο αυτό είναι δυνατό, και στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι δυνατό), ώστε στη συνέχεια με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια και κόπο να υλοποιούνται σε κάποια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού.
3ο Δεν υπήρχε πουθενά κάποια ΡΗΤΗ απαγόρευση χρήσης πινάκων και ξανααναφέρω ως αντίστοιχο παράδειγμα την κλιμακωτή χρέωση, που όταν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ΠΡΕΠΕΙ να αναφέρεται ρητά στην εκφώνηση.
4ο Η λύση με πίνακες είναι πολύ απλούστερη και ευκολότερη στην κατανόηση (Πλεονεκτήματα του δομημένου και του τμηματικού προγραμματισμού).

Συνεχίζετε να υποστηρίζετε ότι η λύση χωρίς πίνακα, αν και εφικτή, είναι αυτό που θα πρέπει να ζητάμε από τα παιδιά;;;

Δηλαδή στο βωμό μιας ασάφειας στην εκφώνηση του θέματος από την ΚΕΕ, θυσιάζετε όλες τις αρχές του σύγχρονου προγραμματισμού, έτσι απλά για να δείξουμε οτι: και καλά είδες εμείς τι λύσεις βρίσκουμε για αυτό το σούπερ-ντούπερ δυσεπίλυτο πρόβλημα!!!

Δηλαδή οι επαγγελματίες προγραμματιστές θα έλυναν το συγκεκριμένο πρόβλημα χωρίς πίνακες;;; Πολύ αμφιβάλω, θα έβαζαν λογικούς περιορισμούς στο μέγεθος των δεδομένων που μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόγραμμά τους, και θα το έλυναν με κάποια κατάλληλη δομή δεδομένων. Σε κάποια επόμενη στιγμή, εφόσον το πρόγραμμα δεν ικανοποιεί τις αυξημένες ανάγκες του πελάτη, θα το συντηρήσουν ώστε να τις αντιμετωπίζει με επιτυχία.

Όλα τα άλλα είναι καλά για δημιουργική σκέψη του στυλ: "ααα κι αν κάνω αυτό ή το άλλο δεν θα είναι και πολύ ουάουυυυυυυ..."

Όσο για το ερώτημα: ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΤΟ ΕΛΥΣΑ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ, αλλά έκανα και δεύτερη λύση χωρίς πίνακες, διότι η πείρα μου έχει δείξει ότι στις πανελλαδικές εξετάσεις πάντα βγαίνουν κάποιοι "φωστήρες" που προσπαθούν "να τη βγουν στους υπόλοιπους από τη γωνία"... γιατί; ας αναρωτηθεί ο καθένας για τα κίνητρά τους...


merlin

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 323
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #11 στις: 30 Μάι 2010, 07:50:29 μμ »
Το έλυσα χωρίς πίνακες. Είδα το διάβασε αθλητές (από την εκφώνηση) και δεν μου πέρασε από το μυαλό ο πίνακας. Η λέξη "αλγόριθμος" και όχι "Πρόγραμμα" δεν μου άλλαξε κάτι στη σκέψη μου.
Όταν βέβαια έφτασα στο τελευταίο ερώτημα, σκέφτηκα "ΩΧ! Παλούκια βάλανε! Πόσοι θα το βρούν αυτό?"

Όσο για το ότι διαβάζουμε το όνομα του αθλητή, την επίδοσή του και ΚΑΠΑΚΙ εμφανίζουμε αν έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ, γιατί απορείτε?
Εγώ όταν παρακολουθώ στίβο, ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ που κάνει το άλμα του ο αθλητής και κάνει παγκόσμιο ρεκόρ, ΑΝΑΒΕΙ στον φωτεινό πίνακα το ΟΝΟΜΑ του και ότι ΕΣΠΑΣΕ το ρεκόρ! Δεν περιμένουμε να τελειώσουν ΟΛΟΙ και μετά να δείξουμε στον κόσμο την πληροφορία!

Συγνώμη αν το είχαν απαντήσει κι άλλοι αυτό αλλά μου φαίνεται τόσο προφανές που καταντά εκνευριστικό να πιαστούμε από το παραμικρό.
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

ΚΑΠΠΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #12 στις: 30 Μάι 2010, 08:08:58 μμ »
Επειδή έτυχε να εξετάζω φυσικώς αδύνάτους, ήρθε η απαράδεκτη οδηγία από την ΚΕΕ στις 11:30 (1,5 ώρα μετά τη δυνατή αποχώρηση) , να λάβουμε ως ΛΑΘΟΣ τη λύση με χρήση πινάκων στο ΘΕΜΑ Γ.
Τα συμπεράσματα δικά σας....
Κ.

apapag

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 29
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #13 στις: 30 Μάι 2010, 08:33:03 μμ »
Αν δεν ήταν ειρωνικός ο τίτλος της ψηφοφορίας θα ψήφιζα κι εγώ...

Η αλήθεια είναι ότι δεν ήθελα να είμαι ειρωνική. Αλλά, με προβλημάτισε ιδιαίτερα σχόλιο μαθητή, που αναρωτιόταν με τι καρδιά θα έκοβε κάποιος καθηγητής μόρια από μαθητή που το έλυσε με πίνακες, τη στιγμή που και ο ίδιος με πίνακες το έλυσε... Και αυτό δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, γιατί εγώ ήδη παρουσιάστηκα σε ΒΚ, και το έλυσα με πίνακες.
Νάσια Παπαγιάννη
Ηλ/γος Μηχ/κος και Μηχ/κος Υπολογιστών

dipa57

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 56
  • Its Only Rock'n'Roll, But I Like it ...
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #14 στις: 30 Μάι 2010, 11:00:52 μμ »
Επειδή έτυχε να εξετάζω φυσικώς αδύνάτους, ήρθε η απαράδεκτη οδηγία από την ΚΕΕ στις 11:30 (1,5 ώρα μετά τη δυνατή αποχώρηση) , να λάβουμε ως ΛΑΘΟΣ τη λύση με χρήση πινάκων στο ΘΕΜΑ Γ.
Τα συμπεράσματα δικά σας....
Κ.
Συνέβη ακριβώς το ίδιο και σε μένα. (Μουσικό Λύκειο - Παλλήνη)
Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
1110010100 1110110111 1110111100 1110101110 1111000100 1111000001 1110110111 1111000010

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 946
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #15 στις: 30 Μάι 2010, 11:10:08 μμ »
Το συμπέρασμά μου είναι "ό,τι θυμούνται (και όποτε το θυμούνται) χαίρονται"
Να δεις που αύριο μπορεί να θυμηθούν να μας πουν ότι η διευκρίνιση για τις διαφορετικές επιδόσεις τέθηκε για να μην επιτρέπεται η αναζήτηση με κλειδί το όνομα.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Αλεξόπουλος Ανδρέας

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 44
Απ: Πόσοι καθηγητές το λύσαμε με πίνακες;;;
« Απάντηση #16 στις: 30 Μάι 2010, 11:18:26 μμ »
Το συμπέρασμά μου είναι "ό,τι θυμούνται (και όποτε το θυμούνται) χαίρονται"
Να δεις που αύριο μπορεί να θυμηθούν να μας πουν ότι η διευκρίνιση για τις διαφορετικές επιδόσεις τέθηκε για να μην επιτρέπεται η αναζήτηση με κλειδί το όνομα.
μη δίνεις ιδέες γιατί όλα είναι πιθανό πλέον!
και για να απαντήσω και στο συγκεκριμένο topic, εμένα η πρώτη μου λύση ήταν χωρίς πίνακες. ο λόγος; μάλλον έπιασα το σκεπτικό της επιτροπής. 3ο θέμα είναι σκέφτηκα, δε μας λέει ότι έχουμε "τόσους" αθλητές από την αρχή, άρα θέλει την δύσκολη λύση. αργότερα που το ξανασκέφτηκα είπα πως και με πίνακες δε θα ήταν λάθος.