Με απόλυτη ειλικρίνεια...
Έλυσα το Θέμα Γ χωρίς πίνακες , γιατί έτσι μου "έκατσε" από την αρχή και για κανέναν άλλο λόγο.
Δεν θα θεωρούσα σε καμία περίπτωση τη λύση με πίνακες λάθος.
Διδάσκω το μάθημα από την πρώτη χρονιά της ύπαρξής του και αυτό που μου άρεσε στο μάθημα αυτό
από την πρώτη κιόλας μέρα, είναι ότι επιτέλους μπήκε και ένα μάθημα που βάζει τους μαθητές στη λογική
του προγραμματισμού χωρίς όμως να πρέπει να ασχοληθούν με την αυστηρότητα μιας συγκεκριμένης γλώσσας
προγραμματισμού.
Χαιρόμουν και χαίρομαι όταν μου λένε μαθητές μου ότι την τάδε γλώσσα στο 1ο έτος την πέρασαν εύκολα γιατί
είχαν ήδη αποκτήσει τη λογική και απλά τους έμενε να μάθουν και την "αυστηρότητα" της συγκεκριμένης γλώσσας.
Και όσο θυμάμαι τα δικά μου με την πρώτη γλώσσα που ασχολήθηκα που έπρεπε να σκεφτώ τον αλγόριθμο και
ταυτόχρονα να πρέπει να τα γράφω και σωστά, χαιρόμουν ακόμη περισσότερο που γλίτωσαν απ' αυτό.
Έχει τύχει συζήτηση με μαθητές (παλιότερα) ακριβώς για το θέμα αυτό και τους απάντησα ότι αν ήταν γλώσσα
θα έπρεπε να μας απασχολήσει το μέγεθος του πίνακα , στον αλγόριθμο όμως δεν μας πειράζει απλά δεν πρέπει
να χρησιμοποιούμε πίνακες και για "ψύλλου πήδημα".
Βέβαια θα μου πει κάποιος "δηλαδή να φτιάξουμε τον αλγόριθμο και μετά στην υλοποίηση να είναι τελείως διαφορετικός αφού δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακα?"
Δεν ξέρω και μένα το μόνο που με απασχολεί στη λύση με πίνακες είναι αυτό.
Το άλλο που με απασχολεί και πιο έντονα είναι τι θέλουμε τελικά να παίρνουν οι μαθητές από το μάθημα αυτό?
Η δική μου απάντηση , την είπα ήδη, είναι να παίρνουν οι μαθητές έναν συγκεκριμένο τρόπο σκέψης και αντιμετώπισης προβλημάτων που να μπορεί να τους φανεί χρήσιμος και σε άλλα αντικείμενα πέρα του προγραμματισμού και ας μην το καταλαβαίνουν.
Μήπως και στο μάθημα της φυσικής δεν γίνεται το ίδιο πράγμα. Οι μαθητές γνωρίζουν τη φυσική από τη Β΄ Γυμνασίου και μαθαίνουν να μελετούν κάποια φαινόμενα κάνοντας χίλιες δυο παραδοχές . Και μετά από 5 χρόνια
που ασχολούνται με τη φυσική , στη Γ΄ Λυκείου ακόμη παραδοχές κάνουν. Δεν νομίζω να χρειάζεται να γράψω παραδείγματα απλά σκεφτείτε ότι την Ευθύγραμμη Ομαλή Κίνηση που την μελετούν τόσες πολλές φορές στα μαθητικά τους χρόνια στην καθημερινή ζωή μπορούν να την συναντήσουν μόνο στο φως και σε σπάνιες άλλες περιπτώσεις.
Η όλη συζήτηση μου θυμίζει μια συζήτηση που έχει γίνει στο στέκι για τη χρήση των διαγραμμάτων ροής, όπου αρκετοί είχαν την άποψη ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται γιατί επιστρέφουν το αντικείμενο σε "παλαιολιθική εποχή". Και τότε, όπως και τώρα , απορούσα για το λόγο που είχε γίνει η όλη συζήτηση μιας και βλέποντάς το θέμα από διδακτικής άποψης θεωρούσα και θεωρώ τα διαγράμματα ροής το καλύτερο διδακτικό εργαλείο για να καταλάβουν οι μαθητές τον τρόπο εκτέλεσης των εντολών από τον υπολογιστή. Έτσι και τώρα , από διδακτικής άποψης , θεωρώ ότι το όλο θέμα που έχει γίνει με τους πίνακες είναι λάθος και αν πρέπει του χρόνου , όπως γράφτηκε , αν δούμε το μάθημα από μηδενική βάση προς θεού μην ξεφύγουμε και αρχίσουμε να βομβαρδίζουμε τους μαθητές με προγραμματιστικές λεπτομέρειες.
Δέχομαι ότι μπορεί σε όλα τα παραπάνω να είμαι τελείως λάθος και είμαι πάντα "διαθέσιμος" στο να αναθεωρήσω τις απόψεις μου, φτάνει να πειστώ για το αντίθετο.
Τα παραπάνω είναι χωρίς ροή αλλά είναι διάφορες σκέψεις με ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ.
Μπότσαρης Λευτέρης
Υ.Γ: Θεωρώ λάθος την επίθεση που γίνεται στον κ. Τσιωτάκη, δυστυχώς δεν είχα ποτέ μου το χρόνο να διαβάσω αναλυτικά το βοήθημά του, αλλά δεν μπορώ παρ' όλα αυτά να μην αναγνωρίσω την προσφορά του για το μάθημα