Αποστολέας Θέμα: Ποια η λειτουργία του αλγορίθμου  (Αναγνώστηκε 4880 φορές)

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Απ: Ποια η λειτουργία του αλγορίθμου
« Απάντηση #15 στις: 01 Οκτ 2009, 03:31:44 μμ »
Νομίζω ότι και αυτή η απάντηση, είναι αποδεκτή στο ερώτημα: ποια η λειτουργία του αλγορίθμου.

ΣΔ

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2457
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Ποια η λειτουργία του αλγορίθμου
« Απάντηση #16 στις: 02 Οκτ 2009, 09:06:22 πμ »
Ήθελα να το γράψω και πιο παλιά αλλά το ξέχασα.
Γενικά το συνηθισμένο θέμα 2 των εξετάσεων (τι θα εκτυπώσει) δεν άρεσε σε αρκετά μέλη της ομάδας διαγωνισμάτων γιατί πολλές φορές έμπλεκες με πολλές ανούσιες πράξεις (που δεν είναι αυτός ο σκοπός του μαθήματος) καθώς επίσης και υπήρχαν κρούσματα αντιγραφής (αφού μέχρι πρόπερσι ζήταγε όχι πίνακα τιμών αλλά μόνο τι θα εκτυπώσει.

Έτσι ακούστηκε η πρόταση να βάλουμε στα διαγωνίσματα της ομάδας σα θέμα 2  θέμα που δίνει κώδικα και ρωτάς τι κάνει. Κάτι τέτοιο ελέγχει τη βασική κατανόηση αλγορίθμου (σκοπός του θέματος 2) και μάλιστα σε ένα επίπεδο πιο πάνω από την απλή εκτέλεση. Εδώ βλέπεις τις εντολές και κατανοείς τι κάνουν σα σύνολο και όχι μια μια ξεχωριστά. Ο σκεπτόμενος τη λύνει πιο εύκολα και πιο ξεκούραστα από την εκτέλεση αλγορίθμου και ο παπαγάλος δυσκολεύεται πολύ. Είναι σαφώς πιο έξυπνο θέμα από το κλασσικό θέμα 2.

Ωστόσο υπάρχει ένα πρόβλημα στη βαθμολόγηση. Ας πούμε πχ ότι στο συγκεκριμένο αλγόριθμο ο μαθητής απαντάει:
Βάζει αρχική τιμή 0 στις μεταβλητές πλ και Σ
Στη συνέχεια διαβάζει 100 αριθμούς
Κάθε φορά που ο αριθμός είναι ίσος με το ακέραιο μέρος του προστίθεται στη μεταβλητή Σ ενώ η μεταβλητή πλ αυξάνεται κατά ένα.
Στο τέλος υπολογίζεται το πηλίκο Σ/πλ εξασφαλίζοντας ότι δε γίνεται διαίρεση με 0.

Μια απάντηση σαν αυτή που έγραψα μπορεί να γραφτεί ακόμα και από μαθητή που δεν καταλαβαίνει απολύτως τίποτα. Ωστόσο όλα όσα λέει είναι σωστά. Φυσικά υπάρχουν και πολλές ενδιάμεσες απαντήσεις.

Πως βαθμολογείς τέτοια πράγματα. Φοβάμαι πως πρακτικά δεν γίνεται.

Έτσι προτάθηκε το να δίνεται αλγόριθμος και να γίνονται ερωτήσεις πολύ συγκεκριμένες πάνω σε αυτόν έτσι ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια να γλιστρήσει κανείς.

Η αρχή έγινε στο τελικό επαναληπτικό διαγώνισμα της ομάδας το 2008.

 
"Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος    :

Αλγόριθμος Θέμα_2
Α<- 0
Κ<-0
Αρχή_επανάληψης
   Αρχή_επανάληψης
      Διάβασε Χ
   Μέχρις_ότου Χ >0
   Κ <- Κ + Χ
   Α <- Α +1
    Διάβασε  Γ
Μέχρις_ότου Γ= ’Ο’  ή  Γ= ’ο’
Λ <- Κ / Α
Εμφάνισε Κ, Λ
Τέλος Θέμα_2


1)   Ποιες τιμές είναι αποδεκτές για τη μεταβλητή Χ ;
            
2)   Τι τύπου μεταβλητή πρέπει να είναι η Γ ;
                                    
3)   Τι υπολογίζουν οι μεταβλητές Α, Κ και Λ ;
      
4)   Πότε τερματίζει ο εξωτερικός επαναληπτικός βρόχος του παραπάνω αλγόριθμου ;                                                                       
5)   Υπάρχει περίπτωση οι εντολές του αλγορίθμου να μην εκτελεστούν καμία φορά ;
   

6)   Ποια είναι τα αποτελέσματα που θα δώσει στην έξοδο ο παραπάνω αλγόριθμος αν δώσουμε στην μεταβλητή Χ κατά σειρά τις τιμές  5, 7,-2, 4, 8 και στη μεταβλητή Γ την τιμή ‘Ο’ όταν η μεταβλητή Χ πάρει την τιμή 8 ;                                                                                         

7)   Αν θελήσετε να τερματίζει ο αλγόριθμος και σε περίπτωση που  οι αριθμοί που θα δοθούν φτάσουν τους 100  τι θα έπρεπε να συμπληρώσετε ; "