Δεν ήμουν βαθμολογητής τότε και δεν ξέρω τι έγινε, όμως όταν λέει δίνονται πίνακες δεν πρέπει να γράψεις
Δεδομένα // ...... // ?
Έτσι είναι. Όμως, όπως καταγράφηκε και στην ημερίδα της ΕΠΥ, ακόμα και το διδακτικό πακέτο δεν είναι συνεπές σε αυτό. Πρακτικά το ερώτημα είναι κόβουμε; Το 2001 που έπεσε το θέμα ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα οι καθηγητές που μπορούσαν να εξηγήσουν και να περιγράφουν τα
Δεδομένα και τα
Αποτελέσματα. Είχα την τύχη να γνωρίσω έναν εκ των συγγραφέων το σχολικό έτος 2000-2001 και μου εξήγησε το ρόλο των εντολών.
Κατά τη βαθμολόγηση, έγινε μία εκτεταμένη συζήτηση για το θέμα. Όμως ήταν πολύ αργά. Στο βαθμολογικό που ήμουν, οι περισσότεροι έμαθαν από τους υπολοίπους τις δύο αυτές δηλωτικές εντολές. Έτσι, λήφθηκε απόφαση να μην επηρεάζει τη βαθμολόγηση η χρήση ή μη των εντολών δεδομένα και αποτελέσματα που ζητούσε το θέμα. Αν βέβαια υπήρχε λάθος στην είσοδο δεδομένων αφαιρούσαμε μονάδες (νομίζω τρεις).
Σκεφτείτε όμως τη διαφορά
Δεδομένα //Α, Μ, Ν//
από το
Για i
από 1
μέχρι Μ
Για j
από 1
μέχρι Ν
Διάβασε Α[i, j]
Τέλος_επανάληψηςΤέλος_επανάληψηςΠρέπει όμως να πούμε και κάτι ακόμα για την ιστορία. Τη χρονιά αυτή υπήρχε ακόμα και το παλιό διδακτικό πακέτο. Σε αυτό ακόμα και στην ψευδογλώσσα ήταν υποχρεωτικές οι δηλώσεις. Έτσι, η σωστή λύση βάσει του κατηργηθέντος διδακτικού πακέτου ήταν:
Αλγόριθμος Θ3 (
ακέραιος Ν, Μ, min,
ακέραιος πίνακας Α[1:Ν, 1:Μ])
δεδομένα Α, Ν, Μ
αποτελέσματα min
ακέραιος i, j
αρχή!
ο αλγόριθμος...τέλοςΑντίθετα το 2005 τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Έχουμε ένα βιβλίο, αλλά αρκετοί μαθητές δεν έχουν ακόμα διδαχτεί την ύπαρξη των εντολών Δεδομένα και Αποτελέσματα. Έτσι και πάλι δεν κόπηκαν μονάδες.
Η αλήθεια είναι ότι ούτε σήμερα δεν τις διδάσκονται πλήρως!!
Πάντως μια και μιλάμε για το συγκεκριμένο θέμα τι θα κάνατε αν σε ένα θέμα που ζήταγε ψευδογλώσσα ο μαθητής έκανε πρόγραμμα αλλά δήλωνε λάθος τις μεταβλητές?
Σε αυτό το ερώτημα, οι γνώμες διίστανται. Πολλές φορές έχω ακούσει ότι κοιτάμε τον αλγόριθμο από την Αρχή και μετά (όταν το θέμα δεν δίνει μονάδες για τη δήλωση μεταβλητών).
Παρόλα αυτά, τα πρώτα χρόνια αν χρησιμοποιούσαν Basic ή Pascal βαθμολογούνταν πλήρως όλα. Η ανάπτυξη που έκανε ο μαθητής ελεγχόνταν πλήρως βάσει της αναπαράστασης αλγορίθμου που θα είχε χρησιμοποιήσει.
Είναι αλήθεια βέβαια ότι όταν ο θεματοδότης δεν προβλέπει μονάδες για τις δηλώσεις, είναι δύσκολο να βαθμολογήσεις αυτό το τμήμα του αλγορίθμου. Αφού ο θεματοδότης δεν θέλει να αξιολογήσει τις δηλώσεις, ο μαθητής είναι "σωστό" να αξιολογείται από την εντολή μετά το
ΑΡΧΗ. Έτσι, ο μαθητής μπορεί να αναπτύξει τον αλγόριθμο σε ΓΛΩΣΣΑ (όταν η εκφώνηση δεν το απαιτεί) και η αξιολόγησή του γίνεται μόνο στον αλγόριθμο και όχι στο κατά πόσο γνωρίζει τον τύπο των μεταβλητών.
Ωστόσο, θα μπορούσε πολύ εύκολα να ελέγξει και τους δύο (αυτόν που έγραψε σε ψευδογλώσσα και αυτόν που έγραψε σε ΓΛΩΣΣΑ) με ένα ερώτημα στο τέλος του θέματος:
Ποιες μεταβλητές χρησιμοποιήσατε και τι τύπου είναι;