Αποστολέας Θέμα: Ερώτηση στους πίνακες (θεωρητική)  (Αναγνώστηκε 6460 φορές)

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2457
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Ερώτηση στους πίνακες (θεωρητική)
« Απάντηση #15 στις: 20 Φεβ 2014, 11:06:18 πμ »
Εγώ πάντως στην πράξη δεν κάνω καν προσπάθεια να διδάξω τέτοιο θέμα. Δεν υπάρχει χρόνος. Αν πέσει θέμα που να ζητάει ταξινόμηση σε 2Δ τους λέω να τα βάλουν σε μονοδιάστατο, να τα ταξινομήσουν και να τα βάλουν πίσω. Δεν είναι ότι καλύτερο αλλά δεν είναι και πολύ επιβαρυντικό αφού δεν αλλάξει την τάξη τους αλγορίθμου. Πάλι ν^2 είναι. Οι 2 μεταφορές δεν είναι τόσο τραγικό μπροστά στο ν^2. Είναι και οι χρονικοί περιορισμοί...

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 802
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Ερώτηση στους πίνακες (θεωρητική)
« Απάντηση #16 στις: 29 Μάρ 2017, 01:11:38 μμ »
Το κοντινότερο που μπόρεσα να σκεφτώ σε "ρεαλιστικό" πρόβλημα που να εξυπηρετεί η ταξινόμηση δισδιάστατου:

Πίνακας Ο[23] με τα ονόματα των 23 μαθητών ενός τμήματος.
Πίνακας Τ[14] με τους τίτλους των 10 μαθημάτων στα οποία βαθμολογούνται.
Πίνακας Β[23, 14] με τους βαθμούς των μαθητών στα μαθήματα.
Να εμφανιστούν οι 50 υψηλότεροι από τους 230 βαθμούς και για κάθε βαθμό, το όνομα του μαθητή και ο τίτλος του μαθήματος που αφορά ο βαθμός.
Σε περίπτωση ισοψηφίας επόμενων βαθμών με τον 50ο, να εμφανιστούν τα στοιχεία για όλους τους επόμενους που ισοβαθμούν.

Μια λύση, προϋποθέτει
1) τη δημιουργία 2 παράλληλων δισδιάστατων πινάκων δεικτών:
- ενός για τη φύλαξη της γραμμής
- ενός για τη φύλαξη της στήλης

2) ταξινόμηση του δισδιάστατου (και των παράλληλών του)

3) εμφάνιση των 50 πρώτων βαθμών (και αντίστοιχων ονομάτων και τίτλων με τη βοήθεια των τιμών των δεικ΄των από τους παράλληλοπυς πίνακες )

4) (όμοια) εμφάνιση όσων ισοβαθμούν με τον τελευταίο.

Το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει αν ζητηθεί και δευτερεύον κριτήριο (ή περισσότερα) σε περίπτωση ισοβαθμίας, π.χ. σε αλφαβητική σειρά μαθητών και για τον ίδιο μαθητή σε αλφαβητική σειρά μαθημάτων..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)