Αποστολέας Θέμα: ΑΕΠΠ και Φροντιστήρια  (Αναγνώστηκε 5087 φορές)

koniordos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2008
  • *
  • Μηνύματα: 94
  • Το Α είναι Β και το Β είναι Α
ΑΕΠΠ και Φροντιστήρια
« στις: 19 Ιούν 2007, 02:04:46 μμ »
Χαίρετε και από εμένα.

Έπειτα από 3 χρόνια απουσίας από την αίθουσα, συνέβη να ξαναξεκινήσω τη διδασκαλία της ΑΕΠΠ σε ένα φροντιστήριο και για πρώτη φορά είμαι αρκετά προβληματισμένος όσον αφορά τα ενδεχόμενα περιεχόμενα ενός φροντιστηριακού φυλλαδίου της ΑΕΠΠ.
Έχω μια κάποια άποψη, ωστόσο δεν είναι πλήρως αποσαφηνισμένη και θα ήταν πολύ χρήσιμο να δω και τις απόψεις συναδέλφων..

1. Θεωρώ ότι ένα φυλλάδιο φροντιστηρίου καλό είναι να μην περιέχει καθόλου περιληπτική ή μη, θεωρία. Τα παιδιά νομίζω προσκολλούνται σε αυτό (ειδικά αν είναι και πιο εύπευτη ή πιο δομημένη από το σχολικό εγχειρίδιο, πράγμα που μάλλον θα συμβαίνει σχεδόν πάντοτε) και χάνουν λεπτομέρειες στις οποίες ενδεχομένως εξεταστούν. Άλλωστε, δεν νομίζω ότι η "ύλη" όσον αφορά τη θεωρία είναι απαγορευτικά ευρεία.

2. Ο μεγαλύτερος προβληματισμός μου έχει να κάνει με τις ασκήσεις που θα συμπεριλάβω σε ένα φυλλάδιο. Τα τελευταία χρόνια στα ιδιαίτερά μου, χρησιμοποίησα ουκ ολίγες φορές ασκήσεις συναδέλφων που βρήκα είτε σε δικτυακούς τόπους, είτε σε φυλλάδια φροντιστηρίων, ασκήσεις που θεώρησα από καλές έως εξαιρετικές. Ως γνωστόν δε, τα φυλλάδια των φροντιστηρίων (τουλάχιστον εκείνων που έχω συνεργαστεί), έχουν ως πολιτική να μην αναφέρουν συγγραφική ομάδα ή κάτι τέτοιο, που θα με έβγαζε πού εύκολα από την δύσκολη θέση, αφού θα μπορούσα κάλλιστα σε μια τέτοια περίπτωση να αναφέρω στις Πηγές μου, ή δίπλα από μία ομάδα ασκήσεων τους συναδέλφους που τις εμπνεύστηκαν. Τί γίνεται λοιπόν τώρα και τη στιγμή που ένα φυλλάδιο μεγάλου φροντιστηρίου κυκλοφορεί σε ευρύτερα πλαίσια από το σπίτι στο οποίο γίνεται το ιδιαίτερο?
Αλλάζω το "κινηματογραφική αίθουσα" μίας εκφώνησης σε "αίθουσα εκδηλώσεων του δήμου" ? Κάνω απλά την άσκηση μέσα στην τάξη για να μην ενδεχομένως προσβάλλω τον εμπνευστή της ο οποίος μπορεί να θιχθεί? (Προσωπικά πιστεύω πως η πρώτη τακτική είναι η προσβλητική ενώ το copy-paste με κάποια ενδεχόμενη τροποποίηση ερωτημάτων κατά την κρίση του εκάστοτε καθηγητή είναι πιο τίμια) Γιατί σε καμία περίπτωση δεν επιθυμώ να στερήσω από τους μαθητές μου μία καλή άσκηση.

Anyway, προσωπική μου άποψη είναι πως μάλλον δεν υπάρχει πρόβλημα ηθικής τάξης, (γιατί θέμα λεξιθηρίας θέλω να ελπίζω να μην τίθεται καν) εφόσον δεν πρόκειται για βοήθημα ενυπόγραφο, αλλά θα ήθελα πάρα πολύ να ακούσω τις σκέψεις συναδέλφων.



Τσορώνης Τάκης
Ηλ.Μηχ. & Μηχ. Η/Υ ΕΜΠ
Τσορώνης Τάκης
Ηλ.Μηχ. & Μηχ. Η/Υ ΕΜΠ

EleniK

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 708
Απ: ΑΕΠΠ και Φροντιστήρια
« Απάντηση #1 στις: 20 Ιούν 2007, 10:31:21 μμ »
Αγαπητέ συνάδελφε,

και εγώ δουλεύω σε φροντιστηριο τα τελευταία 4 χρόνια και πάμε για 5ο. Το φυλλάδιο που τους δίνω περιέχει:
* τη θεωρία (συγκεντρωμένη δλδ χωρίς τα πολλά παραδείγματα του βιβλίου, αλλά χωρίς τροποποιήσεις)
* παλαιότερα θέματα Πανελληνίων (Ημερησίων, Εσπερινών και Επαναληπτικές)
* παλαιότερα διαγωνίσματά μου 3ωρα  >:D
* δικές μου συνδυαστικές ασκήσεις (κυριως σε πίνακες)
* ασκήσεις πρώην μαθητών μου, με το όνομά τους, τη χρονιά και το τμήμα (τους βάζω και φτιάχνουν ασκήσεις ανά θρανίο, τις οποίες λύνουμε μέσα στην τάξη. Θα εκπλαγείτε με το τι ασκήσεις φτιάχνουν οι ίδιοι οι μαθητές  :o)

Παρόλο που τους δίνω θεωρία στο φυλλάδιο, παροτρύνω να έχουν ως βασικό το βιβλίο. Υπάρχουν όμως παιδιά (τα περισσότερα) που δεν έχουν και πολύ όρεξη για θεωρία. Σε εκείνους υποδεικνύω  τις σημειώσεις μου.Εξηγούμαι όμως ότι ως πρώτο θεωρώ το βιβλίο.  :angel:
Σχετικά με τις ασκήσεις, προσωπικά συστήνω να αγοράσουν κάποιο βοήθημα ( το οποίο περιέχει λίγο πολύ όλα τα είδη ασκήσεων) και δουλεύω με αυτό. Κάποιες ασκήσεις που παίρνω από άλλα βοηθηματα, αναφέρω την πηγή. Τα διαγωνίσματα που πήρα απο το στέκι, τα έβαλα αυτούσια με τα ονόματα των συγγραφέων.  8)

Αν θέλεις να επιλέξεις κάποιες ασκήσεις συναδέλφων αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να αναφέρεις τις πηγές στο τέλος (κάτι σαν βιβλιογραφία) αντί για την κάθε άσκηση. Αυτό βέβαια εξαρτάται και απο το φροντιστηριο. Αν επίσημα δεν μπορείς να αναφέρεις τις πηγές τότε μπορείς να αναφέρεις στην τάξη ότι οι ασκήσεις είναι επιλεγμένες απο εσένα, αλλά κατασκευασμένες απο άλλους συναδέλφους.

Καλή δύναμη
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

olga_2703

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 13
Απ: ΑΕΠΠ και Φροντιστήρια
« Απάντηση #2 στις: 20 Ιούλ 2009, 05:08:47 μμ »
Θα επαναφέρω το θέμα και θα ζητήσω τα φώτα σας.
Σε αρκετά φροντιστήρια που μίλησα για δουλειά, μου ζήτησαν δικές μου σημειώσεις.
Μέχρι σήμερα στο φροντιστήριο που εργάζομαι έχουν δικές τους σημειώσεις και αυτές ακολουθώ.
Θεωρώ ότι ακόμα δεν έχω την εμπειρία να φτιάξω δικές μου ασκήσεις.
Η ερώτησή μου είναι η εξής, αν από τα βοηθήματα που κυκλοφορούν και τους δικτυακούς τόπους, διαλέξω να χρησιμοποιήσω κάποιες ασκήσεις και στο τέλος του φυλλαδίου, βάλω την αντίστοιχη βιβλιογραφία, θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα?

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΑΕΠΠ και Φροντιστήρια
« Απάντηση #3 στις: 20 Ιούλ 2009, 07:41:14 μμ »

  Ο κάθε ένας που έχει φτιάξει κάποιες δικές του ασκήσεις δε νομίζω ότι νιώθει και πολύ καλά βλέποντάς τες σε κάποιο φυλλάδιο φροντιστηρίου. Δηλαδή το να πάρεις κάποιες ασκήσεις αυτούσιες από βιβλία δεν νομίζω ότι είναι και πολύ καλή ιδέα.
   Από την άλλη υπάρχουν πολλές ασκήσεις που μπορείς να βάλεις στο φυλλάδιό σου και κανείς δεν θα σου ζητήσει τα ρέστα όπως:
  1) Όλα τα θέματα των πανελληνιών. Είναι πάρα πολλά αν λάβεις υπόψη σου και τις εξετάσεις των εσπερινών συν τις επαναληπτικές.
  2) Παραλλαγές των θεμάτων των εξετάσεων. Δεν είναι δύσκολο. Μπορείς να εμπλουτίσεις αρκετές ασκήσεις
  3) Υπάρχουν ασκήσεις όπως υπολογισμός πρώτων αριθμών, τέλειων, υπολογισμός σειρών, αλγόριθμοι πάνω σε πίνακες κλπ. Αυτές οι ασκήσεις υπάρχουν σε πολλά βιβλία και δεν είναι απαραίτητα δημιουργήματα των συγγραφέων αλλά γνωστά μαθηματικά προβλήματα.

Με βάση τα παραπάνω μπορείς να κάνεις ένα καλό φυλλάδιο, χωρίς να πάρεις copy-paste ασκήσεις από βοηθήματα που κυκλοφορούν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: ΑΕΠΠ και Φροντιστήρια
« Απάντηση #4 στις: 20 Ιούλ 2009, 08:33:12 μμ »
θελω να καταλάβω κάτι.

Στη φυσική, όλα τα φροντιστήρια έχουν δικά τους φυλλάδια με αξιόπιστο υλικό, σχήματα (πηνία, ελατήρια, κυκλώματα κτλ) ?

Στη χημεία, ισχύει το ίδιο; Με όλους τους χημικούς τύπους και χημικές αντιδράσεις?

Στη γεωμετρία β λυκείου, υπάρχουν σημειώσεις στον υπολογιστή?

Δεν έχω δουλέψει σε φροντιστήριο, αλλά μήπως μας έχουν περάσει για .... (δεν το γράφω λόγω της καλής μου ανατροφής)?

nikosx

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 361
  • ___
Απ: ΑΕΠΠ και Φροντιστήρια
« Απάντηση #5 στις: 21 Ιούλ 2009, 08:52:01 πμ »
καλημέρα σε ολους,

οι δικές μου σημειώσεις έχουν την εξής μορφή:

Εχω 2 τεύχη, όπου στο 1ο περιέχεται η θεωρία με έναν πιο κατανοητό τρόπο (για τους λόγους που ανέφερε η Ελένη) μαζί με λυμένα παραδείγματα τα οποία και τα αναλύω. Τα λυμένα παραδείγματα είναι είτε δικά μου ή θέματα πανελληνίων. Να σημειώσω εδώ ότι και τα 2 τεύχη έχουν τη δομή τυο σχολικού βιβλίου (δηλ. κεφ 1 έως και 10 χωρίς το 5).
Το 2ο τεύχος έχει ασκήσεις θεωρίας και αλγόριθμους.Οι περισσότερες ασκήσεις είναι δικές μου, μερικές από διαγωνίσματα παλιότερων διαγωνισμάτων (για αυτό γίνεται μία αναβάθμιση κάθε χρόνο), τα θέματα πανελληνιών (απολυτήριες και επαναληπτικές Ενιαίων και Εσπερινών, πραγματι είναι πολλά) καθώς και αυτούσια διαγωνίσματα από το Στέκι όπου αναφέρεται και η πηγή βέβαια.
Κατα τη διάρκεια της χρονιάς, και τη στιγμή που τελειώνει κάθε κεφάλαιο, δίνω ξεχωριστά ασκήσεις συναδέλφων από βοηθήματα ή από το Στέκι όπου βεβαίως αναφέρω και το συγγραφέα. Αυτό το κάνω όχι γιατί δεν είναι αρκετές οι ασκήσεις του 2ου τεύχους αλλά γιατί πιστεύω ότι πρέπει να δουν και μια διαφορετική φιλοσοφία ασκήσεων από τη διακιά μου.
Τέλος ζητάω και εγώ κάθε χρόνο από τους μαθητές να δημιουργήσουν δικιές τους ασκήσεις τις οποίες και τις λύνουμε μέσα στην τάξη όλοι μαζί. Με αυτό τον τρόπο αναλύουμε και διορθώνουμε εκφωνήσεις μαθητών πετυχαίνοντας έτσι νομίζω την καλύτερη κατανόηση του τι σημαίνει δεδομένο και ζητούμενο σε μία άσκηση.
Νίκος Ξένος
nkxenos@yahoo.gr