Αποστολέας Θέμα: Ημερήσια εξετάσεις 2009  (Αναγνώστηκε 32021 φορές)

dimitra

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 98
Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #15 στις: 27 Μάι 2009, 01:58:39 μμ »
Ανεβάζω τις λύσεις μου (δεν τις έχει δει άλλο μάτι!). Αν βρείτε κάτι να έχει ξεφύγει φωνάξτε...
Νομίζω ότι στο Θέμα 2Γ το σωστό είναι:
Κώδικας: [Επιλογή]
Για δ από (amod10 - 1) μέχρι 0 με_βήμα -1
      γ <-- γ + β
τέλος_επανάληψης

Και αυτό γιατί στην ΟΣΟ πρώτα μειώνεται το δ και μετά εκτελείται η πράξη (ενώ στη ΓΙΑ το δ, δηλ. το βήμα, μειώνεται μετά την πράξη).
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

tanius76

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 60
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #16 στις: 27 Μάι 2009, 02:01:17 μμ »
Πολύ ωραία θέματα επιτέλους !
Όχι όμως τα καλύτερα.
Μιά και υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης.....
Αν υπήρχαν ακόμη 5 δύσκολες μονάδες θα ήμουν πολύ ικανοποιημένη!

Πάντως τα θέματα ήταν για διαβασμένους, για μη παπαγάλους και για μαθητές με κριτική σκέψη.
Ξεχώρισα το Θέμα2:Α+Γ, το Θέμα 3:Γ και όλο το Θέμα 4 που περιείχε συνδιασμό πολλών στοιχείων...

Αντε και Καλό Καλοκαίρι πια!


ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 606
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #17 στις: 27 Μάι 2009, 02:13:35 μμ »
θα τα χαρακτήριζα και εγώ καλά θέματα, χωρίς την παπαγαλία να αποτελεί όπλο για τους εξεταζόμενους.

Για το θέμα Β1 ε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι σωστό. Το λέει  ξεκάθαρα το σχολικό βιβλίο σελίδα 42 στην τελευταία παράγραφο.



Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 565
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #18 στις: 27 Μάι 2009, 02:19:47 μμ »

Παράθεση από: dimitra στις Σήμερα στις 01:58:39 μμ

    Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις Σήμερα στις 12:55:12 μμ

        Ανεβάζω τις λύσεις μου (δεν τις έχει δει άλλο μάτι!). Αν βρείτε κάτι να έχει ξεφύγει φωνάξτε...

    Νομίζω ότι στο Θέμα 2Γ το σωστό είναι:
    Κώδικας: [Select]
    Για δ από (amod10 - 1) μέχρι 0 με_βήμα -1
          γ <-- γ + β
    τέλος_επανάληψης

    Και αυτό γιατί στην ΟΣΟ πρώτα μειώνεται το δ και μετά εκτελείται η πράξη (ενώ στη ΓΙΑ το δ, δηλ. το βήμα, μειώνεται μετά την πράξη).


Σωστό είναι το Για δ από α mod 10 μέχρι 1 με_βήμα -1

γιατί μπορεί να μεταβάλλεται πρώτα ο μετρητής αλλά δεν συμμετέχει στην πράξη  γ <-- γ + β...

Το ερώτημα είναι αν και το
Για δ από (amod10 - 1) μέχρι 0 με_βήμα -1
      γ <-- γ + β
τέλος_επανάληψης

είναι επίσης σωστό μιας και βγάζει ίδιο αποτέλεσμα στο γ (γίνεται ίδιο αριθμό επαναλήψεων).

Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι γκρίζα ζώνη:
Θεωρούμε ότι πρέπει και οι τιμές που παίρνει ο μετρητής να είναι ακριβώς ίδιες κατά την μετατροπή από όσο σε για (οπότε η συγκεκριμένη μετατροπή δεν είναι ολότελα σωστή)
ή
θεωρούμε ότι η τιμή του μετρητή είναι αδιάφορη μετά την επανάληψη (οπότε η μετατροπή είναι ολόσωστη?)

EleniK

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 708
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #19 στις: 27 Μάι 2009, 02:33:13 μμ »
Προβλέψεις σχετικά με το που μπορούν να την 'πατήσουν':

Θέμα 1ο
Α. 4, αρκετοί θα βάλουν Σ.
Β.1. γ κάποιοι θ αβάλουν Λ, γιατί απλά έχουν συνηθήσει είτε πίνακες είτε Για.

Γ2.β κάποιοι θα τα μπερδέψουν
Δ. 4 αρκετοί θα βάλουν το α, ενώ είναι το β.
                                                           (μονάδες 7)
Θέμα 2
Α. κάποιοι θα χάσουν τις τιμές, διότι στο αmod10, τη δεύτερη φορά (2mod10) θα βάλουν 0 αντί για 2 και θα χάσουν τις υπόλοιπες μονάδες.

Β. κάποιοι από παπαγαλία/συνήθεια θα βαλουν Α[ i ] και A[ i-1 ].

Γ. Πολύ κόσμος θα μπερδέψει την τελική τιμή του δ (θα βάλουν 0, αντί 1) ή κάποιοι θα βάλουν για δ από δ  !!!

                                                                    (Μονάδες 7)

Θεμα 3

δεν θα βάλουν το ΑΠΟΒ[ 1 ] <- 0
και τον πίνακα θα βάλουν ΑΕ[ ι ] <- Επιβ [ ι ] - Αποβ[ ι ]

                                                                    (Μονάδες 7)

Θέμα 4
το υποπρόγραμμα θα περιέχει για όλες τις ημέρες και όχι για μια ημέρα και μετά θα καλείται. Πολλοί θα βάλουν το συνολικο κέρδος μέσα στο υποπρόγραμμα και το αντίστοιχο μήνυμα, άρα

                                                                    (Μονάδες 10)

Συνολικά λοιπόν τα παπαγαλάκια ή βάρβαροι της πληροφορικής μπορεί να χάσουν 30 από τις 100 μονάδες. Μια χαρά λοιπόν θα περιοριστούν σε ενα 14 με 15.


Ελένη 
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Terius

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 14
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #20 στις: 27 Μάι 2009, 02:34:54 μμ »
Συνάδελφοι εκφράζω μια απορία. το τμήμα αλγορίθμου που έπρεπε να μετατραπει σε ισοδύναμο με έβαλε σε σκέψεις. οκ το προφανές είναι το
Για δ από amod10 μέχρι 1 με_βήμα -1.
Η απορία μου είναι η εξής. Επειδή λέει ισοδύναμο φάνταζομαι σημαίνει αντι για την όσο βάλε τη Για και ο αλγόριθμος παίζει. τι γίνεται όμως στην περίπτωση που το amod10 είναι μηδεν?
Τότε η Για μεταφράζεται σε Για δ από 0 μέχρι 1 με_βήμα -1 που δεν πρόκειται να παίξει ποτέ. όλοι οι μαθητές μου έκαναν το κλασικό που περιγράφεται οπότε αν και η επιτροπή το δίνει σωστό είμαστε μια χαρά. Αλγοριθμικά όμως στέκει? :-\

EleniK

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 708
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #21 στις: 27 Μάι 2009, 02:35:14 μμ »
παραθέτω τα θέματα και εδω για...ιστορικούς λόγους
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3304
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #22 στις: 27 Μάι 2009, 02:35:50 μμ »
Απο  Νίκος Αδαμόπουλος

Η επιτροπή είχε διάθεση να προστατέψει τον καλό μαθητή σε βάρος του παπαγάλου.
....Τα θέματα ήταν στη σωστή κατεύθυνση....

Κι εμένα με κάλυψε πλήρως ο gpapargi...

To Θέμα 2 ήταν σαν τον πολλαπλασιαμό αλά ρωσικά, είχε και σχετικό όνομα ο αλγόριθμος, οπότε βοηθούσε στην επαλήθευση του αποτελέσματος 20*50=1000...

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2313
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #23 στις: 27 Μάι 2009, 02:37:37 μμ »
H ακριβής απάντηση για την μετατροπή του Όσο σε Για είναι

Για δ από (αmod10 -1) μέχρι 0 με βήμα -1
γ <-- γ+β
Τέλος_Επανάληψης

Όλα τα άλλα είναι πιθανώς ισοδύναμα, αλλά η απολύτως σωστή απάντηση είναι αυτή
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3304
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #24 στις: 27 Μάι 2009, 02:40:05 μμ »
απο 0 μέχρι 1 με_βήμα -1 

δεν κάνει καμια επαναληψη, αλλά είναι σωστό και επιτρέπεται να γραφεί στην ψευδογλώσσα

papet

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 48
    • Σεληνιακό Πάρκο - Σκέψεις και Ημέρες
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #25 στις: 27 Μάι 2009, 02:43:19 μμ »
Πέτρε, συνονόματε (τόσο σε όνομα όσο και σε επίθετο :) ) συνάδελφε, νομίζω ότι με τον τρόπο που λες η εντολή εντός επανάληψης εκτελείται και με δ=0 κάτι που δε συμβαίνει στην εκφώνηση...
May the Force b with u...
papet

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2313
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #26 στις: 27 Μάι 2009, 02:46:58 μμ »
Πέτρε, συνονόματε (τόσο σε όνομα όσο και σε επίθετο :) ) συνάδελφε, νομίζω ότι με τον τρόπο που λες η εντολή εντός επανάληψης εκτελείται και με δ=0 κάτι που δε συμβαίνει στην εκφώνηση...

Ίσα ίσα, η τελευταία επανάληψη είναι για δ=0
Γίνεται το δ μηδέν, γίνεται η πράξη του γ και μετά τελειώνει η επανάληψη
Η πρώτη επανάληψη γίνεται όχι για amod10 αλλά για την επόμενη τιμή
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

papet

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 48
    • Σεληνιακό Πάρκο - Σκέψεις και Ημέρες
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #27 στις: 27 Μάι 2009, 02:50:45 μμ »
Εχείς δίκιο... Λάθος μου.
Φαίνεται πως η κούραση των τελευταίων ημερών (που οφείλεται σε διαφορετικούς λόγους από τις εξετάσεις) με επηρρέασε παραπάνω από όσο νόμιζα...
May the Force b with u...
papet

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2457
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #28 στις: 27 Μάι 2009, 02:54:12 μμ »
Για το 2 Γ αυτό που κάνει ο κώδικας είναι το εξής:
Παίρνει το τελευταίο ψηφίο του α και με αυτό πολλαπλασιάζει όλο το β και το προσθέτει στο γινόμενο. Δηλαδή όλη η Όσο είναι ισοδύναμη με γ <- γ + β * δ.
Επειδή όμως «τώρα» υλοποιούμε πολλαπλασιασμό δεν έχουμε δικαίωμα να χρησιμοποιήσουμε τον τελεστή *. Άρα πρέπει να παμε με επαναληπτικές προσθέσεις. Το θέμα αυτό είχε επίπεδο.

Το σκεπτικό της μετατροπής είναι το εξής:
Επειδή το δ<-δ-1 δεν επηρεάζει το γ<-γ+β μπορείς να αλλάξεις τη σειρά. Ο μετρητής στο τέλος της Όσο την κάνει να μοιάζει με την ισοδύναμη Για. Ωστόσο μας χαλάει ο συγκριτικός τελεστής που είναι > και όχι >= όπως στη Για. Λόγω του ότι περιοριζόμαστε στους ακεραίους (το δ είναι ακέραιος αφού δέχεται το mod και ελαττώνεται κατά 1) απλά εξαιρείς την τελευταία επανάληψη της «Για» και καταλήγεις στο Για δ από α mod 10 μέχρι 1 με_βήμα -1.

Εμένα αυτό το θέμα καθώς και το 1 Α 3 μου είπε πολλά πράγματα…

gouvasg

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 67
    • Ο ιστότοπός μου
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #29 στις: 27 Μάι 2009, 03:03:09 μμ »
Επιτέλους...
Νομίζω ότι τα περισσότερα τα έγραψε ο gpapargi,
Συγχαρητήρια κι από εμένα στην επιτροπή!
Γεώργιος Γκούβας
Μηχ. Η/Υ-Σ
www.gouvas.eu