Σε πρόλαβα

... Επισκέφτηκα ήδη το ... «τοπικό παράρτημα» και σας μεταφέρω...:
Η αύξηση επιτρέπεται μόνο στην οριστική και όχι στις υπόλοιπες εγκλίσεις όπως η Προστακτική που μας ... αφορά. Επομένως οι ρηματικοί τύποι:
- επέλεξε
- επανέλαβε
και τα συναφή (με αύξηση) αποτελούν μορφές αορίστου οριστικής, επομένως ακατάλληλα (γραμματικώς) για τη χρήση που προορίζονται στα πλαίσια του μαθήματος. Στην προστακτική, που βρίσκονται όλες οι εντολές (εντολή = προστακτική) οι μορφές που χρησιμοποιούν (ορθώς) οι συγγραφείς του διδακτικού πακέτου ΔΕΝ έχουν αύξηση, επομένως είναι:
- επίλεξε
- επανάλαβε
κ.ο.κ.Όμως, για να σοβαρευτούμε, θα συμφωνήσω ότι
η γραμματική ορθότητα δεν είναι το πρώτο ζητούμενο στα πλαίσια του μαθήματος.
Αν και, κάπου στο αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματος, αναφέρεται και:
Σκοπός του μαθήματος δεν είναι η εκμάθηση μιας γλώσσας προγραμματισμού. Έμφαση δίνεται στις ενότητες Ανάλυση προβλήματος και Σχεδίαση αλγορίθμου ώστε οι μαθητές,
• να αναπτύξουν δεξιότητες αλγοριθμικής προσέγγισης, δημιουργικότητα, φαντασία, αναλυτικό πνεύμα και αυστηρότητα στην έκφραση επομένως
δεν είναι απόλυτα θεμιτό να συμφωνήσουμε με την ανυπαρξία κανόνων.Επειδή όμως, όπως συχνά φαίνεται, υπάρχουν σχετικοί προβληματισμοί τόσο μαθητών όσο και συναδέλφων, νομίζω ότι είναι δίκαιο να υποστηρίξει κανείς ότι:
- καλό είναι να φροντίζουμε
να διδάσκουμε (και οι μαθητές να χρησιμοποιούν) τους κανόνες που υποδεικνύει το βιβλίο
- δικαιούμαστε
να είμαστε επιεικείς με μικρο-παραβάσεις κάποιων κανόνων που όμως δε συνιστούν αλγοριθμικό ατόπημα.
Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε, να δεχθούμε (με ελαφρά συνείδηση) τη χρήση του
επέλεξε ή του
επανάλαβε. Όμως σε σημεία που αλλοιώνεται η αλγοριθμική έννοια πρέπει να καταλογίζουμε λάθος. Για παράδειγμα, ενώ (εξαντλώντας την επιείκεια μας) θα μπορούσαμε ίσως να συγχωρήσουμε ακόμα και την έλλειψη κάποιου
τότε σε δομή επιλογής, δε θα ίσχυε το ίδιο και για την έλλειψη του
τελος_αν αφού ουσιαστικά αλλοιώνεται η λογική του αλγόριθμου, όταν δεν είναι σαφές πού τελειώνει τα «κλωνάρι»
Εν κατακλείδι, θα συμφωνήσω ότι:
-
δεν πρέπει να οδηγηθούμε στην απουσία κανόνων αφού τότε καταρρίπτεται ένας από τους βασικούς στόχους του μαθήματος, αυτός της ανάπτυξης της αυστηρότητας στην έκφραση.
-
δε θα πρέπει να εξαντλήσουμε την αυστηρότητά μας σε γραμματικούς κανόνες εις βάρος της αλγοριθμικής ικανότητας όταν είναι εμφανές ότι πρόκειται για απλή παράληψη που δεν παραβιάζει βασικούς κανόνες αλγοριθμικής έκφρασης
Η πρόκληση (όχι και τόσο μεγάλη αν το καλοσκεφτούμε) είναι να παραμείνουμε εντός των στόχων και της ουσίας του μαθήματος χωρίς να επιτρέψουμε (ή προκαλέσουμε) ουσιώδεις «παρεκτροπές».
Ταυτόχρονα
ας έχουμε όλοι κατά νου τις οδηγίες σε ΑΠΣ, ΔΕΠΠΣ και βιβλίο καθηγητή για να αντιμετωπίζουμε τους προβληματισμούς (και τα ερωτήματα) που ανακύπτουν