Ο Παναγιώτης έχει δίκιο. Η επανάληψη είναι ένα κατασκεύασμα που μας βοηθά στον προγραμματισμό. Όλες οι αποδείξεις σε θεωρητικό επίπεδο στην υπολογισιμότητα έχουν να κάνουν με αναδρομή και πιο συγκεκριμένα με αναδρομικές συναρτήσεις. Θα έλεγα ότι η βασική έννοια στην αλγοριθμική είναι η αναδρομή, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο.
Τώρα όσον αφορά την ερώτηση του βιβλίου προφανώς και ο μαθητής πρέπει να απαντήσει
1. Ακολουθία
2. Επιλογή
3. Επανάληψη
γιατί πολύ απλά δεν ξέρει την αναδρομή. Δηλαδή αν τον μάθουμε να λέει απέξω τη λέξη αναδρομή σημαίνει ότι την έμαθε? Ποιον διδακτικό στόχο πετυχαίνουμε με αυτόν τον τρόπο? Προφανώς τον ίδιο διδακτικό στόχο που είχε το θέμα στις εξετάσεις του 2008 όπου ρώταγε ποιες είναι οι τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων. Ρώταγε να τους πουν τα παιδιά τρεις λέξεις ονομαστικά χωρίς να ξέρουν τι σημαίνουν. Αν αυτός δεν είναι ο ορισμός της απόλυτα στείρας παπαγαλίας τότε ποιος είναι?
Προφανώς λοιπόν ο μαθητής δεν είναι υποχρεωμένος να ξέρει καμία αναδρομή, αφού δεν είναι στην ύλη (ούτε ονομαστικά

)
Εγώ όμως κάνω την άλλη ερώτηση. Αν μπει στις εξετάσεις αυτή η ερώτηση, δεδομένου ότι η αναδρομή δεν είναι στην ύλη ποια πρέπει να είναι η απάντηση του μαθητή ώστε να είναι σωστός με βάση την την ύλη?
Νομίζω είναι η παρακάτω
1. Ακολουθία
2. Επιλογή
3. Επανάληψη
4.
Εντολή Άλματος GotoΠροσέξτε η ερώτηση είναι
Ποιές είναι οι βασικές αλγοριθμικές δομές;
και όχι
Ποιές είναι οι βασικές αλγοριθμικές δομές
του δομημένου προγραμματισμού.