Διφορούμενα θέματα αποφεύγονται στις Γενικές για ευνόητους λόγους.
Θα συμφωνήσω με το Βαγγέλη (επαναδιατυπώνοντας) ότι Διφορούμενα θέματα
πρέπει να αποφεύγονται στις Γενικές για ευνόητους λόγους, όμως δε γίνεται πάντα. Παραπέμπω στα περυσινά:
Στην επαναληπτική δομή Όσο ... Επανάλαβε δεν γνωρίζουμε εκ των προτέρων το πλήθος των επαναλήψεων. Θέμα 1.Β.4
στο οποίο η προτεινόμενη απάντηση ήταν να θεωρηθεί
Σωστό. Αρκετοί μαθητές όμως απάντησαν
Λάθος δεδομένου ότι
Στην επαναληπτική δομή Όσο ... Επανάλαβε είναι δυνατόν να γνωρίζουμε εκ των προτέρων το πλήθος των επαναλήψεων. έστω κι αν σε τέτοιες περιπτώσεις εξυπηρετεί καλύτερα η χρήση της εντολής ΓΙΑ
Για το θέμα έγινε μεγάλη συζήτηση και στο Στέκι εκείνες τις ημέρες (ΠΟΛΛΑ posts και υπερβολικά μακηυές συζητήσεις) γεγονός που (παρά την υπερβολή του) μαρτυρά ότι ήταν (τουλάχιστον)
διφορούμενο. Και ανάλογα θέματα υπήρχαν και σε προηγούμενες χρονιές.
Επομένως, συμφωνόντας ΑΠΟΛΥΤΑ με το Βαγγέλη, πιστεύω ότι οι συνάδελφοι (με την ευρεία έννοια) που αναλαμβάνουν την ευθύνη διαμόρφωσης των θεμάτων στις εξετάσεις θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Αντίθετα, στο θέμα 4.β, αποκαλύφθηκε η 'γύμνια' των περισσότερων και η αδυναμία μας να διδάξουμε στους μαθητές αναλυτική σκέψη. Το θέμα ΔΕΝ ήταν διφορούμενο αλλά απιτούσε ανάλυση. Όμως όταν 'ξοδεύουμε' όλη τη χρονιά για να ετοιμάσουμε τα παιδιά για τις εξετάσεις και ΟΧΙ για να τα διδάξουμε αναλυτική σκέψη , συνθετική ικανότητα, δεξιότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα και όλα αυτά τα 'άχρηστα' (

) πράγματα που αναφέρει το αναλυτικό πρόγραμμα και το βιβλίο καθηγητή..... αυτά παθαίνουμε. Και μετά βγες και φώναξε... ότι τα θέματα δεν είναι καλά. ΤΟ ΝΟΥ ΜΑΣ.... ΟΛΟΙ. Η Φυσική Κατεύθυνσης (και λιγότερο η ΑΕΠΠ)
δοκιμάστηκε πέρισυ. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να σκέφτονται.
Τα παλιά θέματα δεν είναι αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Τα θέματα χρόνο με το χρόνο σοβαρεύουν και εμείς πρέπει να ετοιμάσουμε τους μαθητές μας με βάσει ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ 'ΠΕΣΕΙ' δηλαδή με βάση τους σκοπούς και τους στόχους του μαθήματος και ΟΧΙ με βάση το ΤΙ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ή ΤΙ ΠΕΦΤΕΙ (όπως το ερμηνεύει ο καθένας)
Γενικότερα, συμφωνώ ότι η συζήτηση περί αποτελεσματικότητας vs καθοριστικότητας ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική όμως θα ήθελα πραγματικά να δώ από κάποιον συνάδελφο...
ένα παράδειγμα αλγόριθμου (στην ψευδογλώσσα του βιβλίου ή έστω σε ΓΛΩΣΣΑ) που δεν πληροί το κριτήριο της αποτελεσματικότητας.Έχει κανείς καμμία ιδέα 