Αν κάποιος συγκρίνει το πρόγραμμα σπουδών με το παλιό θα διακρίνει ότι οι διαφορές σε όγκο δεν είναι τόσο μεγάλες.
Το βιβλίο της ΑΕΠΠ αν δεν κάνω λάθος έχει 14 κεφάλαια, έχει δέντρα, γράφους, αναδρομή, πολυπλοκότητα, και πολλά άλλα.
Μάλιστα οι τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων (άπληστη μέθοδος, δυναμικός προγραμματισμός) δεν υπάρχουν στο νέο πρόγραμμα.
Το παλιό αν θυμάμαι ήταν για 3-4 ώρες?
Αυτό είναι για 4+2 ώρες, όπως ανέφερε κάποιος προηγουμένως, για αυτό σε κάθε ενότητα έχει ώρες ύλης και εμπέδωσης.
Επίσης οι δομές ακολουθίας επιλογής και επανάληψης σε απλό επίπεδο έχουν γίνει στη Β.
Από ότι βλέπω οι έννοιες αυτές υπάρχουν και στη Γ αλλά δεδομένου ότι οι μαθητές τα έχουν ξανακούσει θα κάνει το έργο μας πιο εύκολο.
Μπορεί να μας φαίνονται πολλά επειδή αρκετές έννοιες είναι καινούργιες για κάποιους , αλλά προσπαθήστε να κάνετε μια σύγκριση με τα μαθηματικά κατεύθυνσης της Γ και θα δείτε ότι η διαφορά στην ύλη είναι χαώδης και εκείνο ήταν 5ωρο και το δικό μας είναι 6ωρο. Οι 6 ώρες είναι πάρα πολλές, ειδικά όταν είναι 3 δίωρα μαζεμένα. Νομίζω ότι επειδή έχουμε συνηθίσει στο δίωρο μας φαίνεται πολύ
Επίσης επειδή δεν το σχολίασε κανένας το πρόγραμμα στην αρχή γράφει:
Παρέχει ένα επιστημονικό υπόβαθρο για την Επιστήμη Υπολογιστών/Πληροφορική
και την αξιοποίηση της σε άλλες επιστήμες, παράλληλα με μια εφαρμοσμένη προσέγγιση όπου χρησιμοποιείται
μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού.
και στη συνέχεια
Το μάθημα προτείνεται και πρέπει να γίνεται στο εργαστήριο πληροφορικής
ακολουθώντας μεθόδους αναζήτησης και ανακάλυψης και οικοδόμησης της γνώσης.
σημειώνω : πραγματική γλώσσα προγραμματισμού + εργαστήριο πληροφορικής
και : επιστημονικό υπόβαθρο = πολυπλοκότητα αλγορίθμων
Αν λοιπόν μείνουμε στα βασικά και επικεντρωθούμε στην κατανόηση των βασικών εννοιών, όπως πρέπει άλλωστε, νομίζω ότι με συνεργασία, καλή προαίρεση και πολύ δουλειά οι ώρες βγαίνουν και θα κάνουμε καλή δουλειά και τα παιδιά θα αγαπήσουν την πληροφορική γιατί θα δουν επιτέλους τι είναι και από θεωρητικής αλλά και από πρακτικής πλευράς.
Απλά στην αρχή θα δυσκολευτούμε όλοι πάρα πολύ γιατί θα πρέπει να γράψουμε πάλι σημειώσεις, πλάνα μαθήματος, ακόμα και να ξαναδιαβάσουμε κάποιες νέες έννοιες.
Νομίζω όμως ότι θα πρέπει επιτέλους να πάψουμε να είμαστε ο φτωχός συγγενής των άλλων ειδικοτήτων και να έχουμε ένα σοβαρό και επιστημονικά τεκμηριωμένο μάθημα που αρμόζει στον κλάδο μας και το οποίο θα έχει τέτοιο περιεχόμενο ώστε να δικαιολογήσει την επιλογή του από τα τμήματα πληροφορικής και ηλεκτρολόγων μηχανικών ως μάθημα βαρύτητας.
Αν από την άλλη θέλουμε να φτιάξουμε έναν κατάλογο από όλες τις πιθανές ασκήσεις που μπορεί να μπουν, να ετοιμάσουμε μεθοδολογίες που τα λύνουν όλα, τότε σίγουρα δε μας φτάνουν όχι 6 αλλά ούτε 16 ώρες γιατί με αυτή την ύλη τα θέματα που μπορούν να μπουν έχουν απεριόριστο θα έλεγα εύρος.