Τελευταία μηνύματα

#81
Παιδαγωγικά Θέματα / Απ: Γιατί να μάθω Πληροφορική,...
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 06 Ιουν 2025, 11:46:07 ΜΜ
(έστω μετά από αιώνες)
https://www.youtube.com/watch?v=MvTSPwftvyo
#82
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 06 Ιουν 2025, 11:24:30 ΜΜ
Παραθέτω και τη δική μου τοποθέτηση:


4/6/2025 σχολιασμός για τα Θέματα Πανελληνίων Πληροφορικής
ΓΕΝΙΚΑ (TL/DR):
Τα θέματα ήταν πολύ απαιτητικά φέτος και θα κατανάλωναν σχεδόν όλο το χρόνο ( 3 ώρες ) ενός καλά προετοιμασμένου μαθητή.
Τα θέματα είχαν ασάφειες, με ικανότητα να μπερδέψουν τόσο ισχυρούς μαθητές, όσο και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Θεωρώ πως ήταν πολλά, αλλά οριακά εντάξει για το διαθέσιμο χρόνο. Δεν έδιναν όμως πολύ χώρο για δεύτερες σκέψεις.
Πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές, θα ανταποκρίνονταν στα πάντα και θα παρέδιδαν γραπτό σχεδόν με την εκπνοή του χρόνου.
ΘΕΜΑ Α
Α1. Κλασικές ερωτήσεις Σωστό - Λάθος διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Α2. Πολύ ασαφές, ωστόσο υπάρχει η εύκολη λύση της... παπαγαλίας που είναι εντελώς εκτός των μαθησιακών στόχων του μαθήματος. Υπάρχει όμως έτοιμος κώδικας στο βιβλίο που όποιος τον θυμάται το γράφει δίχως προβλήματα. Σκέτο ως έχει δε διευκρίνιζε αν έπρεπε να εξετάζεται υπερχείλιση. Σε κάθε περίπτωση, είναι κρυφή θεωρία - παπαγαλία 5 μόνάδες. Συν τις επόμενες 10 ( Α3 κι Α4 ) έχουμε για ΠΡΩΤΗ φορά στην ιστορία του μαθήματος 15 μονάδες καθαρής παπαγαλίας με προηγούμενο μέγιστο τις 12 αν θυμάμαι καλά.
Α3. Κλασικό ερώτημα θεωρίας.
Α4. Κλασικό θέμα θεωρίας, σε δύσκολο προς διδασκαλία - κατανόηση θέμα.
ΘΕΜΑ Β
Β1. Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός, δημιουργία διαγράμματος κλάσεων που απαιτεί να φανεί ο πολυμορφισμός της αναπαραγωγή(). Ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός διδάσκεται ανάλογα την ικανότητα του διδάσκοντα όπως είναι το μάθημα, δεν είναι η ΓΛΩΣΣΑ αντικειμενοστραφής. Οπότε εδώ είναι θέμα κατανόησης του αντικειμένου από το μαθητή. Το γιατί δεν είπαν σαφώς ότι ζητείται διάγραμμα κλάσεων, είναι ένα ερώτημα.
Β2. Ένα καλό διάγραμμα ροής που απαιτεί μετατροπή σε ψευδογλώσσα. Είχε χρόνια να πέσει μετατροπή σε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα, καλά προετοιμασμένοι μαθητές δε θα βρουν προβλήματα εδώ.
Β3. Ιδιαίτερα πονηρό θέμα. Οι διαγώνιες τετραγωνικών πινάκων είναι στη διδακτέα, αλλά όχι στην εξεταστέα. Έχουν πέσει στο παρελθόν βέβαια. Παρόλα ταύτα, αυτό το θέμα δεν απαιτεί γνώση τους, αλλά η γνώση αυτή διευκολύνει κατά πολύ τη λύση της άσκησης συμπλήρωσης κενών. Διαβαθμισμένης δυσκολίας, αν ξέρεις τη σχετική θεωρία αρκετά εύκολο, αν όχι, πιο ζόρικο.
ΘΕΜΑ Γ
Κλασικό θέμα Γ με μεγάλη επανάληψη με άγνωστο πλήθος επαναλήψεων και λήξη με τιμή φρουρό, συνδυασμένο με εμφωλευμένή επανάληψη αγνώστου πλήθους με ανώτατο όριο επαναλήψεων. Πολύ καλό ελέγχει αν ξέρεις τι κάνει ξετινάζοντας "μεθοδολογίες παπαγάλων". Η διαβάθμιση της δυσκολίας είναι καλή. Το Γ4 όμως, προαπαιτεί να κατανοήσει ο εξεταζόμενος πολύ απόκρυφη εκφώνηση, συνδυαστικά με το Γ3. Κάθε μαθητής έχει μία επίδοση πρόκρισης και πόσες προσπάθειες έκανε κι έτσι πρέπει να συμπεράνει πως στο Γ4 θέλει δύο όνοματα και μία συνοδευτική επίδοση για κάθε όνομα κι όχι όλες τις επιδόσεις του κάθε ονόματος. Θα μπορούσαν να το είχαν διατυπώσει καλύτερα, πολλοί δυνατοί μαθητές, αλλά και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, μπορεί να δυσκολευτούν άδικα εδώ.
ΘΕΜΑ Δ
Θέμα Δ με τρεις μονοδιάστατους κι ένα δισδιάστατο. παράλληλη σχέση και κατά γραμμές και κατά στήλες με το δισδιάστατο. Υποπρόγραμμα, ταξινόμηση ευθείας ανταλλαγής, διατήριση παραλληλότητας κι εμφάνιση 10 καλύτερων συν όσων ισοβαθμούν με τον 10ο. Εξαιρετικό θέμα, δύσκολο, απαιτητικό, καλή διαβάθμιση, διαχωρίζει τίμια τον άριστο από τον καλό.
#83
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Θέμα Γ
Τελευταίο μήνυμα από tsak - 06 Ιουν 2025, 10:11:47 ΜΜ
Παράθεση από: tsak στις 06 Ιουν 2025, 02:43:01 ΜΜτο ίδιο λέμε...

δεν έπρεπε να πάρουν πίνακα και κακώς όποιος πήρε...
Παράθεση από: gpapargi στις 06 Ιουν 2025, 04:25:41 ΜΜΠόσο πιστεύεις ότι θα έπρεπε να κοπεί; Εγώ έγραψα ένα επιχείρημα για 9-10 μόρια.
Αν πήρε κάποιος πίνακα μόνο στο Γ4 (στο οποίο εστίασα εγώ) πρέπει να χάσει κάτ' εμέ τουλάχιστον το μισό ερώτημα. Τώρα αν πήρε πινακα και στο Γ2, θα συμφωνήσω, κάπου εκεί είναι το δίκαιο ναι.
#84
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Θέμα Β
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 06 Ιουν 2025, 10:11:20 ΜΜ
Παράθεση από: bagelis στις 04 Ιουν 2025, 10:04:55 ΜΜΚαι έλεγα ότι κάπου έχω ξαναδεί τη φράση "κλάση αντικειμένων"... >:D


ΟΕΦΕ 2022 Β΄ Φάση, Β2, Α
"Με βάση την παραπάνω περιγραφή, καταγράψτε τις κλάσεις αντικειμένων καθώς και τις ιδιότητες και μεθόδους κάθε κλάσης"

Η έκφραση "κλάση αντικειμένων" υπάρχει στο σχολικό βιβλίο στη σελίδα 96.
Η έκφραση "υποκλάσεις αντικειμένων" υπάρχει στο σχολικό βιβλίο στη σελίδα 99 (ορισμός κληρονομικότητας).
Η έκφραση "κλάσεις αντικειμένων" υπάρχει στο σχολικό βιβλίο στις σελίδες 104 και 111
(η 111 είναι και παρόμοια εκφώνηση άσκησης, πιθανόν το "πάτημα" του Β1 θέματος).

Ομορφιές.
#85
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 06 Ιουν 2025, 09:40:15 ΜΜ
Δεν εννοώ τα θέματα του 2013
#86
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 06 Ιουν 2025, 09:39:02 ΜΜ
Αν υπάρξει η κατάλληλη μύηση πρωτύτερα, και όχι αυτό το "η πληροφορική είναι σίγουρο 20αράκι", "Πληροφορική σίγουρα πάνω από τη βάση", και άλλα φαιδρά, δεν βλέπω το λάθος. Το Γ ίσως δεν ήταν το πιο πετυχημένο θέμα, αν σε αυτό αναφέρεσαι, αλλά τα θέματα του 2013 δεν είναι ο μόνος δρόμος για αύξηση δυσκολίας.
#87
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Θέμα Δ
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 06 Ιουν 2025, 09:24:23 ΜΜ
Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 04 Ιουν 2025, 11:25:49 ΜΜΠιο προβληματική θεωρώ την φράση των 10 πρώτων (10 καλύτερων θα έβαζα εγώ)
Αν πεις των 10 καλύτερων, πως θα αντιμετωπίσεις τις ισοβαθμίες; Τότε το θέμα γίνεται διαφορετικό (και αισθητά πιο δύσκολο), αφού πρέπει (ελείψει άλλου κριτηρίου) να θεωρήσεις ότι στις ισοβαθμίες δεν αλλάζει η θέση κατάταξης.

Παράθεση από: Obelix στις 04 Ιουν 2025, 12:19:18 ΜΜΘα προτιμούσα να "απαγορεύει" με κάποιο τέχνασμα στην εκφώνηση τη χρήση της Για στο ερώτημα που ζητάει να εμφανίσει όσους είχαν βαθμό ίδιο με τον δέκατο. Θα το έκανε λίγο πιο απαιτητικό.
Σε αυτή τη λογική, θα ήθελα ένα δύσκολο ερώτημα στο Δ θέμα. Αυτό θεωρώ λείπει. Ας θυμηθούμε και εκείνο το θέμα με τα διπλά μέγιστα σε 2δ πίνακα, άσκηση του "οδηγίες μελέτης". Ασκήσεις όπως εκείνη και το παράδειγμα "συγχώνευσης με διατήρηση ταξινόμησης", είναι κατά τη γνώμη μου οδοδείκτες για να έχουμε ένα δύσκολο ερώτημα στο Γ/Δ θέμα, κάθε φορά. Με τα φετινά Γ/Δ, αν και πιο δύσκολα ευτυχώς από πέρυσι, ο προετοιμασμένος καλός μαθητής δεν ζορίστηκε πουθενά.
Παράλληλα με αυτό, συμφωνώ απόλυτα με το πρόβλημα υπερβολικά χειραγωγούντων εκφωνήσεων. Σιγά θα σκίσουμε κάνα καλτσόν!  :D
#88
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 06 Ιουν 2025, 09:23:32 ΜΜ
Έχοντας ζήσει το καλοκαίρι του 2013 εδώ, ναι θα είναι
#89
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 06 Ιουν 2025, 09:21:37 ΜΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 06 Ιουν 2025, 09:06:11 ΜΜΕντάξει μην τα παραλέμε κιολας.

Καλά ήτανε, ένα τσακ πιο δύσκολα από πέρσι, αλλά το Α2 πραγματικά άθλιο και ούτε υπήρχε κάποιο ερώτημα στο Δ για να ξεχωρίσουν οι πραγματικά καλοί.

Επίσης κάτι που δεν αναφέρθηκε - αν πούμε ότι και το Α2 ήταν ερώτηση ανάπτυξης δεν έχουν ξανα-υπάρξει τόσες μονάδες θεωρίας στο μάθημα νομίζω.


Γιατί να πρέπει να ξεχωρίσουν οι καλοί απαραίτητα στο Δ θέμα;
Μπορούν να βάλουν μια δύσκολη μετατροπή, ένα δυσκολότερο θέμα με κενά κτλ
Το Δ Θέμα κάθε χρόνο δεν είναι καν δυσκολότερο από το Γ

Θεωρώ πισωγύρισμα ότι δόθηκε ερώτηση ανάπτυξης που απαιτούσε 10 σειρές απάντηση
Θα μπορούσε να διατυπωθεί μια μικρότερη ερώτηση από αυτό το κομμάτι, πχ. σειριακή και τυχαία προσπέλαση, αφού τα άλλα ήταν αυτονόητες διαφορές

Αντί να λιγοστεύουμε την θεωρία παπαγαλίας και κάποιος ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ να αφαιρέσει από την ύλη τα κεφάλαια 1-4-6 (τουλάχιστον), φέτος ζητήσαμε ερώτηση 10 σειρών που ο καθένας θα γράψει το μακρύ του και...
#90
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 06 Ιουν 2025, 09:06:11 ΜΜ
Εντάξει μην τα παραλέμε κιολας. 

Καλά ήτανε, ένα τσακ πιο δύσκολα από πέρσι, αλλά το Α2 πραγματικά άθλιο και ούτε υπήρχε κάποιο ερώτημα στο Δ για να ξεχωρίσουν οι πραγματικά καλοί.

Επίσης κάτι που δεν αναφέρθηκε - αν πούμε ότι και το Α2 ήταν ερώτηση ανάπτυξης δεν έχουν ξανα-υπάρξει τόσες μονάδες θεωρίας στο μάθημα νομίζω.