Παράθεση από: vassthan στις 22 Σεπ 2025, 09:13:57 ΜΜΟύτε οδηγίες έχουν στείλει ούτε τίποτα και οι σύμβουλοι, όπως πάντα άφαντοι.Είναι οι οδηγίες που δεν στείλαμε πέρυσι, άρα αγνοήθηκαν
Παράθεση από: evry στις 23 Σεπ 2025, 09:45:04 ΠΜΠροφανώς επιλέξατε να τις αγνοήσετε.Ουδέν σχόλιον
Παράθεση από: Akis73 στις 22 Σεπ 2025, 02:12:01 ΜΜΚαταλαβαίνω τι λες, αλλά τι να λέγαμε σφάλμα μεταγλώττισης;
ΠαράθεσηΟ συντακτικός κανόνας που ελέγχει αν μια μεταβλητή έχει δηλωθεί προηγουμένως δεν είναι απλώς ένας συντακτικός κανόνας (syntax), αλλά σχετίζεται με τον σημασιολογικό έλεγχο (semantic analysis) κατά τη φάση της μεταγλώττισης.
Πιο συγκεκριμένα:Το BNF δεν εκφράζει συνήθως αυτόν τον έλεγχο, διότι ο BNF ορίζει μόνο τη σύνταξη (grammar) και όχι τη σημασιολογία (meaning). Ο εν λόγω κανόνας ανήκει στη σημασιολογική ανάλυση, η οποία ελέγχει τη συνέπεια και τη σωστή χρήση των δηλώσεων πέραν της σύνταξης.
- Κατά τον σημασιολογικό έλεγχο, το compiler ελέγχει τον πίνακα συμβόλων (symbol table) που έχει δημιουργήσει από τις δηλώσεις μεταβλητών.
- Όταν βρει μια χρήση μεταβλητής, ελέγχει αν αυτή υπάρχει στον πίνακα συμβόλων, δηλαδή αν έχει δηλωθεί ήδη.
- Αν η μεταβλητή δεν υπάρχει στον πίνακα, τότε παράγεται σφάλμα δήλωσης (undeclared variable error).
- Αυτός ο έλεγχος είναι απαραίτητος για την αποφυγή χρήσης μη δηλωμένων μεταβλητών, που θεωρείται λάθος στον προγραμματισμό.
Συνοπτικά:
- Ο BNF θα περιέγραφε τη σύνταξη της δήλωσης ή της χρήσης μεταβλητής.
- Ο σημασιολογικός έλεγχος (που δεν εκφράζεται με BNF) θα έλεγχε αν η μεταβλητή που χρησιμοποιείται έχει δηλωθεί πριν.
Παράθεση από: pgrontas στις 22 Σεπ 2025, 09:20:58 ΜΜΠρόσεξε Νίκο, γιατί οι απαντήσεις του 'ΑΙ' ειδικά εφόσον είναι στα ελληνικά μπορεί να είναι επηρεασμένες (το λέω κομψά) από τις συζητήσεις στο στέκι και ακόμα χειρότερα από τα βιβλία πληροφορικής που διδάσκουμεΣαν το ανέκδοτο με τους ινδιάνους και τον καιρό![]()
![]()
Παράθεση από: din_os στις 22 Σεπ 2025, 09:55:01 ΜΜΌσον αφορά τη ρομποτική και τα συστήματα arduino κτλ. Αν θέλετε να ενθουσιάσετε τα παιδιά με αντιγραφή/επικόλληση και πειραματισμούς, γράψτε υλικό για προγραμματισμό Video Games. Εγώ δοκιμαστικά έχω διδάξει επιλεκτικά γλώσσες προγραμματισμού παιχνιδιών όπως lua (love) και godot, οι οποίες δεν απαιτούν ούτε ανεπαρκή ρομποτικά συστήματα (3 έως 10 σε κάθε σχολείο, ενω οι μαθητές είναι έως 21) ούτε απαιτήσεις hardware. Μέσα σε λίγα μαθήματα οι μαθητές φτιάχνουν παιχνίδι platformer (π.χ. mario) μαθαίνοντας τις έννοιες προγραμματισμού όπως μεταβλητές, συντεταγμένες, τύποι δεδομένων, επαναλήψεις, λίστες, αλγορίθμους κτλ. Ο κάθε ένας στον δικό του υπολογιστή, μόνος του, για να βαθμολογείται και δίκαια.Ουδέν σχόλιο.