Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Δομή ακολουθίας => Μήνυμα ξεκίνησε από: xaidi στις 15 Νοέ 2004, 11:48:29 πμ

Τίτλος: λογικοί τελεστές
Αποστολή από: xaidi στις 15 Νοέ 2004, 11:48:29 πμ
υπάρχει απάντηση σε αυτό το θέμα; ποια;

να γράψετε τισ παρακάτω λογικές εκφράσεις με τη χρήση του λογικού τελεστή ή
1. α>=3 και β<4
2. α<>3 και β=4
Τίτλος: Re: λογικοί τελεστές
Αποστολή από: gpapargi στις 15 Νοέ 2004, 02:03:10 μμ
Θεωρείς αποδεκτή απάντηση  την

όχι (α<3 ή β>=4)
όχι (α=3 ή β<>4)

Επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουμε την όχι;
Τίτλος: Re: λογικοί τελεστές
Αποστολή από: alkisg στις 15 Νοέ 2004, 02:03:35 μμ
Με σκέτο "ή" δεν γίνεται, σε συνδυασμό με το "όχι" γίνεται:

1. όχι (α < 3 ή β >= 4)
2. όχι (α = 3 ή β <> 4)

Υπάρχει και ένα σχετικό θεώρημα στην άλγεβρα Bool που δείχνει την ισοδυναμία τέτοιων "αντιστροφών" αλλά ελλείψη χρόνου δεν μπορώ να το βρω και να το παραθέσω...

edit: Γιώργο με πρόλαβες για κάτι δευτερόλεπτα  ;) ...
edit#2: Άντε Παναγιώτη που παραπονιέσαι, το είδαμε κι αυτό... να προλάβει να απαντήσει άλλος από την στιγμή που είδα την ερώτηση μέχρι να γράψω 2 γραμμές απάντηση...  ;D
Τίτλος: Re: λογικοί τελεστές
Αποστολή από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 15 Νοέ 2004, 02:36:55 μμ

Είχα ξεκινήσει πολύ νωρίτερα να δώσω την ίδια απάντηση αλλά χτύπησε το κουδούνι για μέσα    :furious3:

Τίτλος: Re: λογικοί τελεστές
Αποστολή από: gpapargi στις 15 Νοέ 2004, 03:37:32 μμ
 :P :P :P

ΥΓ. Και από το τηλέφωνο να μιλάγαμε Άλκη δε θα το πετυχαίναμε αυτό!
Τίτλος: Re: λογικοί τελεστές
Αποστολή από: xaidi στις 16 Νοέ 2004, 12:22:09 μμ
ευχαριστώ πολύ! είχε κολλήσει το μυαλό μου! Έχω κάνει άλγεβρα bool και προσπαθούσα να θυμηθώ και εγώ τα συμπληρώματα.
Αυτή ήταν μια άσκηση σε ένα κριτήριο αξιολόγησης ενός συναδέλφου.
Δύσκολο πιστεύω για τους μαθητές και ίσως ξεφεύγει από την ύλη αλλά ήθελα τη λύση της.
Πρέπει να κατεβάσω τα βιβλία μου από τη σχολή να τα ξαναθυμηθώ, νιώθω λίγο άσχημα που δεν το έλυσα απ'  ευθείας.
Τίτλος: Re: λογικοί τελεστές
Αποστολή από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 16 Νοέ 2004, 10:51:33 μμ

Χρειάζεται να ξέρουν τα παιδιά τη λογική του όχι για την μετατροπή του Όσο σε Μέχρις_Ότου, όπου το κόλπο με το όχι είναι χρήσιμο

Δε χρειάζεται άλγεβρα boole "Το όσο συνεχίζεται όσο ισχύει Α", "Συνέχισε μέχρις ότου να ισχύσει όχι Α" δηλαδή το αντίθετο. Αυτό φτάνει πιστέυω

Με εκτίμηση,