Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: nikos_papa στις 03 Μαΐου 2026, 01:56:35 ΜΜ

Τίτλος: Ερώτηση σχετικά με παραμέτρους σε Διαδικασία
Αποστολή από: nikos_papa στις 03 Μαΐου 2026, 01:56:35 ΜΜ
Καλημέρα σας!
Θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας σχετικά με το παρακάτω:

Η εντολή "ΚΑΛΕΣΕ Διαδ(Α, Α, Β)" σε ένα Πρόγραμμα είναι συντακτικά σωστή; Αν επιστραφούν διαφορετικές τιμές από το υποπρόγραμμα τι τιμή θα έχει η μεταβλητή Α;  ::) ::)

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!!
Τίτλος: Απ: Ερώτηση σχετικά με παραμέτρους σε Διαδικασία
Αποστολή από: evry στις 03 Μαΐου 2026, 02:41:48 ΜΜ
Δες εδώ:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6099.msg70332#msg70332 (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6099.msg70332#msg70332)

και εδώ από το μακρινό 2006 (δεν το πιστεύω ότι είχαμε θίξει αυτό το θέμα και πέρασαν 20 χρόνια!!! )
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=289.0 (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=289.0)

Συντακτικά δεν έχεις πρόβλημα. Αν υπάρξει κάποιο θέμα θα είναι σε runtime.
Φυσικά στην Ada αυτό δίνει λάθος σε compile time.
Τίτλος: Απ: Ερώτηση σχετικά με παραμέτρους σε Διαδικασία
Αποστολή από: epsilonXi στις 03 Μαΐου 2026, 07:35:45 ΜΜ
κι ενώ τα χρόνια έχουν περάσει...
Παραθέτω από τις επαναληπτικές του Σεπτέμβρη, φέτος:

Δίνεται η παρακάτω συνάρτηση ΠΡΑΞΗ, και το κύριο πρόγραμμα από όπου καλείται: 
Κώδικας [Επιλογή]
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΠΡΑΞΗ(x, y): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: x, y 
ΑΡΧΗ 
ΑΝ (x >= y) ΤΟΤΕ 
  x ← x + 3  
ΑΛΛΙΩΣ 
  y ← y - 4 
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
ΠΡΑΞΗ ← (x + y) / 2 
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΡΙΟ 
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β 
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: γ 
ΑΡΧΗ 
ΔΙΑΒΑΣΕ α, β 
γ ← ΠΡΑΞΗ(α, β) 
ΓΡΑΨΕ γ 
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
 

α) Κατασκευάστε διαδικασία Δ_ΠΡΑΞΗ που να επιτελεί την ίδια λειτουργία με τη συνάρτηση. 
β) Ξαναγράψτε το κύριο πρόγραμμα, ώστε να επιτελεί την ίδια λειτουργία καλώντας τη διαδικασία Δ_ΠΡΑΞΗ αντί της συνάρτησης ΠΡΑΞΗ


άμα κάποιος κάνει τη διαδικασία έτσι;

Κώδικας [Επιλογή]
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Δ_ΠΡΑΞΗ(x, y, z)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: x, y
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: z
ΑΡΧΗ 
ΑΝ (x >= y) ΤΟΤΕ 
  x ← x + 3  
ΑΛΛΙΩΣ 
  y ← y - 4 
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
z ← (x + y) / 2 
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

και ύστερα πει:
Κώδικας [Επιλογή]
ΚΑΛΕΣΕ Δ_ΠΡΑΞΗ(α+0, β+0, γ)
όλα καλά...ε;
Τίτλος: Απ: Ερώτηση σχετικά με παραμέτρους σε Διαδικασία
Αποστολή από: andreas_p στις 03 Μαΐου 2026, 08:43:27 ΜΜ
Μπορούμε στην λίστα παραμέτρων σε διαδικασία να έχουμε έκφραση ή σταθερά ,σε αντίθεση με την συνάρτηση ;
Τίτλος: Απ: Ερώτηση σχετικά με παραμέτρους σε Διαδικασία
Αποστολή από: petrosp13 στις 03 Μαΐου 2026, 08:48:14 ΜΜ
Γιατί πρέπει να σκαλίζουμε επικίνδυνες περιοχές;
Αν θα ζητηθεί κάτι τέτοιο που αγγίζει γκρίζες περιοχές, θα το συζητάμε για χρόνια, όπως το Γ Θέμα του 2010
Τίτλος: Απ: Ερώτηση σχετικά με παραμέτρους σε Διαδικασία
Αποστολή από: akalest0s στις 18 Μαΐου 2026, 11:05:31 ΜΜ
Παράθεση από: andreas_p στις 03 Μαΐου 2026, 08:43:27 ΜΜΜπορούμε στην λίστα παραμέτρων σε διαδικασία να έχουμε έκφραση ή σταθερά ,σε αντίθεση με την συνάρτηση ;
Κάπου έχουν ξανασυζητηθεί αυτά, ξανά και ξανά... διάβασε και του Άλκη τις παραπάνω υποδείξεις... 
Κλήση διαδικασίας με σταθερές ως παραμέτρους.. πύργοι του Ανόι, τετράδιο μαθητή... ομορφιές.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, ελπίζω οι θεματοδότες να έχουν κάνει το homework τους!  ;D