Αν είναι δυνατόν να μην υπάρχει η python στα ΓΕΛ, και να έχουμε κάτι σαν κώδικα που δεν είναι κώδικας αλλά ψευδοκώδικας, αυστηρός. Αν είναι δυνατόν να προγραμματίζουν οι μαθητές με το ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ; Και πάλι σέβομαι τον Αλκη ή αυτόν που δημιούργησε τη ΓΛΩΣΣΑ, αλλά: Θα προχωρήσουμε μπροστά; Θα μάθουν τα παιδιά μας κάτι σύχρονο; Και εκπαιδευτικό. Που έχει και συνέχεια έχει και εξέλιξη, είναι ζωντανός οργανισμός. Σε όλον τον κόσμο στα σχολεία python μαθαίνουν οι μαθητές. Με άπειρη βιβλιογραφία, με πολλές απλές λύσεις ισάξιες.
Και η python έχει εφαρμογές από το πανεπιστήμιο μέχρι και τη βιομηχανία (το δέχομαι δεν μας ενδιαφέρει τι ζητά η βιομηχανία).
Φαντάζομαι ακόμα κι ο Άλκης το ίδιο θα λέει.
Ένας αναπληρωτής καθηγητής
Γιάννης Χ
Παράθεση από: hajijohn στις 31 Αυγ 2025, 07:34:13 ΜΜΑν είναι δυνατόν να μην υπάρχει η python στα ΓΕΛ, και να έχουμε κάτι σαν κώδικα που δεν είναι κώδικας αλλά ψευδοκώδικας, αυστηρός. Αν είναι δυνατόν να προγραμματίζουν οι μαθητές με το ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ; Και πάλι σέβομαι τον Αλκη ή αυτόν που δημιούργησε τη ΓΛΩΣΣΑ, αλλά: Θα προχωρήσουμε μπροστά; Θα μάθουν τα παιδιά μας κάτι σύχρονο; Και εκπαιδευτικό. Που έχει και συνέχεια έχει και εξέλιξη, είναι ζωντανός οργανισμός. Σε όλον τον κόσμο στα σχολεία python μαθαίνουν οι μαθητές. Με άπειρη βιβλιογραφία, με πολλές απλές λύσεις ισάξιες.
Και η python έχει εφαρμογές από το πανεπιστήμιο μέχρι και τη βιομηχανία (το δέχομαι δεν μας ενδιαφέρει τι ζητά η βιομηχανία).
Φαντάζομαι ακόμα κι ο Άλκης το ίδιο θα λέει.
Ένας αναπληρωτής καθηγητής
Γιάννης Χ
Να ρωτήσω πόσα χρόνια έχετε στην εκπαίδευση?
Να ρωτήσω κι εγώ
Με τις άπειρες δυνατότητες που προσφέρει η Python, πώς θα διορθώνουμε γραπτά;
Παράθεση από: petrosp13 στις 01 Σεπ 2025, 09:15:41 ΠΜΝα ρωτήσω κι εγώ
Με τις άπειρες δυνατότητες που προσφέρει η Python, πώς θα διορθώνουμε γραπτά;
Όπως τα διορθώνουν σε όλες τις χώρες του κόσμου που κάνουν γλώσσα προγραμματισμού, όπως στο IB και φυσικά όπως στο πανεπιστήμιο, και όπως τα ΕΠΑΛ που τόσα χρόνια όλα πάνε μια χαρά.
Υπάρχει συγκεκριμένη ύλη όπως ακριβώς υπάρχει συγκεκριμένη ύλη στα μαθηματικά και οι μαθητές δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ότι θεώρημα θέλουν. Το ίδιο ισχύει και στην Python. Χρησιμοποιείς ένα υποσύνολο της γλώσσας που ορίζεται αυστηρά και όλα κυλάνε ρολόι.
π.χ. τα παιδιά που συμμετέχουν σε μαθηματικούς διαγωνισμούς δεν μπορούν στο μάθημα της τάξης να χρησιμοποιήσουν τα θεωρήματα που ξέρουν από τους διαγωνισμούς. Θα πρέπει να τα αποδείξουν.
Επίσης να σημειώσω ότι και η ψευδογλώσσα έχει άπειρες δυνατότητες. Πως διορθώνουμε τόσα χρόνια;
Εν τω μεταξύ η πλάκα είναι ότι από φέτος θα κάνουν Python υποχρεωτικά στο Γυμνάσιο. Τα παιδιά που θα έρχονται στο Λύκειο τα επόμενα χρόνια θα έχουν δει Python. Θα είχε ενδιαφέρον η αντίδρασή τους όταν από την Python πάνε στην ψευδογλώσσα.
Πάντως, θα ήθελα να πω στον συνάδελφο Γιάννη, ας μην τα απαξιώνουμε όλα.
Ασφαλώς και το βέλτιστο θα ήταν να μπει η Python στα σχολεία - όλοι όσοι ενδιαφερόμαστε για την πληροφορική θα το θέλαμε αυτό - ειδικά τώρα που με την μηχανική μάθηση, λόγω των πολύ καλών βιβλιοθηκών που διαθέτει καθιερώνεται ως lingua franca.
Όμως δε συμφωνώ με το πνεύμα του μηνύματός σου, αν το έχω καταλάβει σωστά - δε σημαίνει ότι αυτό που γίνεται τώρα είναι άχρηστο. Οι μαθητές κερδίζουν αρκετά πράγματα μπαίνοντας στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και συνηθίζοντας τις βασικές αλγοριθμικές δομές και επεξεργασίες που είναι παρόμοιες σε όλες τις γλώσσες προγραμματισμού.
Παράθεση από: hajijohn στις 31 Αυγ 2025, 07:34:13 ΜΜΑν είναι δυνατόν να μην υπάρχει η python στα ΓΕΛ, και να έχουμε κάτι σαν κώδικα που δεν είναι κώδικας αλλά ψευδοκώδικας, αυστηρός. Αν είναι δυνατόν να προγραμματίζουν οι μαθητές με το ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ; Και πάλι σέβομαι τον Αλκη ή αυτόν που δημιούργησε τη ΓΛΩΣΣΑ, αλλά: Θα προχωρήσουμε μπροστά; Θα μάθουν τα παιδιά μας κάτι σύχρονο; Και εκπαιδευτικό. Που έχει και συνέχεια έχει και εξέλιξη, είναι ζωντανός οργανισμός. Σε όλον τον κόσμο στα σχολεία python μαθαίνουν οι μαθητές. Με άπειρη βιβλιογραφία, με πολλές απλές λύσεις ισάξιες.
Και η python έχει εφαρμογές από το πανεπιστήμιο μέχρι και τη βιομηχανία (το δέχομαι δεν μας ενδιαφέρει τι ζητά η βιομηχανία).
Φαντάζομαι ακόμα κι ο Άλκης το ίδιο θα λέει.
Ένας αναπληρωτής καθηγητής
Γιάννης Χ
Ο σκοπός είναι να μην έχουμε γραπτά (είναι υπερβολή να πω ούτε φροντιστήρια;), τουλάχιστον για τον προγραμματισμό στην πληροφορική.
Αν είναι να έχουμε γραπτά για τη python, μένουμε και στην ΓΛΩΣΣΑ. Είναι αδύνατο να καθόμαστε να παρατηρούμε αν άφησε σειρά μετά την επανάληψη ή μετά την συνάρτηση.
Ναι η αλγοριθμική σκέψη αναπτύσσεται, αλλά για προγραμματισμό μιας σελίδας δυο σελίδων 140-150 γραμμών; Η αλγοριθμική σκέψη περνά αρχικά στο χαρτί, με τον ψευδοκώδικα, με διαγράμματα, μέχρι εκεί όμως. Με απλότητα αλλά και σαφήνεια. Για προγραμματισμό αν ζητείται (που ζητείται) δεν μπορούμε να γράφουμε σε γραπτό.
Δηλαδή επιτρέψτε μου: είναι απαράδεκτο να κόβουμε υπομονάδα, γιατί ο μαθητής ξέχασε πχ το κόμα στο χαρτί. Στον ψευδοκώδικα θα του κόβαμε μονάδα αν έλειπε κάπου η άνω κάτω τελεία, που ούτως ή άλλως δεν χρειάζεται;
Το σημαντικό είναι που όλοι εδώ έχετε αντανακλαστικά.
Κανείς δεν κόβει μονάδα επειδή κάποιος ξέχασε ένα κόμμα ή ένα τέλος_αν.
Δεν ισχύει αυτό.
Η ιδέα της ψευδογλώσσας είναι αυτή ακριβώς, να μην μένουμε σε λεπτομέρειες.
Όλα αυτά που λες μπορεί να γίνουν μέχρι την Β Λυκείου. Στην Γ Λυκείου δεν υπάρχει περίπτωση για οποιαδήποτε άλλη εξέταση πέραν της γραπτής.
Εδώ μας πήρε πάνω από 10 χρόνια να πείσουμε τους εμμονικούς - ιδεοληπτικούς για το ποιο είναι το σωστό ... ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ή Πρόγραμμα ...
Μην ασχολείστε !
Απευθύνεστε και σε μένα; είναι κάτι που ενόχλησε;
Παράθεση από: evry στις 01 Σεπ 2025, 11:29:36 ΜΜΚανείς δεν κόβει μονάδα επειδή κάποιος ξέχασε ένα κόμμα ή ένα τέλος_αν.
Δεν ισχύει αυτό.
Η ιδέα της ψευδογλώσσας είναι αυτή ακριβώς, να μην μένουμε σε λεπτομέρειες.
Όλα αυτά που λες μπορεί να γίνουν μέχρι την Β Λυκείου. Στην Γ Λυκείου δεν υπάρχει περίπτωση για οποιαδήποτε άλλη εξέταση πέραν της γραπτής.
Σε Γ Λυκείου δεν κόβουν;
Παρακαλώ ας σου απαντήσουν άλλοι.
Μα δεν κάνουν ψευδοκωδικα στην Γ Λυκείου. Αυτό ακριβώς το στρεβλο αναδυκνείω.
ΈΧΟΥΝ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΤΑ ΜΠΟΎΤΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΌ ΛΥΚΕΙΟ.
καναν τον ψευδοκωδικα γλώσσα προγραμματισμού στα ελληνικά.
Αν δεν σου φαίνεται παράδοξο...
Να ξεκαθαρίσουμε δυο πράγματα;
Β Λυκείου διδάσκονται αλγοριθμική σκέψη σε ψευδογλώσσα και χαλαρά.
Γ Λυκείου το δίνουν Πανελλήνιες το μάθημα, οπότε η αυστηρότητα διδασκαλίας αλλάζει βαρύτητα.
Γ Λυκείου εντός ύλης είναι η ψευδογλώσσα ΚΑΙ μια θεωρητική γλώσσα προγραμματισμου, ορισμένη επί χάρτου, που ομοιάζει με τη ψευδογλώσσα αλλά δεν είναι ψευδογλώσσα κι αποκαλείται ΓΛΩΣΣΑ.
Αν μπερδευτήκατε εσείς, φανταστείτε ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΙΑ πόσο μπερδεύονται τα παιδιά και ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΙΑ πόσο μου παίρνει να εξηγώ διαφορές.
Η ΓΛΩΣΣΑ έχει πιο αυστηρή σύνταξη και περιορίζεται στη διδαχθείσα ύλη βάσει εκάστοτε Φ.Ε.Κ.
Δεν είναι μπερδεμένα τα μπούτια μας.
Αν είσαι έμπειρος είναι όλα στη θέση τους και ξέρεις τι να διδάξεις, ΑΛΛΑ γκρινιάζεις και τραβάς τα μαλλιά σου, γιατί όπως είναι το μάθημα είναι το μαύρο του το χάλι. Οπότε συνάδελφε hajijohn καταλαβαίνω τι λες.
Το ποιος κόβει και τι κόβει είναι δύσκολη απάντηση.
Μου έχει τύχει μαθήτρια να έχει βαθμολογητές Α:15%, Β:96% και να παίρνει από τον τρίτο 95%
Δε ξέρεις που θα πέσεις, αλλά φαντάζομαι κι ελπίζω τον Α να τον έστειλαν σπίτι του σύντομα...
Για αυτό το λόγο υπάρχει μια υστερία με το να πηγαίνουμε by the book, αλλά το βιβλίο δε βοηθάει κι αυτό οπότε καλώς ήλθες σε ένα μάθημα που φωνάζει εδώ και χρόνια πως χρειάζεται αλλαγές. Με βολεύει πολύ να έχω 25 χρόνια εμπειρία και θέματα Πανελληνίων σε παρακαταθήκη. Αλλά το θέμα δεν είναι τι βολεύει εμένα, ή τον κάθε Καθηγητή. Το θέμα είναι να γίνει μάθημα της προκοπής.
Παράθεση από: hajijohn στις 03 Σεπ 2025, 11:53:06 ΠΜΣε Γ Λυκείου δεν κόβουν;
Παρακαλώ ας σου απαντήσουν άλλοι.
Μα δεν κάνουν ψευδοκωδικα στην Γ Λυκείου. Αυτό ακριβώς το στρεβλο αναδυκνείω.
ΈΧΟΥΝ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΤΑ ΜΠΟΎΤΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΌ ΛΥΚΕΙΟ.
καναν τον ψευδοκωδικα γλώσσα προγραμματισμού στα ελληνικά.
Αν δεν σου φαίνεται παράδοξο...
Γενικά, ας έχουμε εμπιστοσύνη στους συναδέλφους.
Επειδή μάλλον είσαι νέος στην εκπαίδευση, μετά από 25 χρόνια στην εκπαίδευση έχει έρθει κάποια ισορροπία στο μάθημα και στον τρόπο βαθμολόγησης και οι συμμετέχοντες στο στέκι έχουν βοηθήσει τα μέγιστα σε αυτό, παρά το γεγονός ότι στο υπουργείο έκαναν ότι μπορούσαν για να τα μπερδέψουν περισσότερο.
Η βαθμολόγηση είναι λογική και δεν κόβονται για ψύλλου πήδημα βαθμοί. Η συντριπτική πλειοψηφία, ειδικά στα μεγάλα προγράμματα, κοιτάει αν ο μαθητής επιλύει σωστά το πρόβλημα και διαθέτει αλγοριθμική σκέψη, και αγνοεί ανθυπολεπτομέρειες σύνταξης.
Παράθεση από: pgrontas στις 04 Σεπ 2025, 10:03:45 ΠΜ.... αγνοεί ανθυπολεπτομέρειες σύνταξης.
Θα είμαι ειλικρινής, δε νομίζω πως υπάρχει πλήρης ομοιογένεια στο δείγμα εξεταστών, αλλά για παράδειγμα αν κάποιος κόψει επειδή σε ΓΛΩΣΣΑ το παιδί έγραψε Αρχή αντί ΑΡΧΗ πιστεύω πως σύντομα η επιτροπή θα πάρει χαμπάρι και θα του κάνει υπόδειξη, άλλωστε προτού ξεκινήσει η διόρθωση η επιτροπή συνεδριάζει και συνεννοείται, νομίζω και λιγότερο έμπειροι διορθωτές δύσκολο να εμπέσουν σε λάθη του παρελθόντος.
Παράθεση από: hajijohn στις 03 Σεπ 2025, 11:53:06 ΠΜΣε Γ Λυκείου δεν κόβουν;
Παρακαλώ ας σου απαντήσουν άλλοι.
Μα δεν κάνουν ψευδοκωδικα στην Γ Λυκείου. Αυτό ακριβώς το στρεβλο αναδυκνείω.
ΈΧΟΥΝ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΤΑ ΜΠΟΎΤΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΌ ΛΥΚΕΙΟ.
καναν τον ψευδοκωδικα γλώσσα προγραμματισμού στα ελληνικά.
Αν δεν σου φαίνεται παράδοξο...
Τι διαφορά έχει η ΓΛΩΣΣΑ αν της αφαιρέσεις τις δηλώσεις των μεταβλητών από τον ψευδοκώδικα του βιβλίου;
Και τι ρόλο παίζει αυτή η διαφορά στη βαθμολόγηση;
Παράθεση από: evry στις 04 Σεπ 2025, 06:02:01 ΜΜΤι διαφορά έχει η ΓΛΩΣΣΑ αν της αφαιρέσεις τις δηλώσεις των μεταβλητών από τον ψευδοκώδικα του βιβλίου;
Και τι ρόλο παίζει αυτή η διαφορά στη βαθμολόγηση;
Διαφέρει στις έτοιμες συναρτήσεις και στο ότι δε μπορείς να έχεις αγνώστου μεγέθους πίνακα σε ΓΛΩΣΣΑ. Νομίζω είναι αρκετά Ευριπίδη αυτά για να θεωρηθεί σημαντικά διαφορετική.
Η ψευδογλώσσα προσεγγίζει θεωρητικά έναν αλγόριθμο, ενώ με ΓΛΩΣΣΑ πάμε με περιορισμούς σε πιό πρακτικά πράγματα. Εξού και κάποια παραδείγματα σε ψευδογλώσσα δε μπορούν να υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ.
Παράθεση από: George Eco στις 04 Σεπ 2025, 11:23:54 ΜΜΔιαφέρει στις έτοιμες συναρτήσεις και στο ότι δε μπορείς να έχεις αγνώστου μεγέθους πίνακα σε ΓΛΩΣΣΑ. Νομίζω είναι αρκετά Ευριπίδη αυτά για να θεωρηθεί σημαντικά διαφορετική.
Η ψευδογλώσσα προσεγγίζει θεωρητικά έναν αλγόριθμο, ενώ με ΓΛΩΣΣΑ πάμε με περιορισμούς σε πιό πρακτικά πράγματα. Εξού και κάποια παραδείγματα σε ψευδογλώσσα δε μπορούν να υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ.
Ούτε στην ψευδογλώσσα μπορείς να έχεις αγνώστου μεγεθους πίνακα. Λύθηκε το 2010.
Παράθεση από: George Eco στις 04 Σεπ 2025, 11:23:54 ΜΜΔιαφέρει στις έτοιμες συναρτήσεις και στο ότι δε μπορείς να έχεις αγνώστου μεγέθους πίνακα σε ΓΛΩΣΣΑ. Νομίζω είναι αρκετά Ευριπίδη αυτά για να θεωρηθεί σημαντικά διαφορετική.
Η ψευδογλώσσα προσεγγίζει θεωρητικά έναν αλγόριθμο, ενώ με ΓΛΩΣΣΑ πάμε με περιορισμούς σε πιό πρακτικά πράγματα. Εξού και κάποια παραδείγματα σε ψευδογλώσσα δε μπορούν να υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ.
Το μάθημα δεν έχει αλλάξει καθόλου και παραμένει το ίδιο είτε με ψευδογλώσσα είτε με ΓΛΩΣΣΑ. Τα θέματα έχουν ακριβώς την ίδια κονσερβοποιημένη φιλοσοφία.
Ούτε στην ψευδογλώσσα μπορείς να έχεις δυναμικό πίνακα. Το λέει το βιβλίο ξεκάθαρα στο κεφάλαιο 3 που είναι ψευδογλώσσα και όχι ΓΛΩΣΣΑ.
Όσον αφορά τις συναρτήσεις, σιγά τις έτοιμες συναρτήσεις που έχει η ΓΛΩΣΣΑ. Και η ψευδογλώσσα έχει την Αντιμετάθεσε. Επίσης μπορείς να επινοήσεις στην ψευδογλώσσα δικό σου αλγόριθμο και να τον καλέσεις από άλλον αλγόριθμο. Το ότι δεν το κάνει κανείς δε σημαίνει ότι δεν γίνεται.
Τώρα που το σκέφτομαι η μόνη διαφορά στη διδασκαλία είναι η Αντιμετάθεσε. Ότι τώρα δηλαδή είσαι υποχρεωμένος στις ταξινομήσεις αντίστοιχων πινάκων να γράφεις όλες τις εντολές.
Ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα.
Δεν κατάλαβα ποιο παράδειγμα σε ψευδογλώσσα δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ?
Σημείωση: Μιλάμε για την ψευδογλώσσα του σχολικού βιβλίου όχι τον ψευδοκώδικα γενικά που συναντάμε στα βιβλία αλγορίθμων.
Ξέρετε τι καταλαβαίνω;
Ότι μπαίνουν οι νέοι συνάδελφοι και κατηγορούν ένα μάθημα που στρώθηκε από όλους μας εδώ και τόσα χρόνια και λύθηκαν άπειρα προβλήματα και λεπτομέρειες του
ΑΛΛΑ
Δεν ευθύνονται αυτοί
Δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ επίσημη ενημέρωση-τοποθέτηση-πλαισιοδότηση για όλες αυτές τις ανούσιες λεπτομέρειες και προφανώς δεν θα κάτσει να διαβάσει κάποιες εκατοντάδες τόπικ εδώ μέσα
Ο κλάδος ήταν και παραμένει ανοργάνωτος
Όπως και όλη η χώρα φυσικά
ΕΛΛΑΔΑ 2.0
Παράθεση από: evry στις Χθες στις 12:59:42 ΜΜΔεν κατάλαβα ποιο παράδειγμα σε ψευδογλώσσα δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ?
Σημείωση: Μιλάμε για την ψευδογλώσσα του σχολικού βιβλίου όχι τον ψευδοκώδικα γενικά που συναντάμε στα βιβλία αλγορίθμων.
Μιλάω αυστηρά στα πλαίσια του βιβλίου. Αν μιλάμε για τη πραγματική ψευδογλώσσα προφανώς κι όλα γίνονται Ευριπίδη.
Αν θυμάμαι καλά έχει το βιβλίο παράδειγμα ταξινόμησης ευθείας αντάλλαγής πίνακα Ν στοιχείων, με το Ν στα δεδομένα, άρα να διαβάζεται από το χρήστη. Αυτό στη ΓΛΩΣΣΑ δε παίζει.
Τα παιδιά δεν είναι υποχρεωμένα να ξέρουν όσα ξέρουμε εμείς. Τα έχουμε χιλιοπεί, έχει τα θεματάκια του το μάθημα. Αλλά όπως είπα και πριν, αν το έχεις διδάξει κι έχεις ρωτήσει πέντε δέκα πράγματα στο στέκι, ξέρεις τι να κάνεις.
Παράθεση από: petrosp13 στις Χθες στις 03:32:28 ΜΜΞέρετε τι καταλαβαίνω;
Ότι μπαίνουν οι νέοι συνάδελφοι και κατηγορούν ένα μάθημα που στρώθηκε από όλους μας εδώ και τόσα χρόνια και λύθηκαν άπειρα προβλήματα και λεπτομέρειες του
ΑΛΛΑ
Δεν ευθύνονται αυτοί
Δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ επίσημη ενημέρωση-τοποθέτηση-πλαισιοδότηση για όλες αυτές τις ανούσιες λεπτομέρειες και προφανώς δεν θα κάτσει να διαβάσει κάποιες εκατοντάδες τόπικ εδώ μέσα
Ο κλάδος ήταν και παραμένει ανοργάνωτος
Όπως και όλη η χώρα φυσικά
ΕΛΛΑΔΑ 2.0
Μα αν είχαμε κάτι επίσημο από το Υπουργείο δε θα είχαμε όντως θέμα.
Για οτιδήποτε έχει δοθεί οδηγία είναι όλα τέλεια.
Όταν όμως έχεις μια ΕΠΙΛΕΞΕ με προαιρετικό (δηλωμένα στη θεωρία) ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ, και μία ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ που δε λες πουθενά πως το ΑΛΛΙΩΣ είναι γαμώτο μου προαιρετικό, μπορεί τυπικά να φας και σκάλωμα. Και δικαίως. Πού ξέρει ο άλλος αν το θέμα δε θέλει ο μαθητής να εμφωλεύσει μια απλή ΑΝ μέσα σε ΑΛΛΙΩΣ αντί να παραλείψει το ΑΛΛΙΩΣ με χρήση μόνο ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ;
Ναι οκ εδώ συνεννοούμαστε βγάζουμε άκρη, επίσημη ανακοίνωση δεν έπρεπε να είχε δόσει κάποιος φορέας; ΤΟ ΙΕΠ, το Υπουργείου, κάποιος...
Καλά τα λες Πέτρο, και το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, είναι 25 ετών...
@evry γενικά για να καταλάβω, να έρθει η python, ή ας περιμένουμε, γιατί κι έτσι καλά είναι;
Παράθεση από: George Eco στις Χθες στις 04:13:11 ΜΜΜιλάω αυστηρά στα πλαίσια του βιβλίου. Αν μιλάμε για τη πραγματική ψευδογλώσσα προφανώς κι όλα γίνονται Ευριπίδη.
Αν θυμάμαι καλά έχει το βιβλίο παράδειγμα ταξινόμησης ευθείας αντάλλαγής πίνακα Ν στοιχείων, με το Ν στα δεδομένα, άρα να διαβάζεται από το χρήστη. Αυτό στη ΓΛΩΣΣΑ δε παίζει.
Τα παιδιά δεν είναι υποχρεωμένα να ξέρουν όσα ξέρουμε εμείς. Τα έχουμε χιλιοπεί, έχει τα θεματάκια του το μάθημα. Αλλά όπως είπα και πριν, αν το έχεις διδάξει κι έχεις ρωτήσει πέντε δέκα πράγματα στο στέκι, ξέρεις τι να κάνεις.
Το Δεδομένα // Ν // δε σημαίνει Διάβασε. Είναι λίστα παραμέτρων και υλοποιείται με υποπρόγραμμα.
Τα Δεδομένα είναι οι παράμετροι εισόδου και τα Αποτελέσματα είναι οι παράμετροι Εξόδου.
Παράθεση από: hajijohn στις Χθες στις 06:15:51 ΜΜ@evry γενικά για να καταλάβω, να έρθει η python, ή ας περιμένουμε, γιατί κι έτσι καλά είναι;
Η Python δεν θα έρθει από μόνη της. Πρέπει κάποιος να τη φέρει. Παρατηρώ ότι οι νέοι συνάδελφοι τα θέλουν όλα έτοιμα και ότι στραβό βρουν κατηγορούν τους παλιούς. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να έχουν δίκιο αλλά όταν βλέπεις κάτι στραβό προσπαθείς να το διορθώσεις και σίγουρα δεν θα διορθωθεί με το να γράφουμε σε αυτό το φόρουμ και να γκρινιάζουμε.
Όσο για το αν θέλω εγώ προσωπικά να έρθει η Python στο Λύκειο η απάντηση θα σου δοθεί αν κοιτάξεις τους συγγραφείς των βιβλίων για Python του ΕΠΑΛ και του νέου βιβλίου της Γ Γυμνασίου που έχει Python (όλα γραμμένα χωρίς να πάρουμε ούτε 1 ευρώ).
Διότι αυτές οι ομάδες έφεραν την Python στην εκπαίδευση και ειδικά τα πρώτα χρόνια δέχθηκαν πολλές "διαμαρτυρίες" για να το πω ευγενικά από τους καθηγητές.
Για αυτό που να μπλέκεις τώρα, ΓΛΩΣΣΑ και πάλι ΓΛΩΣΣΑ.
Παράθεση από: evry στις Σήμερα στις 02:31:37 ΜΜΤο Δεδομένα // Ν // δε σημαίνει Διάβασε. Είναι λίστα παραμέτρων και υλοποιείται με υποπρόγραμμα.
Τα Δεδομένα είναι οι παράμετροι εισόδου και τα Αποτελέσματα είναι οι παράμετροι Εξόδου.
Το πρόβλημα είναι πως δεδομένα // // παίρνει και το κεντρικό πρόγραμμα.
Πολύ μου αρέσει η επεξήγησή σου όμως.
Το θέμα είναι πως σε ΓΛΩΣΣΑ, πίνακας με Ν πλήθος στοιχείων δωσμένο από το χρήστη δε νοείται.
Και να πούμε και στις ομάδες που φέρνουν τη Python σιγά σιγά στο παιχνίδι ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Θέλω να επισημάνω στο συνάδελφο hajijohn επίσης, ότι αργεί αυτό το εγχείρημα γιατί απαιτούνται αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, πολλές φορές διαθεματικές, με στόχο τη βελτιστοποίηση κι είναι δύσκολο να γίνουν τα βήματα όλα γιατί πολλές φορές απαιτούνται περισσότερο από μία τετραετίες ( όποιος κατάλαβε γιατί επηρεάζει αυτό, κατάλαβε ) και νομίζω - ελπίζω πως σε κάνα δυο χρόνια θα δούμε φως στο τούνελ.
Τα νέα βιβλία Γυμνασίου είναι πολύ ωραία, σαφώς καλύτερα από αυτό που τα παιδιά είχαν. Αναμένω τα Λυκειακά βιβλία πως και πως εδώ και χρόνια. Αλλά νομίζω θα αξίζει την υπομονή που δείχνουμε όλοι μας.