Καληπσέρα κι από εμένα, καιρό έχω να ρωτήσω κάτι και θέλω τα φώτα όλων σας.
Πρώτα πρώτα να οριοθετήσω το πλαίσιο.
Αφορά ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Δεν αφορά μάθημα που θα διδάξουμε χαλαρά την ουσία του δηλαδή, αλλά κολλάμε και στη λεπτομέρεια.
Οπότε θα ήθελα αν έχετε υπάρξει μέλη σε επιτροπή διορθώσεων ή μέλη που φτιάχνετε θέματα να συμμετέχετε σε αυτό το νήμα κι εσείς, κάντε ένα κόπο, μοιραστείτε τη γνώμη σας μαζί μας, γιατί είναι λίγο επιτακτική η ανάγκη να διασαφηνιστεί κάτι.
Και στα δύο βιβλία λέει:
Αν μια εντολή χρειάζεται να συνεχιστεί στην επόμενη γραμμή, τότε ο πρώτος χαρακτήρας αυτής της γραμμής πρέπει να είναι ο χαρακτήρας «&».
Δε διαχωρίζει εκτελέσιμες από δηλωτικές, οπότε έρχεται η πρώτη απορία.
Αν δε μου φτάνει μια γραμμή για τα ονόματα ας πούμε ακεραίων μεταβλητών χωρισμένα με κόμμα, μπορώ να τελειώσω με κόμμα τη γραμμή και να βάλω & στην από κάτω γραμμή ως πρώτο χαρακτήρα και να συνεχίσω να βάζω ονόματα μεταβλητών, ως συνέχεια της παραπάνω δηλωτικής εντολής;
Στις οδηγίες μελέτης του μαθητή, ξέρετε, αυτό το ωραίο νέο βιβλιαράκι που είναι ΕΚΤΟΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ύλης, λέει:
Τρόπος σύνταξης των μεταβλητών σ' ένα πρόγραμμα:
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
τύπος1:Λίστα_μεταβλητών
τύπος2:Λίστα_μεταβλητών
...
τύποςν: Λίστα_μεταβλητών
Αλλά κι από το εντός ύλης βιβλίο (το πράσινο) βλέπουμε:
Σύνταξη
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
τύπος-1: Λίστα-μεταβλητών-1
τύπος-2: Λίστα-μεταβλητών-2
.
.
.
Τύπος-ν: Λίστα-μεταβλητών-ν
Τι θα πει λοιπόν Τύπος-ν εδώ;
Αν είναι μόνο ΑΚΕΡΑΙΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ μία μόνο φορά, δεν είναι Τύπος-ν.
Εννοεί άραγε πως μπορώ να πω
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:
χωρίς κανένα πρόβλημα;
Είναι ΟΚ αυτό για Πανελλήνιες;
Ξέρετε είναι από τις λεπτομέρειες που αν δε ξέρει ο μαθητής αλλά και ο εξεταστής, διαχωρίζουν το καθαρό 100 από το 99.
Κι είναι κρίμα να χαθεί ένα ή δύο μόρια για ανοησίες (διότι τι ακριβώς εξετάζουμε εδώ;) αλλά επειδή σε διορθώσεις Πανελληνίων πας τυπικότατα ΠΡΕΠΕΙ να διασαφηνιστεί κατά τη γνώμη μου αυτό το σημείο.
Προς όλους τους συναδέλφους, καλές βουτιές κι αν δείτε το νήμα, καταθέστε γνώμη.
Πολύ καλές παρατηρήσεις.
Τα ρωτάνε αυτά συχνά οι μαθητές.
100 καθαρό. Η λεπτομέρεια της λεπτομέρειας.