Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γενικές εξετάσεις => Γ΄ Λυκείου => Εξετάσεις 2024-2025 => Μήνυμα ξεκίνησε από: evry στις 20 Ιουν 2025, 09:33:43 ΠΜ

Τίτλος: Ίδιο όνομα μεταβλητής και πίνακα
Αποστολή από: evry στις 20 Ιουν 2025, 09:33:43 ΠΜ
Από αυτό θα κόβατε;

Κώδικας [Επιλογή]
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ
    ΟΝ[i] <- ΟΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


Δεν δείχνει έλλειμα κατανόησης;
Τίτλος: Απ: Ίδιο όνομα μεταβλητής και πίνακα
Αποστολή από: o_Antonis στις 20 Ιουν 2025, 10:17:58 ΠΜ
Ναι είναι έλλειμμα κατανόησης. Σε κλειστό γραπτό όμως δεν ξέρεις από που προέρχεται. 
Είναι αυτονόητο ότι πίνακας και μεταβλητή δεν μπορεί να έχουν το ίδιο όνομα ή πρέπει να υπάρχει ρητή αναφορά στο βιβλίο;
Τίτλος: Απ: Ίδιο όνομα μεταβλητής και πίνακα
Αποστολή από: evry στις 20 Ιουν 2025, 01:37:31 ΜΜ
Παράθεση από: o_Antonis στις 20 Ιουν 2025, 10:17:58 ΠΜΝαι είναι έλλειμμα κατανόησης. Σε κλειστό γραπτό όμως δεν ξέρεις από που προέρχεται.
Είναι αυτονόητο ότι πίνακας και μεταβλητή δεν μπορεί να έχουν το ίδιο όνομα ή πρέπει να υπάρχει ρητή αναφορά στο βιβλίο;
Εξαρτάται πως έχει οριστεί η γραμματική της γλώσσας. Δηλαδή αν όταν γράφεις Α[3] είναι διαφορετικό από Α σκέτο. Αν αυτό είναι εφικτό δηλαδή.
Δεν είναι context free δηλαδή, άρα όταν βλέπει αγκύλες μετά το όνομα καταλαβαίνει ότι μιλάμε για άλλη μεταβλητή - πίνακα και όχι για την Α.
Τώρα φυσικά αυτό σημαίνει ότι δεν θα πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείς την Α ως πίνακα έτσι.
Αν θέλεις πχ να περάσεις παράμετρο πίνακα να γράφεις Α[ ] πχ αλλά αυτό είναι θέμα compiler φαντάζομαι και ορισμού. γλώσσας
όπως και να έχει για εμένα το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ είναι ότι πρώτα το έχει διαβάσει όπως λέει η εκφώνηση και μετά το βάζει στον πίνακα, δηλαδή δεν έχει καταλάβει ότι μπορεί να γράψει απευθείας
 
Κώδικας [Επιλογή]
Διάβασε ΟΝ[i]
Αυτό δείχνει σοβαρό έλλειμα κατανόησης.
Τίτλος: Απ: Ίδιο όνομα μεταβλητής και πίνακα
Αποστολή από: George Eco στις 20 Ιουν 2025, 06:53:20 ΜΜ
Ρε παιδιά εγώ λέω το εξής στα παιδιά. Το όνομα πίνακα ακολουθεί τους κανόνες ονομασίας μεταβλητών σα να ήταν μεταβλητή. Οπότε μεταβλητή με ίδιο όνομα πίνακα δε γίνεται να έχουμε.
Τίτλος: Απ: Ίδιο όνομα μεταβλητής και πίνακα
Αποστολή από: gpapargi στις 21 Ιουν 2025, 10:01:59 ΠΜ
Και για μένα δείχνει έλλειψη κατανόησης. Πχ στο μάθημα θα μπορούσε να του ζητήσει ο καθηγητής να σχεδιάσει τον αποθηκευτικό χώρο που φαντάζεται για τη μεταβλητή ΟΝ. Τι θα σχεδίαζε; Πίνακα ή μία μεταβλητή; Πιστεύω ότι τέτοιου είδους παρανοήσεις λύνονται με το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος. Δηλαδή αν που και που γράφουν κώδικα στο διερμηνευτή με την υποχρέωση να τρέχει, αυτά τα λαθάκια σιγά σιγά εξαλείφονται.