Θέματα:
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2025/panelladikes_2025_iounios/them_prog_ypolog_2025_06_10.pdf
Τα θέματα είναι αρκετά πιο δύσκολα από τα περσινά θεωρώ.
Και εντύπωση μου προκαλεί πως το Θέμα Δ είναι ίδιο σχεδόν με των ΓΕΛ.
Έβαλαν slice operator ωραία
Δεν έβαλαν αρχεία τέλεια , μπράβο
Όμως έχουν κάνει ένα μεγάλο φάουλ. Δεν είναι δυνατόν να υποδεικνύεις στους μαθητές ποιον αλγόριθμο θα χρησιμοποιήσουν. Δεν είναι άσκηση κατανόησης αλλά πρόβλημα και κάθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.
έβαλαν αρχεία
Παράθεση από: nikolasmer στις 10 Ιουν 2025, 10:28:38 ΠΜέβαλαν αρχεία
ναι τα έβαλαν τελευταίο ερώτημα
ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ
παίρνω πίσω ότι είπα >:D
Επίσης η divmod αναφέρεται απλά σε μια δραστηριότητα, πουθενά αλλού.
Και πήγαν και την έβαλαν.
Τι να πεις.
Αν σχολιάζουμε και αναφέρουμε λύσεις εδώ θα ήθελα να επιβεβαιώσω κάτι:
για το Α2.4 το αποτέλεσμα της δύναμης είναι ακέραιο; και γενικά η πράξη που δίνει είναι integer;
Επίσης θεώρησα και την εκφώνηση του Γ θέματος λίγο δυσνόητη. Anyway όλα καλά.
Παράθεση από: nikolasmer στις 10 Ιουν 2025, 10:49:09 ΠΜΑν σχολιάζουμε και αναφέρουμε λύσεις εδώ θα ήθελα να επιβεβαιώσω κάτι:
για το Α2.4 το αποτέλεσμα της δύναμης είναι ακέραιο; και γενικά η πράξη που δίνει είναι integer;
Ναι
Ας ανεβάσουμε κάποιες προτεινόμενες λύσεις.
Παράθεση από: nikolasmer στις 10 Ιουν 2025, 11:06:50 ΠΜΑς ανεβάσουμε κάποιες προτεινόμενες λύσεις.
Στο Β2.1 έχετε βάλει κενό ανάμεσα στα εισαγωγικά ;
Ενδεικτικές απαντήσεις στον Προγραμματισμό ΕΠΑΛ 2025
https://drive.google.com/file/d/1hJ3OZhHTq8XrRdvhVm_vBv_YCnfCAxgE/view?usp=sharing
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 10 Ιουν 2025, 11:19:01 ΠΜΣτο Β2.1 έχετε βάλει κενό ανάμεσα στα εισαγωγικά ;
Ναί έβαλα. Δε χρειάζεται. Ευχαριστώ για την παρατήρηση. Αν βρείτε κάποιο άλλο λάθος ενημερώστε.
Παράθεση από: nikolasmer στις 10 Ιουν 2025, 11:21:15 ΠΜΝαί έβαλα. Δε χρειάζεται. Ευχαριστώ για την παρατήρηση. Αν βρείτε κάποιο άλλο λάθος ενημερώστε.
Στο Γ γιατί έχει:
if j==1:
Γιατί εγώ ο βλάκας θεώρησα πως στη δεύτερη εμφωλευμένη επανάληψη θα είναι τα ΠΕΠΑΛ. Αλλά όχι.
Άρα
if typos == 'ΠΕΠΑΛ':
.....
Ευχαριστώ και πάλι.
Το διόρθωσα.
Επειδή έχει ξαναπέσει σε πανελλαδικές (μόλις πέρυσι), αναρωτιέμαι αν πρέπει να χάνει ένας μαθητής μονάδες στον προγραμματισμό αν δεν ξέρει ότι a**0 = 1
Δ3 β)
Δεν χρειάζεται η str για το KOD
Στο Β2. στο κενό 4 Σωστό θεωρείται και το lexi[:1]
B2.(4)
lexi[0]
or
lexi[:1]
Και η απάντηση lexi[0:1] δεν είναι σωστή;
Πολύ ωραία θέματα, τα περισσότερα στο ύφος του σχολικού βιβλίου. Το μοναδικό παρατράγουδο θα έλεγε κανείς είναι το Β1, αφού στα παραδείγματα του σχολικού δεν υπάρχει παράμετρος λίστα, πόσο μάλλον διαχείριση της σε μέθοδο.
Παράθεση από: mikezante στις 10 Ιουν 2025, 02:29:20 ΜΜΠολύ ωραία θέματα, τα περισσότερα στο ύφος του σχολικού βιβλίου. Το μοναδικό παρατράγουδο θα έλεγε κανείς είναι το Β1, αφού στα παραδείγματα του σχολικού δεν υπάρχει παράμετρος λίστα, πόσο μάλλον διαχείριση της σε μέθοδο.
Στη σελίδα 112 έχει παράδειγμα με πέρασμα παραμέτρου λίστα και μάλιστα διαχωρίζει τις δυο περιπτώσεις όπου στη μία η λίστα αλλάζει και στην άλλη όχι. Δεν αρκεί αυτό;
Επίσης για το Θέμα Β1: υπάρχει στο βιβλίο "Λύσεις Ασκήσεων Βιβλίου Μαθητή και Τετραδίου Εργασιών Μαθητή" στη σελίδα 117 η Δραστηριότητα 2.
Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 10 Ιουν 2025, 02:49:07 ΜΜΕπίσης για το Θέμα Β1: υπάρχει στο βιβλίο "Λύσεις Ασκήσεων Βιβλίου Μαθητή και Τετραδίου Εργασιών Μαθητή" στη σελίδα 117 η Δραστηριότητα 2.
Σωστά! Δεν το είχα προσέξει ως τώρα. Ωστόσο αμφιβάλω αν βρεθούν 4-5 γραπτά που να «τρέχει» ο κώδικας τους σωστά.
self.poliseis=poliseis[:4]
"Λύσεις Ασκήσεων Βιβλίου Μαθητή και Τετραδίου Εργασιών Μαθητή" στη σελίδα 117 η Δραστηριότητα 2.
Άραγε δόθηκε διευκρίνηση ?
Γιατί να δοθεί διευκρίνηση;
Στο βιβλίο είναι άλλη άσκηση.
Αυτό που κάνει στη συγκεκριμένη περίπτωση στα θέματα δεν είναι καλή πρακτική.
Τώρα που το σκέφτομαι καθόλου καλή >:D
Θα τολμούσα να κάνω έναν γενικό σχολιασμό:
Τα φετινά θέματα κινήθηκαν σε αναμενόμενο επίπεδο και ήταν γενικά βατά, με ορισμένα σημεία που απαιτούσαν μεγαλύτερη προσοχή από τους μαθητές.
Θέμα Α – Θεωρία
Ίδιο επίπεδο δυσκολίας με πέρυσι. Καθαρά θεωρητικό, χωρίς παγίδες. Οι καλά διαβασμένοι μαθητές μπορούσαν εύκολα να απαντήσουν.
Θέμα Β
- B2: Ίσως το πιο δύσκολο του θέματος Β. Απαιτούσε καλή γνώση επεξεργασίας λιστών και strings.
- B3: Ερώτηση κανονικής δυσκολίας, με τελεστή διαμέρισης. Αν ο μαθητής έχει μελετήσει την ενότητα, απαντιέται εύκολα.
Θέμα Γ
Λίγο πιο απαιτητικό από πέρυσι. Δεν έχει τιμή φρουρό και ο μαθητής μπορεί να μπερδευτεί στη διαχείριση των δεδομένων. Δίνεται περιθώριο να λυθεί και με λίστες (προσωπικά είχα μπερδευτεί με το σχολείο που επισκέπτεται και τον τύπο σχολείου, ήταν και τα δυο 4)
Θέμα Δ
Κλασική μορφή με αρχεία και ταξινόμηση (bubble sort). Η τελευταία ερώτηση με τη δημιουργία αρχείων δε θεωρώ οτι προσθέτει αλγοριθμική αξία στην άσκηση απλά προσπαθεί να καλύψει και τη συγκεκριμμένη ενότητα ώστε οι θεματοδότες να μην την αποκλείσουν.
Συμπέρασμα:
Τα θέματα ήταν ισορροπημένα, με ένα-δύο πιο απαιτητικά σημεία. Το Β2 και το Γ χρειάζονταν μεγαλύτερη εξάσκηση. Συνολικά, ελάχιστα πιο δύσκολα στα σημειά από πέρυσι τα οποία όμως δεν αιφνιδίασαν τους μαθητές και θα ανταμείψουν τους διαβασμένους.
Ήθελα επίσης να σχολιάσω και το εξής:
Θέμα Α
Α1. μπορεί να γίνει και σε ΓΛΩΣΣΑ (εκτός Α1.5)
Α2. Μπορεί να γίνει και σε ΓΛΩΣΣΑ (εκτός Α2.4)
ΘέμαΒ
Β1. Κληρονομικότητα. ΔΕΝ μπορεί να γίνει σε ΓΛΩΣΣΑ.
Β2. Διαχείριση αλφαριθμητικών. Η ΓΛΩΣΣΑ έχει αυτή τη δυνατότητα.
Θέμα Γ
ΓΛΩΣΣΑ άνετα
Θέμα Δ
ΓΛΩΣΣΑ εκτός από τα αρχεία που δεν υποστηρίζει (και που έτσι όπως είναι και στο σχολικό καλύτερα να μην έμπαινε).
Μήπως τελικά θέλουμε μια ένεση στη ΓΛΩΣΣΑ με επιπλόεν λειτουργίες; Πιο πολύ μια Pythonoειδής ΓΛΩΣΣΑ και όχι μια καθαρή Python; Στο κάτω κάτω δεν είναι υποχρεωτικό να ξέρουν όλοι αγγλικά στη Γ΄ΓΕΛ ;D , ενώ στα ΕΠΑΛ είναι ο τομέας τους, αυτό που έχουν επιλέξει, με το μπουκέτο σχολών που τους προσφέρεται που είναι σχεδόν 80% σχετικό με επαγγέλματα που άπτονται της πληροφορικής.
Κάνω λάθος συλλογισμό;