Εδώ μιλάμε για το θέμα Α
Μια βλακεία το Α1.3
Γνώμη μου
Τελικά το Α1.3 είναι Σωστό ή Λάθος?
Στο σχολικό γράφει: Κάθε πρόγραμμα που γράφτηκε σε οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού πρέπει να μετατραπεί σε μορφή αναγνωρίσιμη και εκτελέσιμη από
τον υπολογιστή, δηλαδή σε εντολές γλώσσας μηχανής.
Η μετατροπή αυτή επιτυγχάνεται με τη χρήση ειδικών μεταφραστικών
προγραμμάτων. Υπάρχουν δύο μεγάλες κατηγορίες τέτοιων προγραμμάτων, οι μεταγλωττιστές (compilers) και οι διερμηνευτές (interpreters).
O διερμηνευτής δεν παράγει πρόγραμμα
Παράθεση από: giannakos στις 04 Ιουν 2025, 10:52:09 ΠΜΤελικά το Α1.3 είναι Σωστό ή Λάθος?
Στο σχολικό γράφει: Κάθε πρόγραμμα που γράφτηκε σε οποιαδήποτε γλώσσα προγραμματισμού πρέπει να μετατραπεί σε μορφή αναγνωρίσιμη και εκτελέσιμη από
τον υπολογιστή, δηλαδή σε εντολές γλώσσας μηχανής.
Η μετατροπή αυτή επιτυγχάνεται με τη χρήση ειδικών μεταφραστικών
προγραμμάτων. Υπάρχουν δύο μεγάλες κατηγορίες τέτοιων προγραμμάτων, οι μεταγλωττιστές (compilers) και οι διερμηνευτές (interpreters).Σελ
Σελ 121:
Το αρχικό πρόγραμμα λέγεται πηγαίο πρόγραμμα (source), ενώ το πρόγραμμα που παράγεται από το μεταγλωττιστή λέγεται αντικείμενο πρόγραμμα (object).
Στην στοίβα, η ασάφεια άγγιξε το τέλειο
Θα ελέγξουμε υπερχείλιση;
Αν έχει υπερχείλιση, τι κάνουμε;
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΘΕΜΑ
Σελ 16
Παράθεση από: petrosp13 στις 04 Ιουν 2025, 11:19:59 ΠΜΣτην στοίβα, η ασάφεια άγγιξε το τέλειο
Θα ελέγξουμε υπερχείλιση;
Αν έχει υπερχείλιση, τι κάνουμε;
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΘΕΜΑ
Σελίδα 16, Παράδειγμα 2
Τον γνωρίζω τον κώδικα της στοίβας
Δεν είναι αποστήθιση
Γιατί να είναι υποχρεωτικό να εμφανίσει κάποιος μήνυμα στην περίπτωση υπερχείλισης ή ποιο μήνυμα πρέπει να εμφανίσει;
Γνώμη μου ότι θα γίνει μεγάλη συζήτηση στα βαθμολογικά
ΥΓ. Το ότι θα το λύσουμε όλοι έτσι δεν σημαίνει ότι η εκφώνηση ήταν σαφής
Στο α2 αν ενας μαθητης χρησιμοποιησει μεχρισ_οτου μεχρι το top να γινει 10,χανει ολες τις μοναδες;
https://www.youtube.com/watch?v=1pv17ShV-UQ&ab_channel=DimopoulosInformaticsTutorials
Κατά τη γνώμη μου (μπορεί να κάνω και λάθος) ο έλεγχος overflow θεωρείται δεδομένος.
Αλλιώς δεν έχει και νόημα τέτοια εκφώνηση.
Υπαρχει το παραδειγμα στο Ασπρο βιβλίο σελ.16, όπου η εκφωνηση ειναι ακριβώς η ίδια,
χωρις να αναφερει να γινει ελεγχος για υπερχείληση, ειναι ξεκάθαρο κατα τη γνωμη μου.
Παράθεση από: evry στις 02 Ιουν 2025, 10:52:35 ΜΜΟκ αναδιατυπώνω.
Στο θέμα του 2022 κάποιος γράφει:
Εξαγωγή(Ουρά, στοιχείο, front, rear, done) ! Δεν θυμάμαι τη σωστή σειρά των παραμέτρων
και μετά γράφει
Γράψε Ουρά[front-1]
Σε περίπτωση που θεωρείτε ότι είναι σωστό εξηγήστε μου παρακαλώ τότε τι νόημα έχει η χρήση της ουράς και γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε χύμα έναν πίνακα.
Άσε το άλλο, ότι έχουμε κάνει εξαγωγή αλλά το στοιχείο ακόμα υπάρχει στη δομή της ουράς και έχουμε πρόσβαση σε αυτό.
Κάτι ήξερε και δε μας έλεγε!
Παράθεση από: dimitrios67 στις 04 Ιουν 2025, 01:25:32 ΜΜΚατά τη γνώμη μου (μπορεί να κάνω και λάθος) ο έλεγχος overflow θεωρείται δεδομένος.
Αλλιώς δεν έχει και νόημα τέτοια εκφώνηση.
Υπαρχει το παραδειγμα στο Ασπρο βιβλίο σελ.16, όπου η εκφωνηση ειναι ακριβώς η ίδια,
χωρις να αναφερει να γινει ελεγχος για υπερχείληση, ειναι ξεκάθαρο κατα τη γνωμη μου.
Διαφωνώ
Αν δεν ήθελαν να "καρφώσουν" τον έλεγχο για υπερχείλιση, να έλεγαν "με τους απαραίτητους ελέγχους"
Είναι απαράδεκτα διατυπωμένο και πάρα πολύ γενικό
Πιστεύω ότι ο έλεγχος εννοείται, αφού είναι μέρος του κώδικα της ώθησης. Ωστόσο ίσως θα βοηθούσε να έλεγαν με τους απαραίτητους ελέγχους, δεν ξέρω. Εμένα δεν μου φαίνεται τραγικό. Το θέμα είναι πως θα το εκλάβουν οι μαθητές.
Δεν έδινε κάποιο όνομα στον δείκτη, ούτε μήνυμα για την υπερχείλιση, ούτε όνομα μεταβλητής που θα ωθήσουμε
Σαν να έλεγε, γράψτε τον κώδικα που μάθατε παπαγαλία
Γι'αυτό το έβαλαν Α2 πριν τις ερωτήσεις ανάπτυξης;;
Α2. ".... που να πραγματοποιεί την ώθηση του στοιχείου στη κορυφή της στοίβας..."
(το ίδιο λέει και το σχολικό)
Η σωστή απάντηση είναι:
Διάβασε Α[τοπ]
...το έβαλα στη κορυφή της στοίβας... :D :D :D :D :D :D :D :D
Παράθεση από: petrosp13 στις 04 Ιουν 2025, 02:06:40 ΜΜΔεν έδινε κάποιο όνομα στον δείκτη, ούτε μήνυμα για την υπερχείλιση, ούτε όνομα μεταβλητής που θα ωθήσουμε
Σαν να έλεγε, γράψτε τον κώδικα που μάθατε παπαγαλία
Γι'αυτό το έβαλαν Α2 πριν τις ερωτήσεις ανάπτυξης;;
Δυστυχώς έχεις δίκιο. Για να το βάλουν στο θέμα Α σημαίνει ότι το αντιμετωπίζουν ως θεωρία.
Παράθεση από: bagelis στις 04 Ιουν 2025, 02:08:11 ΜΜΑ2. ".... που να πραγματοποιεί την ώθηση του στοιχείου στη κορυφή της στοίβας..."
(το ίδιο λέει και το σχολικό)
Η σωστή απάντηση είναι:
Διάβασε Α[τοπ]
...το έβαλα στη κορυφή της στοίβας... :D :D :D :D :D :D :D :D
A[++top] ? :D
Δηλαδή ξεφύλλισαν το βιβλίο και έβαλαν μια πρόταση αυτούσια για να εξετάσουν κώδικα σαν θεωρία
Μπράβο στους ανθρώπους που το επέλεξαν
Α λά ρωσικά το 2026
Παράθεση από: bagelis στις 04 Ιουν 2025, 02:08:11 ΜΜΑ2. ".... που να πραγματοποιεί την ώθηση του στοιχείου στη κορυφή της στοίβας..."
(το ίδιο λέει και το σχολικό)
Η σωστή απάντηση είναι:
Διάβασε Α[τοπ]
...το έβαλα στη κορυφή της στοίβας... :D :D :D :D :D :D :D :D
Το top δείχνει το στοιχείο που θα βγει, άρα πρέπει πρώτα να γίνει top+1
Παράθεση από: petrosp13 στις 04 Ιουν 2025, 02:06:40 ΜΜΔεν έδινε κάποιο όνομα στον δείκτη, ούτε μήνυμα για την υπερχείλιση, ούτε όνομα μεταβλητής που θα ωθήσουμε
Σαν να έλεγε, γράψτε τον κώδικα που μάθατε παπαγαλία
Γι'αυτό το έβαλαν Α2 πριν τις ερωτήσεις ανάπτυξης;;
Το αντιμετώπισαν εντελώς σαν θέμα θεωρίας - παπαγαλίας αυτό είναι ξεκάθαρο.
Σήμερα στους προφορικούς πάντως από σε ποσοστό 75% οι μαθητές είπαν
ΠαράθεσηΓια ι απο 1 μεχρι 10
...
και κάποια παραλλαγή εκχώρησης μετά.
Στην περίπτωση της στοίβας πρέπει να γίνει έλεγχος αν είναι γεμάτη αλλά δεν είμαστε υποχρεωμένοι να εμφανίσουμε μήνυμα.
Αν ήθελε μήνυμα θα έπρεπε να το έλεγε η εκφώνηση.
Παράθεση από: evry στις 04 Ιουν 2025, 03:59:04 ΜΜΣτην περίπτωση της στοίβας πρέπει να γίνει έλεγχος αν είναι γεμάτη αλλά δεν είμαστε υποχρεωμένοι να εμφανίσουμε μήνυμα.
Αν ήθελε μήνυμα θα έπρεπε να το έλεγε η εκφώνηση.
Συμφωνώ.
Έχοντας μιλήσει με συναδέλφους που βαθμολόγησαν σήμερα προφορικά αρκετοί μαθητές στο Α2 μπερδεύτηκαν με τη χρήση της λέξης "κορυφή" και θεώρησαν ότι πρέπει να βάλουν το στοιχείο στη θέση Α[10] αφού πρώτα γεμίσουν τη στοίβα με χρήση επανάληψης όπως έγραψαν και άλλοι συνάδελφοι παραπάνω.
Όσο βλέπω ξανά και ξανά την εκφώνηση στο συγκεκριμένο θέμα είναι πραγματικά τραγική. Δεν το είχα παρατηρήσει πριν, πέρασε έτσι.
Παράθεση από: evry στις 04 Ιουν 2025, 06:12:50 ΜΜΌσο βλέπω ξανά και ξανά την εκφώνηση στο συγκεκριμένο θέμα είναι πραγματικά τραγική. Δεν το είχα παρατηρήσει πριν, πέρασε έτσι.
Αυτό ακριβώς υπονοούσα στο μήνυμά μου....
Δεν νομίζω ότι υπάρχει παρερμηνεία στην υλοποίηση της στοίβας. Στις σελίδες 13-14 του σχολικού βιβλίου Πληροφορικής περιγράφεται ξεκάθαρα η λειτουργία μιας στοίβας. Εκεί αναφέρει ότι διαχειρίζεται από μια βοηθητική μεταβλητή και ότι κατά την ώθηση γίνεται έλεγχος για το εαν είναι γεμάτη.
Επίσης υπάρχει και ο κώδικάς παρακάτω.
Το ότι δεν ονομάστηκε το στοιχείο που θα εισαχθεί ή το όνομα της βοηθητικής μεταβλητής στην εκφώνηση δεν δημιουργεί πρόβλημα καθώς ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε όνομα επιθυμεί.
Επίσης μαθητής που δεν κατάλαβε ότι τοποθετείται στην κορυφή της στοίβας το στοιχείο σημαίνει ότι οι γνώσεις του είναι ελλιπής στο συγκεκριμένο κομμάτι της ύλης
Να κάνω λίγο τον περίεργο, κυρίως τονίζοντας πόσο "μέτρια" γραμμένο είναι το βιβλίο.
Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 04 Ιουν 2025, 06:50:04 ΜΜΕκεί αναφέρει ότι διαχειρίζεται από μια βοηθητική μεταβλητή και ότι κατά την ώθηση γίνεται έλεγχος για το εαν είναι γεμάτη.
Επίσης υπάρχει και ο κώδικάς παρακάτω.
Αμέσως μετά στην σελίδα 14 που εξηγεί την υλοποίηση, δεν λέει το ίδιο πράγμα.
Και ενώ στο μπλε πλαίσιο γράφει ότι η ώθηση γίνεται πάντα στην κορυφή, στην απώθηση μάλλον το ξέχασαν και στην σελίδα 14 στην υλοποίηση το αναφέρει.
(άσχετο τώρα, απλώς το αναφέρω)
Μάλιστα το γκρί πλαίσιο -αυτό με την λάμπα- αφήνει και πολύ έντονη αίσθηση "αδικίας" για το τι εξετάστηκε ως θεωρία
(μαζί με τις οδηγίες διόρθωσης)
Στην προκείμενη περίπτωση θα έπρεπε να "κερδίσει" η υλοποίηση στην οποία δεν αναφέρεται ο έλεγχος (δεν εννοώ το παράδειγμα) και όχι η αφηρημένη περιγραφή της λειτουργίας της στοίβας.
*μετά θα συζητούσαμε αν θα πρέπει να κοπεί μονάδα σε περίπτωση που λείπει η αρχικοποίηση του top
Ωραίες απαντησούλες στο Α3 :D :D :D
ΠαράθεσηΟι πίνακες είναι αυτοί με τα τετραγωνάκια, ενώ οι λίστες αυτές με τις κουκίδες.
Οι πίνακες χρησιμοποιούνται στη ΓΛΩΣΣΑ, ενώ οι λίστες όχι.
Στο τσακ κρατήθηκα στη δευτερη να δώσω κάτι.