Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Αλγοριθμική και Προγραμματισμός => Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ => Μήνυμα ξεκίνησε από: drpavlos στις 06 Μαΐου 2025, 11:00:29 ΠΜ

Τίτλος: Ακέραια Διαίρεση
Αποστολή από: drpavlos στις 06 Μαΐου 2025, 11:00:29 ΠΜ
Άλκη καλημέρα
Θέλω να ρωτήσω κάτι σε σχέση με την ακέραια διαίρεση στον διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ
Κάτι ξεχνάω ή κάτι δεν έχω προσέξει
Εκτελώ την εξής διαίρεση

  a <-  -10
  b <- -19

  ΓΡΑΨΕ b, a
  ΓΡΑΨΕ b div a
  ΓΡΑΨΕ b mod a
 
Και έχω τα εξής αποτελέσματα:
-19 -10
2
1

Θα περίμενα, αν βγάλει τα πρόσημα,
div 1 και mod 9
Ή
div 1 και mod -9

Αν βρεις χρόνο μου λες τι να κοιτάξω
Σ ευχαριστώ
Τίτλος: Απ: Ακέραια Διαίρεση
Αποστολή από: drpavlos στις 06 Μαΐου 2025, 12:05:10 ΜΜ
Μόλις διάβασα αυτό από τον κυριο Νίκο Αδαμόπουλο

Επίσης, στο έγγραφο 630/24-01-2008 του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, για το DIV, MOD:

"Η αντιµετώπιση αυτών των περιπτώσεων από την ΓΛΩΣΣΑ ξεφεύγει από το σκοπό του σχολικού βιβλίου και γι' αυτό οι δύο τελεστέοι πρέπει να θεωρούνται πάντοτε θετικοί ακέραιοι. Εποµένως, ασκήσεις ή προβλήµατα που δίνονται στους µαθητές για επεξεργασία και απαιτείται η χρήση της MOD πρέπει πάντοτε να αναφέρονται σε θετικούς ακέραιους αριθµούς."


Οπότε έχω καλυφθεί
Ευχαριστώ και πάλι
Τίτλος: Απ: Ακέραια Διαίρεση
Αποστολή από: gpapargi στις 06 Μαΐου 2025, 03:31:02 ΜΜ
Παρόλο που είναι εκτός ύλης, μπορεί κάποιος να θέλει να ξέρει το πως γίνεται div/mod με αρνητικούς, γι αυτό αντιγράφω από μια παλαιότερη ανάρτηση στο στέκι (από την εποχή που δεν είχε υπήρχε το έγγραφο).

"Για να βρω DIV και MOD με αρνητικούς ξεκινώ από την ταυτότητα της διαιρέσεως διαιρετέος= διαιρέτης * πηλίκο + υπόλοιπο εφαρμοσμένη για τους αντίστοιχους θετικούς και προσπαθώ να την κάνω να μοιάζει με αυτή που μου δώσανε. Δείχνω παρακάτω με παραδείγματα τι εννοώ

Έστω πχ θέλω να βρω πηλίκο και υπόλοιπο στη διαίρεση του 8 με το -6

Ξεκινάω από τη σχέση
8=6*1+2    (ταυτότητα διαιρέσεως)
Και θέλω να εμφανίσω το -6. Γράφω λοιπόν
8=(-6) * (-1) +2
Άρα αν διαιρέσω το 8 με το -6 έχω -1 πηλίκο και 2 υπόλοιπο.

Αν θέλω να βρω πηλίκο και υπόλοιπο στη διαίρεση του -8 με το 6 ξεκινώ πάλι από την ίδια σχέση των αντίστοιχων θετικών (1)
8=6*1+2
-8 = -6*1 -2 (πολλαπλασίασα τα 2 μέλη με -1 για να εμφανίσω το -8).
-8= 6 (-1) -2 (χρέωσα το μείον του 6 στον άσσο για να έχω το 6 θετικό όπως θέλω).
-8 = 6 (-1) -6 +6 -2 (προσθεταφαιρώ το 6. Αυτό με το + θα το ενσωματώσω στο υπόλοιπο για να το κάνω θετικό. Αυτό με το μειον θα το ενσωματώσω στο πηλίκο (κοινός παράγοντας) για να διατηρήσω τη σχέση στη μορφή που θέλω. Δηλαδή

-8 = 6 * (-2) + 4. Άρα πηλίκο -2 και υπόλοιπο 4.

Αν θέλω να βρω πηλίκο και υπόλοιπο της διαίρεσης του -8 με το -6 ξεκινάω πάλι από την ταυτότητα της διαιρέσεως για θετικούς

8=6*1+2   
-8 = - 6*1 -2 (πολλαπλασιάζω τα πάντα με -1)
-8 = (-6)*1 -2 (χρεώνω το &#8211; στο 6. Τώρα έχω έτοιμα το -8 και το -6. Μένει μόνο να κάνω θετικό το υπόλοιπο.

-8 = (-6)*1 -6 +6 -2 (προσθεταφερώ το διαιρέτη)

-8 = (-6) * 2 +4 (Έβγαλα κοινό παράγοντα το -6 και έριξα το +6 στο -2 για να βγάλω θετικό υπόλοιπο). Άρα έχω πηλίκο 2 και υπόλοιπο 4.  "
Τίτλος: Απ: Ακέραια Διαίρεση
Αποστολή από: drpavlos στις 07 Μαΐου 2025, 12:34:49 ΜΜ
Πολύ διαφωτιστικό!
Ευχαριστώ