Συζητάμε για το Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων LAMS
http://lams.sch.gr/
https://pekesde.lams.sg/lams/
LAMS στην eMe: https://auth.e-me.edu.gr/
LAMS στο Moodle ΠΣΔ: https://e-learningnew.sch.gr/
Το LAMS στη Τάξη – Καινοτομία στην Πράξη Πληροφορίες: https://shorturl.at/9WUbA
Πρόκληση (
Ορθή Επανάληψη) (https://blogs.sch.gr/sym86-deach/files/2024/12/36_20-12-2024-%CE%A3%CE%95-%CE%A0%CE%9586-%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A3%CE%9A%CE%9B%CE%97%CE%A3%CE%97-%CE%A3%CE%95-%CE%A3%CE%95%CE%9C%CE%99%CE%9D%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%9F-%CE%A4%CE%9F-LAMS-%CE%A3%CE%A4%CE%97%CE%9D-%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%97-%CE%9A%CE%91%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A4%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%91-%CE%A3%CE%A4%CE%97%CE%9D-%CE%A0%CE%A1%CE%91%CE%9E%CE%97-%CE%9F%CF%81%CE%B8%CE%AE-%CE%95%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%B7-Signed.pdf)– Αίτηση Συμμετοχής (https://forms.gle/WbsbjNQLGRuArj2u9)
(από 19/12/2024-10/01/2025) https://forms.gle/WbsbjNQLGRuArj2u9
Ιστοσελίδα Σεμιναρίου Το LAMS στη Τάξη – Καινοτομία στην Πράξη: https://shorturl.at/9WUbA
Σκοπός (Βιωματικού Εργαστηρίου Σεμιναρίου για Ανάπτυξη Μαθημάτων Πληροφορικής σε LAMS):
α) η εκμάθηση του Learning Activity Management System (LAMS) για τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας μας ενσωματώνοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, με το σχεδιασμό – υλοποίηση μαθημάτων σε LAMS, την πιλοτική εφαρμογή τους στην τάξη, την αναπροσαρμογή – βελτίωση των μαθημάτων μέσω κατάλληλης υποστήριξης και ανατροφοδότησης και μέσω της ανταλλαγής εμπειριών και β) η διαμοίρασή των μαθημάτων με άδειες CC σε Ευρετήρια (ανά βαθμίδα) Εκπαιδευτικών Πόρων Μαθημάτων Πληροφορικής.
Μεθοδολογία: Το σεμινάριο διοργανώνεται εθελοντικά από έμπειρους και λιγότερους έμπειρους Συμβούλους Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικούς Πληροφορικής με το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης (Flipped Classroom) και μεθοδολογία της μεικτής μάθησης (Blended Learning) ασύγχρονης και σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δίνοντας την ευκαιρία μέσω ανοιχτής πρόσκλησης σε μια μεγάλη ομάδα της κοινότητα εκπαιδευτικών ΠΕ86 να συμμετέχει ενεργά αξιοποιώντας προηγούμενες εμπειρίες και ανάγκες – προσμονές ως ερέθισμα ενεργούς συμμετοχής [
πληθοπορισμός (Crowdsourcing) και από τα κάτω προς τα πάνω (bottom-up approach) προσέγγιση – επεξεργασία] για τη βελτίωση της διδασκαλίας της Πληροφορικής και τη διευκόλυνση των πρακτικών στη τάξη.
Θεματικές ενότητες:- Εισαγωγή στο Lams – Παρουσίαση περιβάλλοντος LAMS, Αποθετήριο, Ευρετήρια.
- LAMS – Εξάσκηση ως συγγραφέας. Περιβάλλον Επόπτη, Σχεδιασμός μαθήματος σε υπόδειγμα .docx αρχείου με προοπτική να υλοποιηθεί σε Lams. Άλλα εργαλεία στο LAMS(προαιρετικές, υποστηρικτικές, κλάδοι, ομαδοποίηση, πύλες, κτλ).
- Εφαρμογή στην τάξη. Δημιουργία τάξης και εισαγωγή μαθητών. Προσθήκη μαθήματος σε τάξη με μαθητές στο LAMS του ΠΣΔ. Εμβάθυνση στο LAMS. Διαφοροποιημένη διδασκαλία και συνεργατική μάθηση.
- Διεθνής κοινότητα – Ανάρτηση μαθήματος στο Διεθνές αποθετήριο. Διαμοίραση σε Ευρετήριο OER – ΣΜ Μαθημάτων Πληροφορικής.
Το σεμινάριο είναι διάρκειας 16 Διδακτικές Ώρες (Δ.Ω) και θα γίνει με το μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης – μέθοδο μεικτής μάθησης (8 Δ.Ω. Ασύγχρονης και 8 (4 Χ 2 Δ.Ω). Σύγχρονης εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης).
Οι 4 σύγχρονες συναντήσεις θα γίνονται ανά εβδομάδα κάθε
Πέμπτη (16/1, 23/1, 30/1, 6/2) και
ώρες 18:00 – 20:00 στην αίθουσα:https://minedu-secondary.webex.com/join/papadakis (https://minedu-secondary.webex.com/join/papadakis)
Το σεμινάριο
συντονίζει ο
Σ. Παπαδάκης,
Σύμβουλος Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) [Έδρα: ΔΔΕ Αχαΐας[.
Επιμορφωτές – Μέντορες :- Βερρή Ανδρονίκη, 3ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Κομοτηνής
- Διλάλου Ασπασία, 1ο Γυμνάσιο Αιγίου, Αχαΐας
- Καλαϊτζής Χρήστος, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Κομοτηνής
- Λαζαρόπουλος Σπυρίδων, 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πύργου, Ηλείας
- Παπαδάκης Σπυρίδων, Σύμβουλος Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) Αχαΐας
- Παπαδοπούλου Λεμονιά, Πρότυπο ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης Πέλλας
- Ρώσσιου Ελένη, Πειραματικό Σχολείο Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
- Τριανταφύλλου Χρήστος Σύμβουλος Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) [Έδρα: ΔΔΕ Σερρών]
- Τσακαλογιάννη Γεωργία (Ζέττα), 24ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
- Φακιολάκης Γιώργος, Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης-Ηρακλείου Αττικής
Προεδρείο Σύγχρονων Συνεδριών (Πέμπτη 16/1/25, 23/1/25, 30/1/25, 6/2/25 και ώρες 18:00 – 20:00)
: Ζάχος Γεώργιος (
ΔΔΕ Φθιώτιδας),
Μακράκη Ευαγγελία (
ΔΔΕ Δυτικής Αττικής),
Παπαβασιλείου Αθανάσιος (
ΔΔΕ Κοζάνης) και
Τζελέπη Σοφία (
ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης)
Η επιμόρφωση συν-διοργανώνεται από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Πληροφορικής [ΠΕ86] (με έδρα) κ.κ.
Αθανασάκου Πηνελόπη (ΔΔΕ Εύβοιας),
Αλεξούδα Γεωργία (ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης),
Βραχνό Ευριπίδη (ΔΔΕ Πειραιά),
Βολονάκη Παντελή (ΔΔΕ Δωδεκανήσου),
Γώγουλο Γεώργιο (ΔΔΕ Χανίων),
Διαμαντή Ευστράτιο (ΔΔΕ Α' Αθήνας),
Ευαγγελινό Αιμιλιανό (ΔΔΕ Λέσβου),
Ζαχαρή Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Μαγνησίας),
Ζάχο Γεώργιο (ΔΔΕ Φθιώτιδας),
Κατσαρό Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Αιτωλοακαρνανίας),
Κοκκόρη Αθηνά (ΔΔΕ Γ' Αθήνας),
Κολεγά Ευαγγελία (ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας),
Μακράκη Ευαγγελία (ΔΔΕ Δυτικής Αττικής),
Μαραγκό Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Β' Αθήνας),
Μαστοροδήμο Δημήτριο (ΔΔΕ Β' Αθήνας),
Μπαμπαλώνα Ελένη (ΔΔΕ Ημαθίας),
Μπασούνα Αθανάσιο (ΔΔΕ Ιωαννίνων),
Μπεγέτη Παναγιώτη (ΔΔΕ Α' Αθήνας),
Παντελοπούλου Σταυρούλα (ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής),
Παπαβασιλείου Αθανάσιο (ΔΔΕ Κοζάνης),
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Λάρισας),
Παπαδάκη Σπυρίδωνα (ΔΔΕ Αχαΐας),
Ραφτόπουλο Γεώργιο (ΔΔΕ Ηλείας),
Σουβατζόγλου Βασίλειο (ΔΔΕ Αρκαδίας),
Συμεωνίδη Συμεών (ΔΔΕ Καβάλας),
Τζελέπη Σοφία (ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης),
Τριανταφύλλου Χρήστο (ΔΔΕ Σερρών),
Φιλιππίδη Σταύρο (ΔΔΕ Πιερίας) και
Χερτούρα Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Χαλκιδικής).
Μπορούμε σε αυτήν την ομάδα συζήτησης να αναρτούμε σκέψεις, ιδέες και απορίες σχετικά με το LAMS. Είναι χρήσιμος ένας χώρος επικοινωνίας και ανταλλαγής ιδεών και το ΣΤΕΚΙ σε πολλά θέματα μας έχει βοηθήσει.
Ισως να υπάρχει και μια ενότητα lams ανα βαθμίδα η και μάθημα καλύτερα έτσι ώστε όσοι θέλουν να μοιραστούν την ακολουθία τους από το διεθνές αποθετήριο και έτσι να έχουμε πρόσβαση συνεργατικά σε περισσότερες ιδέες θα ήταν καλό νομίζω.
Έχουμε βέβαια το ευρετήριο σεναρίων, αλλά είναι κάτι στατικό. έτσι θα έχουμε μια δυναμική ενημέρωση.
Καλή ιδέα.
Όταν αρχίζουν να μαζεύονται αρκετές αναρτήσεις εδώ θα ζητήσουμε από τον Διαχειριστή (alkisg), να ανοίξει επιμέρους topics.
Πιστεύω ότι είναι καλό κανάλι επικοινωνίας το ΣΤΕΚΙ και βολεύει που έρχονται ειδοποιήσεις μέσω email για νέο μήνυμα σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα.
Α. Διλάλου
τότε σε αυτή την περίπτωση να παραθέσω όχι το θέμα της εργασίας μου στο σεμινάριο μιας και θα το έχουμε στο ευρετήριο, αλλά ένα σενάριο που το υλοποιώ 5 χρόνια στην Γ΄ ΓΕΛ όταν φτάνω δισδιάστατους πίνακες, και για να τονώσω λίγο το ενδιαφέρον των παιδιών και να φύγουμε λίγο από το διάβασε βαθμούς 50 μαθητών, να κατασκευάσουν μια συσκευή STEM σε arduino, μαθαίνοντας βασικά να μετατρέπουν τον κώδικά τους μέσω ενός πρωτοκόλλου σε άλλη γλώσσα.
(Φέτος πρώτη φορά το δοκίμασα σε Lams και το υλοποίησαν εξ' αποστάσεως και είδα μεγάλο ενδιαφέρον από τα παιδιά αφού πρώτα παίξαμε με μία υλοποίηση από την περσινή χρονιά. Μάλιστα την τοποθετήσαμε και στις ακτίνες του ποδηλάτου ενός μαθητή :) )
https://www.lamscommunity.org/lamscentral/sequence?seq%5fid=2819804
* στη συνέχεια δια ζώσης, φτιάξαμε τη φυσική συσκευή και φυσικά υλοποιήθηκε πιο κομψά και αποδοτικά από άποψης μνήμης κλπ, με πίνακα bytes (δεν περιλαμβάνεται προς το παρών), αλλά νομίζω είναι ενδιαφέρον και πρωτότυπο.
Εξαιρετική η δραστηριότητα και πολύ χρήσιμη η ανάρτησή σας εδώ.
Νομίζω ότι ένα thread για ακολουθίες και ένα για πιο γενικά θέματα για το LAMS ίσως φτιαχτεί άμεσα.
Παράθεση από: aspd στις 08 Φεβ 2025, 04:42:19 ΜΜΕξαιρετική η δραστηριότητα και πολύ χρήσιμη η ανάρτησή σας εδώ.
Νομίζω ότι ένα thread για ακολουθίες και ένα για πιο γενικά θέματα για το LAMS ίσως φτιαχτεί άμεσα.
Σας ευχαριστώ κ. Διλάλου!
Ειλικρινά πιστεύω ότι μέσω της ανταλλαγής ιδεών σε συγκεκριμένα μαθήματα ή ηλικιακές ομάδες, θα προκύψουν πανέμορφα πράγματα που μπορεί να πάνε ένα βήμα μπροστά το μάθημά μας.
Καλησπέρα, μια ερώτηση έχω, παρακαλώ, σχετικά με το lamscommunity. Όταν έχουμε σχολιάσει διάφορες ακολουθίες κατά καιρούς, πώς μπορούμε να δούμε μαζεμένες τις ακολουθίες που σχολιάσαμε;
Και μια δεύτερη ερώτηση, αφού βρήκα την ευκαιρία!
Στην διακλάδωση στο LAMS ΠΣΔ θέλω να χρησιμοποιήσω στις συνθήκες συνολικά την βαθμολογία από 2 δραστηριότητες, ώστε να κατευθύνω στην συνέχεια σε διαφοροποιημένες δραστηριότητες. Πώς μπορώ να το επιτύχω;
Διότι ως τώρα χρησιμοποιούσα την συνολική βαθμολογία και νόμιζα ότι συνολικά άθροιζε τις βαθμολογίες από τις δραστηριότητες, αλλά διαπίστωσα ότι μόνο από 1 δραστηριότητα λαμβάνει την βαθμολογία, αυτήν που επιλέγω ως εργαλείο εισόδου.
Καλησπέρα,
και για τα δύο απάντηση άμεση δεν έχω.
Κοίταξα στο lams community, αλλά δε βλέπω κάτι σχετικό. Μπορούμε να δούμε τις ακολουθίες που έχουμε ανεβάσει, αλλά σχόλια που κάναμε σε άλλους προς το παρόν δε βλέπω πώς γίνεται.
Σχετικά με τη διακλάδωση από 2 δραστηριότητες, τι είδους δραστηριότητες είναι; μήπως ενσωματώνονται σε μία;
;D
Ήθελα να γράψω κάτι σε αυτό το νήμα μόνο και μόνο για να γράψω.
Αυτός ο translator τίποτα δεν έχει κάνει σωστά βρε αδελφέ!! χαχα
Εξαιρετικό εργαλείο by the way.
θέλω να κάνω στην ακολουθία μου, ενα branch όπως αυτό της εικόνας:
Πρίν το branch έχω multiple choice quiz.
Με βάση τα αποτελέσματα του κιυίζ θέλω να πάμε στον Α ή στο Β κλάδο. Δε μπορώ να βρώ που μπαίνει το condition.
Καμιά βοήθεια;
Update: Είδα τον κ.Φακιολάκη και είμαι εντάξει.
Πατάμε το πράσινο κουτάκι (αρχή συνθήκης)
Βάζουμε τύπος Διακλάδωσης "Αποτελέσματα Εκπαιδευομένου" και την Αξιολόγηση και επιλέγουμε τη δημιουργία συνθηκών.
Αν τύχει και δεν εμφανίζεται αλλάξτε τον τύπο διακλάδωσης σε κάτι άσχετο και μετά ξαναβάλτε το σωστό "Αποτελέσματα Εκπαιδευομένου".
Επισυνάπτω εικόνα.
Παράθεση από: nikolasmer στις 16 Νοε 2025, 02:51:57 ΜΜ;D
Ήθελα να γράψω κάτι σε αυτό το νήμα μόνο και μόνο για να γράψω.
Αυτός ο translator τίποτα δεν έχει κάνει σωστά βρε αδελφέ!! χαχα
Εξαιρετικό εργαλείο by the way.
Είναι πολύ βολική η ομάδα συζήτησης στο ΣΤΕΚΙ γιατί έρχονται ειδοποιήσεις μέσω email.
Παράθεση από: aspd στις 17 Νοε 2025, 12:02:34 ΠΜΕίναι πολύ βολική η ομάδα συζήτησης στο ΣΤΕΚΙ γιατί έρχονται ειδοποιήσεις μέσω email.
Αυτό ακριβώς!
Επίσης βλέπω οτι δε γίνεται να βάλω ροή από μια δραστηριότητα σε μια προηγούμενη. αν θέλω δηλαδή ο μαθητής να κάνει μια μικρή επανάληψη μέχρι να χωνέψει κάποιες έννοιες, να τις δεί και πάλι και πάλι και πάλι, δε μπορώ να το κάνω. Μπορώ να κάνω κοπι πειστ τις δραστηριότητες που θέλω ξανα και να τις βάλω στην ακολουθία αλλά δεν είναι και ότι ήθελα.
Διαδρομή προς τα πίσω δε γίνεται. Δεν είναι στo σχεδιασμό του LAMS κάτι τέτοιο.
Τι θα έκανα:
1) Αυτά που είναι για επανάληψη (θεωρία κτλ) θα τα έβαζα σε υποστηρικτικές που μπορείς να έχεις πρόσβαση σε αυτές από οπουδήποτε. Έτσι παρακάμπτεις το σειριακό. Αν δείτε οποιαδήποτε από τις ακολουθίες μου στο LAMS central έχω στις υποστηρικτικές πάντα και μία περίληψη του μαθήματος, την οποίο το λέω "Ανάγνωση στο σπίτι".
2) Υπάρχει επιλογή να μην προχωράει ο μαθητής ένα τεστ αξιολόγησης αν δεν συγκεντρώσει κάποιο βαθμό. Δηλαδή π.χ να προχωρήσεις αν έχεις 6 στα 10. Θα μπορούσα να έχω τη θεωρία σε Ανακοίνωση πίνακα ώστε να διδαχθούν την 1η φορά κανονικά, αλλά να τη βάλω και σε ένα google document και να βάλω σύνδεσμο στο google document στις οδηγίες του τεστ αξιολόγησης ή όπου αλλού. Έτσι θα έχουν πρόσβαση στο εξωτερικό αρχείο ανεξάρτητα από την ακολουθία. Ένας σύνδεσμος μπαίνει εύκολα παντού.
Αυτά βλέπω αυτή τη στιγμή. Αν σκεφτώ κάτι άλλο θα το προσθέσω.
Α. Διλάλου
Παράθεση από: aspd στις 17 Νοε 2025, 03:37:04 ΜΜΔιαδρομή προς τα πίσω δε γίνεται. Δεν είναι στo σχεδιασμό του LAMS κάτι τέτοιο.
Τι θα έκανα:
1) Αυτά που είναι για επανάληψη (θεωρία κτλ) θα τα έβαζα σε υποστηρικτικές που μπορείς να έχεις πρόσβαση σε αυτές από οπουδήποτε. Έτσι παρακάμπτεις το σειριακό. Αν δείτε οποιαδήποτε από τις ακολουθίες μου στο LAMS central έχω στις υποστηρικτικές πάντα και μία περίληψη του μαθήματος, την οποίο το λέω "Ανάγνωση στο σπίτι".
2) Υπάρχει επιλογή να μην προχωράει ο μαθητής ένα τεστ αξιολόγησης αν δεν συγκεντρώσει κάποιο βαθμό. Δηλαδή π.χ να προχωρήσεις αν έχεις 6 στα 10. Θα μπορούσα να έχω τη θεωρία σε Ανακοίνωση πίνακα ώστε να διδαχθούν την 1η φορά κανονικά, αλλά να τη βάλω και σε ένα google document και να βάλω σύνδεσμο στο google document στις οδηγίες του τεστ αξιολόγησης ή όπου αλλού. Έτσι θα έχουν πρόσβαση στο εξωτερικό αρχείο ανεξάρτητα από την ακολουθία. Ένας σύνδεσμος μπαίνει εύκολα παντού.
Αυτά βλέπω αυτή τη στιγμή. Αν σκεφτώ κάτι άλλο θα το προσθέσω.
Α. Διλάλου
Τέλειες ιδέες. Θα προσπαθήσω να αλλάξω την ακολουθία μου για το σεμινάριο ,με τις παρατηρήσεις που αναφέρατε.
Αν έχω απορία θα ξανά στείλω εδώ. Έχει γρήγορη απόκριση το στέκι.
Γιατί δε μου αφήνει να ανεβάσω ακολουθία;
Καλημέρα,
τα βήματα που ακολουθώ για να ανεβάσω ακολουθία είναι:
https://www.lamscommunity.org/lamscentral/ (https://www.lamscommunity.org/lamscentral/)
σύνδεση κτλ
My sequences
Add a sequence
Add
και συμπληρώνω.
Αυτά γίνονται;
Δείτε screenshots
Ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση.
Για κάποιο λόγο συνδεόμουν με το προσωπικό μου mail σε εγγραφή που είχα κάνει παλιότερα και όχι με του sch.
Έκανα καινούρια εγγραφή και όλα καλά.
Ευχαριστώ κ Διλάλου.