Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Δομή επανάληψης => Μήνυμα ξεκίνησε από: eleni_p στις 19 Οκτ 2013, 11:34:10 ΠΜ

Τίτλος: Άσκηση με Ολίσθηση - Ιδέες για επίλυση;
Αποστολή από: eleni_p στις 19 Οκτ 2013, 11:34:10 ΠΜ
Καλημέρα,

βρήκα αυτή την άσκηση   :D του συναδέλφου στο: http://users.sch.gr/aistos/aepp/diagonisma%20%20AEPP%20domi%20epan%202010.pdf  την οποία ή δεν μπορώ να καταλάβω την εκφώνηση ή δεν μπορώ να τη λύσω. Καμιά ιδέα;

"∆ίνεται ο δυαδικός αριθμός 00010001 που αντιστοιχεί στον 2.10 3+2.10 0=17 σε δεκαδική μορφή. Να εφαρμόσετε σε αυτόν τις δύο μεθόδους ολίσθησης κάθε μία χωριστά ώστε να προκύψει
το διπλάσιό του καθώς και η ακέραια διαίρεσή του με το 2".



Τίτλος: Απ: Άσκηση με Ολίσθηση - Ιδέες για επίλυση;
Αποστολή από: petrosp13 στις 19 Οκτ 2013, 11:35:46 ΠΜ
Δεν θέλει αλγόριθμο
Απλά να τον κάνεις ολίσθηση αριστερά και δεξιά και να βρεις ποιος αριθμός προκύπτει
Τίτλος: Απ: Άσκηση με Ολίσθηση - Ιδέες για επίλυση;
Αποστολή από: eleni_p στις 21 Οκτ 2013, 07:19:04 ΜΜ
Ευχαριστώ πολύ, όντως δεν είχα καταλάβει τι ζητούσε και προσπαθούσα να τη λύσω με αλγόριθμο ... :o
Τίτλος: Απ: Άσκηση με Ολίσθηση - Ιδέες για επίλυση;
Αποστολή από: gpapargi στις 22 Οκτ 2013, 08:38:46 ΠΜ
Πάντως κάτι δεν πάει καλά με την εκφώνηση. Ο δυαδικός αριθμός 10001 είναι πράγματι ο 17 στο δεκαδικό αλλά αυτόν δεν βρίσκεται με τον τρόπο που περιγράφεται στην εκφώνηση. Είναι:
1*2^4+0*2^3+0*2^2+0*2^1+1*2^0 = 1*2^4 + 1*2^0 = 16+1=17
Στην εκφώνηση χρησιμοποιεί σα βάση το 10 και όχι το 2.