Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Θεωρία => Μήνυμα ξεκίνησε από: zwoula στις 24 Νοε 2009, 05:13:01 ΜΜ

Τίτλος: εχω απορια
Αποστολή από: zwoula στις 24 Νοε 2009, 05:13:01 ΜΜ
ενα ημιδομημενο προβλημα μπορει να λυθει απο αλγοριθμο? δυσκολευομαι να απαντησω σ'αυτο το ερωτημα ισως γιατι δεν εχω καταλαβει ακριβως την εννοια του ημιδομημενου προβληματος. :-\  .η τριλιζα ειναι ημιδομημενο προβλημα?
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: pgrontas στις 24 Νοε 2009, 06:35:30 ΜΜ
Η τρίλιζα είναι δομημένο πρόβλημα, επειδή έχει αντικειμενική και σαφή συνθήκη νίκης. Μην μπερδεύεσαι από το γεγονός ότι ο κάθε παίκτης έχει δυνατότητα επιλογής κελιού. Σεκάθε επιλογή μπορεί να αντιστοιχιστεί μία απόσταση από την νίκη και διαλέγουμε κάθε φορά αυτή που μας φέρνει πιο κοντά στην νίκη, γιατί παίζουμε για να νικήσουμε.
Αντίθετα στα ημιδομημένα προβλήματα επισέρχονται και αντικειμενικοί και υποκειμενικοί παράγοντες. Πχ. στο παράδειγμα του μεταφορικού μέσου που έχει το βιβλίο μπορεί να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια (κόστος, διάρκεια) αλλά και υποκειμενικά (άνεση, φοβίες).
Μπορεί με έναν αλγόριθμο να απαριθμήσεις τις λύσεις και να πεις και ένα κόστος γι αυτές  αλλά τελικά η απόφαση να γίνει με κάποιο άλλο ανθρώπινο κριτήριο.
Άρα το ημιδομημένο πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί αποκλειστικά με αλγόριθμο.
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: zwoula στις 24 Νοε 2009, 07:08:54 ΜΜ
σε καμια περιπτωση δηλαδη δε γινετε ενας αλγοριθμος να λαβει υποψιν του ολους τους παραγοντες?
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 24 Νοε 2009, 11:10:04 ΜΜ
παράγοντες που σχετίζονται με την ανθρώπινη επιλογή (που μπορεί να περιλαμβάνει υποκειμενικά κριτήρια, ένστικτο, διαίσθηση κ.α.)?
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: sstergou στις 25 Νοε 2009, 01:08:24 ΠΜ
zwoula αυτό που ρωτάς είναι δύσκολο να απαντηθεί, είναι περισσότερο φιλοσοφικό ερώτημα και ίσως να θυμίζει ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Αν προσγειωθούμε στην πραγματικότητα πιστεύω η απάντηση του pgrontas καλύπτει την ερώτησή σου.
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: gpapargi στις 25 Νοε 2009, 09:34:17 ΠΜ
Είχα γράψει παλαιότερα 2 μηνύματα. Ρίξε μια ματιά:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1523.msg10694#msg10694
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2195.msg17622#msg17622

Για την τρίλιζα, δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς. Ποιο είναι το πρόβλημα; Το πώς θα κερδίσω;
Στην τρίλιζα αυτός που παίζει δεύτερος έχει πάντα στρατηγική να πάρει ισοπαλία. Αυτός που παίζει πρώτος μπορεί να κάνει κάποια κόλπα για να αυξήσει την πιθανότητα νίκης αλλά αν ο δεύτερος ξέρει καλά θα πάρει ισοπαλία. Κανείς δεν έχει στρατηγική νίκης.
Αν κάποιος δεν ξέρει να κάνει κάτι καλύτερο μπορεί να μελετήσει όλες τις πιθανές περιπτώσεις της τρίλιζας και να διαλέξει διαδρομή του δέντρου που δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Συνοψίζοντας θα έλεγα πως οι ορισμοί του βιβλίου δεν είναι σαφείς και δεν μπορείς τελεσίδικα να ξέρεις που τελειώνει η μια κατηγορία και που αρχίζει η άλλη. Εγώ έχω φτάσει μόνο σε υποθέσεις ως προς το τι νομίζω ότι θα ήθελε να πει το βιβλίο. 
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: zwoula στις 25 Νοε 2009, 10:59:08 ΠΜ
παντως νομιζω οτι το βιβλιο δε δινει ιδιατερη σημασια στο θεμα αυτο, θα μπορουσε να ηταν ερωτηση πανελληνιων?
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: zwoula στις 25 Νοε 2009, 11:43:25 ΠΜ
αυτος που παιζει δευτερος γιατι εχει στρατηγικη να παρει ισοπαλια? εκανα αλγοριθμο τριλιζας και δεν εβαλα περιπτωση ισοπαλιας. ενας απο τους δυο θα κερδισει! χρησιμοποιησα δυσδιαστατο πινακα.
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: gpapargi στις 25 Νοε 2009, 11:46:08 ΠΜ
Συνήθως βάζουν να γράψεις ότι λέει το βιβλίο και να δώσεις και ένα παράδειγμα. Παπαγαλία δηλαδή που τη γράφει κάποιος που έχει αποστηθίσει το βιβλίο και δεν έχει καταλάβει τίποτα, όπως στην ΑΟΔΕ.
Ποτέ δεν έκαναν οι συγγραφείς ή το παιδαγωγικό ινστιτούτο μια σοβαρή προσπάθεια να αποσαφηνίσει τα σκοτεινά σημεία του βιβλίου. Κάποτε μαζέψαμε τέτοια σημεία και τα στείλαμε, αλλά οι παρατηρήσεις στα σοβαρά θέματα εννοιών μάλλον πήγαν στα σκουπίδια. Οι διορθώσεις ήταν κυρίως τυπογραφικά λάθη.  Κάτι διευκρινήσεις που δοθηκαν εμένα τουλάχιστο με εκνεύρισαν περισσότερο γιατί δεν υπήρχε η νοοτροπία "πως θα διορθώσουμε τα πράγματα" αλλά η νοοτροπία "πως θα βγάλουμε το βιβλίο φάουλ σε όσο το δυνατό λιγότερα σημεία".
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: gpapargi στις 25 Νοε 2009, 11:49:55 ΠΜ
Παράθεση από: zwoula στις 25 Νοε 2009, 11:43:25 ΠΜ
αυτος που παιζει δευτερος γιατι εχει στρατηγικη να παρει ισοπαλια? εκανα αλγοριθμο τριλιζας και δεν εβαλα περιπτωση ισοπαλιας. ενας απο τους δυο θα κερδισει! χρησιμοποιησα δυσδιαστατο πινακα.

Θέλω να καταλάβω... σε ενδιαφέρει να κάνεις προσομοίωση του παιχνιδιού, δηλαδή να διαβάζει θέσεις που παίζει ο καθένας και να λέει ποιος κέρδισε (αν κέρδισε) ή θέλεις να δεις τον αλγόριθμο που πρέπει να χρησιμοποιήσει ο υπολογιστής για να πάρει ισοπαλία παίζοντας με άνθρωπο (δηλαδή πως σκέφτεται αυτός που παίζει δεύτερος και θέλει την ισοπαλία; 
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: zwoula στις 25 Νοε 2009, 12:12:08 ΜΜ
η προσομοιωση με ενδιαφερει....
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: zwoula στις 25 Νοε 2009, 12:12:21 ΜΜ
ενα απο τα σημαντικοτερα λαθη του βιβλιου πιστευω αφορα την 'για' !σε καποιο κεφαλαιο λεει:'αν η νεα τιμη ειναι μικροτερη τησ αρχικης τοτε ο βρογχος εκτελειται ξανα' και σε καποιο αλλο λεει αν η νεα τιμη ειναι μικροτερη η ιση...
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: gpapargi στις 27 Νοε 2009, 09:05:31 ΠΜ
Η προσομοίωση δεν κρύβει κάποιο μυστήριο. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να ακολουθήσεις τους κανόνες που παίζεται η τρίλιζα. Κάθε φορά που παίζει κάποιος ελέγχεις για τη θέση που διάλεξε ο παίκτης στήλη γραμμή και διαγώνιο (αν είναι από αυτά τα στοιχεία) και κοιτάς να έχουν το ίδιο περιεχόμενο.

ΥΓ
Για την εντολή "Για" ανοιξε άλλο θέμα μην τα μπλέκουμε όλα μαζί. 
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: zwoula στις 27 Νοε 2009, 09:17:57 ΠΜ
θα παιξει 3φορες ο πρωτος παιχτης και 2 ο δευτερος και εκει θα κανει τον πρωτο ελεγχο αν εχει κερδισει καποιος.μετα για καθε φορα που παιζει ενας παιχτης θα κανει τον ιδιο ελεγχο.ετσι δε θα λειτουργει?
Τίτλος: Απ: εχω απορια
Αποστολή από: gpapargi στις 27 Νοε 2009, 10:41:14 ΠΜ
Με την τρίτη φορά του πρώτου παίκτη είναι δυνατόν να γίνει τρίλιζα οπότε ο έλεγχος πρέπει να γίνεται το αργότερο από τότε. Ωστόσο για λόγους απλότητας μπορείς να κάνεις έλεγχο από την αρχή. Αρχικά τα στοιχεία του πίνακα έχουν μια τιμή (πχ το κενό ή κάποιο χαρακτήρα) και μπαίνουν μετά τα "Χ" και τα "Ο". Αν το πρώτο στοιχείο είναι "Ο" η συγκεκριμένη γραμμήκαι στήλη θα έχει ένα "Ο" και 2 κενά, οπότε δε γίνεται τρίλιζα.