Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Δομή επανάληψης => Γ΄ Λυκείου => Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ιωάννης Γκίνης στις 07 Νοε 2005, 12:36:15 ΠΜ

Τίτλος: Βρόγχος "ΓΙΑ"... κλάματα!
Αποστολή από: Ιωάννης Γκίνης στις 07 Νοε 2005, 12:36:15 ΠΜ
Με αφορμή την 3η πρόταση του θέματος 1 των επαν. απολ. εξετ. 2005 ήθελα να ρωτήσω κάτι την εδώ κοινότητα.
Μήπως αυτό που αναφέρεται στην σελ. 44 του βιβλίου περί "πραγματικών τιμών" που λαμβάνουν τα "από", "μέχρι", "βήμα" είναι λίγο υπερβολικό; Για να μην πω εξωπραγματικό δλδ.
Και ρωτάω γιατί εγώ δεν θυμάμαι-γνωρίζω κάποια γλώσσα προγραμματισμού που να μπορεί κάποιος να υλοποιήσει κάτι τέτοιο.
Τίτλος: Re: Βρόγχος "ΓΙΑ"... κλάματα!
Αποστολή από: alkisg στις 07 Νοε 2005, 09:30:12 ΠΜ
Από καμιά ντουζίνα γλώσσες που ξέρω, η μόνη που δεν επιτρέπει τέτοια σύνταξη είναι η Pascal (και κατά προέκταση το Delphi).

Οι C-based (C, Javascript, Java, κτλ) έχουν βέβαια διαφορετική σύνταξη (for αρχική εντολή; συνθήκη τέλους; εντολή) αλλά μπορείς να βάλεις πραγματικούς αριθμούς και στη συνθήκη τέλους και στην εντολή "μεταβολής".

Στις basic-like καθώς και στην fortran, που έχουν παραπλήσια σύνταξη με τη ΓΛΩΣΣΑ, επιτρέπονται κανονικά πραγματικοί και στην αρχική/τελική τιμή και στο βήμα.
Τίτλος: Re: Βρόγχος "ΓΙΑ"... κλάματα!
Αποστολή από: Ιωάννης Γκίνης στις 07 Νοε 2005, 03:18:51 ΜΜ
Ναι, έχεις ΔΙΚΙΟ. Είναι έτσι και ήταν δικιά μου παράληψη. Το θέμα έχει λήξει...

Αναρωτιέμαι όμως γιατί εκπλήσσομαι τόσο απ' αυτό που μαθαίνω σήμερα.
Τίτλος: Re: Βρόγχος "ΓΙΑ"... κλάματα!
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 08 Νοε 2005, 09:46:16 ΠΜ

Αγαπητέ φίλε,

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε για το μάθημα αυτό (και για τους μαθητές μας) είναι να αφήσουμε στην άκρη τις γλώσσες προγραμματισμού (χωρίς να τις ξεχάσουμε) και τον προγραμματισμό καθώς δεν είναι αυτό το αντικείμενο που καλούμαστε να διάξουμε στην τεχνολογική κατεύθυνση (ίσως κάποια στιγμή και στη γενική παιδεία) του Ενιαίου Λυκείου...

Το ερώτημα που θέτεις ("δεν θυμάμαι-γνωρίζω κάποια γλώσσα προγραμματισμού που να μπορεί κάποιος να υλοποιήσει κάτι τέτοιο") δεν έχει σημασία ακόμα και αν η απάντηση ήταν ναι. Άρα η 3η πρόταση του θέματος 1 των επαν. απολ. εξετ. 2005 (δες και το θέμα 1.Δ.4 ενιαία 2004) ήταν μια χαρά

Το σχολικό βιβλίο ορίζει τη δομή Για ώστε η αρχική τιμή, η τελική τιμή και το βήμα να μπορούν να λάβουν πραγματικές τιμές και μάλιστα έχει και παράδειγμα

Ο μόνος περιορισμός είναι το βήμα να μην έχει τιμή 0, διαφορετικά παραβιάζεται το κριτήριο της αποτελεσματικότητας, εεεε περατότητας ήθελα να πω  8)

Με εκτίμηση,