ΓΕΛ: Back to the Future

Ξεκίνησε από odysseas, 27 Νοε 2014, 06:19:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Eri

Δε συμφωνώ οτι ανταποκρίνονται τα παιδιά στα μαθήματα γενικής...
Θεωρώ απο το 2005 που είμαι σε Λύκειο όλο αυτό παρωδία με τα μαθήματα γενικης στη γ Λυκείου.
Θεωρώ σίγουρο δε ότι, το μάθημα Γενικής Παιδείας μπαλαντέρ που ονομάζουν (αν τελικά υιοθετήσουν αυτή τη φιλοσοφία) να αφορα και να το παρακολουθούν ΜΟΝΟ εκεινοι που το επιλέγουν.


Γενικά θα ήθελα τη γ Λυκείου, δεδομένων των συνθηκών, πιο κοντα σε προπαρασκευαστικο έτος πανελληνίων με ώρες κατεύθυνσης τοσες, ώστε να εμβαθύνουν τα παιδια στην ύλη των μαθημάτων αυτών και επιτέλους να βοηθά ουσιαστικά το σχολείο την προσπάθεια τους για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια.

ΠΛΑΤΑΝ

Όσον αφορά το σύστημα που παρουσιάζει ο κύριος Τσιωτάκης πιο πάνω, σε γενικές γραμμές δεν έχω κάποια σοβαρή αντίρρηση. Σε ένα σημείο όμως διαφωνώ. Στο θέμα ότι εξαφανίζει από τα εξεταζόμενα του νόμου Αρβανιτόπουλου ένα και μόνο μάθημα: τα <<στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών επιστημών>>. Ως κοινωνιολόγος δε μπορώ παρά να διαφωνήσω με αυτό μόνο και όχι φυσικά με τη συνολική σκέψη-πρόταση του κυρίου Τσιωτάκη. Κινείται κατά τη γνώμη μου σε σωστά πλαίσια.
Θα ήθελα ως κοινωνιολόγος να προτείνω στο παραπάνω σύστημα μια μικρή αλλαγή: Εκείνο το μάθημα που βάλατε στη θεωρητική κατεύθυνση και το ονομάσατε <<στοιχεία κοικονομικών και στατιστικής>> κατά τη γώμη μου δε στέκει. Είναι δύο τελείως διαφορετικά  μαθήματα σε ένα. Ποιά ειδικότητα θα διδάξει το μάθημα, οι οικονομολόγοι ή οι μαθηματικοί? Θα μπορούσαμε εκεί κάλλιστα να ονομάσουμε το μάθημα <<στοιχεία οικονομικών και κοινωνικών επιστημών>> με ταυτόχρονη συνανάθεση στις ειδικότητες ΠΕ 9 οικονομολόγων και ΠΕ 10 Κοινωνιολόγων. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με τα μαθήματα Πολιτική παιδεία Α και Β λυκείου και στοιχεία κοινωνικών επιστημών Β λύκείου που είναι στοιχεία οικονομίας και κοινωνιολογίας μαζί και είναι συνανάθεση στους δύο κλάδους. Το ίδιο ακριβώς μάθημα μπορούμε να βάλουμε και στην κατεύθυνση οικονομικών κοινωνικών πολιτικών επιστημών και λύνεται το πρόβλημα.  Άλλωστε το όνομα της κατεύθυνσης ακριβώς αυτό υποδηλώνει.

seibei

Παράθεση από: Eri στις 24 Μαρ 2015, 07:28:42 ΜΜ

Θεωρώ απο το 2005 που είμαι σε Λύκειο όλο αυτό παρωδία με τα μαθήματα γενικης στη γ Λυκείου.

Γενικά θα ήθελα τη γ Λυκείου, δεδομένων των συνθηκών, πιο κοντα σε προπαρασκευαστικο έτος πανελληνίων με ώρες κατεύθυνσης τοσες, ώστε να εμβαθύνουν τα παιδια στην ύλη των μαθημάτων αυτών και επιτέλους να βοηθά ουσιαστικά το σχολείο την προσπάθεια τους για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια.

Συμφωνώ απόλυτα.
Θα προτιμούσα, δεδομένων των συνθηκών όπως λες, απολυτήριο Λυκείου στην Β', και αντί για Γ'Λυκείου, ένα προπαρασκευαστικό έτος.
Με 4-5 μαθήματα που θα καλύπτονται σε βάθος.

Αλλά αυτό δεν θα γίνει ποτέ για έναν απλό λόγο: Όσον αφορά στις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ,
τα φροντιστήρια αποτελούν την πραγματική παιδεία της χώρας και η Γ'Λυκείου την πραγματική παραπαιδεία.

Όσο για τα μαθήματα γενικής τα είπες όλα με την λέξη "παρωδία".



P.Tsiotakis

Κύριε Δημητρίου, έχω διαβάσει με προσοχή τις τοποθετήσεις σας και στο esos και στο ylikonet.

Όπως και στην τελευταία πρόταση του άρθρου αναφέρεται είναι απλά μια ιδέα που ρίχνει το σπόρο.

Θα μπορούσε εκεί φυσικά να υπάρχει το μάθημα που επισημαίνετε ή/και αυτό της Βιολογίας.

thana$i$

Σε άλλες πολιτισμένες χώρες αυτά τα προβλήματα έχουν λυθεί.
Ευελιξία, επιλογές, δυνατότητα επιλογής 5ου μαθήματος, και εξαγωγή βαθμού πρόσβασης με στατιστική επεξεργασία.
Η δική μου πρόταση είναι αυτή
http://www.moec.gov.cy/ypexams/pdf/odigoi_exetaseon/odigos_exetaseon_tomos_a_2015.pdf

Eri

#305
Παράθεση από: seibei στις 24 Μαρ 2015, 09:00:42 ΜΜ
Θα προτιμούσα, δεδομένων των συνθηκών όπως λες, απολυτήριο Λυκείου στην Β', και αντί για Γ'Λυκείου, ένα προπαρασκευαστικό έτος.
Με 4-5 μαθήματα που θα καλύπτονται σε βάθος.

Αλλά αυτό δεν θα γίνει ποτέ για έναν απλό λόγο: Όσον αφορά στις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ,
τα φροντιστήρια αποτελούν την πραγματική παιδεία της χώρας και η Γ'Λυκείου την πραγματική παραπαιδεία.



Όπως και θα ήθελα στο πρόγραμμα του Τσιωτάκη, οι επιπλέον ώρες του 5ου προαιρετικού μαθήματος να μην εισαχθούν σε "βάρος" των ωρών κατεύθυνσης αλλα σε "βάρος" της ιστορίας Γενικής Παιδείας και των Θρησκευτικών....
Ουτοπία ξέρω...

dpa2006

Παράθεση από: seibei στις 24 Μαρ 2015, 09:00:42 ΜΜ
Συμφωνώ απόλυτα.
Θα προτιμούσα, δεδομένων των συνθηκών όπως λες, απολυτήριο Λυκείου στην Β', και αντί για Γ'Λυκείου, ένα προπαρασκευαστικό έτος.
Με 4-5 μαθήματα που θα καλύπτονται σε βάθος.

Αλλά αυτό δεν θα γίνει ποτέ για έναν απλό λόγο: Όσον αφορά στις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ,
τα φροντιστήρια αποτελούν την πραγματική παιδεία της χώρας και η Γ'Λυκείου την πραγματική παραπαιδεία.

Όσο για τα μαθήματα γενικής τα είπες όλα με την λέξη "παρωδία".



Σε μεγάλο ποσοστό συμφωνώ,αλλά έχουν ακόμη και σήμερα πράγματι όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα για φροντιστήριο;
και δεν εννοώ μόνο οικονομικά.
Υπάρχουν μαθητές που περνούν στις σχολές χωρίς ή με ελάχιστη βοήθεια στη Γ λυκείου όπως συνέβαινε πριν από δεκαετίες;
Έχουμε στατιστικά να συμβουλευτούμε;
Για τα μεγάλα αστικα κέντρα δεν το συζητώ το φροντιστήριο είναι πρώτο στην επιλογή για το τι θα παρακολουθήσει ένας μαθητής.
Χωρίς να σημαίνει πως δεν γίνεται δουλειά στα σχολεία.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Eri

Η υλοποίηση της σκέψης η γ Λυκείου να έχει μονο ή κυρίως ωρες κατεύθυνσης, γιατί να είναι συνυφασμένη με το γεγονός της αύξησης της παραπαιδείας;;

Εαν η ύλη δε ξεφεύγει σε έκταση (παράδειγμα σε ενα 4ωρο μαθημα προγραμματισμού η υλη της ΑΕΠΠ θεωρώ ότι φτάνει και περισσεύει) πρώτον,
Και αν σπανε τα τμήματα στους 12 - 13 μαθητές δευτερον, οι καθηγητές στα δημόσια  σχολεία μπορούν να κάνουν ακομη και καλύτερη δουλειά απο αυτη των φροντιστηρίων.

Άσχετα βέβαια, που και πάλι περιγράφω ουτοπικό σεναριο... :(

noname

Αν θέλουμε τη Γ' Λυκείου προπαρασκευαστικό έτος για την τριτοβάθμια θα πρέπει να μην έχει καθόλου μαθήματα γενικής παιδείας.
Αν θέλουμε τη Γ' Λυκείου τάξη Γενικού Λυκείου θα πρέπει να αποσυνδεθεί από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια.
Και τα δύο μαζί είναι παραλογισμός.

tdrivas

Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

fupat2

#310
Συνεχίστε να μιλάτε επ' αόριστο. Στην ίδια λούμπα έχουν πέσει και οι κοινοβουλευτικοί του σύριζα. Αποτέλεσμα δεν θα βγεί, παρά μια ακατάσχετη κουρα(στ)ική ή μπαλταδίστικη φλυαρία, και τελικά μετά από πολύ καιρό ένας ακόμα λάθος δρόμος για την παιδεία.

Αν όμως αρχίσουμε να ψηφίζουμε πάνω στις αρχές στις οποίες συμφωνούμε, από τις οποίες αρχές φυτρώνουν και οι αντίστοιχες προτάσεις τις οποίες πάλι πρέπει να ψηφίσουμε μεχρι τις λεπτομέρειες, τότε θα βγει συμπέρασμα.  Ο σύριζα είναι καμένο χαρτί εξαιτίας των κοινοβουλευτικών πρακτικών που ακολουθεί. Όμως εμείς οι πληροφορικοί ξέρουμε άραγε τι υποστηρίζουμε; Γιατί ούτε και αυτό το γνωρίζουμε τελικά, τι πραγματικά θέλουμε ως κλάδος. Με αποτέλεσμα να λέει εδώ μέσα ο καθένας το ψιλό του και το κοντό του, να γεμίζουμε σελίδες επί σελίδων με φλυαρίες και μη, και τελικά να πελαγοδρομούμε χωρίς σκοπό και στόχο.

Δυστυχώς οι μεθοδικές και λεπτομερείς ψηφοφορίες ως μέσο εξαγωγής αποφάσεων είναι απαγορευμένη μέθοδος, τόσο στον σύριζα όσο και ...εδώ στο στέκι. Ο κοινοβουλευτικός φασιστικός τρόπος σκέψης και δράσης, με τους υπουργούς και τους μυστικοσυμβουλους τους να αποφασίζουν για τα πάντα και τους βουλευτές να "εκτελούν" άκριτα τις κομματικές αποφάσεις, έχει επικρατήσει όχι μόνο στο κοινοβούλιο αλλά και στον εγκέφαλό μας. Θέμα παιδείας είναι τελικά. Κοινοβουλευτική ήταν (και είναι) η παιδεία μας, κοινοβουλευτικό έχει καταντήσει και το μυαλό μας.

Πολύ μιλάμε και λίγο ψηφίζουμε. Εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα. Θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

tdrivas

Παράθεση από: fupat2 στις 26 Μαρ 2015, 09:27:45 ΠΜ
Συνεχίστε να μιλάτε επ' αόριστο. Στην ίδια λούμπα έχουν πέσει και οι κοινοβουλευτικοί του σύριζα. Αποτέλεσμα δεν θα βγεί, παρά μια ακατάσχετη κουρα(στ)ική ή μπαλταδίστικη φλυαρία, και τελικά μετά από πολύ καιρό ένας ακόμα λάθος δρόμος για την παιδεία.

Αν όμως αρχίσουμε να ψηφίζουμε πάνω στις αρχές στις οποίες συμφωνούμε, από τις οποίες αρχές φυτρώνουν και οι αντίστοιχες προτάσεις τις οποίες πάλι πρέπει να ψηφίσουμε μεχρι τις λεπτομέρειες, τότε θα βγει συμπέρασμα.  Ο σύριζα είναι καμένο χαρτί εξαιτίας των κοινοβουλευτικών πρακτικών που ακολουθεί. Όμως εμείς οι πληροφορικοί ξέρουμε άραγε τι υποστηρίζουμε; Γιατί ούτε και αυτό το γνωρίζουμε τελικά, τι πραγματικά θέλουμε ως κλάδος. Με αποτέλεσμα να λέει εδώ μέσα ο καθένας το ψιλό του και το κοντό του, να γεμίζουμε σελίδες επί σελίδων με φλυαρίες και μη, και τελικά να πελαγοδρομούμε χωρίς σκοπό και στόχο.

Δυστυχώς οι μεθοδικές και λεπτομερείς ψηφοφορίες ως μέσο εξαγωγής αποφάσεων είναι απαγορευμένη μέθοδος, τόσο στον σύριζα όσο και ...εδώ στο στέκι. Ο κοινοβουλευτικός φασιστικός τρόπος σκέψης και δράσης, με τους υπουργούς και τους μυστικοσυμβουλους τους να αποφασίζουν για τα πάντα και τους βουλευτές να "εκτελούν" άκριτα τις κομματικές αποφάσεις, έχει επικρατήσει όχι μόνο στο κοινοβούλιο αλλά και στον εγκέφαλό μας. Θέμα παιδείας είναι τελικά. Κοινοβουλευτική ήταν (και είναι) η παιδεία μας, κοινοβουλευτικό έχει καταντήσει και το μυαλό μας.

Φίλε μου, ένα γραμμάριο δράσης ισούται με ένα τόνο θεωρίας... μπορούμε να συμφωνούμε σε πολλά, αλλά απο το να αναλισκόμαστε με θεωρίες περί κ(υ)νοβουλευτισμού κτλ., καλύτερα να παράγουμε δράση. Και αυτή την στιγμή η αγωνία πολλών για το εξεταστικό είναι στο ύψιστο σημείο της, οπότε οι αναλύσεις κουράζουν.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ntzios kostas

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

fupat2

Παράθεση από: morfeus στις 26 Μαρ 2015, 09:52:40 ΠΜ
Φίλε μου, ένα γραμμάριο δράσης ισούται με ένα τόνο θεωρίας... μπορούμε να συμφωνούμε σε πολλά, αλλά απο το να αναλισκόμαστε με θεωρίες περί κ(υ)νοβουλευτισμού κτλ., καλύτερα να παράγουμε δράση. Και αυτή την στιγμή η αγωνία πολλών για το εξεταστικό είναι στο ύψιστο σημείο της, οπότε οι αναλύσεις κουράζουν.

Τι εννοείς δράση;
Η δράση που αναφέρω είναι απαγορευμένη εδώ στο στέκι.
Αν ξεκινήσω και χτίζω μια λογική δομή με ψηφοφορίες για να μπορέσουμε να βγάλουμε απόφαση, οι διαχειριστές θα διαγράψουν τον κωδικό μου.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

fupat2

#314
Παράθεση από: ntzios kostas στις 26 Μαρ 2015, 09:54:32 ΠΜ
http://www.esos.gr/arthra/37599/i-epitropi-poy-etoimazei-tis-allages-stis-panelladikes-exetaseis

ΠαράθεσηΤέσσερα είναι τα πρόσωπα που απαρτίζουν την κεντρική Επιτροπή και εργάζονται πυρετωδώς στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση των αλλαγών στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα ισχύσει από του χρόνου, και θα το «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου.

Η Επιτροπή αποτελείται από τους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
1) (Κοινωνιολόγος) <-- το έψαξα στο google, με επιφύλαξη για περίπτωση συνωνυμίας
2) (Φιλόλογος)<--  το έψαξα στο google, με επιφύλαξη για περίπτωση συνωνυμίας
3) (Μαθηματικός)<--  το έψαξα στο google, με επιφύλαξη για περίπτωση συνωνυμίας
Επίσης συμμετοχή στην Επιτροπή με το ρόλο του Διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Αναπληρωτή υπουργού Παιδείας έχει και ο εκπαιδευετικός της Πρωτοβάθμιας ....

Τρία άτομα καθηγητές Βθμιας και ένας Δάσκαλος να τους ... διευθύνει ασχολούνται για το πως θα εισαχθεί κάποιος στις σχολές της τριτοβάθμιας. Μας δουλεύουν;

1) Δεν θα έπρεπε να ερωτηθεί η κάθε πανεπιστημιακή σχολή ξεχωριστά σε τι μαθήματα επιθυμεί να εξετάζονται τα παιδιά που της στέλνουμε;  (ψηφοφορία επί της αρχής, την οποία απαγορεύεται να βάλουμε. Σιγά μην αφήσουμε να ακουστεί η άποψη της πλειοψηφίας για αυτό το θέμα.)

2) Δεν θα έπρεπε η επιτροπή γνωμοδότησης να αποτελείται από εκπροσώπους όλων των ειδικοτήτων της Βθμιας των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα έχουν ζητηθεί ως προαπαιτούμενα εισαγωγής από τις σχολές της τριτοβάθμιας; (Ψηφοφορία επί της αρχής. Επίσης απαγορεύεται να ερωτηθεί η πλειοψηφία για το αν συμφωνεί ή όχι με αυτό)

Με περιέργεια αναμένω το πόρισμα που θα βγάλουν οι τρεις καθηγητές Βθμιας που διευθύνονται από τον Δάσκαλο.  Με περιέργεια αλλά και δυσπιστία.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).