Τράπεζα Θεμάτων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 09 Νοε 2014, 08:50:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

 
Η τράπεζα θεμάτων έδωσε το στίγμα της. Τα θέματα στην τράπεζα θεμάτων έχουν συγκεκριμένο μορφότυπο.


Δεν υπάρχει μάθημα Πληροφορικής γενικής παιδείας Γ λυκείου, αλλά μάθημα προσανατολισμού.
Αντίθετα, υπάρχουν στη Γ λυκείου στη γενική παιδεία: θρησκευτικά και γυμναστική κ.α.

Γιάννης Σ.

Σημερινό έγγραφο του υπουργείου που αφορά τον τρόπος εξέτασης στην Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ: (σελ. 9-10)

http://dide.kar.sch.gr/site/sites/default/files/odhgies.doc

;)

stavrax

Παράθεση από: Thanasis Daskaloudis στις 21 Νοε 2014, 04:22:11 ΜΜ
Στην διεύθυνση http://1drv.ms/1v1mKA2 μπορείτε να βρείτε όλες τις εκφωνήσεις των θεμάτων της επικαιροποιημένης τράπεζας σε μορφή word ώστε να μπορείτε να ενσωματώσετε εύκολα θέματα σε πρόχειρα διαγωνίσματα κλπ.

ευχαριστούμε

ntsgeor

Παράθεση από: Γιάννης Σ. στις 25 Νοε 2014, 03:43:12 ΜΜ
Σημερινό έγγραφο του υπουργείου που αφορά τον τρόπος εξέτασης στην Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ: (σελ. 9-10)

http://dide.kar.sch.gr/site/sites/default/files/odhgies.doc

;)

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 24 Νοε 2014, 06:13:57 ΜΜ

Η τράπεζα θεμάτων έδωσε το στίγμα της. Τα θέματα στην τράπεζα θεμάτων έχουν συγκεκριμένο μορφότυπο.




Δηλαδή και με βάση τις οδηγίες που στάλθηκαν για την αξιολόγηση το Α θέμα υπάρχει περίπτωση να είναι ίδιο με το Β που θα κληρωθεί.
Το 19332 έχει ως Β1 θέμα σωστού - λάθους για παράδειγμα. Νομίζω ότι ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η μορφή της τράπεζας. Η πρώτη χρονιά του μαθήματος δυστυχώς προκαλεί συνεχώς αναθεωρήσεις.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: ntsgeor στις 26 Νοε 2014, 12:07:02 ΜΜ
Δηλαδή και με βάση τις οδηγίες που στάλθηκαν για την αξιολόγηση το Α θέμα υπάρχει περίπτωση να είναι ίδιο με το Β που θα κληρωθεί.
Το 19332 έχει ως Β1 θέμα σωστού - λάθους για παράδειγμα. Νομίζω ότι ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η μορφή της τράπεζας. Η πρώτη χρονιά του μαθήματος δυστυχώς προκαλεί συνεχώς αναθεωρήσεις.

Γι αυτό πέρσι οι συνάδελφοι μας ήταν στο σχολείο 2 ώρες νωρίτερα με εναλλακτικά θέματα στα χέρια τους για να διαμορφώσουν το τελικό διαγώνισμα.

georgm

Αν θέλετε, τσεκάρετε λίγο ένα χαζοκουιζάκι που έφτιαξα:
http://lyk-n-moudan.chal.sch.gr/Panellinies/aristouxos/
Σε πρώτη φάση έχω συμπεριλάβει σχεδόν όλα τα θέματα της ΤΘΔΔ μέχρι την Επιλογή (με δυσκολεύουν ακόμη κάποια λίγα για το πως θα τα "περάσω").
Όποιος θέλει, ας μου πει την άποψη του, σχόλια, παρατηρήσεις, διορθώσεις κλπ.

Nikosn

Συνάδελφοι κατηγοριοποιώντας την τράπεζα θεμάτων είδα 2 θέματα (19352-Β1, 19332-Β1) τα οποία είναι ερωτήσεις Σ/Λ, όμως αυτές οι ερωτήσεις σύμφωνα με τις οδηγίες ανήκουν στο 1ο θέμα που βάζουμε εμείς έτσι δεν είναι?
Η γνώση κατακτάται μέσα από τα λάθη μας

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: Nikosn στις 01 Δεκ 2014, 01:25:48 ΠΜ
Αν θέλετε, τσεκάρετε λίγο ένα χαζοκουιζάκι που έφτιαξα:
http://lyk-n-moudan.chal.sch.gr/Panellinies/aristouxos/
Σε πρώτη φάση έχω συμπεριλάβει σχεδόν όλα τα θέματα της ΤΘΔΔ μέχρι την Επιλογή (με δυσκολεύουν ακόμη κάποια λίγα για το πως θα τα "περάσω").
Όποιος θέλει, ας μου πει την άποψη του, σχόλια, παρατηρήσεις, διορθώσεις κλ

Πολύ καλό! Τα μόνο σημείο που 'βρήκα' ζόρικα για τα παιδιά είναι αυτά με τη συμπλήρωση κενών στα βήματα επίλυσης του προβλήματος. Είναι από την τράπεζα έτσι; :)

Δημήτρης Α. Β.

Παράθεση από: georgm στις 30 Νοε 2014, 01:02:48 ΜΜ
Αν θέλετε, τσεκάρετε λίγο ένα χαζοκουιζάκι που έφτιαξα:
http://lyk-n-moudan.chal.sch.gr/Panellinies/aristouxos/
Σε πρώτη φάση έχω συμπεριλάβει σχεδόν όλα τα θέματα της ΤΘΔΔ μέχρι την Επιλογή (με δυσκολεύουν ακόμη κάποια λίγα για το πως θα τα "περάσω").
Όποιος θέλει, ας μου πει την άποψη του, σχόλια, παρατηρήσεις, διορθώσεις κλπ.

Πολύ καλό και χρήσιμο συνάδελφε..     
Συγχαρητήρια σε σένα αλλά και σε όλους μοιράζονται ώρες δουλειάς τους.
Γενικά όλο το topic και σε όλους όσοι γράψατε εδώ, ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις πληροφορίες και τη σημαντική σας βοήθεια για τη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος.




eara

Παράθεση από: Thanasis Daskaloudis στις 11 Νοε 2014, 01:14:26 ΠΜ
Από την τράπεζα θεμάτων: :o :o

Αναρωτιέμαι πόσοι μαθητές της Γ' τεχνολογικής (πόσο μάλλον της Β' γενικής) θα κατάφερναν να το λύσουν με αυτή την εκφώνηση.

ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19438 - 226274274D020 (21 Νοεμβρίου 2014) http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19438.pdf

Παράθεση
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος χρησιμοποιείται στη
φόρτωση κοντέινερ σε πλοία και ο οποίος:

Δ1. Διαβάζει το όριο φόρτωσης του πλοίου και στη συνέχεια διαβάζει επαναληπτικά και μέχρι να  δοθεί για βάρος ο αριθμός 0, το βάρος κάθε κοντέινερ  που πρέπει να φορτωθεί στο πλοίο.

(μονάδες 10)

Δ2. Εμφανίζει το μήνυμα «ΤΕΛΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ» όταν το βάρος του κοντέινερ που πρέπει να φορτωθεί προκαλεί υπέρβαση του ορίου φόρτωσης  του πλοίου.

(μονάδες 8 )

Δ3. Στο τέλος εμφανίζει το πλήθος των κοντέινερ
που φορτώθηκαν.

(μονάδες 7)

Μονάδες 25

Κάτι δεν μου κάθετε καλά στην εν λόγο εκφώνηση.

Και η πλάκα είναι πως "φαίνεται" ότι δεν μπορείς να στείλεις και παρατηρήσεις με την σχετική για τον σκοπό αυτό φόρμα (http://exams-repo.cti.gr/contact).
Μιας και εκεί στο πεδίο Μάθημα(*)  της φόρμας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ το μάθημα μας για να το επιλέξεις (να σημειώσω δε, ότι δεν το δοκίμασα να στείλω αλλά νομίζω πως το "*" συνήθως σημαίνει υποχρεωτικό πεδίο). Εκτός αν κανείς το στείλει σε άλλο μάθημα (π.χ. Αρχαία Ελληνικά και απεφανθεί κανείς φιλόλογος) για το θέμα.

Κοιτάζοντας το θέμα στην αρχή σκάλωσα ασκόπος στον υπολογισμό του πλήθος των κοντέινερ που φορτώθηκαν (Δ3) στην περίπτωση που πας να φορτώσεις ένα κοντέινερ με  βάρος 0. Και αποφάνθην με την πρότερη μου εμπειρία ότι δεν το μετράμε μιας και κοντέινερ με μηδενικό βάρος δεν πολυσυχνάζουν στα λιμανια, εκτός αν είσαι λογιστής και κάνεις διάφορες εικονικές καταχωρήσεις. ή αντιλογισμούς...

Βέβαια τι γίνεται με το Δ2 και το μήνυμα "ΤΕΛΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ"; Εκτός του λεκτικού που λέει ότι λέι (δηλ. "ΤΕΛΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ"), δεν λέει ΠΟΥΘΕΝΑ αλλού ότι πρέπει να σταματάς την επανάληψη σε αυτήν την περίπτωση. Οπότε αν τελικά ο χρήστης καταχωρήσει κάποιο υπέρβαρο κοντέινερ τότε η δομή επανάληψης πρέπει ή όχι να συνεχίσει, οεο; (Ρητορική ερώτηση)




Gnirut

Παράθεση από: eara στις 04 Δεκ 2014, 11:12:33 ΜΜ
ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19438 - 226274274D020 (21 Νοεμβρίου 2014) http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19438.pdf

Κάτι δεν μου κάθετε καλά στην εν λόγο εκφώνηση.

Και η πλάκα είναι πως "φαίνεται" ότι δεν μπορείς να στείλεις και παρατηρήσεις με την σχετική για τον σκοπό αυτό φόρμα (http://exams-repo.cti.gr/contact).
Μιας και εκεί στο πεδίο Μάθημα(*)  της φόρμας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ το μάθημα μας για να το επιλέξεις (να σημειώσω δε, ότι δεν το δοκίμασα να στείλω αλλά νομίζω πως το "*" συνήθως σημαίνει υποχρεωτικό πεδίο). Εκτός αν κανείς το στείλει σε άλλο μάθημα (π.χ. Αρχαία Ελληνικά και απεφανθεί κανείς φιλόλογος) για το θέμα.

Κοιτάζοντας το θέμα στην αρχή σκάλωσα ασκόπος στον υπολογισμό του πλήθος των κοντέινερ που φορτώθηκαν (Δ3) στην περίπτωση που πας να φορτώσεις ένα κοντέινερ με  βάρος 0. Και αποφάνθην με την πρότερη μου εμπειρία ότι δεν το μετράμε μιας και κοντέινερ με μηδενικό βάρος δεν πολυσυχνάζουν στα λιμανια, εκτός αν είσαι λογιστής και κάνεις διάφορες εικονικές καταχωρήσεις. ή αντιλογισμούς...

Βέβαια τι γίνεται με το Δ2 και το μήνυμα "ΤΕΛΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ"; Εκτός του λεκτικού που λέει ότι λέι (δηλ. "ΤΕΛΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ"), δεν λέει ΠΟΥΘΕΝΑ αλλού ότι πρέπει να σταματάς την επανάληψη σε αυτήν την περίπτωση. Οπότε αν τελικά ο χρήστης καταχωρήσει κάποιο υπέρβαρο κοντέινερ τότε η δομή επανάληψης πρέπει ή όχι να συνεχίσει, οεο; (Ρητορική ερώτηση)

Δεν έχει τίποτε το κραυγαλέα ασαφές η εκφώνηση. Ό,τι ζητάει η άσκηση μπορεί να το κάνει ένας μαθητής. Ένα Όσο..επανάλαβε είναι με μια Αν..αλλιώς στον βρόχο.

Το  ό,τι δεν στέκει σαν σενάριο στον πραγματικό κόσμο είναι άλλο θέμα και δεν θα πρέπει να μας ενδιαφέρει. Σαν άσκηση είναι ΟΚ.

Θα πρέπει να ξεφύγουμε από την παγίδα του συμβολαιογραφικού τύπου ασκήσεων και στο δικό μας μάθημα αλλά και στα άλλα (π.χ. φυσική). Πρέπει οι μαθητές να μάθουν εαν δουν κάτι σε μια άσκηση που είναι αμφιλεγόμενης κατά τη γνώμη τους σημασίας να το καταγράφουν στην λύση, να το τεκμηριώνουν και να προτείνουν την λύση που πιστεύουν αυτοί ότι είναι σωστή. Η δική μας δουλεια είναι μετά στην βαθμολόγηση να κρίνουμε αν το σκεπτικό του μαθητή έχει βάση ή όχι.

Μαθαίνουμε τα παιδιά (επαναλαμβάνω όχι μόνον στο δικό μας μάθημα) να σηκώνουν τα χέρια μόλις βρουν την πρώτη κατά τη γνώμη τους "ασάφεια". Λες και στον "πραγματικό κόσμο" που θα βγουν μετά από ένα δυο χρόνια όλα τα προβλήματα που θα συναντήσουν θα έχουν "συμβολαιογραφική" εκφώνηση και καμμία ασάφεια...

eara

#131
Γίνεται να μου στείλεις (στείλετε) μια "κατά την γνώμη σου (σας)" λύση;

Τραπεζίτης

Το θέμα θα αλλάξει (είχε ήδη αλλάξει αλλά από λάθος δεν πέρασε στο τελικό)
Ευχαριστούμε για όλες τις υποδείξεις.
Ήδη έχουν αλλάξει εκφωνήσεις σε πολλά θέματα.

andreas_p

#133
Διάβασε όριο
Σ <- 0
π <- 0
Διάβασε β
Όσο β <> 0 και Σ+β <= όριο επανάλαβε
   π <- π+1
   Σ <- Σ+β
   Διάβασε β
Τέλος_επανάληψης
Αν  β <> 0 τότε
   Γράψε 'ΤΕΛΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ'
Τέλος_αν
Γράψε πλ

Η εκφώνηση δεν παρουσιάζει  κάποια ασάφεια !
Αλλά ούτε μαθητές της Γ'  δε θα  ... μπορέσουν !!!

eara

#134
Ίσως αυτό να ήθελε η εκφώνηση και ευχαριστώ για την λύση, αλλά δυστυχώς όπως διατυπώθηκε δεν εννοεί αυτό... μιας και η Σ+β <= όριο δεν αναφέρετε στο Δ1.
Στο Δ2 αναφέρει να τυπώνετε το μήνυμα όταν έχουμε υπέρβαση του ορίου κάτι το οποίο δεν συμβαίνει πάντα.
Οπότε με βάση την "βίβλο" του ΑΕΠΠ έχουμε την λύση για Κ.Α.Π. (Κάποιο Αλλο Πρόβλημα) που αν και φαίνεται όμορφη και ωραία τώρα ως βαθμολογητής τι θα έπρεπε να βάλω π.χ. για το Δ2; Να δώσω όλες τις μονάδες μιας και τυπώνεται πάντα το "ΤΕΛΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ", ή μερικές επειδή η εκφώνηση ζητάει να τυπώνεται όταν έχουμε υπέρβαση (επίσης ρητορικά ρωτάω).

Τώρα στα "περί παγίδας" του συναδέλφου με τα "συμβολαιογραφικού τύπου ασκήσεων" δεν συμφωνώ. Εδώ πάμε να αντιμετωπίσουμε ΑΠΛΑ προβλήματα για τα πρώτα βήματα στον προγραμματισμό και δεν κάνουμε ούτε ανάλυση συστημάτων, ούτε μάθημα επιβίωσης στην ασάφεια της καθημερινότητας. Κατανοώ ότι μπορεί να υπάρξουν λάθη και ΕΥΤΥΧΩΣ με την διαδικασία της τράπεζας έχουμε κάποιο χρόνο για να τα εντοπίσουμε και να τα διορθώσουμε.

Στο " Σαν άσκηση είναι ΟΚ", επίσης διαφωνώ. Έχει πρόβλημα στην διατύπωση της το οποίο νομίζω το αναδείξαμε εδώ, οπότε οι υπεύθυνοι εφόσον το εντοπίσουν οφείλουν να το διορθώσουν.

Τώρα αν κάτι είναι ασαφές στις εξετάσεις ζητάμε διευκρινήσεις και αν δεν πάρουμε τότε θα πρέπει να επιστρατεύσουμε την εμπειρία μας και την λογική μας για να το αντιμετωπίσουμε όπως μπορούμε.