Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Σεπ 2014, 07:15:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

vassilakis

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 15 Σεπ 2014, 12:31:25 ΠΜ
Μπορούμε να παράξουμε ένα μίνιμουμ κοινόχρηστου υλικού για την κοινότητα και τους μαθητές μας.

Παναγιώτη, δεν έχω καταλάβει πώς ακριβώς το έχεις στο μυαλό σου. Το σκέφτεσαι σαν απλή ανταλλαγή υλικού που δημιουργεί ο καθένας μας στα πλαίσια του μαθήματος καθώς και απόψεων μέσα από το φόρουμ ή προτείνεις να το πάμε ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας συνεργατικά υλικό.

Εννοείται ότι το πρώτο είναι μια καλή και χρήσιμη ιδέα, αλλά προσωπικά θεωρώ ακόμα πιο σημαντικό (και ενδιαφέρον) το δεύτερο. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση πρέπει να ξεκινήσουμε από την οργάνωση του όλου εγχειρήματος.

Το ίδιο ισχύει και για το μάθημα της Α' ΓΕΛ.
Βασιλάκης Βασίλης

P.Tsiotakis

Επειδή εμείς του Μωριά δε μπορούμε να σας συναγωνιστούμε ούτε κατά διάνοια Βασίλη, εσάς του νησιώτες

θα πρότεινα για φέτος ο στόχος να είναι: σχεδιάγραμμα διδασκαλίας, κατανομή ωρών, επίλυση τραπεζας θεμάτων και επίλυση τωνασκήσεων του βιβλίου (αν υπάρχουν που λογικά θα υπάρχουν)

αυτά είναι τα ελάχιστα που χρειάζονται όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές.

Για τα υπόλοιπα: βλέποντας και κάνοντας....

evoy

Το σεναριο του Παναγιώτη είναι σαφές και περιλαμβάνει τα αναγκαία και σημαντικά για να δρομολογήσουμε τη χρονιά. Αναπτύσσοντας  σταδιακά το πλαίσιο διδασκαλίας , τις διδακτικές προσεγγίσεις, τις ερωτήσεις και απαντήσεις καθορίζουμε από κοινού την πολυπλοκότητα. του μαθήματος. Είναι καλό να δημιουργούμε ερωτήσεις και θέματα (και απαντήσεις)τα οποία να προταθούν και στην τράπεζα θεμάτων (έτσι κι αλλιώς οι διδάσκοντες πρότειναν περσι τα θέματα τις τράπεζας θεμάτων). Ετσι δεν θα βρεθούμε προ εκπλήξεων στις εξετάσεις.

rovan

Το μαθημα ξεκινησε να γινει 2ωρο. Στην πορεια εγινε μονοωρο.Το ΠΣ ειναι για 2 ωρο μαθημα.Προφανως θα μειωθει η υλη του. Σε επικοινωνια με το Συμβουλο Πειραια-Κυκλαδων μου ειπε να ξεκινησω με αλγοριθμικη μεχρι να βγει βιβλιο και υλη. Σε τι γλωσσα προγραμματισμου;Οτι προτεινει το βιβλιο

EleniK

Καλή χρονιά σε όλους.

Εγώ που μίλησα με τη σχολική μου σύμβουλο είπε να ξεκινήσω με τον προγραμματισμό, ότι το βιβλίο δυστυχώς έχει πολλές λεπτομέρειες, αλλά μου είπε να προσπαθήσω να καλύψω όλη την ύλη ακόμα και αν δεν εμβαθύνω.

Θα ξεκινήσω και εγώ λοιπόν με το κεφ 1ο της Γ λυκ (αλλά είπε να κάνω 1 ωρα αντί για 2 ώστε να βγουν οι ώρες του προγραμματισμού). Επίσης μου είπε να διδάξω απλά προβλήματα στον προγραμματισμό ίσα ίσα να κατανοήσουν τις βασικές δομές.

Σε αναμονή λοιπόν!!!

;)
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

lakis19

#20
Το αν θα υπάρχει τράπεζα θεμάτων είναι κομβικό ζήτημα και για την διδασκαλία του μαθήματος, αν κάποιος έχει ακούσει-διαβάσει κάτι ας μας το πει να ξέρουμε.
Το να γίνει από μια ώρα δύο ώρες η διδασκαλία του μαθηματος κατά την διάρκεια της χρονιάς το βλέπω από δύσκολο έως αδύνατο γιατί στο μεταξύ θα έχουν φτιαχθεί ωρολόγια προγράμματα, αναθέσεις μαθημάτων, οι πιο πολλοί έχουν καλύψει ήδη το ωράριό τους και με τα μαθηματικά, για υπερωρία ούτε συζήτηση τουλάχιστον εδώ που βρίσκομαι εγώ δεν ξέρω για αλλού.Το κουλό είναι ότι είναι το μόνο μάθημα που είναι γραπτώς εξεταζόμενο και είναι μονόωρο...

skynet

Ερώτηση:
Το βιβλίο της ΑΕΠΠ αναφέρει 3 στάδια στη διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος. Κατανόηση - Ανάλυση στη δομή του - Επίλυση.
   Στο βιβλίο της Β τάξης αναφέρονται 5 στάδια: Κατανόηση, Ανάλυση − Αφαίρεση, Σύνθεση, Κατηγοριοποίηση, Γενίκευση. Έχετε δει κάπου αυτή την ανάλυση και ίσως κάποιο σχετικό παράδειγμα, που μάλιστα πρέπει να διδάξουμε?

kadafi

Το βιβλίο τελικά έχει ανέβει κάπου;
Στη σελίδα του ΙΕΠ ο σύνδεσμος για το βιβλίο της Β' είναι ακόμα ανενεργός...
Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)

thana$i$

Παράθεση από: skynet στις 17 Σεπ 2014, 01:04:33 ΠΜ
Ερώτηση:
Το βιβλίο της ΑΕΠΠ αναφέρει 3 στάδια στη διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος. Κατανόηση - Ανάλυση στη δομή του - Επίλυση.
   Στο βιβλίο της Β τάξης αναφέρονται 5 στάδια: Κατανόηση, Ανάλυση − Αφαίρεση, Σύνθεση, Κατηγοριοποίηση, Γενίκευση. Έχετε δει κάπου αυτή την ανάλυση και ίσως κάποιο σχετικό παράδειγμα, που μάλιστα πρέπει να διδάξουμε?

Μου θυμίζει κάτι από το μάθημα Exploring Computational Thinking της Google
https://www.google.com/edu/computational-thinking/

vageo

Από το μάθημα Τεχνολογία Επικοινωνιών υπάρχει και το: Ορισμός προβλήματος-Έρευνα-Προσδιορισμός λύσεων-Αξιολόγηση λύσεων-Τροποποίηση-Τελική λύση

petrosp13

Και τα παιδιά θα μας πάρουν πάλι στο ψιλό για τις ανακρίβειες που γράφουν τα βιβλία;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Κανένας

Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

dklovedoctor


stam12

#28
Όση καλή διάθεση και να έχει κανείς πάντως, η ανεπάρκεια του εκπ/κού μας συστήματος είναι και πάλι φέτος γεγονός: οι διαδικασίες με το νέο βιβλίο του μαθήματος έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί και το βιβλίο θα έπρεπε να είναι ήδη στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος, δίνει και πάλι το στίγμα της :( δυστυχώς!
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

kadafi

Φίλε Σωτήρη ο σύνδεσμος για το νέο βιβλίο της Β' είναι ακόμα ανενεργός και από Δευτέρα μπαίνω για 2η φορά στην τάξη για να παραδώσω μάθημα... επίσης να σου θυμίσω ότι στο τέλος θα έχουμε και τράπεζα θεμάτων... μήπως θα έπρεπε να επισπεύσεις λιγάκι τις διαδικασίες;;;
Επίσης να σου θυμίσω ότι φέτος θα αξιολογηθώ... άραγε εσένα ποιος θα σε αξιολογήσει;;;
Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)