Άθροισμα στοιχείων κύριας και δευτερεύουσας διαγωνίου

Ξεκίνησε από tom, 22 Μαρ 2010, 01:16:48 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Keep Growing

Πάντως εγώ προτιμώ να φάω φασολάδα από τα χεράκια της μαμάκας μου.
Είναι θέμα γούστου. ;D
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

evry

εεε, δεν το κατάλαβα ακριβώς. Τι σχέση έχει με τα προηγούμενα? κάπου το έχασα :-\

Παράθεση από: Keep Growing στις 22 Μαρ 2010, 06:57:30 ΜΜ
Πάντως εγώ προτιμώ να φάω φασολάδα από τα χεράκια της μαμάκας μου.
Είναι θέμα γούστου. ;D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Παιδιά το δεδομένα //Ν// σημαίνει ότι ο αλγόριθμος αυτός για να δουλέψει χρειάζεται το Ν. Νομίζω ότι μέχρι εδώ είμαστε συμφωνούμε όλοι. Με άλλα λόγια σημαίνει ότι όταν αυτός ο αλγόριθμος θα γίνει πρόγραμμα είναι θέμα του προγραμματιστή ποιο είναι το μέγεθος του πίνακά  του (Ν)στον οποίο βέβαια θα εφαρμόσει τον αλγόριθμο που του περιγράψαμε. Όταν του λέμε δεδομένα //Ν// του λέμε, λοιπόν, είναι δικό σου θέμα το μέγεθος του πίνακα, ενώ όταν του λέμε διάβασε Ν του λέμε το Ν θα στο δώσει ο χρήστης, πράγμα που δεν θα μπορεί να το κάνει πρόγραμμα (σε γλώσσα Στάθη που ο πίνακας θεωρείται στατική δομή).

Και να συμπληρώσω ότι για όλα αυτά φταίει η εκφώνηση. :)
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Keep Growing

Ένα πρόβλημα προς επίλυση είναι και το μαγείρεμα της φασολάδας.

Η μητέρα μου είναι υπέροχη μαγείρισσα. Καθημερινά δημιουργεί και εκτελεί (πήρε προίκα τους αλγόριθμους από την μάνα της) φανταστικά γεύματα. Το καλύτερό της είναι η φασολάδα.

Από την άλλη, πρόγραμμα είναι (φαντάζομαι) ένα σύνολο οδηγιών που εκτελούνται από (και από -διότι σε ορισμένες περιπτώσεις στον έλεγχο των αποτελεσμάτων μπορεί ο άνθρωπος να παίξει τον ρόλο του μηχανήματος)μηχανήματα.
Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το γεγονός (αν και ακούγεται προς το παρόν ουτοπικό) ότι με την εκτέλεση ενός προγράμματος παράλληλης επεξεργασίας από ένα σύνολο μηχανημάτων μπορεί να γίνει μια "ωραιότατη" φασολάδα.

Εγώ τι λέω λοιπόν.

Λέω ότι προτιμώ την φασολάδα από τα χεράκια της μανούλας μου, παρά να περιμένω το "νεροζούμι".

Κάθε κατεργάρης στην "κουζίνα" του. :)
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

ntzios kostas

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Keep Growing

Και κάτι ακόμα μάγκες.... (και πριν αρχίσετε να μου πετάτε σωσίβια) μια και είπα "νεροζούμι" θυμήθηκα ότι σήμερα είναι η μέρα του νερού.
Ευκαιρία να ξεσκονίσουμε τους αλγόριθμους "ελεύθερης κολύμβησης", διότι όπως θα γνωρίζετε και εσείς, το κολύμπι αντίθετα στο ρεύμα, είναι όπως και να το κάνουμε, εξοντωτικό.... :)
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Keep Growing

....αυτό θα πει δια θεματικότητα. Ελεύθερο κολύμπι στην διαδρομή από κύρια σε δευτερεύουσα διαγώνιο δισδιάστατου πίνακα.
Με άλλα λόγια δια θεματικότητα γυμναστικής - πληροφορικής.

Σημ: Είμαι για τα σίδερα.  ;D ;D ;D
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

sstergou

Το
Αλγόριθμος Τάδε
  Δεδομένα //Ν//

είναι αντίστοιχο του :

Συνάρτηση Τάδε(Ν)...

Κώστα εκεί που διαφωνώ είναι ότι δεν νομίζω ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ προγραμματιστή και δημιουργού αλγορίθμου. Οι ιδιότητες του αλγορίθμου που τον καθιστούν "αλγόριθμο" είναι ακριβώς αυτές που εξασφαλίζουν την εκτέλεσή του μηχανικά.

Επίσης νομίζω ότι η εντολή Δεδομένα δεν απευθύνεται στον μελλοντικό προγραμματιστή του αλγορίθμου (που μπορεί και να μην υπάρχει ή να είναι το ίδιο πρόσωπο) αλλά όπως και όλες οι υπόλοιπες εντολές στον εκτελεστή του αλγορίθμου (ότι και να είναι αυτός).

Όσον αφορά τις φασολάδες και τις συνταγές δεν είναι αλγόριθμοι εκτός και αν οριστούν όπως ακριβώς προβλέπει και ο ορισμός και τα κριτήρια ενός αλγόριθμου. Αν αυτό γίνει τότε ο αλγόριθμος μπορεί να εκτελεστεί από ένα ρομπότ μάγειρα.  :D

Πάντως έχω βαρεθεί αυτό το παράδειγμα με την συνταγή μαγειρικής... υπάρχουν καλύτερα/σωστότερα παραδείγματα για την εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου. Άντε μετά να σε πάρουν στα σοβαρά όταν αρχίσεις και μιλάς για φασολάδες και μακαρόνια...

Keep Growing

#23
Το πιο σωστό για μένα συνάδελφε (το όνομά σου;  :)) είναι να πούμε: Αλγόριθμος μπορεί να είναι και μια συνταγή μαγειρικής αρκεί να ικανοποιεί τις ιδιότητες των αλγορίθμων.
Αλλιώς οι σελίδες 178 και 179 του βιβλίου του Γυμνασίου θα πρέπει να αναθεωρηθούν.

Εξάλλου οι ιδιότητες δεν προέκυψαν από την εμπειρία;
Δίνω ένα παράδειγμα. Αν έχει ζήσει κάποιος στο εξωτερικό, (στην Ολλανδία για παράδειγμα) όταν περιμένει το λεωφορείο στην στάση, ξέρει πότε θα έρθει αυτό (το λεωφορείο) με ακρίβεια δευτερολέπτων από την ενημέρωση που έχει από τις φωτεινές ενδείξεις της στάσης.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Όχι γιατί βρέθηκε κάποιος ξαφνικά και είπε ότι το λεωφορείο θα έρχεται ακριβώς την συγκεκριμένη ώρα, αλλά γιατί κάποια μηχανήματα έκαναν χρονομετρήσεις και στη συνέχεια με την στατιστική ανάλυση προέκυψε η ακρίβεια.
Αντίστοιχα συμβαίνουν και με την εκτέλεση και διαρκή τροποποίηση των υποψήφιων αλγορίθμων μαγειρικής από την μητέρα μου. Θα έρθει κάποτε το πλήρωμα του χρόνου που οι χρονικές και ποσοτικές και ποιοτικές απαιτήσεις των υποψήφιων αλγορίθμων θα δώσουν την ιδανική λύση. Εκεί ακριβώς είναι που γεννιέται ένας αλγόριθμος μαγειρικής. Και γιαυτό υπάρχουν όλα αυτά τα σκεύη με κλίμακες και τα χρονόμετρα που χρησιμοποιούνται στην μαγειρική.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

evry

Νομίζω ότι καλά  παραδείγματα αλγορίθμου είναι κάποια από τα παρακάτω

Το κλασικό πρόβλημα με τον λύκο/λάχανο/πρόβατο και τον βαρκάρη
Οι αλγόριθμοι πρόσθεσης, πολλαπλασιασμού, διαίρεσης, ΜΚΔ, κλπ

Συμφωνώ με τον Στάθη ότι το παράδειγμα με την μαγειρική δεν είναι πολύ καλή ιδέα για την Γ λυκείου, γιατί όλο και κάποιος θα πετάξει κάτι αστείο . Τώρα για το Γυμνάσιο δεν φαίνεται και τόσο κακή ιδέα. Αλλά και εκεί αυτό με τον βαρκάρη μου φαίνεται καλύτερο. Νομίζω ότι το έχει και το βιβλίο

Ένα καλό παράδειγμα που κάνω κάθε χρόνο στο πρώτο μάθημα που κάνω στο εργαστήριο είναι το παρακάτω (δείχνω την εκτέλεση με προτζέκτορα)

ΓΙΑ Χ ΑΠΟ -100 ΜΕΧΡΙ 100
   ΑΝ F(X)=0 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ Χ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

όπου F(X) είναι μια συνάρτηση που έχω ορίσει παρακάτω. Βασικά τους προτείνω να μου πουν οποιοδήποτε πολυώνυμο θέλουν με ακέραιες ρίζες. Απλά ανοίγουν το βιβλίο των μαθηματικών κατεύθυνσης της Β και στη συνέχεια το πρόγραμμα εμφανίζει όλες τις ρίζες του.
  Εκεί τους εξηγώ ότι τα μαθηματικά που έκαναν πέρυσι δεν έχουν νόημα γιατί στο μάθημα αυτό θα μάθουμε πως να βάζουμε τον υπολογιστή να κάνει τη βρώμικη δουλειά για μας ώστε να λύνουμε οποιαδήποτε εξίσωση θέλουμε χωρίς καθόλου πράξεις  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Keep Growing

Ευριπίδη, δε θα το πιστέψεις, αλλά πέρσι είπα να παρακάμψω την μαγειρική και να δώσω εστίαση στον βαρκάρη.
Ξέρεις τι πετάχτηκε και μου είπε ένας μαθητής;
Έχει κάποια σχέση με τον Βαρκάρη του Αχέρωντα;
Κάποιος άλλος πετάχτηκε και είπε κάτι άλλο για βαρκάρη....και όπως φαντάζεσαι έγινε ο χαμός.


Από τότε έδωσα "όρκο" να χρησιμοποιώ την μαγειρική ως παράδειγμα. 

Πάντως αντικειμενικά συμφωνώ μαζί σου.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Νίκος Αδαμόπουλος


ntzios kostas

Δεδομένα //Ν//
για θ από 1 μέχρι Ν
     διάβασε Α[θ]
τέλος_επανάληψης

Στάθη να το πούμε καλύτερα: ο παραπάνω αλγόριθμος εφαρμόζεται σε έναν πίνακα Ν θέσεων, ή αλλιώς χρειάζεται έναν πίνακα Ν θέσεων για να έχει νόημα.
Πάντως δεν είναι το ίδιο με την εντολή διάβασε Ν, η οποία κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το μέγεθος του πίνακα. Όταν γράφω έναν αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα πρέπει να έχω στο μυαλό μου και κάποιους κανόνες που ισχύουν στον προγραμματισμό, αλλιώς πρέπει να εφαρμόσω ελευθερο κείμενο ή φυσική γλώσσα κατά βήματα. Σκέψου ότι αν τελικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί η εντολή διάβασε Ν αγνοώντας τους κανόνες του προγραμματισμού, τότε μπορώ να χρησιμοποιήσω ότι θέλω. Για παράδειγμα διάβασε Α, διαβάζει τον πίνακα. Γράψε 2*Α εμφανίζει το διπλάσιο όλων των στοιχείων του πίνακα κ.οκ.

Και ρωτάω, ο απώτερος σκοπός του αλγόριθμου σε ψευδογλώσσα δεν είναι να γίνει πρόγραμμα;
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: ntzios kostas στις 23 Μαρ 2010, 02:09:09 ΠΜ
...ο παραπάνω αλγόριθμος εφαρμόζεται σε έναν πίνακα Ν θέσεων, ή αλλιώς χρειάζεται έναν πίνακα Ν θέσεων για να έχει νόημα...

Εγώ θα έλεγα ότι ο πίνακας πρέπει να έχει μέγεθος >=Ν. Όμως δεν νομίζω ότι στην ψευδογλώσσα θα πρέπει να μας απασχολεί τόσο πολύ αυτό το ζήτημα...

Και επιπλέον, από τη στιγμή που όντως υπάρχουν μεταξύ μας αυτές οι μικρές διαφωνίες, τότε πραγματικά δεν μπορούμε να κόψουμε από μαθητές μονάδες επειδή έγραψαν "Διάβασε Ν", αφού η ίδια η άσκηση ζήταγε κάτι τέτοιο!

ntzios kostas

Δεν έχεις άδικο για το κόψιμο μονάδων.  Να σου πω την αλήθεια δεν μου είχε μείνει στο μυαλό η φράση της εκφώνησης, να δέχεται από τον χρήστη το μέγεθος του πίνακα. Κακώς τα έβαλα, λοιπόν, με τον μαθητή. Με την εκφώνηση έπρεπε να τα βάλω. :)
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...