ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ - ΑΠΟΡΙΑ

Ξεκίνησε από demy8, 05 Οκτ 2009, 01:48:48 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

demy8

γεια σας,
διδασκω για πρωτη φορα το μαθημα σε φροντιστηριο και η αληθεια ειναι οτι ολα οσα λεγονται για το βιβλιο ειναι αληθεια...
εχω διαβασει αρκετα στο forum και μπορω να πω οτι βοηθαει πολυ.
εχω μια απορια δε ξερω αν καπου αναφερεται και δεν το προσεξα (αν ναι ζητω συγνωμη).

λοιπον στον ψευδοκωδικα στο μοναδικο παραδειγμα του βιβλιου ξεκιναει με το
Αρχη
Διαβασε τα δεδομενα:......
δεν αναφερει πουθενα για μεταβλητες.

στην πρωτη ασκηση του βιβλιου ομως λεει οτι δινονται τα ονοματα των μαθητων μιας ταξης, οι βαθμολογιες και θελουμε το μεσο ορο.

Η λυση που μπορω να σκεφτω ειναι να ζηταμε απο το χρηστη των αριθμο των μαθητων και σε μια δομη επαναληψης να ζηταμε ονοματεπωνυμο και βαθμολογια οποτε θελουμε μια μεταβλητη για ονομα κ μια για βαθμολογια.
μπορω να γραψω στην αρχη μεταβλητες και να τις δηλωσω οπως στην pascal?

υπαρχει καποιος αλλος τροπος λυσης?

Καρκαμάνης Γεώργιος

Δεν χρειάζεται να δηλώσεις τις μεταβλητές. Δεν είναι απαραίτητο. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την εξής απλή δομή :
Αλγόριθμος όνομα
...εντολές

Τέλος όνομα

demy8

μιλαω για το μαθημα του δομημενου προγραμματισμου.
εκει δεν γραφουμε καν τι λεξη αλγοριθμος αλλα αρχη. τελος παντων γενικως εχω μπερδευτει λιγο με το μαθημα γιατι αλλα γραφει στον πινακα με τις εντολες του ψευδοκωδικα και αλλα εχει στο παραδειγμα.
θα μπορουσε καποιος να ανεβασει μια λυμενη ασκηση του βιβλιου για να δω πως λειτουργει?

Καρκαμάνης Γεώργιος

Είτε Αλγόριθμος βάλεις είτι ΑΡΧΗ είναι το ίδιο.
Πολλοί χρησιμοποιούν και τα δύο
Αλγόριθμος...
Αρχή


Τέλος

demy8

σε ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σου , θα μπορουσες σε παρακαλω να ανεβασεις την ασκηση 1 του βιβλιου στη σελιδα 34?
Γιατι δεν εχω καταλαβει...δεν πρεπει να δηλωνω οτι μεταβλητη χρησιμοποιω στο προγραμμα?
γραφω τον τροπο που σκεφτηκα:

αρχη
  διαβασε αριθμο_μαθητων
  ν=1
  αθροισμα=0
  επαναλαβε εφοσον ν<= αριθμο_μαθητων
   αρχη
     ν=ν+1
     διαβασε ονοματεπωνυμο
     διαβασε βαθμολογια
     αθροισμα = αθροισμα +βαθμολογια
   τελος
μεσος_ορος=αθροισμα/αριθμο_μαθητων
εμφανισε μεσος_ορος
τελος

ειναι σωστο?

iliasthes

Στους αλγόριθμους δεν δηλώνουμε μεταβλητές. Ανεβάζω τις λύσεις που είχα από πέρσι για τις 6 πρώτες ασκήσεις του βιβλίου στο Κεφ. 4 (σε ψευδοκώδικα. Επειδή δεν έχω χρόνο να τις ελέγξω πάλι, αν υπάρχει κάποιο λαθάκι, παρακαλώ πολύ να με ενημερώσετε.Υπάρχει πολύ υλικό (ασκήσεις, λύσεις κλπ), από πέρσι στο παρακάτω θέμα:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1559.45

demy8

Ευχαριστω παρα πολυ.
Στη λυση σου στην ασκηση 1 δεν καταλαβανω τον τερματισμο ="Ν". Γιατι δε διαβαζεις απο το χρηστη το πληθος των μαθητων?

iliasthes

Την άσκηση την λύσαμε στην τάξη για γνωστό και για άγνωστο αριθμό μαθητών για λόγους εξάσκησης με τις δομές επανάληψης, αλλά τεμπέλιασα να γράψω και τις δύο λύσεις. Σε άλλες ασκήσεις τους δίνω την λύση με μια εντολή επανάληψης και μετά τους ζητάω να την αντικαταστήσουν με άλλη.

df

Γεια σας παιδιά!
Διδασκω για πρωτη φορα το μαθημα σε Επα.λ και διαπιστώνω και εγώ, όπως όλοι, πόσο τραγικό είναι το βιβλίο.
Θέλω να ρωτήσω σχετικά με πίνακες τιμών. Τους κάνουμε όπως στο βιβλίο στην ενότητα της Pascal; Ή υπάρχει ελευθερία κινήσεων  :) ;
(Δεν ξέρω αν έπρεπε να θέσω το ερώτημά μου σε άλλη ενότητα. Σόρρυ αν έκανα λάθος.)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

stratosg

Εγώ τους κάνω μαζί με τον ψευδοκώδικα, ώστε τα παιδιά να είναι "έτοιμα" όταν μπαίνουμε στο εργαστήριο.

Βασικά είμαστε λίγο off-topic
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

gdrados

Καλησπέρα,
διδάσκω κι εγώ πρώτη φορά το συγκεκριμένο μάθημα σε φροντιστήριο και ομολογώ οτι έχω μείνει άφωνος με την "εξαιρετική" ποιότητα του σχολικού βιβλίου....
Θέλω να συγχαρώ όλους τους συναδέλφους για την εξαιρετική σας δουλειά στο φόρουμ και να διατυπώσω με τη σειρά μου ορισμένες απορίες σχετικά με τον ψευδοκώδικα

1.Με ποια μορφή θα γραφονται οι αλγόριθμοι;
       α)Αλγόριθμος                           β)Αλγοριθμος Ταδε                   γ)Αρχη
            Αρχη                                          εντολη1                                     εντολη1
             εντολη1                                    εντολη2                                     εντολη2                             
             εντολη2                                          .                                                .
                  .                                                  .                                                . 
                  .                                            εντολην                                     εντολην
             εντολην                                  Τελος Ταδε                               Τελος
            Τελος

Ειδικά οι συνάδελφοι που δουλεύουνε στα σχολεία έχουνε φέτος κάποια διευκρινιστική οδηγία από το υπουργείο σχετικά μ αυτό το θέμα;

2. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ^ για να υψώσουμε σε κάποια δύναμη σε ψευδοκώδικα;
    Αν όχι ποιο σύμβολο πρέπει να χρησιμοποιήσουμε;

3. Απ' ο,τι εχω παρακολουθήσει στο φόρουμ πέρισυ υπήρχε εγκύκλιος σύμφωνα με την οποία οι μαθητές μπορούσαν να προσεγγίσουν τα θέματα είτε με ψευδοκώδικα ή με Pascal, ισχύει και για φέτος κάτι τέτοιο ή έχει αλλάξει κάτι;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων             
Μην προσπαθείς να μάθεις σ' ένα γουρούνι να τραγουδάει, χάνεις τον καιρό σου....κι ενοχλείς και το γουρούνι !!

stratosg

Στο ερώτημα 1 εγώ ακολουθώ την εξής σύνταξη :

Ψευδοκώδικας
ΑΡΧΗ
  εντολη
  εντολη
  ΔΟΜΗ (Επιλογής ή επανάληψης)
       εντολη
       εντολη
       ΔΟΜΗ (πιθανή εμφώλευση)
            εντολη
            εντολη
       εντολη
       εντολη
   εντολη
   εντολη
ΤΕΛΟΣ
Δεν υπάρχει μέχρι σήμερα κάποια διευκρινιστική...

Ερώτηση 2 : Ναι χρησιμοποιούμε το ^ αλλιώς α*α*α... κλπ.
Ερώτηση 3 : Ίδωμεν...
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Φίλε gdrados
Νομίζω πως όλες οι μορφές που παρουσιάζεις είναι αποδεκτές αν και το βιβλίο αναφέρει την τελευταία που έχεις γράψει.
Για τους τελεστές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όλους αυτούς

xryka

Σύμφωνα με το βιβλίο του Δομημένου προγραμματισμου η αποδεκτή σύνταξη είναι η γ).
καλύτερα να χρησιμοποιείς για εκχώρηση τιμής το :=, γιατί το = δεν το αναφέρει το βιβλίο ως εντολή ψευδοκώδικα, ενώ το := το δανειζόμαστε απο την PAscal, αφου σύμφωνα με περσυνη οδηγία για ψευδοκώδικα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι εντολές ψευδοκώδικα του πίνακα του βιβλίου, λογικό διάγραμμα , Pascal ή συνδιασμός αυτών. το τελευταίο μπήκε για να καλύψει το κενό που υπάρχει στο βιβλίο αναφορικά με σύμβολα, πράξεις κ.ά. Π.χ δεν αναφέρονται στον ψευδοκώδικα οι λογικές πράξεις, μόνο οι αριθμητικές, μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε τις and , or ..... της Pαscal.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: xryka στις 12 Οκτ 2009, 07:51:10 ΜΜ
Σύμφωνα με το βιβλίο του Δομημένου προγραμματισμου η αποδεκτή σύνταξη είναι η γ).
καλύτερα να χρησιμοποιείς για εκχώρηση τιμής το :=, γιατί το = δεν το αναφέρει το βιβλίο ως εντολή ψευδοκώδικα, ενώ το := το δανειζόμαστε απο την PAscal, αφου σύμφωνα με περσυνη οδηγία για ψευδοκώδικα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι εντολές ψευδοκώδικα του πίνακα του βιβλίου, λογικό διάγραμμα , Pascal ή συνδιασμός αυτών. το τελευταίο μπήκε για να καλύψει το κενό που υπάρχει στο βιβλίο αναφορικά με σύμβολα, πράξεις κ.ά. Π.χ δεν αναφέρονται στον ψευδοκώδικα οι λογικές πράξεις, μόνο οι αριθμητικές, μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε τις and , or ..... της Pαscal.

Στα θέματα των εξετάσεων εμφανίστηκε και το βελάκι της ΑΕΠΠ ως εκχώρηση τιμής στο διάγραμμα ροής που δόθηκε.
Επίσης στο λογικό διάγραμμα της σελιδας 27 υπάρχει και το Φόρος=καθαρές αποδοχές *....
Μήπως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το Αντικατάστασε ή Βάλε που εμφανίζεται στον πινακα της σελίδας 25;