Γενικό Λύκειο > Θεωρία

ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

(1/2) > >>

nokotsos:
Καλησπέρα ,
Χρησιμοποιώ το βοήθημα του Τσιωτάκη και επειδή παρατήρησα πως στους Αλγορίθμους και Στα Προγράμματα (μετά την ΑΡΧΗ) είναι όλα ένα tab πιο μέσα(όπως γίνεται στην ΑΝ κτλ). Πρόσεξα πως στο σχολικό βιβλίο:
Σελίδα 70 γραφει για παράδειγμα


--- Παράθεση ---Αλγόριθμος Fibonaccil
Δεδομένα //  n //
Αν....
......
Τέλος Fibonaccil
--- Τέλος παράθεσης ---

Και όχι με κενό


--- Παράθεση ---Αλγόριθμος Fibonaccil και όχι Α
   Δεδομένα //  n //
   Αν....
   ....
Τέλος Fibonaccil

--- Τέλος παράθεσης ---
Αντίστοιχα και στα προγράμματα ύπαρχει στην σελίδα 134 όπως και στην 146 του βιβλίου χωρίς κενά ενό στο βοήθημα είναι με κενό μετά την ΑΡΧΗ


--- Παράθεση ---ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:
ΑΡΧΗ   
   ΔΙΑΒΑΣΕ Χ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
--- Τέλος παράθεσης ---

Έχει καθόλου σημασία στις εξετάσεις ή γενικά στην βαθμολόγηση(Και πιο ειναι το σωστό)? (Στο γλωσσομάθεια αμα δεν βάλεις το κενό σου το διωρθώνει αυτόματα όταν τρέχει...οπότε αν δεν ήταν σωστή η δομή ίσως θα έπρεπε να βγάζει τουλάχιστον μία προειδοποίηση)

George Eco:
Στη Γλωσσομάθεια καλά κάνει και το διορθώνει. Και ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ έχει κάνει ο κος Τσιωτάκης κι έχει βάλει διαστήματα- εσοχές στο κώδικα του βιβλίου του. Θεωρητικά δεν είναι λάθος να μη βάζεις κενά.
ΑΛΛΑ:

Αν πας να διαβάσεις το κώδικα δίχως τις εσοχές αυτές, θα σου είναι δυσκολότερο από το αν έιχες βάλει εσοχές. Θα χάσεις χρόνο στις Πανελλήνιες αν δε συνηθίσεις αυτές τις καλές πρακτικές με εσοχές και κενά και θα σου είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσεις λάθη και να διορθώσεις το γραπτό σου. Επίσης κάνεις τη ζωή του διορθωτή δύσκολη, πράγμα που δυνητικά επηρεάζει λίγο δε νομίζεις;

Υπάρχει τύπος άσκησης στα βιβλία του κου Τζιου που ζητά να μπουν σωστές εσοχές σε κώδικα. Είναι σημαντική μεταγνωστική ικανότητα να γράφεις ευανάγνωστα προγράμματα. Είναι σα να ρωτάς αν είναι σωστό να κάνεις παραγράφους στην Έκθεση. Δεν είναι;  ;)

Εσοχές και κεφαλαίες δεσμευμένες λέξεις, είναι μορφοποιήσεις που βοηθούν ΕΣΕΝΑ και το διορθωτή να διαβάσει ευκολότερα το πρόγραμμα στο χαρτί. Προτείνω τις εσοχές του κου Τσιωτάκη να τις ακολουθείς και να τις κάνεις κι άσε τι γράφει στο βιβλίο του Υπουργείου.

alkisg:
Ο Διερμηνευτής ακολουθεί την ίδια τακτική με το βιβλίο μαθητή και δεν προσθέτει εσοχή στο πρώτο επίπεδο του ψευδοκώδικα. Αυτό γίνεται γιατί δεν υπάρχει εντολή/block "ΑΡΧΗ", όπως γίνεται στα προγράμματα σε ΓΛΩΣΣΑ:


--- Κώδικας: Ψευδογλώσσα ---Αλγόριθμος Fibonacci1Δεδομένα // n // Αν n ≤ 1 τότε fib ← nf0 ← 0f1 ← 1Για i από 2 μέχρι n  fib ← f0 + f1  f0 ← f1  f1 ← fibΤέλος_επανάληψηςΑποτελέσματα // fib // Τέλος Fibonacci1
Για όσους θυμούνται την Pascal, το indentation ξεκινούσε στο begin, όχι στο Program.

Εξάλλου στη ΓΛΩΣΣΑ, αν θεωρούσαμε ότι το "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ όνομα" ξεκινάει τις εσοχές, τότε οι "ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ" θα έπρεπε να είναι μια θέση δεξιά, που δεν είναι.

Αντίστοιχα π.χ. και η Python στο κυρίως πρόγραμμα που είναι "χύμα" και εκτός block, δεν απαιτεί εσοχή. Δεν λέω ότι είναι το καλύτερο, αλλά δεν είναι και περίεργο. Η "λύση" θα ήταν να υπάρχει εντολή "Αρχή" και στην Ψευδογλώσσα.

nokotsos:
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις με καλύψατε πλήρως :)

Καρκαμάνης Γεώργιος:
Στο μαθημά μας οι εσοχές δεν έπηρεάζουν ούτε τη λειτουργία του αλγορίθμου/προγράμματο αλλά ούτε η απουσία της έχει κάποια αρνητική επίπτωση στη βαθμολογία ενός γραπτού στις πανελλαδικές εξετάσεις.  Η πράξη έχει δείξει ότι η χρήση τους (για το μαθημά μας) είναι καθαρά βοηθητική για να διακρίνεται η δομή προγράμματος, και οι διάφορες αλγοριθμικές δομές/εντολές.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση