ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2022, 12:47:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Κανένας

#225
Πρόταση για τον τρόπο βαθμολόγησης του Α2β (Δένδρου αναζήτησης):

Με το θέμα αυτό εξετάζεται η γνώση της δομής του δυαδικού δένδρου
αναζήτησης (ΔΔA).
Επομένως θα πρέπει να θεωρηθεί σωστή κάθε απάντηση που παραθέτει :
-το σχέδιο ενός δένδρου με 7 κόμβους ή
-τα σχέδια τεσσάρων δένδρων με 4 κόμβους το καθένα ή
-τα σχέδια τεσσάρων δένδρων με 4, 5, 6, 7 κόμβους αντίστοιχα,
-με αναδιάταξη είτε χωρίς, της θέσης των κόμβων, με αλλαγή είτε χωρίς. της ρίζας του αρχικού δένδρου,
αρκεί να έχουμε σε κάθε περίπτωση απ' τις παραπάνω ως αποτέλεσμα ένα ΔΔA.
Για κάθε λανθασμένη τοποθέτηση καθένα απ' τους 4 κόμβους, να αφαιρούνται 2 μονάδες.
 
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

evry

Παράθεση από: Κανένας στις 11 Ιουν 2022, 02:58:15 ΜΜΠρόταση για τον τρόπο βαθμολόγησης του Α2β (Δένδρου αναζήτησης):

Η βαθμολόγηση ξεκίνησε από χθες. Δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι τώρα και δύσκολα θα δοθούν άλλες οδηγίες γιατί έχουν ήδη βαθμολογηθεί κάποια γραπτά. Άρα το να προτείνουμε κάτι αυτή την στιγμή δεν έχει νόημα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

novaro

Το σχολιασμό μου για τη φιλοσοφία των θεμάτων Α2, Α4.

Για το θέμα Α4.
Ήταν η πρώτη φορά φέτος που ζητήθηκε από τους μαθητές να γνωρίζουν χρονικά την αλληλουχία από τη συγγραφή του κώδικα στον συντάκτη μέχρι την μεταγλώττιση και την εκτέλεσή του. Τα προγράμματα δεν εκτελούνται εφόσον δεν έχουν εντοπιστεί και διορθωθεί τα συντακτικά λάθη που υπάρχουν σε αυτά.

Αρχικά γίνεται προσπάθεια μεταγλώττισης του κώδικα. Το πρώτο λάθος που εντοπίζει ο μεταγλωττιστής αν κάνει πρώτα έλεγχο της δήλωσης των αναγνωριστικών που εμφανίζονται στο πρόγραμμα είναι στη γραμμή 9. Γιατί διαφορετικά είναι η γραμμή 8 όπου προκύπτει type checking error. Η ΓΛΩΣΣΑ είναι σκληρά τυποποιημένη γλώσσα και δεν κάνει implicit conversion. Αυτό το λέει και το βιβλίο στο σημείο που αναφέρει ότι (1) σε μια εντολή εκχώρησης η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ίδιου τύπου.

Άρα το λάθος ουσιαστικά βρίσκεται στην εντολή 9: ΔΙΑΒΑΣΕ Χ όμως η διόρθωσή του είναι στο τμήμα δηλώσεων στην γραμμή 4 όπου πρέπει να δηλωθεί σαν ακέραια γιατί λόγω του (1) πάλι και εφόσον υπάρχει η εντολή  12: ΑΘΡ<-ΑΘΡ+Χ αλλά και η 11 με τη μεταβλητή ΓΙΝ.

Άρα λοιπόν δύο συντακτικά λάθη μέχρι τώρα ένα στην 8 και ένα στην 9 που όμως διορθώνεται στην 4. Επειδή όμως είναι καθαρά θέμα εσωτερικής υλοποίησης του μεταγλωττιστή και παρουσίασης των λαθών προς το χρήστη το αν υποδεικνύεται  η γραμμή 4 ή η 9 θεωρούμε ότι η γραμμή 4 όπου δεν υπάρχει δήλωση της μεταβλητής Χ ότι έχει το λάθος.

Μετά έχουμε το συντακτικό λάθος στη γραμμή 15 όπου και πάλι ο μεταγλωττιστής εντοπίζει και παρουσιάζει στο προγραμματιστή το λάθος ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ή το ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ χωρίς εντολή ΑΝ. Φυσικά το πρόγραμμα πρέπει να επιτελεί συγκεκριμένη λειτουργία από την εκφώνησή του (κάνει κάτι επαναληπτικά)  οπότε η διόρθωση δεν είναι να προσθέσουμε ΑΝ από πάνω αλλά να κάνουμε το ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.

Τώρα το πηγαίο μεταγλωττίζεται κανονικά οπότε τα επιπλέον λάθη θα είναι είτε λογικά είτε χρόνου εκτέλεσης.

Το λογικό λάθος της εντολής 7 (λάθος αρχικοποίηση για τον σκοπό που επιτελεί η μεταβλητή ΓΙΝ).
Λάθος που μπορεί να οδηγήσει σε σφάλμα χρόνου εκτέλεσης (στα θέματα δεν έχει το μπορεί) στη γραμμή 16. Γιατί έλειπε το μπορεί ; Γιατί η επιτροπή αποφάσισε ορθά ότι για να επιτελεί το πρόγραμμα το σκοπό του πρέπει να λειτουργεί σε κάθε περίπτωση πόσο μάλλον εδώ που υπάρχει ξεκάθαρα η περίπτωση η ΠΛ στην 16 να έχει τιμή 0. Ένα πρόγραμμα που δεν λαμβάνει υπόψιν εντολές που μπορεί να επιφέρουν αντικανονικό τερματισμό είναι ένα κακό πρόγραμμα που μπορεί να επιφέρει από απώλεια δεδομένων μέχρι να πέσει αεροπλάνο να το πούμε απλά.

Αυτά συνάδελφοι συγχωρέστε μου το ύφος απλά σχολιάζω δήθεν επιστημονικά όσο μπορώ με ότι γνώσεις έχω.

Σαρικάς Σ.
Καθηγητής Πληροφορικής σε Λύκειο






EleniK

Παράθεση από: vasiko στις 11 Ιουν 2022, 01:16:15 ΜΜΣτα βαθμολογικά από ότι μαθαίνω από συναδέλφους δεν έχει πάει οδηγία και ο καθένας βαθμολογεί όπως κρίνει. Όπως φαίνεται και από την εδώ συζήτηση οι απόψεις είναι μοιρασμένες οπότε είναι θέμα τύχης πλέον η βαθμολόγηση των γραπτών.

Νομίζω ότι είναι απόλυτα εσφαλμένη αυτή η εντύπωση.  οι οδηγίες βαθμολόγησης είναι σε συνεννόηση και με άλλα βαθμολογικά.  Επειδή βαθμολογώ, το γνωρίζω.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

novaro

#229
Σχολιασμός για το θέμα Α2

Στο θέμα Α2 υπάρχει στη σελίδα 51 η ερώτηση πού μπορεί να τοποθετηθεί ο κόμβος με την τιμή 3 ώστε να είναι το δέντρο BST.

Άρα πιστεύω ότι δεν υπάρχει κάποιο θέμα να κατάλαβε κάποιος κάτι διαφορετικό δυστυχώς από τη μια γιατί πραγματικά αυτά τα μαθήματα διδάχθηκαν μόνο μια φορά στο σχολείο υπήρχαν όμως ασκήσεις ενδιαφέρουσες που έδειχναν την σημαντικότητα αυτής της παραγράφου. Συγκεκριμένα στο μάθημα μου ένας μαθητής απάντησε στο ερώτημα μετά από ελάχιστα δευτερόλεπτα (πριν από εμένα) για το που πρέπει να τοποθετηθεί ο κόμβος. Προφανώς έψαξε πρώτα με την τοποθέτηση να μην παραβιάσει τον κανόνα αρχικά με τη ρίζα μετά κατέβηκε στο σωστό υποδέντρο κτλ.
 
Στην εκφώνηση λέει ότι στο δέντρο προστίθεται μόνο ένας νέος κόμβος. Άρα όχι όλοι οι κόμβοι των περιπτώσεων με τη σειρά αυτή αλλιώς θα έλεγε στο δέντρο αυτό προστίθενται με τη σειρά οι παρακάτω κόμβοι.

Άρα τι να πω λυπάμαι για όσα παιδιά καταλάβανε διαφορετικά αλλά είναι νομίζω σαφές το τι ήθελε.

Θέμα αναδιάταξης δεν υπάρχει γιατί και αυτό το δοσμένο δέντρο έχει προκύψει διαδοχικά από την εισαγωγή αρχικά του 19 μετά του 35 και μετά του 11 (ή 19,11,35). Και πάλι λοιπόν τίθεται το θέμα από την επιτροπή της κατανόησης της χρονικής σειράς. Το δέντρο αυτό προέκυψε και είναι BST προσθέστε τον κόμβο Χ ώστε να παραμείνει.

Σαρικάς Σ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΓΕ.Λ 





ApoAntonis

Παράθεση από: novaro στις 11 Ιουν 2022, 06:22:55 ΜΜΘέμα αναδιάταξης δεν υπάρχει γιατί και αυτό το δοσμένο δέντρο έχει προκύψει διαδοχικά από την εισαγωγή αρχικά του 19 μετά του 35 και μετά του 11 (ή 19,11,35). Και πάλι λοιπόν τίθεται το θέμα από την επιτροπή της κατανόησης της χρονικής σειράς.


Αυτό τώρα από που προέκυψε;

Άντε η τοποθέτηση είναι εισαγωγή, είναι προσθήκη, τι άλλο να βάλουμε, α! βάλσιμο, εντάξει, χρονική σειρά πώς;

Ακόμα ένα σχόλιο, περισσότερο διδακτικής φύσεως. Τα δέντρα παρουσιάζονται ως γραφήματα. Δεν παρουσιάζονται ως προγραμματιστικά αντικείμενα. Εξηγεί (με καλή την πίστη) το βιβλίο ότι υπάρχουν εφαρμογές των δέντρων αλλά δεν τα περιορίζει μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις. Δεν βλέπω τον λόγο (... σχήμα λόγου) να σχολιάζουμε τώρα για κώδικα, για δείκτες και για κατασκευή δέντρου.

Δεν πετυχαίνουν τα θέματα ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ορολογία και μιλάμε για επιστημονικότητα.
Είναι ένα νέο ρεκόρ ίσως.

Επιτρέψτε μου (πόσα σχήματα λόγου επιτρέπονται; ) να διατηρώ ισχυρές αμφιβολίες για το σύστημα διόρθωσης κατά την φάση συγγραφής των θεμάτων. 

akalest0s

Παράθεση από: ApoAntonis στις 11 Ιουν 2022, 11:28:15 ΜΜΤα δέντρα παρουσιάζονται ως γραφήματα. Δεν παρουσιάζονται ως προγραμματιστικά αντικείμενα. Εξηγεί (με καλή την πίστη) το βιβλίο ότι υπάρχουν εφαρμογές των δέντρων αλλά δεν τα περιορίζει μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις. Δεν βλέπω τον λόγο (... σχήμα λόγου) να σχολιάζουμε τώρα για κώδικα, για δείκτες και για κατασκευή δέντρου.
Άστο.. του χρόνου με υγεία. Τα ξαναλέμε στο επόμενο επεισόδιο: "Αντικειμενοστρέφεια. Διδασκόμενη χωρίς κώδικα, αλλά εξεταζόμενη επιστημονικώς (σαν να υπήρχε κώδικας)". 
:angel:
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

gbougioukas

Παράθεση από: novaro στις 11 Ιουν 2022, 06:22:55 ΜΜΠροφανώς έψαξε πρώτα με την τοποθέτηση να μην παραβιάσει τον κανόνα με τη ρίζα μετά κατέβηκε στο σωστό υποδέντρο κτλ.

Ποιος είναι ο "κανόνας με την ρίζα"; Σε ποιο σημείο της εξεταστέας ύλης αναφέρεται και τι σχέση έχει με το θέμα Α2;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ramirez

Στην ομάδα  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΕ86 
https://www.facebook.com/groups/309151070353
έχουν γράψει πολλοί βαθμολογητές ότι σε ένα βαθμολογικό κόβουν 1-2 μονάδες ή τα δίνουν όλα στην αναδιάρθρωση του δένδρου ενώ σε κάποια άλλα δεν δίνουν καμία μονάδα. Είναι δυνατόν?
Το ίδιο γραπτό αν πάει στο ένα βαθμολογικό παίρνει 0 ενώ στο άλλο 8. 
Υπουργείο ακούει? Σας παρακαλώ επειδή δεν ξέρω πείτε μου τι μπορώ να κάνω. Δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτή η αδικία. Το παιδί μου έχει απαντήσει σε όλα με αναδιάρθωση του δέντρου, έχει αλλάξει ρίζα στα 3 από τα 4.
Με ποιο σκεπτικό δεν δίνουν καμία μονάδα ενώ το δένδρο είναι σωστό;
Δεν θέλω το παιδί μου να πάρει όλες τις μονάδες. Έκανε λάθος, αλλά όχι να πάρει 0. Αφού τα δέντρα του είναι σωστά.
Δεν πρέπει να παρέμβει κάποιος;

ΥΓ. Είμαι πληροφορικός αλλά δεν διδάσκω στην εκπαίδευση

gbougioukas

Παράθεση από: ramirez στις 12 Ιουν 2022, 07:11:58 ΜΜΔεν θέλω το παιδί μου να πάρει όλες τις μονάδες. Έκανε λάθος, αλλά όχι να πάρει 0. Αφού τα δέντρα του είναι σωστά.
Εγώ προσωπικά, αλλά, όπως ίσως γνωρίζετε και πολύ άλλοι συνάδελφοι, θεωρούν 100% σωστή την απάντηση του παιδιού σας. Έχω γράψει και σχετικό άρθρο στο blog μου:

Σχετικά με το θέμα Α2 της Πληροφορικής των Πανελλαδικών – Γιώργος Μπουγιούκας (wordpress.com)

Βέβαια, εγώ δεν βαθμολογώ τα γραπτά των Πανελλαδικών (διδάσκω το μάθημα σε φροντιστήριο).

Γιώργος Μπουγιούκας, πληροφορικός, βιοπληροφορικός (MSc)
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Σάκης Δημόπουλος

[color=var(--ytd-video-primary-info-renderer-title-color,var(--yt-spec-text-primary))]ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Πανελλήνιες 2022 - Επίλυση θεμάτων Α και Β[/color]

https://www.youtube.com/watch?v=ye5BJhknJh8