Πολιτικές πιέσεις

Ξεκίνησε από gpapargi, 18 Μαΐου 2009, 02:08:42 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andreas_p

Παράθεση από: evry στις 21 Μαΐου 2009, 12:00:12 ΜΜ

Μα τι λες ρε Ανδρέα, ήταν τα θέματα των μαθηματικών εύκολα. Εδώ η έγκριτη εφημερίδα Τα Νέα λέει ότι έγινε σφαγή.

Κι όμως μια άλλη (Αγγελιοφόρος Θεσσαλονίκης)  μιλούσε για βατά θέματα στα Μ.Κ. και εκτίναξη των βάσεων στα πεδία 2 κ 4 έως και 700 μόρια.  Ε, ο καθένας ... γράφει ...

evry

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 21 Μαΐου 2009, 12:17:23 ΜΜ
Επίσημα στατιστικά ανά θέμα για ποιό λόγο;
Δηλαδή τα στατιστικά ανά θέμα δεν έχουν να μας πουν τίποτα!!!!

Παράθεση
Το ΔΡ και το 3ο θέμα το έγραφαν οι παπαγάλοι;Απλή ερώτηση. Εγώ πιστεύω όχι.
Εγώ πάλι πιστεύω ναι

Παράθεση
Αναφέρεσαι σε ένα θέμα πραγματικά αποστήθισης.Νομίζεις ότι οι σκεπτόμενοι δεν αποστηθίζουν.
Σκεπτόμενος είναι αυτός που αποστηθίζει κάτι το οποίο έχει καταλάβει, παπαγάλος είναι κάποιος που αποστηθίζει κάτι που δεν έχει καταλάβει. Πόσοι πιστεύεις ότι έχουν καταλάβει τι είναι οι τεχνικές σχεδιάσης αλγορίθμων? μήπως κανένας?

Παράθεση
Πως ξέρεις ότι στα 500 γραπτά που διόρθωσες και τα 20αρια που χάθηκαν ότι αυτοί ήταν σκεπτόμενοι ή παπαγάλοι;
Όπως σου είπα και πριν έχω κρατήσει όλες τις βαθμολογίες όχι μόνο ανά θέμα αλλά και ανά ερώτημα. Εκεί φαίνεται ότι η πλειοψηφία αυτών που απάντησαν σωστά τα θέματα 3 και 4 έχασαν το θέμα με τις τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων.

Παράθεση
Ύστερα στην τελική όλοι οι μαθητές δεν ξέρουν ότι θα πέσουν και θέματα ανάπτυξης αυτούσια από το βιβλίο; Κάθε χρόνο δεν γίνεται αυτό;
οκ, οπότε επειδή κάτι γίνεται στραβά, να το αφήσουμε να διαιωνίζεται και να μην το κρίνουμε
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Michael

Παράθεση από: evry στις 21 Μαΐου 2009, 09:35:46 ΠΜ
Να τα τα παπαγαλάκια, ξεκινήσανε από Τα Νέα

«Σφαγή» στα Μαθηματικά

«Έξυπνες βόμβες»

Δεν ξέρω για τον πρώτο συγγραφέα αλλά ο δεύτερος κος Κάτσικας αν δεν κάνω λάθος είναι φιλόλογος, και δηλώνει ερευνητής. Μάλλον αυτό τον κάνει ειδικό σε όλα τα μαθήματα.


Να δούμε πως θα μας εξηγήσουν αργότερα την άνοδο των βάσεων αφού λένε ότι έβαλαν τόσο δύσκολα στα μαθηματικά

Το δεύτερο link που έδωσε ο evry έχει πολύ γέλιο. Χωρίς να είμαι βέβαια "ειδικός ερευνητής", προβλέπω ότι θα έχουμε πολλά χρόνια να δούμε τόσο υψηλές βαθμολογίες στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης όταν θα βγουν τα στατιστικά.
Το δεύτερο θέμα ήταν στην ουσία άσκηση του σχολικού βιβλίου με το κλασικό κολπάκι της απαλοιφής του λ. Το τρίτο θέμα με το θεώρημα Fermat ήταν επίσης μια άσκηση που λίγο πολύ έχει γίνει σε όλα τα σχολεία και όλα τα φροντιστήρια (πολύ ευκολότερη από την περσινή παραμετρική που ήθελε φαντασία). Όσο για το τέταρτο, αν δεν ψάρωνες με τη δίκλαδη που έπιανε μισή σελίδα, κατά βάθος σε έπαιρνε απ το χεράκι και σε οδηγούσε από υποερώτημα σε υποερώτημα (επίσης καμία σχέση με το περσινό που εκεί κι αν ήθελε φαντασία).
Γενικώς, ακόμη και τα δύσκολα υποερωτήματα των θεμάτων ήταν κλασικά sos-άκια με την έννοια ότι οι μαθητές είχαν δει παρόμοια αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Κρίνοντας τουλάχιστον από το δικό μου μικρό δείγμα, οι μαθητές μου τα πήγαν καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά, πχ έχω μαθητή που χτες έγραψε άριστα ενώ στα περσινά θέματα είχε γράψει 12-13 πριν από λίγο καιρό. Η πρώτη μου σκέψη όταν είδα τα χτεσινά ήταν "ας μας το έλεγαν τουλάχιστον ότι θα είναι τόσο τετριμμένα ώστε να μην χρειάζεται να ξημεροβραδιαζόμαστε πάνω από πρωτότυπες ασκήσεις". Και αφού σε ΑΟΔΕ-Βιολογία δεν υπάρχουν δύσκολα και εύκολα θέματα, είμαι πολύ περίεργος να δω τι θα συμβεί την επόμενη εβδομάδα. Δεν με προβληματίζει τόσο το ενδεχόμενο ανόδου των βάσεων, όσο το πώς θα εξηγήσω στους μαθητές μου ότι έχασαν την πρώτη τους επιλογή επειδή οι διορθωτές της έκθεσής τους δεν μπόρεσαν να τα βρουν ούτε καν μεταξύ τους. Οι πρώιμοι πανηγυρισμοί μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε κλάματα.

gpapargi

Βασίλη όλοι ξέρουμε ότι τα θέματα 3 και 4 ήταν προσιτά σε όλους ακόμα και τους μέτριους. Αυτό είναι αρκετό για να καταλάβει κανείς ότι δεν υπήρξε το θέμα που θα έδινε πλεονέκτημα στον καλό απέναντι στον μέτριο.

Το πράγμα είναι πολύ απλό και δεν μπορώ να καταλάβω τι δεν μπορείς να καταλάβεις.
Για να δούμε μέσα από στατιστικά αυτό το πράγμα θα πρέπει να έχουμε στατιστικά ανά θέμα, όπου θα δεις ότι όσοι έχασαν βαθμούς δεν ήταν από το θέμα 3 και το θέμα 4, αλλά από τα 2 πρώτα. Όσοι αναφέρθηκαν στους μαθητές τους ουσιαστικά αυτό λένε. Κυρίως η ερώτηση από το κεφάλαιο 4 ήταν που έχασαν οι πιο πολλοί. Η πλειοψηφία των καθηγητών ανέφερε αυτό που περιγράφει ο Ευριπίδης στα 500 γραπτά που είδε.

Ναι το θέμα 3 γραφόταν και από μέτριους ακόμα και από παπαγάλους. Δεν υπάρχει και τίποτα πιο εύκολο στα υποπρογράμματα. Το ΔΡ σου είπα ότι δεν ήταν για παπαγάλους αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος σκέψης που μας ενδιαφέρει.

ikariofil

<Κυρίως η ερώτηση από το κεφάλαιο 4 ήταν που έχασαν οι πιο πολλοί.?

καλά, αυτοί οι μαθητές πήγαν να δώσουν ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ χωρίς να διαβάσουν θεωρία και εδικά το κεφάλαιο 4 που δεν είχε πέσει μέχρι τώρα!
Για θυμηθείτε τον εαυτό σας όταν δίνατε εξετάσεις,  αφήνατε κάτι στη τύχη;

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: gpapargi στις 21 Μαΐου 2009, 12:36:58 ΜΜ
Βασίλη όλοι ξέρουμε ότι τα θέματα 3 και 4 ήταν προσιτά σε όλους ακόμα και τους μέτριους. Αυτό είναι αρκετό για να καταλάβει κανείς ότι δεν υπήρξε το θέμα που θα έδινε πλεονέκτημα στον καλό απέναντι στον μέτριο.

Το πράγμα είναι πολύ απλό και δεν μπορώ να καταλάβω τι δεν μπορείς να καταλάβεις.
Για να δούμε μέσα από στατιστικά αυτό το πράγμα θα πρέπει να έχουμε στατιστικά ανά θέμα, όπου θα δεις ότι όσοι έχασαν βαθμούς δεν ήταν από το θέμα 3 και το θέμα 4, αλλά από τα 2 πρώτα. Όσοι αναφέρθηκαν στους μαθητές τους ουσιαστικά αυτό λένε. Κυρίως η ερώτηση από το κεφάλαιο 4 ήταν που έχασαν οι πιο πολλοί. Η πλειοψηφία των καθηγητών ανέφερε αυτό που περιγράφει ο Ευριπίδης στα 500 γραπτά που είδε.

Ναι το θέμα 3 γραφόταν και από μέτριους ακόμα και από παπαγάλους. Δεν υπάρχει και τίποτα πιο εύκολο στα υποπρογράμματα. Το ΔΡ σου είπα ότι δεν ήταν για παπαγάλους αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος σκέψης που μας ενδιαφέρει.
Δέχομαι λοιπόν ότι ισχύει αυτό που λες παραπάνω. Εγώ θα θέσω λοιπόν την εξής απλή ερώτηση. Το ποσοστό 12% περίπου των βαθμών 18-20 που σχεδόν ισχύει κάθε χρονιά (και σε χρονιές με καλά θέματα) γιατί δεν αυξήθηκε; Σε αυτό δεν μου απαντάτε. Με όσα υποστηρίζετε έπρεπε να αυξηθεί. Είναι απλή λογική. Αν μου απαντήσεις σε αυτό εγώ μαζί σας. Εγώ πιστεύω ότι κάποια θέματα που πραγματικά εμείς σαν καθηγητές τα βλέπουμε απλά θεωρούμε ότι οι παπαγάλοι τα κατάφεραν. Υπερεκτιμάτε τους παπαγάλους νομίζω. Μπορεί το θέμα 3 και κυρίως το θέμα 4 να ήταν βατά αλλά για τους παπαγάλους καμμία άσκηση δεν είναι βατή!!! Μία άσκηση με μια ομάδα ποδοσφαίρου αν την αλλάξεις και την κάνεις για μπάσκετ ήδη έφυγαν οι μισοί. Αποψή μου μέσα από την εμπειρία μου. Και συμπληρώνοντας θα έλεγα ότι σε αυτό το μάθημα ο παπαγάλος δεν έχει τύχη. Το πολύ να φτάσει στο 13-14. Δεν ξέρω τι λένε οι άλλοι συνάδελφοι.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

gpapargi

Παράθεση από: Michael στις 21 Μαΐου 2009, 12:35:40 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 21 Μαΐου 2009, 09:35:46 ΠΜ
Να τα τα παπαγαλάκια, ξεκινήσανε από Τα Νέα

«Σφαγή» στα Μαθηματικά

«Έξυπνες βόμβες»

Δεν ξέρω για τον πρώτο συγγραφέα αλλά ο δεύτερος κος Κάτσικας αν δεν κάνω λάθος είναι φιλόλογος, και δηλώνει ερευνητής. Μάλλον αυτό τον κάνει ειδικό σε όλα τα μαθήματα.


Να δούμε πως θα μας εξηγήσουν αργότερα την άνοδο των βάσεων αφού λένε ότι έβαλαν τόσο δύσκολα στα μαθηματικά

Το δεύτερο link που έδωσε ο evry έχει πολύ γέλιο. Χωρίς να είμαι βέβαια "ειδικός ερευνητής", προβλέπω ότι θα έχουμε πολλά χρόνια να δούμε τόσο υψηλές βαθμολογίες στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης όταν θα βγουν τα στατιστικά.
Το δεύτερο θέμα ήταν στην ουσία άσκηση του σχολικού βιβλίου με το κλασικό κολπάκι της απαλοιφής του λ. Το τρίτο θέμα με το θεώρημα Fermat ήταν επίσης μια άσκηση που λίγο πολύ έχει γίνει σε όλα τα σχολεία και όλα τα φροντιστήρια (πολύ ευκολότερη από την περσινή παραμετρική που ήθελε φαντασία). Όσο για το τέταρτο, αν δεν ψάρωνες με τη δίκλαδη που έπιανε μισή σελίδα, κατά βάθος σε έπαιρνε απ το χεράκι και σε οδηγούσε από υποερώτημα σε υποερώτημα (επίσης καμία σχέση με το περσινό που εκεί κι αν ήθελε φαντασία).
Γενικώς, ακόμη και τα δύσκολα υποερωτήματα των θεμάτων ήταν κλασικά sos-άκια με την έννοια ότι οι μαθητές είχαν δει παρόμοια αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Κρίνοντας τουλάχιστον από το δικό μου μικρό δείγμα, οι μαθητές μου τα πήγαν καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά, πχ έχω μαθητή που χτες έγραψε άριστα ενώ στα περσινά θέματα είχε γράψει 12-13 πριν από λίγο καιρό.

Με μιγαδικούς δεν έχω ασχοληθεί αλλά το θέμα έβγαινε πανεύκολα με την κοινή λογική. Διώξε το λ από τις παραμετρικές σχέσεις του χ και του ψ και τέλος (τι άλλο θα μπορούσες να κάνεις δηλαδή). Μετά έβγαινε με μια απλή ζωγραφιά. Έβλεπες το τρίγωνο και έφερνες το ύψος που ελαχιστοποιεί την απόσταση από της κορυφής από την ευθεία. Και το τελευταίο με μια απλή αντικατάσταση του μιγά με χ+ψι σε πήγαινε μόνο του. Λογικά μιλάμε χωρίς να ξέρω μιγαδικούς.

Το 3 Α με παίδεψε λίγο γιατί δεν είχα κάνει practice. Από ότι μου είπε ο Θώμου τελικά είναι κλασσικό. Αλλά για μένα που δεν ήταν… έβγαινε με μια ζωγραφιά. Ζωγραφίζεις την ln(x+1) και την α^χ – 1 και πας να τις κάνεις να έχουν κοινή εφαπτόμενη την ψ=χ. Για κάθε άλλο α η ψ=χ «τρυπάει» την εκθετική στο 0 (δεν είναι εφαπτόμενη) και άρα το ίδιο γίνεται με τη λογαριθμική αφού αν τις βάλεις κάτω από ένα μικροσκόπιο η συνάρτηση και η εφαπτόμενή της στο σημείο επαφής πάνε να ταυτιστούν.  Με ζωγραφιές μιλάμε τώρα.   

Το θέμα 4 γ σου λέει ότι Η(α)=0. Πόσα μπορείς να κάνεις; Άντε ένα Bolzano στην Η (που απορρίπτεται από συνθήκες). ʼντε κι ένα Bolzano στην G’ από το προηγούμενο ερώτημα (στραβώνει στο 0). Μετά πας στο Rolle της G. Με το που το δεις αυτό καταλαβαίνεις και γιατί σου έβαλε το προηγούμενο ερώτημα. Δένει αμέσως.

Στο 4 δ βλέπεις τη σχέση που σου δίνει προς απόδειξη. Εμφανίζεται το α (άκρο) και το ξ.  ʼρα πας για ΘΜΤ. Αλλά σε ποια συνάρτηση; Εδώ παιδεύτηκα λίγο λόγω απειρίας. Πήγα να κατασκευάσω τη συνάρτηση αλλά τζίφος. Τελικά μπορείς να δεις το εξής:
Το ένα ολοκλήρωμα είναι το Η(ξ). Το άλλο είναι κομμάτι του κλάδου της G(α). ʼρα μια καλή μαντεψιά είναι το ΘΜΤ στην G που τα έχει μέσα και τα 2. Σου κάθεται και τέλος. Εκ των υστέρων στη βγάζω και με Rolle για να κάνω το μάγκα (εμπεριέχοντας την απόδειξη ΘΜΤ). Rolle στη διαφορά της G με την ευθεία που ενώνει τα άκρα.

Γενικά με λίγη ψυχραιμία τα θέματα έβγαιναν από κάποιον που είχε ασχοληθεί. Τα 4 γ και 4 δ σε παρέπεμπαν σε προηγούμενα ερωτήματα. Οι επιλογές που είχες δεν ήταν πολλές. Έστω και με trial and error έβγαιναν αν καταλαβαίνεις τι κάνεις.

Τώρα δεν μπορώ να καταλάβω τι ζόρι τραβάει ο Κάτσικας. Τι θέλει δηλαδή  να πέσουν θέματα που γράφουν όλοι; Αυτό το θεωρεί καλό; ΑΥτός νομίζω ότι κάνει "πολιτική" και όχι οι μαθηματικοί.


Σούλας Βασίλης

Η αποψή μου για τον κύριο Κάτσικα έχοντας διαβάσει τα άρθρα του, αλλά και ακούγοντας τον στα ΜΜΕ είναι ότι πρόκειται για πολύ αξιόλογο συνάδελφο (εκπαιδευτικό).
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

gpapargi

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 21 Μαΐου 2009, 12:56:38 ΜΜ
Παράθεση από: gpapargi στις 21 Μαΐου 2009, 12:36:58 ΜΜ
Βασίλη όλοι ξέρουμε ότι τα θέματα 3 και 4 ήταν προσιτά σε όλους ακόμα και τους μέτριους. Αυτό είναι αρκετό για να καταλάβει κανείς ότι δεν υπήρξε το θέμα που θα έδινε πλεονέκτημα στον καλό απέναντι στον μέτριο.

Το πράγμα είναι πολύ απλό και δεν μπορώ να καταλάβω τι δεν μπορείς να καταλάβεις.
Για να δούμε μέσα από στατιστικά αυτό το πράγμα θα πρέπει να έχουμε στατιστικά ανά θέμα, όπου θα δεις ότι όσοι έχασαν βαθμούς δεν ήταν από το θέμα 3 και το θέμα 4, αλλά από τα 2 πρώτα. Όσοι αναφέρθηκαν στους μαθητές τους ουσιαστικά αυτό λένε. Κυρίως η ερώτηση από το κεφάλαιο 4 ήταν που έχασαν οι πιο πολλοί. Η πλειοψηφία των καθηγητών ανέφερε αυτό που περιγράφει ο Ευριπίδης στα 500 γραπτά που είδε.

Ναι το θέμα 3 γραφόταν και από μέτριους ακόμα και από παπαγάλους. Δεν υπάρχει και τίποτα πιο εύκολο στα υποπρογράμματα. Το ΔΡ σου είπα ότι δεν ήταν για παπαγάλους αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος σκέψης που μας ενδιαφέρει.
Δέχομαι λοιπόν ότι ισχύει αυτό που λες παραπάνω. Εγώ θα θέσω λοιπόν την εξής απλή ερώτηση. Το ποσοστό 12% περίπου των βαθμών 18-20 που σχεδόν ισχύει κάθε χρονιά (και σε χρονιές με καλά θέματα) γιατί δεν αυξήθηκε; Σε αυτό δεν μου απαντάτε. Με όσα υποστηρίζετε έπρεπε να αυξηθεί. Είναι απλή λογική. Αν μου απαντήσεις σε αυτό εγώ μαζί σας.

Μα σου απαντήσαμε. Μεγάλο ποσοστό έχασε τις τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων (θέμα παπαγαλίας αφού κανείς δεν καταλαβαίνει τι είναι η κάθε μια από αυτές). Αυτό τους πήγε κατευθείαν στο 94. Και κάτι ακόμα από εδώ κι από κει (πχ τόσες φράσεις αυτούσιες μέσα από το βιβλίο). Τα Σ-Λ έπιαναν 2 στα 100 και νάτο.
Στα θέματα 3 και 4 δε χάθηκαν βαθμοί (τουλάχιστο όσοι θα έπρεπε να χαθούν αναλογικά με τα άλλα 2 και την έξτρα δυσκολία που πρέπει να έχουν). Αυτό είναι γενική ομολογία.

COACH

Για τα Μαθηματικά η άποψη μου είναι ότι τα θέματα ως το 15 είναι της ίδιας περίπου δυσκολίας με πέρυσι...
Από εκεί και πάνω όμως είναι ευκολότερα από πέρυσι...
Στο Θ4 δεν μπορούσες να κάνεις κάτι άλλο παρά ROLLE στην G.Σε αυτό σε οδηγούσε ξεκάθαρα το προηγούμενο ερώτημα στο οποίο μάλιστα σου ζητούσε να αποδείξεις ότι η G' είναι η ....
Δηλαδή με αυτόν τον τρόπο δεν σε άφηνε να χάσεις το θέμα...Και σου έμενε μία ώρα για να γράψεις το 4δ το οποίο για τους δυνατούς ήταν σχετικά απλό...

Η διαφορά λοιπόν σε σχέση με το περυσινό Θ4 ήταν ότι πέρυσι από το Θ4 έγραφες 7 μόρια και τα υπόλοιπα ήταν πολύ βαριά ακόμα και για τους καλούς.
Το αποτέλεσμα είναι το εξής: η διαφορά σε σχέση με περυσι θα γίνει στο 100...Φέτος έχουμε πολύ περισσότερα 100άρια σε σχέση με πέρυσι...Αυτό σημαίνει ότι οι βάσεις θα πάνε προς τα πάνω μόνο στις αρκετά υψηλόβαθμες σχολές....Εκεί όμως θυμηθείτε με θα πάνε αρκετά προς τα πάνω....
Γιατί το 60% αυτών που πέρυσι έγραψε γύρω στο 80-85 φέτος έγραψε 95-100...Και αν αναλογιστούμε ότι τα Μαθ. Κατ. καθορίζουν κατά 26,666% τα μόρια για δεύτερο τέταρτο.....καταλαβαίνετε... 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

Σούλας Βασίλης

Παράθεση από: gpapargi στις 21 Μαΐου 2009, 12:36:58 ΜΜ
Μα σου απαντήσαμε. Μεγάλο ποσοστό έχασε τις τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων (θέμα παπαγαλίας αφού κανείς δεν καταλαβαίνει τι είναι η κάθε μια από αυτές). Αυτό τους πήγε κατευθείαν στο 94. Και κάτι ακόμα από εδώ κι από κει (πχ τόσες φράσεις αυτούσιες μέσα από το βιβλίο). Τα Σ-Λ έπιαναν 2 στα 100 και νάτο.
Στα θέματα 3 και 4 δε χάθηκαν βαθμοί (τουλάχιστο όσοι θα έπρεπε να χαθούν αναλογικά με τα άλλα 2 και την έξτρα δυσκολία που πρέπει να έχουν). Αυτό είναι γενική ομολογία.
Απορία. Και στην περιοχή 18-20 αυτό το 12% ποιοί είναι; μείον 6 μόρια οι τεχνικές, -10 μόρια τα Σ-Λ τότε ποιοί είναι μεταξύ 18-20; γιατί οι άριστοι και οι σκεπτόμενοι δεν είναι με αυτά που μου λέτε. Άρα οι μέτριοι και οι παπαγάλοι. και βγήκε πάλι γύρω στο 12%;
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

gpapargi

Και εγώ σε εκτίμηση τον έχω. Αλλά αν θεωρεί δύσκολα τα θέματα που έπεσαν (με τι μαρτυρίες άραγε αφού ο ίδιος δεν είναι μαθηματικός) και αν τον ενοχλεί το ότι θέλουν να βγάλουν κάποια κατανομή στα αποτελέσματα… sorry αλλά λέει ότι θέλει. Εννοείται πως το ζητούμενο είναι να υπάρχει κανονική κατανομή στα αποτελέσματα. Αν δεν υπάρχει σημαίνει ότι έχουμε συγχώνευση μέτριων με καλούς. Σε όλων των μορφών τις εξετάσεις ο στόχος είναι οι διαφορετικής αξίας μαθητές να πάρουν αναλογικά διαφορετικούς βαθμούς. Ειδικά στις πανελλήνιες επιλέγονται αυτοί που θα μπουν στα πανεπιστήμια.

Μπορεί αυτά που γράφω να μην αρέσουν σε κάποιους γονείς ή στην πλειοψηφία των μετρίων μαθητών, αλλά με ενδιαφέρει να είμαι ειλικρινής και όχι αρεστός. Έχω την αίσθηση ότι ο Κάτσικας λέει αυτά που θέλει να ακούσει η πλειοψηφία των αναγνωστών.

evry

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 21 Μαΐου 2009, 12:56:38 ΜΜ
Δέχομαι λοιπόν ότι ισχύει αυτό που λες παραπάνω. Εγώ θα θέσω λοιπόν την εξής απλή ερώτηση. Το ποσοστό 12% περίπου των βαθμών 18-20 που σχεδόν ισχύει κάθε χρονιά (και σε χρονιές με καλά θέματα) γιατί δεν αυξήθηκε; Σε αυτό δεν μου απαντάτε. Με όσα υποστηρίζετε έπρεπε να αυξηθεί. Είναι απλή λογική.
Έχουμε ήδη απαντήσει.
Μάλλον έχουμε διαφορετική απλή λογική, με όλα όσα έχω πει ως τώρα νόμιζα ότι κατάλαβες γιατί δεν αυξήθηκαν τα 20άρια. Ήταν λόγω της θεωρίας. Τι λέμε τόση ώρα? Δεν είπα ότι την απάντησε στα συγκεκριμένα γραπτά ένα 15%? Ήταν ελάχιστοι αυτοί που απάντησαν το συγκεκριμένο ερώτημα και δεν έγραψαν άριστα και αυτό είναι τεκμηριωμένο αν κάνεις μια αφαίρεση 15%-12% = 3%. Αντιθέτως τα θέματα 3 και 4 τα απάντησαν πολύ περισσότεροι αλλά τους έκοψε η θεωρία. Αυτό λέμε τόση ώρα, για αυτό δεν αυξήθηκαν και τα 20άρια. Πέρυσι τους έκοψαν οι ασκήσεις φέτος η θεωρία. Για αυτό δεν μπορείς να στηρίζεσαι στα συνολικά στατιστικά που δε λένε τιποτα και για αυτό χρειάζεται να ξέρεις τα στατιστικά ανά θέμα.

Παράθεση
Μία άσκηση με μια ομάδα ποδοσφαίρου αν την αλλάξεις και την κάνεις για μπάσκετ ήδη έφυγαν οι μισοί. Αποψή μου μέσα από την εμπειρία μου. Και συμπληρώνοντας θα έλεγα ότι σε αυτό το μάθημα ο παπαγάλος δεν έχει τύχη. Το πολύ να φτάσει στο 13-14. Δεν ξέρω τι λένε οι άλλοι συνάδελφοι.
Διαφωνώ, παραμένει η ίδια άσκηση. Δεν έχει σημασία αν πρόκεται για ποδόσφαιρο ή μπάσκετ, αλλά ότι πρόκειται για το ίδιο μαθηματικό μοντέλο. Δηλαδή τι διαφορά έχει αν τους πεις κάντε φθίνουσα ταξινόμηση ως προς τους βαθμούς στο πρωτάθλημα αν είναι μπάσκετ ή ποδόσφαιρο? Ο ίδιος αλγόριθμος δεν είναι?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σούλας Βασίλης

Το ξέρω ότι πρόκειται για την ίδια άσκηση. Για τον παπαγάλο δεν είναι η ίδια.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

gpapargi

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 21 Μαΐου 2009, 01:42:04 ΜΜ
Παράθεση από: gpapargi στις 21 Μαΐου 2009, 12:36:58 ΜΜ
Μα σου απαντήσαμε. Μεγάλο ποσοστό έχασε τις τεχνικές σχεδίασης αλγορίθμων (θέμα παπαγαλίας αφού κανείς δεν καταλαβαίνει τι είναι η κάθε μια από αυτές). Αυτό τους πήγε κατευθείαν στο 94. Και κάτι ακόμα από εδώ κι από κει (πχ τόσες φράσεις αυτούσιες μέσα από το βιβλίο). Τα Σ-Λ έπιαναν 2 στα 100 και νάτο.
Στα θέματα 3 και 4 δε χάθηκαν βαθμοί (τουλάχιστο όσοι θα έπρεπε να χαθούν αναλογικά με τα άλλα 2 και την έξτρα δυσκολία που πρέπει να έχουν). Αυτό είναι γενική ομολογία.
Απορία. Και στην περιοχή 18-20 αυτό το 12% ποιοί είναι; μείον 6 μόρια οι τεχνικές, -10 μόρια τα Σ-Λ τότε ποιοί είναι μεταξύ 18-20; γιατί οι άριστοι και οι σκεπτόμενοι δεν είναι με αυτά που μου λέτε. Άρα οι μέτριοι και οι παπαγάλοι. και βγήκε πάλι γύρω στο 12%;

Είναι κάποιοι καλοί που λύνουν τα πάντα από ασκήσεις και πήραν απόφαση και να παπαγαλίζουν για να μη χάσουν πόντους. (Προσοχή: Κανείς δε λέει ότι όλοι οι σκεπτόμενοι δεν μπορούν να παπαγαλίσουν).

Και είναι και αρκετοί με μέτριες ικανότητες στην επίλυση ασκήσεων  που όμως είναι καλοί στην παπαγαλία. Αυτή η δεύτερη κατηγορία πήρε βαθμούς που δεν έπρεπε να πάρει. Στη θέση αυτών προτιμούσαμε μαθητές που είναι δυνατοί στις ασκήσεις αλλά δεν παπαγαλίζουν.