Πανελλήνιες 2012 Δίκτυα

Ξεκίνησε από Kabas, 26 Μαΐου 2012, 07:21:49 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tall

Θα ήθελα να καταθέσω και εγώ την δική μου γνώμη, ως καθηγητής του συγκεκριμένου μαθήματος. Θεωρώ ανέντιμο αυτό που έγινε σήμερα εκ μέρους της επιτροπής, καθώς επέλεξε να βάλει ένα τόσο αμφιλεγόμενο θέμα ενώ αντίθετα υπήρχαν πολλά άλλα αξιόλογα θέματα. Η γνώμη μου είναι η εξής σε ότι αφορά τη βαθμολόγηση:

Σε όσους το έλυσαν ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΩΣΤΑ (δηλαδή Δ --> Η κλπ.) να τους δοθούν και οι 16 μονάδες. Σε όσους το έλυσαν λανθασμένα (δηλαδή Δ --> Α κλπ.) να τους δοθούν οι μισές μονάδες, λόγω της ιδιατερότητας του θέματος. Θα ήθελα να τοποθετηθούν και άλλοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί επί του θέματος.

vaiosz

ΠαράθεσηΘα ήθελα να καταθέσω και εγώ την δική μου γνώμη, ως καθηγητής του συγκεκριμένου μαθήματος. Θεωρώ ανέντιμο αυτό που έγινε σήμερα εκ μέρους της επιτροπής, καθώς επέλεξε να βάλει ένα τόσο αμφιλεγόμενο θέμα ενώ αντίθετα υπήρχαν πολλά άλλα αξιόλογα θέματα. Η γνώμη μου είναι η εξής σε ότι αφορά τη βαθμολόγηση:

Σε όσους το έλυσαν ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΩΣΤΑ (δηλαδή Δ --> Η κλπ.) να τους δοθούν και οι 16 μονάδες. Σε όσους το έλυσαν λανθασμένα (δηλαδή Δ --> Α κλπ.) να τους δοθούν οι μισές μονάδες, λόγω της ιδιατερότητας του θέματος. Θα ήθελα να τοποθετηθούν και άλλοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί επί του θέματος.


Συνάδελφε ως προς τους μαθητές που το έλυσαν σωστά επιστημονικά δεν υπάρχει αμφιβολία πως πρέπει να πάρουν όλα τα μόρια του ερωτήματος. Τώρα ως προς την άλλη κατηγορία θεωρώ άδικο να χάσει κάποιος μαθητής τα μισά μόρια επειδή έλυσε μια άσκηση όπως τη διδάχθηκε βάση κειμένου του σχολικού του βιβλίου (πρέπει λα ληφθεί υπόψιν πως υπάρχουν και μαθητές που δεν είχαν εξωσχολική βοήθεια ή κάποιο μικρό ποσοστό μπορεί να είχε καθηγητές η οποίοι ακολούθησαν πιστά το κείμενο του σχολικού). Βέβαια στον αντίποδα εύκολα μπορεί να λεχθεί πως κάποιος έκανε το ίδιο βασιζόμενος μόνο στο σχήμα του βιβλίου, συνεπώς να ήταν σωστός από κάθε άποψη. Εύκολα νομίζω γίνεται αντιληπτό πως η ευθύνη μετατοπίζεται τόσο στην ΚΕΕ όσο και στους βαθμολογητές τόσο για την επιλογή του θέματος όσο και για τη στάση που θα κρατηθεί κατά τη βαθμολόγηση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία βγαίνουν χαμένοι οι μαθητές και όλοι μας όπως μπορεί ο καθένας θα πρέπει να αναδείξουμε αυτό το ζήτημα.
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων

prmen

Παράθεση από: mb στις 02 Ιουν 2012, 04:48:27 ΜΜ
Παιδια στο Δ2 θέμα έγινε χαμός. Εμένα όπως και πολλους άλλους συναδέλοφους η σωστή απάντηση που ξέραμε είναι ότι το Δ θα γίνει Η κλπ. Όμως από την ΚΕΕ μας ήρθε απάντηση ότι το Δ θα γίνει Α κλπ. Ζητήσαμε διευκρινίσεις και μίλησα εγώ προσωπικά με ένα απο την ΚΕΕ ο οποίος μου είπε πως το σχήμα του βιβλίου είναι ανακόλουθο με τα λόγια (???) και ότι το σωστό ειναι το Δ να γίνει Α. Του είπα πως έχω σοβαρές ενστάσεις αλλά επέμενε. Μερικοι συνάδελφοι συμφώνησαν με μένα και μερικοι με την ΚΕΕ. Δυστυχώς πολλοί καλοί μαθητές πιθανόν θα χάσουν 8 μονάδες. Εγώ νομίζω ότι το θέμα είναι μείζον

Συνάδελφε και εγώ έκανα την ίδια ερώτηση στην επιτροπή αναφέροντας και τα λεγόμενα του βιβλίου "αντικαθιστά το κάθε γράμμα του αλφαβήτου σε ένα μήνυμα με ένα άλλο γράμμα μερικές θέσεις πιο κάτω στο αλφάβητο." (το Η δεν είναι πιο κάτω από το Δ;). Και έλαβα την ίδια απάντηση "Το σχήμα του βιβλίου είναι λάθος και το σωστό είναι να γίνει το Δ ->Α ..." . Του είπα να πάρουμε σωστές και τις 2 απαντήσεις αλλά ήταν αρνητικός και ό,τι μόνο εγώ είχα αυτήν την ερώτηση!!!

Το θέμα είναι τι γίνεται από εδώ και πέρα. Μαθητές που είχαν διαβάσει το βιβλίο με λεπτομέρεια και είχαν προσέξει το σχήμα θα έλυσαν λάθος την άσκηση.(σύμφωνα με την επιτροπή). Αυτοί που δεν είχαν προσέξει το σχήμα και έκαναν ολίσθηση αριστερά θα το έλυναν σωστά. Δηλαδή τιμωρούνται όσοι διαβάσαν με λεπτομέρεια το βιβλίο!!! (ας είναι αυτό το μόνο λάθος του βιβλίου. Υπάρχουν πολλά ουσιαστικότερα λάθη, αλλά δεν είναι του παρόντος).

Τώρα όσον αφορά τη βαθμολογία.
8 μόρια η αιτιολόγηση οκ.
Για τα υπόλοιπα 8 μόρια που παίρνει η κρυπτογράφηση. Προσωπικά αν κάποιος μαθητής δώσει τη λύση που το Δ->Η κτλ και εφόσον έχει κάνει και την αιτιόλογηση πιστέυω ό,τι θα πρέπει να πάρει  το σύνολο των μορίων.
Ευχαριστώ.

prmen

για ρίξτε μια ματία και εδώ σε προτεινόμενες λύσεις φροντιστηρίου
http://host.keystone.gr/kapp/8/them/pouk/0602/pouka_duk2.pdf

tall

Φίλε prmen σχετικά με τις λύσεις αυτές διαφωνώ στα Σ/Λ

mb

Για να μην μαλώνουμε μεταξύ μας. Το βιβλίο λέει ακριβώς αυτό που λεει και το άρθρο στην Wikepedia https://en.wikipedia.org/wiki/Caesar_cipher. Δηλαδή με ολίσθηση αριστερά 3 το Α γίνεται Δ, το Β γίνεται Ε κλπ.
Plain:      ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
Cipher:   DEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZABC

Άρα οι πρόταση της επιτροπής ΕΙΝΑΙ λάθος. Το θέμα είναι σοβαρό γιατί αφορά 8 μόρια. Νομίζω ότι πρέπει να αναδειχθεί και απο τις ενώσεις

dolcefarniente

Πείτε τα βρε παιδιά. Δυστυχώς πρόκειται για ΕΠΑΛ και η σημασία που δίνεται δεν είναι αρκετή. Αν μιλούσαμε για ΓΕΛ θα είχε γίνει ολόκληρο θέμα. Προσωπικά πιστεύω ότι από τη στιγμή που δε δόθηκε κάποια διόρθωση ή διευκρίνιση όσο ήταν καιρός και δεν υπάρχει κάποιο παράδειγμα στο βιβλίο, θα μπορούσε να θεωρηθεί σωστό αν κάποιος έγραφε την παράγραφο του κειμένου ως αιτιολόγηση, αλλά έκανε το Δ->Η όπως δείχνει το σχήμα.
Τα σχήματα είναι εντός ύλης και άρα γίνονται δεκτά. Πολύ φοβάμαι πως μαθητές που είτε δεν είχαν διαβάσει αρκετά είτε είχαν διαβάσει μόνο το κείμενο επηρεάστηκαν από τη λέξη "αριστερά" και έκαναν το Δ->Α, άρα το έλυσαν σωστά σύμφωνα με την ΚΕΕ.
Σε άντιθεση με αυτούς, μαθητές που είχαν κάνει ουσιαστικό διάβασμα έκαναν σωστά την κρυπτογράφηση όπως ορίζει ο ίδιος ο αλγόριθμος και το σχήμα του βιβλίου και χάνουν μόρια.
Οι κύριοι της επιτροπής θα μπορούσαν να συμβουλευτούν το Διαδίκτυο, αν δεν έχουν κάποιο βιβλίο κρυπτογράφησης για να δουν πως το σχήμα είναι σωστό και πως το κείμενο είναι κακή μετάφραση του αγγλικού ορισμού.
Σε κάθε περίπτωση, δεν έχω τη δυνατότητα να κάνω κάτι για αυτό, αλλά θα παρακαλούσα τους βαθμολογητές να υποστηρίξουν την επιστημονική άποψη.

mb

Παιδια έχω ξεκινήσει προσπάθεια ενημερωσης μέσω ΠΕΚΑΠ,alfavita και του σχολικου μου συμβούλου. Να κάνετε και εσεις το ίδιο. ΟΛΟΙ μπορουε να κάνουμε κάτι. Δεν μπορουμε κάθε άσχετο να τον αφήνουμε να παίζει με τα παιδιά μας. Εχω 5 άριστους μαθητές που έκαναν ότι τους έχα πει και δεν θα αφήσω να χάσουν 8 μόρια επειδη έτσι έκανε ο κάθε άσχετος. Ναι, τα ΕΠΑΛ δεν ενδιαφέρουν αλλά εμένα με ενδιαφέρουν οι μαθητες μου. Αν λοιπόν συμφωνείτε πάρτε τους σχολικους συμβούλους σας, συζητήστε το, μιλήστε με τους συλλόγους καθηγητών σας, καλέστε την ΠΕΚΑΠ να πάρει θέση και κατι θα γίνει

DWARF

     Γενικα τα θεματα στο 40 % ηταν απαραδεκτα εως "χαζα" . Καμια μοναδα πανω σε ΙΡ και σε θεματα που αφορουν πραγματικα - πρακτικα τα δικτυα. Για αλλη μια χρονια "μπραβο!!!!!!" στην επιτροπη θεματων.
     Καλοι μαθητες φετος θα χασουν μορια χωρις να πρεπει.
     Ας ελπισουμε οτι στον Δομ Προγ. θα βαλουν κατι της προκοπης .
ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΙ
ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΕΝΤΑΣ
ΟΧΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ

http://texnikiekp.wordpress.com/

Vangelis

Να πως δημιουργούμε ένα θέμα για να καλύψουμε το δικό μας λάθος.

Εκφώνηση θέματος
Να κρυπτογραφηθεί, δίνοντας μικρή περιγραφή του τρόπου εργασίας, με τη χρήση του αλγόριθμου συμμετρικής κρυπτογράφησης Caesar Cipher η λέξη "ΔΙΚΤΥΩΣΗ" στην περίπτωση που δύο χρήστες, ο Α και ο Β, θέλουν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους με ασφάλεια. O συμφωνημένος αριθμός ολίσθησης στο αλφάβητο είναι τρία (3) γράμματα αριστερά.


Βιβλίο  μαθητή σελ. 321
...  Ο αλγόριθμος ολισθαίνει τα γράμματα αριστερά όταν κρυπτογραφεί κάποιο μήνυμα, ενώ προς τα δεξιά όταν πρόκειται να αποκρυπτογραφήσει ήδη κρυπτογραφημένο μήνυμα.

Υπάρχει κάποιος που καταλαβαίνει από όλα αυτά ότι στην κρυπτογράφηση πρέπει να γίνει ολίσθηση δεξιά;

Αν οι συνάδελφοι διδάσκουν  τους μαθητές τους με βάση την Wikipedia ή οποιοδήποτε άλλο σύγραμμα και όχι το σχολικό βιβλίο είναι δικό τους πρόβλημα (και δυστυχώς τώρα και των μαθητών τους) και όχι της εκπαίδευσης ούτε της επιτροπής θεμάτων.  Το Υπουργείο κινείται με βάση το σχολικό βιβλίο.   

Συμφωνώ απόλυτα με τη φράση του mb " Δεν μπορουμε κάθε άσχετο να τον αφήνουμε να παίζει με τα παιδιά μας."

nekpap

Συνάδελφοι,
Το βιβλίο το λέει σωστά, αλλά δε το εξηγεί επαρκώς. Σκεφτείτε το εξής :

Όταν εγώ σε κοιτάζω το αριστερό δικό μου είναι το δεξί δικό σου και το δεξί δικό μου είναι το αριστερό δικό σου. Όταν λοιπόν εσύ ολισθάνεις αριστερά, εγώ σε βλέπω να ολισθάνεις δεξιά. Η αριστερή λοιπόν ολίσθηση σου κατά 3 σημαίνει ότι εγώ σε βλέπω να ολισθαίνεις δεξιά κατά 3.

Άρα κατά τη κρυπτογράφηση Α->Δ και κατά την αποκρυπτογράφηση Δ->Α.

Και αυτό εννοεί το βιβλίο λέγοντας: «Ο αλγόριθμος ολισθαίνει τα γράμματα προς τα αριστερά όταν κρυπτογραφεί κάποιο μήνυμα, ενώ προς τα δεξιά, όταν πρόκειται να αποκρυπτογραφήσει ήδη κρυπτογραφημένο μήνυμα ».

Τα γράμματα ολίσθαίνουν αριστερά αλλά εγώ τα βλέπω να ολισθένουν δεξιά.

Νεκτάριος

tall

Vangelis με όλο το σεβασμό νομίζω ότι κάνοντας ολίσθηση προς τα αριστερά το Α γίνεται Δ, το Β γίνεται Ε και πάει λέγοντας. Εδώ θα ήθελα να σου υπενθυμισω το παράδειγμα της ολίσθησης προς τα αριστερά που ισοδυναμεί με τον πολλαπλασιασμό επί δύο και την ολίσθηση δεξιά που ισοδυναμεί με την ακέραια διαίρεση με το 2. Ο τρόπος λειτουργίας είναι παρόμοιος και για αυτό το λόγο υποστηρίζω ότι η πρόταση της επιτροπής είναι λάθος.

Επίσης, θα ήθελα να σημειώσω ότι όχι μόνο εγώ αλλά και άλλοι καθηγητές δεν διδάσκουμε τους μαθητές μας από την wikipedia ούτε από οτιδήποτε άλλοτε ουρανοκατέβατο. Αυτό που κάνουμε είναι να τους βοηθήσουμε σε ένα αντικειμενικά δύσκολο μάθημα για το οποίο έχει γραφεί ένα όχι και τόσο καλό βιβλίο.

Τέλος, αν το υπουργείο κινείται με βάση το σχολικό βιβλίο και το σχολικό βιβλίο αφήνει κάποια σημεία θολά, τότε αναπόφευκτα και το υπουργείο θα δημιουργεί αντίστοιχη θολούρα.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: mb στις 03 Ιουν 2012, 11:08:23 ΠΜ
Παιδια έχω ξεκινήσει προσπάθεια ενημερωσης μέσω ΠΕΚΑΠ,alfavita και του σχολικου μου συμβούλου. Να κάνετε και εσεις το ίδιο. ΟΛΟΙ μπορουε να κάνουμε κάτι. Δεν μπορουμε κάθε άσχετο να τον αφήνουμε να παίζει με τα παιδιά μας. Εχω 5 άριστους μαθητές που έκαναν ότι τους έχα πει και δεν θα αφήσω να χάσουν 8 μόρια επειδη έτσι έκανε ο κάθε άσχετος. Ναι, τα ΕΠΑΛ δεν ενδιαφέρουν αλλά εμένα με ενδιαφέρουν οι μαθητες μου. Αν λοιπόν συμφωνείτε πάρτε τους σχολικους συμβούλους σας, συζητήστε το, μιλήστε με τους συλλόγους καθηγητών σας, καλέστε την ΠΕΚΑΠ να πάρει θέση και κατι θα γίνει

Θέλω και γω να βοηθήσω σε αυτή τη προσπάθεια, αλλά δεν είμαι εκπαιδευτικός του δημόσιου τομέα. Σε παρακαλώ, από την στιγμή που έχετε πρόσβαση σε ΚΕΕ, σχολικούς συμβούλους κ.ο.κ, εξηγήστε τους

Ότι το σχολικό βιβλίο δεν το λέει λάθος. Σωστά το γράφει..Γιατί γράφει ότι τα "γράμματα ολισθαίνουν αριστερα όταν γίνεται κρυπτογράφηση" το οποίο σημαίνει ότι όπως είναι η αλφάβητος

         Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω 

αντικαθίσταται με άλλη σειρά γραμμάτων, η οποία είναι αλλαγμένη , σαν να έχουν σπρωχτεί όλα τα γράμματα τρεις θέσεις  προς τα αριστερά..Δηλαδή..

        Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω Α Β Γ


ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΤΣΙ , ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΑΥΤΟΙ

    Χ Ψ Ω  Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ

dolcefarniente

Πως ακριβώς δόθηκε η εξήγηση του σχήματος από όσους δίδαξαν το μάθημα?? Γιατί οι μαθητές μου βλέποντας το σχήμα δε μπόρεσαν να καταλάβουν πως μπορεί να είναι αριστερά η ολίσθηση για την κρυπτογράφηση. Πιστεύω πως όλοι συμφωνούμε με την αστοχία του βιβλίου και την αδυναμία του κειμένου να γίνει κατανοητό σε συνδυασμό με το σχήμα. Και σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να αγνοήσουμε ούτε το κείμενο, ούτε το σχήμα.
Η σωστή απάντηση θα μπορούσε να είναι η παράγραφος του βιβλίου, το σχήμα του βιβλίου και το Δ να γίνεται Η σύμφωνα με το σχήμα. Προσωπική μου κρίση διαβάζοντας το βιβλίο και όχι, δεν έχω διδάξει τους μαθητές μου έχοντας συμβουλευτεί το internet και οποιοδήποτε άλλο σύγραμμα, παρά μόνο το σχολικό βιβλίο.

DWARF

Συπμερασμα το θεμα ηταν απαραδεκτο ποσο μαλλον για 16 μοναδες, αν το χασεις παει το εικοσι πεταξε και εγινε 17. Αυτος που το προτεινε η το προτεινε εκ του πονηρου ή ειναι πληροφορικος με πτυχιο ιχθυοκαλιεργιας χωρις εμπειρια στον τομεα της πληροφορικης περα του σχολειου ή δεν εχει κανει το μαθημα ποτε.
ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΙ
ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΕΝΤΑΣ
ΟΧΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ

http://texnikiekp.wordpress.com/