ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ:
ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΠΟΙΑΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ ΜΕ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΙΜΗ, Η ΤΙΜΗ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΑΥΤΑΚΙΑ ? ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΕΝ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ
Π.Χ.
ΑΝ ΤΑΞΗ=Α ΤΟΤΕ
...........
Ή
ΑΝ ΤΑΞΗ="Α" ΤΟΤΕ
.......
ΕΠΙΣΗΣ
ΑΝ ΤΜΗΜΑ
=Α1 ΤΟΤΕ
........
=Α2 ΤΟΤΕ
......
Κ.Λ.Π.
ΤΑ Α1 ΚΑΙ Α2 ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑΚΙΑ?
Ο ψευδοκώδικας που έχει αυτό το άθλιο βιβλίο είναι τόσο free που μπορείς να τον πεις και προφορικά αν θέλεις και όπως θέλεις
Δεν θα έχει καμία διαφορά
Μπορείς να μας πεις ποιο είναι το παράδειγμα του σχολικού βιβλίου;
Παράθεση από: vav στις 25 Οκτ 2010, 10:31:03 ΠΜ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ:
ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΠΟΙΑΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ ΜΕ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΙΜΗ, Η ΤΙΜΗ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΑΥΤΑΚΙΑ ? ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΕΝ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ
Π.Χ.
ΑΝ ΤΑΞΗ=Α ΤΟΤΕ
...........
Ή
ΑΝ ΤΑΞΗ="Α" ΤΟΤΕ
.......
ΕΠΙΣΗΣ
ΑΝ ΤΜΗΜΑ
=Α1 ΤΟΤΕ
........
=Α2 ΤΟΤΕ
......
Κ.Λ.Π.
ΤΑ Α1 ΚΑΙ Α2 ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑΚΙΑ?
ΣΕΛΙΔΑ 30 ΚΑΤΩ.
ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Α1, Α2, ....
ΟΙ ΤΙΜΕΣ Α1, Α2 ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΛΦΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ
Το βιβλίο έχει αρκετά τέτοια προβληματάκια, πχ σύγκριση και εκχώρηση τιμών χρησιμοποιούν το ίδιο σύμβολο. Βέβαια από τη στιγμή που μιλάμε για αλγόριθμο εγώ δεν ήμουν σχολαστικός στο συντακτικό του (ειδικά από τη στιγμή που κάποια πράγματα δεν ξεκαθαρίζονται από το σχολικό εγχειρίδιο), αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση πιστεύω οτι βοηθάει να χρησιμοποιείς τα "αυτάκια" για να το θυμούνται και αργότερα στην Pascal
Αν και ο ψευδοκώδικας του σχολικού βιβλίου επιτρέπει αρκετή ελευθερία στην χρήση διαφόρων πραγμάτων εντούτοις νομίζω πως είναι καλύτερα να είμαστε λίγο ποιο αυστηροί και να ετοιμάζουμε τα παιδιά για την PASCAL. Έτσι κάλο είναι να μπαίνουν σε αυτάκια οι αλφαριθμητικές τιμές
Συμφωνώ, πως όμως να φέρεις την πολλαπλή επιλογή στα μέτρα της Pascal, όταν αυτό το αίσχος που παρουσιάζεται στο βιβλίο δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα ή μάλλον είναι μια κάκιστη προσπάθεια παρουσίασης της εντολής case της Pascal ενώ απέχει παρασάγγας από την if ... then ... else if.
Προσωπικά θα προτιμούσα το βιβλίο της ΑΕΠΠ αφού σε ορισμένα σημεία είναι σαφώς πιο ξεκάθαρο από το δικό μας και πιστεύω πως ο τρόπος παρουσίασης των δομών είναι στην ουσία η Pascal στα Ελληνικά, άρα θα ήταν πολύ πιο εύκολη η μετάβαση των μαθητών από τον ψευδοκώδικα στην Pascal.
Αλλά μάλλον όπως έχει αναφερθεί πολλάκις στο Στέκι, τα παιδιά των ΤΕΛ - ΤΕΕ - ΕΠΑΛ είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού οι δε καθηγητές τους μιάσματα. Ποιος άλλωστε ο λόγος μη ανακοίνωσης της εξεταστέας ύλης.
Θα ήθελα κι εγώ να ρωτήσω με τη σειρά μου αν αυτή η δομή επιλογής που αναφέρεται παραπάνω μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τελεστές όπως για παράδειγμξα το <= ή για σύνθετη συνθήκη με λογικούς τελεστές.
Ευχαριστώ
Αν υποθέσουμε ότι αυτή η εντολή, λειτουργεί περίπου σαν τη case της Pascal, νομίζω ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τέτοιου είδους τελεστές.
Ευχαριστώ πολύ
Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω αν χρησιμοποιώ σωστά το εξής στον ψευδοκώδικα. Τη σύνθετη επιλογή για παράδειγμα τη γραφω
Αν συνθήκη τοτε
.
.
αλλιώς
.
.
Τέλος
Το είδα σε έναν συνάδελφο και είπα να το χρησιμοοποιήσω έτσι, απλά είμαι επιφυλακτική γιατί σε άλλους συναδέλφους είδα άλλα. Εσάς ποιά ειναι η γνώμη σας?
Φαντάζομαι πως μιλάμε πάντα για το μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού των ΕΠΑΛ...
Η γνώμη μου είναι πως όχι! Δεν είναι σωστή!
Σωστό θα ήταν το:
Αν συνθήκη τότε
εντολή
αλλιώς
εντολή
Αν αντί για μία εντολή θέλεις να έχεις πολλές τότε τις βάζεις μέσα σε Αρχή ... Τέλος
Π.χ.
Αν συνθήκη τότε
Αρχή
εντολή-1
εντολή-2
Τέλος
αλλιώς
Αρχή
εντολή-3
εντολή-4
Τέλος
Κάτι αντίστοιχο, δηλαδή με το Begin... End της Pascal!
Ευχαριστώ πολύ
Η σύνταξη της εντολής όπως την αναφέρει ο Νίκος (κ. Αδαμόπουλος) είναι το σωστό. Αυτή που έγρψες αναφέρεται στη σύνταξη της εντολής στην ΑΕΠΠ.