Ημερήσια 2011

Ξεκίνησε από nef, 23 Μαΐου 2011, 07:47:57 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Παράθεση από: poursali στις 23 Μαΐου 2011, 06:11:06 ΜΜ
και η επιτροπή είναι ο Πολύφημος.

επιτροπή και Πολύφημος.. δεν πάει..

Να πεις πολύφημη, να πεις περίφημη, άντε και .. κακόφημη (για να ικανοποιηθούν όλα τα γούστα  ;D ;D)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

spantoulis

Παράθεση από: kpde στις 23 Μαΐου 2011, 05:08:40 ΜΜ
Διαπίστωση μετά από συζήτηση επίδοσης μαθητών:

Μέτριοι (σε ικανότητες επίλυσης προβλημάτων στη διάρκεια της χρονιάς) αλλά προσεκτικοί μαθητές γράψαν πάνω από 90 ενώ κάποια σαΐνια (που έλυναν τα πάντα στη διάρκεια της χρονιάς) γράψαν κάτω από 80 κάνντας ανόητα λάθη απροσεξίας..

Πώς προέκυψε αυτό; Μας αρέσει που συνέβη;

Για μένα αυτό είναι μάθημα ζωής. Θα πρέπει να καταλάβουν οι μαθητές ότι στη ζωή τους θα κρίνονται συνέχεια και αν δεν μπορούν να φερθούν πειθαρχημένα (νοητικά εννοώ)  σε μια διαδικασία κρίσης, όσο έξυπνοι και αν είναι θα είναι αποτυχημένοι.

Για μένα το πρόβλημα δεν είναι στα θέματα αλλά στη νοοτροπία πολλών  μαθητών που έχουν την εξυπνάδα να λύνουν δύσκολα θέματα αλλά δεν έχουν την εξυπνάδα να αποδώσουν σε εξετάσεις λόγω... απροσεξίας
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

nef

Πάντως αν σκεφτείτε ότι πέρυσι σε 4 μέρες φτάσαμε σε 100 σελίδες συζήτησης, καλά τα έχουμε πάει φέτος!

Άντε και του χρόνου με υγεία!

Καλά αποτελέσματα!

soron80

Παράθεση από: nef στις 23 Μαΐου 2011, 07:04:57 ΜΜ
Πάντως αν σκεφτείτε ότι πέρυσι σε 4 μέρες φτάσαμε σε 100 σελίδες συζήτησης, καλά τα έχουμε πάει φέτος!

Άντε και του χρόνου με υγεία!

Καλά αποτελέσματα!

+10000
Και του χρόνου με υγεία και ποτέ ξανά τα περσινά!!
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

mbathas

Άρωμα "Στεκιού" και "Μαστίχας Χίου" είχαν οι φετινές εξετάσεις... ;)
Ίσως η επιτροπή στερούταν έμπνευσης φέτος,ίσως και να ήταν λίγο "μαγκωμένη" λόγω του Βατερλώ των προηγούμενων ημερών.
¨Ετσι μάλλον προτίμησε να συμβουλευτεί λιγάκι τη... βάση,δηλαδή τους μάχιμους καθηγητές πληροφορικής.
Δεν είναι κακό,αντιθέτως θα έλεγα, επιβάλλεται και οι άνθρωποι που διδάσκουν το μάθημα με μεράκι και υπευθυνότητα να έχουν  άποψη στη διαμόρφωση των θεμάτων προτείνοντας ποιοτικά θέματα που να μην ξεφεύγουν από τον επιτρεπτό βαθμό δυσκολίας... :)
Συμπερασματικά θεωρώ τα θέματα πολύ σαφή και καλού επιπέδου.
Θα τα έλεγα τέλεια αν έμπαινε λιιιιιίγο περισσότερο η κριτική ικανότητα στη θεωρία και αν το το 4ο θέμα είχε  ένα ακόμη υποερώτημα "έμπνευσης".
Τις ευχές μου για ό,τι καλύτερο σε όλα τα παιδιά και καλή δύναμη στους βαθμολογητές.

Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

lsourtzo

ένα πράγμα θα πω και μόνο ...
μαθητής που του έκοβε μεν .. άλλα δεν είχε διαβάσει ποτέ .. και εννοώ ΠΟΤΕ φέτος ... Μία ολόκληρη χρονιά ... μου έβαζε στοίχημα ότι θα γράψει πάνω από 10 σήμερα ...

Η επιτροπή θεμάτων κατάφερε να τον κάνει να με κερδίσει ...

με 30 μόρια να μπορούν εύκολα να ψιθυριστούν μέσα στην τάξη, και τα επόμενα 30 να χρειάζεται απλή σκέψη και ελάχιστες γνώσεις για να τα λύσεις ...

(25 μόρια από 50-50 και 12 μόρια από ορισμούς ??? - έλεος ... μπράβο καταφέραμε για ακόμα μία φορά να επιβραβεύσουμε την παπαγαλία και την αντιγραφή)

θα είμαι λίγο σκληρός ... αλλά νομίζω ότι σήμερα έγινε ένα έγκλημα απέναντι στους μαθητές που κοπιάσαν έναν ολόκληρο χρόνο ...
ΟΧΙ γιατί τα θέματα δεν είχαν τις παγίδες τους και δεν απαιτούσαν συγκέντρωση, αλλά γιατί δόθηκε η δυνατότητα σε παιδιά του 4 και του 5 να γράψουν 10 και 12 ...

το καλό από την άλλη είναι ότι θα φανούμε θεοί όσοι κάνουμε ιδιαίτερα ... όταν στο τέλος οι μαθητές που έγραψαν 6-9 σε όλα τα άλλα μαθήματα να γράφουν 12 και 15 σε αυτό ... οι γονείς τους θα μας ξανά προτείνουν ... ( :'( )

ZeglisX

Παράθεση από: lsourtzo στις 23 Μαΐου 2011, 08:06:53 ΜΜ
ένα πράγμα θα πω και μόνο ...
μαθητής που του έκοβε μεν .. άλλα δεν είχε διαβάσει ποτέ .. και εννοώ ΠΟΤΕ φέτος ... Μία ολόκληρη χρονιά ... μου έβαζε στοίχημα ότι θα γράψει πάνω από 10 σήμερα ...

Η επιτροπή θεμάτων κατάφερε να τον κάνει να με κερδίσει ...

με 30 μόρια να μπορούν εύκολα να ψιθυριστούν μέσα στην τάξη, και τα επόμενα 30 να χρειάζεται απλή σκέψη και ελάχιστες γνώσεις για να τα λύσεις ...

(25 μόρια από 50-50 και 12 μόρια από ορισμούς ??? - έλεος ... μπράβο καταφέραμε για ακόμα μία φορά να επιβραβεύσουμε την παπαγαλία και την αντιγραφή)

θα είμαι λίγο σκληρός ... αλλά νομίζω ότι σήμερα έγινε ένα έγκλημα απέναντι στους μαθητές που κοπιάσαν έναν ολόκληρο χρόνο ...
ΟΧΙ γιατί τα θέματα δεν είχαν τις παγίδες τους και δεν απαιτούσαν συγκέντρωση, αλλά γιατί δόθηκε η δυνατότητα σε παιδιά του 4 και του 5 να γράψουν 10 και 12 ...

το καλό από την άλλη είναι ότι θα φανούμε θεοί όσοι κάνουμε ιδιαίτερα ... όταν στο τέλος οι μαθητές που έγραψαν 6-9 σε όλα τα άλλα μαθήματα να γράφουν 12 και 15 σε αυτό ... οι γονείς τους θα μας ξανά προτείνουν ... ( :'( )

Να προσθεσω την προσωπικη μου εμπειρια και εγω. Ξερω ατομο ( το οποιο προφανως δεν ειναι και το μονο ) που αντεγραψε ΟΛΟΚΛΗΡΟ το σημερινο διαγωνισμα. Σημερα αυτη η δυνατοτητα ηταν εφικτη για πολλους λογους. Και εις ανωτερα...

mbathas

Παράθεση από: ZeglisX στις 23 Μαΐου 2011, 08:14:41 ΜΜ
Να προσθεσω την προσωπικη μου εμπειρια και εγω. Ξερω ατομο ( το οποιο προφανως δεν ειναι και το μονο ) που αντεγραψε ΟΛΟΚΛΗΡΟ το σημερινο διαγωνισμα. Σημερα αυτη η δυνατοτητα ηταν εφικτη για πολλους λογους. Και εις ανωτερα...
Συγνώμη,πρώτη φορά μπήκαν Σ-Λ?
Φέτος μάλιστα απουσίαζε και η αντιστοίχιση έτσι δεν είναι?
Δηλαδή ένα εξαιρετικό θέμα που μπορεί να απαιτεί ένα έξυπνο κώδικα 5 εντολών δεν πρέπει να μπει γιατί είναι αντιγράψιμο?
Μην μπερδευόμαστε,το θέμα του αδιάβλητου δεν είναι πρόβλημα της επιτροπής θεμάτων αλλά της επιτροπής του κάθε εξεταστικού κέντρου.
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

clevercitizen

Καλησπέρα και από εμένα.
Το σχόλιό μου για τα θέματα είναι ότι ήταν εύκολα. Μικρές παγιδούλες υπήρχαν αλλά θα μπορούσαν να υπήρχαν και περισσότερες. Επίσης θα ήθελα και κάπου να εξετάζεται και η σειριακή αναζήτηση.
Για τους 12 βαθμούς της θεωρίας το θεωρώ τραγικό από τη μία να πρέπει να αποστηθίσεις τον "προγραμματισμό", από την άλλη εν μέρει δίκαιο γιατί οι μαθητές αφιέρωσαν αρκετό χρόνο προκειμένου να την αποστηθίσουν. Και λέω εν μέρει γιατί εξετάστηκε ένα μικρό κομμάτι της θεωρίας, ενώ κάλλιστα θα μπορούσαν οι 3 ερωτήσεις να περιέχουν θεωρία και από το 6ο(που δεν πρόσεξα να είδαμε φέτος) και από 3ο (που προσωπικά μου αρέσει).
Από το 2ο θέμα έμεινα ικανοποιημένος, το μόνο που δε μου άρεσε είναι ο τρόπος γραφής του πίνακα τιμών(αν και φυσικά δε ζητούσε). Αν υπάρχει τρόπος να φτιάχνουμε πίνακες τιμών με υποπρογράμματα με χρήση αριθμού εντολής θα είναι ότι καλύτερο, προσωπικά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι.
Το 3ο ένα συμπαθητικό 3ο θέμα.
Το 4ο το θεωρώ "εύκολο" για 4ο. Μου άρεσε αρκετά το γεγονός ότι χρειαζόμασταν άθροισμα κατά στήλη και αυτό μπέρδεψε αρκετούς. Επίσης και η λογική του πίνακα δεικτών αρκετά καλή. Θα μπορούσε να είναι πρόγραμμα σε γλώσσα και κάποιο υποερώτημα να υλοποιούνταν με υποπρόγραμμα, όχι κάτι τραγικό βέβαια.
Γενικότερα, τα εύκολα θέματα έκαναν "κακό" στους "καλούς" μαθητές, για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι "μέτριοι" τους πλησίασαν βαθμολογικά ενώ ο δεύτερος είναι ότι ενδεχομένως να τα αντιμετώπισαν με προχειρότητα και δεν έδωσαν την απαιτούμενη προσοχή. Επίσης, κάτι που έχει ήδη γραφτεί, τα Σ-Λ και οι τιμές του Β2  διαρρέουν εύκολα οπότε και ο πιο αδιάβαστος έπιασε ένα 7-8.
Δυστυχώς, μαθητής μου μπερδεύτηκε στο Β2 και πήρε ανάποδα τα w,z με αποτέλεσμα όλες οι τιμές του να είναι λανθασμένες. Ευτυχώς όμως, παρουσίασε τον πίνακα τιμών (4 σελίδες!) οπότε ελπίζουμε από εκεί να πιάσει κάτι.

Η άποψή μου γενικότερα είναι ότι κάθε χρονιά πρέπει η δυσκολία των θεμάτων να κυμαίνεται στο ίδιο επίπεδο με των προηγούμενων ετών, αφού κάθε χρονιά διαγωνίζονται και διαφορετικοί μαθητές. 
Καλή συνέχεια. 

ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

methenitis

Δεν θεωρώ οτι σε θέμα δυσκολίας σε σχέση με τα περσινά είχαν μεγάλη διαφορά. Αν θυμάμαι πέρσι το 4 θέμα , τα πρώτα τρία ερωτήματα ήταν πολύ εύκολα. Στο Γ θέμα , όσοι πήγαν με πίνακα, που ήταν η πλειοψηφία , δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα. Όσο για το δεύτερο περσινό , καλύτερα να μην το σχολιάσω.
Φέτος το δεύτερο ήταν αρκετά πιο μεγάλο, δύσκολο δεν θα το έλεγα, αλλά υπήρχαν περισσότερα σημεία στα οποία θα μπορουσε κάποιος να την πατήσει.Στο Γ , για το τελευταίο ερώτημα μαθητές μου χρησιμοποιήσαν πίνακα, που βέβαια δεν ήταν ο πιο σωστός τρόπος αλλά ελπίζω να μην τους κόψουν και τα 5 μόρια . Και πολλοί πιστεύω διαβάσαν και τους βαθμούς του "Τελος" . Χάνουν και  εκει μόρια. Στο τέταρτο , πολλοί δεν σκέφτηκαν να χρησιμοποιήσουν το πίνακα με τις θέσεις για να τον αντιμεταθέσουν και στο 2ο πιστεύεω δεν θα ειναι λίγοι αυτοι που απλώς θα έλεγχαν τον πίνακα αν ήταν 0 και θα αυξάνανε τον μετρητή.
Θεωρία , 12 μονάδες πιστεύω ήταν λάθος για ορισμούς. Αρκετοί καλοί μαθητές μου χάσαν μερικά μορια απο εκεί.
Γενικά πάντως δεν πιστεύω ότι οι βαθμοί θα έχουν μεγάλη διαφορά σε σχέση με πέρσι σε σχέση με την κλιμάκωση.

dimpapadop

Εγώ πάλι όπως είπα και νωρίτερα συμφωνώ με τον lsourtzo, αφήνοντας απέξω την παράμετρο της αντιγραφής. ¨ενας μέτριος ή και κακός μαθητής να αποφάσιζε να διαβάσει 4-5 ώρες / μέρα το ΠΣΚ... πήγαινε Δ και έγραφε 15-16... "άδικο"

ZeglisX

Παράθεση από: mbathas στις 23 Μαΐου 2011, 08:28:01 ΜΜ
Συγνώμη,πρώτη φορά μπήκαν Σ-Λ?
Φέτος μάλιστα απουσίαζε και η αντιστοίχιση έτσι δεν είναι?
Δηλαδή ένα εξαιρετικό θέμα που μπορεί να απαιτεί ένα έξυπνο κώδικα 5 εντολών δεν πρέπει να μπει γιατί είναι αντιγράψιμο?
Μην μπερδευόμαστε,το θέμα του αδιάβλητου δεν είναι πρόβλημα της επιτροπής θεμάτων αλλά της επιτροπής του κάθε εξεταστικού κέντρου.
Γραφω χαρακτηριστικα " ΟΛΟΚΛΗΡΟ " . Τα Σ-Λ πανε και ερχονται... αλλα οταν εχεις θεμα Γ μιση σελιδα δεν ειναι θεμα επιτροπης εξεταστικου...αλλα επιτροπης θεματων. Και κατι ακομα. Οταν καποιος τελειωνει το γραπτο σε μια-δυο ωρες προφανως και μπορει να βοηθησει τον αλλον να αντιγραψει. Αν ηταν ενα απαιτητικο διαγωνισμα και ο μπρος-πισω σου λυνει μεχρι και την ληξη του χρονου τοτε προφανως και δεν μπορεις να αντιγραψεις.

Stefevan

Παράθεση από: dimpapadop στις 23 Μαΐου 2011, 09:00:25 ΜΜ
¨ενας μέτριος ή και κακός μαθητής να αποφάσιζε να διαβάσει 4-5 ώρες / μέρα το ΠΣΚ... πήγαινε Δ και έγραφε 15-16... "άδικο"

Μη το λες, είναι δύσκολο για έναν κακό μαθητή να γράψει αλγόριθμο διαβάζοντας μόνο ένα τριήμερο, θέλει να έχεις πιάσει το νόημα καιρό πριν... έτσι πιστεύω, απ' ό,τι είδα κιόλας...

dimpapadop

#103
Παράθεση από: Stefevan στις 23 Μαΐου 2011, 09:04:48 ΜΜ
Μη το λες, είναι δύσκολο για έναν κακό μαθητή να γράψει αλγόριθμο διαβάζοντας μόνο ένα τριήμερο, θέλει να έχεις πιάσει το νόημα καιρό πριν... έτσι πιστεύω, απ' ό,τι είδα κιόλας...

εννοείται, αλλά δεν θα ήταν ξύπνιος σε κανα μάθημα ? τον ζάλισε ο καθηγητής του και έκανε άπειρα MIN MAX // διαβάσματα στον πίνακα κλπ... άντε να έβαλε το ΜΙΝ όχι εμφωλευμένο, αλλά πόσα θα χάσει;

άθροισμα ή μετρητή στηλών // γραμμών? άλλη ρουτίνα, πρέπει να είχε δει άπειρες... δεν μπορεί, θα ήταν μια φορά ξύπνιος στην τάξη...

κοίτα, στο λέω αφού όπως έγραψε και ένας φίλος νωρίτερα... έτσι και γω σε παιδί φίλου μου, μετά από παρακάλια του κολλητού μου, κάτι να κάνει το παιδί, έφαγα αυτό και το προηγούμενο ΣΚ, του έμαθα άγνωστο πλήθος με όσο, αναζήτηση, ταξινόμιση, ενέργειες σε κάθε γραμμή // στήλη 2δ πίνακα , μιας γραμμής στήλης, πίνακα τιμών με και χωρίς υποπρογράμματα, (πόσο νομίζεις θέλει αυτό;) και του ευχήθηκα καλή επιτυχία  (ΑΜΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΘΕΩΡΙΑ)... ε, διάβασε θεωρία, (ή αντέγραψε ή διάβασε μόνο το 10ο ... δεν ξέρω) και ήρθε και μου είπε τι έκανε.... λοιπόν θα πάρει 17.5 περίπου! (δεν έκανε νέο πίνακα με αα μαθητών, αλλά έκανε σωστά τα άλλα σκέψου ότι έβαλε και σχόλιο ότι ! δεν ξέρω πως γίνεται αλλά θα κάνω και τον πίνακα ΘΜ με 22 θέσεις ώστε στην παρακάτω ταξινόμηση, να έχω και τη θέση του υποψηφίου!!!! με αυτό μου έδειξε ότι τελικά ήταν γάτος χεχεχεχεε) ΤΕΣΠΑ δεν μπορώ να πώ ότι χάρηκα και ιδιαίτερα, (χάρηκα γιατί είναι καλό και έξυπνο παιδί αν και "αλητάμπουρας") αν με πιάνεις, αλλά θα έχει διαφορά μόνο 2-3 βαθμούς από αγωνιστές και έξυπνους μαθητές του σχολείου μου... που έριξαν ιδρώτα!

ελάτε στην θέση μου και ο φίλος σας , σας ζητούσε το ίδιο πράγμα αυτά τα 5 πράγματα δεν θα κάνατε;  ::) "όλα πέσαν"  >:D, και επειδή δλδ έπρεπε να γίνει και ένας πίνακας στο Δ4 με αρχικές θέσεις; ε και; δεν θα τον έκαναν... τι θα χάναν;  :-\

τέσπα, νομίζω ότι η επιτροπή ήθελε να χαϊδέψει τα παιδιά από τα προηγούμενα, και το πέτυχε... "όλα είναι μια χαρά" χωρίς να πολυκατάλαβαν ότι... το 19 ή το 20 τους δεν βαραίνει για 20, αφού τον πλησίασε πολύ και αυτός που δεν έχει το φόρτε του ΑΕΠΠ

clevercitizen

Τα περσινά πιστεύω ότι ήταν περισσότερο για "δυνατούς" λύτες ενώ τα φετινά πιο πολύ για παπαγάλους (Φυσικά με εξαιρέσεις και στις 2 χρονιές)
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ