Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γενικές εξετάσεις => Γ΄ Λυκείου => Εξετάσεις 2005-2006 => Μήνυμα ξεκίνησε από: P.Tsiotakis στις 31 Μαΐου 2006, 12:57:50 ΜΜ

Τίτλος: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 31 Μαΐου 2006, 12:57:50 ΜΜ

Παρατηρώ με λύπη μου οτι πολλές λύσεις που προβάλλονται στο δίκτυο για τα θέματα των εξετάσεων 2006 στο μάθημά μας είναι ΛΑΘΟΣ (ένα παράδειγμα που μπορώ να αναφέρω είναι το φροντιστήριο νέο δυναμικό).

Για παράδειγμα πολλοί στη συνθήκη του Όσο στο θέμα 3 βάζουν και τον τελεστή = που είναι λάθος (ΟΣΟ σύνολο <= 1500 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ). Επίσης, δεν μπορούν να διατυπώσουν την σωστή συνθήκη στο ερώτημα 4γ. Το οτι δεν γράφεται σωστά η εντολή κλεισίματος του αλγορίθμου σε κάποιες λύσεις θεωρώ οτι είναι τυπογραφικό λάθος και όχι άγνοια του αντικειμένου.


Χωρίς να έχω ιδέα για τη σύνθεση της επιτροπής εξετάσεων, νοιώθω την υποχρέωση να τους ευχαριστήσω από την καρδιά μου γιατί μετά από 3 χρόνια προσωπικού αγώνα για το μάθημα ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ είδα μια στροφή των θεμάτων προς αυτό που υποκειμενικά θεωρούσα σωστή κατεύθυνση και καλώς ή κακώς βάζουν τα πράγματα σε νέα βάση για όλους μας - σεμνούς και μη.

Με εκτίμηση,
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: xthao στις 31 Μαΐου 2006, 01:56:30 ΜΜ
Αντιγράφω από το Άρθρο 32 του  Προγράμματος Σπουδών Λυκείου (μπορεί κανένας να το κατεβάσει από
http://ypepth.gr/docs/prog_spoud_lyk_2001_2.doc) που αναφέρεται στην Ανάπτυξη Εφαρμογών.

Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται:
•   Να αναπτύξουν οι μαθητές αναλυτική και συνθετική σκέψη.
•   Να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα.
•   Να μπορούν να επιλύουν απλά προβλήματα σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
     Σκοπός του μαθήματος δεν είναι η εκμάθηση μιας γλώσσας προγραμματισμού.   Έμφαση δίνεται στις ενότητες Ανάλυση προβλήματος και Σχεδίαση αλγορίθμου,  ώστε οι μαθητές:
•   Να αναπτύξουν δεξιότητες αλγοριθμικής προσέγγισης, δημιουργικότητα, φαντασία, αναλυτικό πνεύμα και αυστηρότητα στην έκφραση.
•   Να μπορούν να διακρίνουν ποια προβλήματα αντιμετωπίζονται σε προγραμματιστικό περιβάλλον.

Τι απομένει από όλα τα παραπάνω όταν οι δεξιότητες που απαιτούνται από τους μαθητές είναι
να μεταβαίνουν από έναν τρόπο παράστασης αλγορίθμων σε κάποιον άλλο (διάγραμμα ροής <-> ψευδογλώσσα);

Πόση δημιουργικότητα και πόση φαντασία αφήνεται στον μαθητή όταν όχι μόνο του υποδεικνύεται η διαίρεση ενός προβλήματος σε συγκεκριμένα υποπροβλήματα, αλλά του επιβάλλεται και συγκεκριμένος τρόπος υλοποίησης με συνάρτηση (όχι διαδικασία);

Ας μη γελιόμαστε οι εξετάσεις επιβάλλουν έναν πραγματισμό στην αντιμετώπιση του μαθήματος. Πόσο ωφέλιμη και πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα η εξίσωση ότι
προγραμματισμός = γνώση κάποιας γλώσσας προγραμματισμο;

Ευχαριστώ για την προσοχή.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: Επισκέπτης στις 31 Μαΐου 2006, 10:12:39 ΜΜ
Παρατηρώ με λύπη μου οτι πολλές λύσεις που προβάλλονται στο βιβλίο σου έχουν λαθη για αυτό και εχεις δημιουργήσει κάποια DOC αρχεία (Διορθωτικά) και για αυτό στον δικτυακό σου χώρο ζητάς ΚΑΙ ΕΣΥ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ για τυχόν λάθη..

Συνεπώς δεν είσαι μάλλον αρμόδιος να κρίνεις λάθη συνανθρώπων σου απο την στιγμή που είσαι ατελείς ΩΝ και εσύ..

Σε πιθανό σου λογισμό αν έχω σχέση με το Φροντιστήριο Νεο Δυναμικό σου απαντώ πως ΟΧΙ δεν εχω..αλλά καθότι παρακολουθεί λαός αρκετός (π.χ. εγώ) το συγκεκριμμένο FORUM είναι αντιαισθητικό να βλέπει ο καθένας ότι έχεις προσωπικά ;;; με το εν λογο φροντηστήριο , και επίσης οτι πάσχεις απο το ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ..
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: andreas_p στις 01 Ιουν 2006, 12:51:42 ΠΜ
Συνάδελφοι προς τι το επιθετικό ύφος ;
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: apapag στις 01 Ιουν 2006, 07:38:14 ΠΜ
Αγαπητέ Επισκέπτη,
μάλλον δεν έχεις προσπαθήσει ποτέ να γράψεις κάτι ο ίδιος, γιατί τότε θα ήξερες ότι όσο και αν προσπαθήσεις είναι μαθηματικά βέβαιο, ότι δεν θα γλιτώσεις από τον δαίμονα του τυπογραφείου. ΠΑΝΤΑ θα υπάρχουν περιπτώσεις που λαθάκια θα σου ξεφύγουν!
Αυτό, σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει την προσπάθειά σου. Απλά, επιβεβαιώνει το αυτονόητο... ότι είσαι άνθρωπος, και άρα όχι αλάθητος!
Τώρα, το να κυκλοφορούν λύσεις των θεμάτων -τέσσερα όλα κι όλα είναι τα ρημάδια- με λάθη, ε, αυτό είναι πρόβλημα!
Γιατί δεν πρόκειται για συγγραφικό έργο 200 ή 400 σελίδων, πρόκειται για 3 το πολύ σελίδες, με λύσεις που θα τις κοιτάξουν με περισσή ανυπομονησία και πραγματικό άγχος οι μαθητές μας.  Άρα, από μέρους μας αυτό που χρειάζεται είναι το προφανές! Πολύ προσοχή και ευσυνειδησία! Γιατί απλά εμείς χάνουμε την αξιοπιστία μας, όταν δεν προσέχουμε την ποιότητα των λύσεών μας, η οποία ναι, τελικά κρίνεται και από τις λεπτομέρειες.

Και όσον αφορά το ύφος του μηνύματος σου, μάλλον πρέπει να το κοιτάξεις. Φαντάζομαι ότι όσοι μπαίνουμε στη διαδικασία να συμμετέχουμε σε δημόσια συζήτηση για το αν το ΓΙΑ είναι έτσι ή αλλιώς, μάλλον αυτό που μας καίει είναι πραγματικό ενδιαφέρον για το μάθημα, για το να είμαστε όσο γίνεται καλύτεροι στη δουλειά μας, και για να βοηθήσουμε όσο γίνεται περισσότερο τους μαθητές μας. Αν τα κίνητρα κάποιου δεν είναι αυτά, τότε ας πάει αλλού να φωνασκήσει.

Φιλικά
Νάσια Παπαγιάννη
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 01 Ιουν 2006, 04:45:48 ΜΜ

Δεν θα μπω στη διαδικασία να σου απαντήσω. Κάθε θεός όπως εγώ έχει διώκτες.

Ίσως θα ήταν κάλύτερο να δημιουργήσεις κάποιον λογαριασμό email (σου προτείνω το episkeptis@yahoo.gr) και να αλληλογραφήσουμε

ΥΓ: Έχω καταλάβει ποιος είσαι, αλλά δεν θα σε βγάλω από την ανωνυμία σου, κάποιο λόγο θα έχεις να κρύβεσαι εκεί

Παρεπιπτόντως στον δικτυακό κόμβο του φροντιστηρίου Νέο δυναμικό διατίθεται ένα πολύ καλό πρόγραμμα σε Excel για τον υπολογισμό των μορίων με το φετινό σύστημα
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: EleniK στις 01 Ιουν 2006, 05:16:53 ΜΜ
@ επισκέπτης

Καλό είναι τα μηνύματα κατά προσώπων να στέλνονται στα προσωπικά μηνύματα του χρήστη στον οποίο απευθύνονται. Δεν υπάρχει λόγος τέτοιες επιθέσεις (ειδικά όταν είναι άστοχες) να απασχολούν όλο το forum.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: filippos στις 01 Ιουν 2006, 09:18:50 ΜΜ
Θεωρώ τη συγκεκριμένη επίθεση στο συνάδελφο Τσιωτάκη άδικη και εκτός θέματος.

Ας ηρεμήσουμε όλοι λίγο.   Η προσφορά του Παναγιώτη (όπως και αρκετών άλλων) στην εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει νομίζω να πείθει για το αγαθό των προθέσεών του αν και μερικές φορές το χιούμορ (ή η καυστικότητά του) αγγίζει τα όρια του παρεξηγήσιμου.

Προσωπικά δεν με πείθει ότι έχει σκοπό να προσβάλει και θα παρακαλούσα και τους υπόλοιπους συναδέλφους να προσπαθούμε να κρατάμε τους τόνους χαμηλά ώστε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή ωφέλεια από αυτή την κοινή προσπάθεια.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: babisg στις 02 Ιουν 2006, 01:37:58 ΠΜ
Δεν ξέρω πόσο τυχαίο είναι η επίθεση του κ. Τσιωτάκη στο φροντιστήριο Νέο Δυναμικό; Ο κ. Τσιωτάκης πρέπει να ξέρει ότι τις απαντήσεις, τις δακτυλογραφεί ο γραμματέας ή ακόμη και κάποιος "άσχετος" με το αντικείμενο καθηγητής στην προσπάθειά μας να παρουσιάσουμε έγκαιρα τις απαντήσεις των θεμάτων σε ΟΛΑ τα μαθήματα. Η πίεση εκείνες τις στιγμές είναι έντονη. Επικοινώνησα πριν λίγο με τον υπεύθυνο καθηγητή μου και μου είπε ότι ενημέρωσε τον γραμματέα ότι έγιναν κάποια λάθη στην αντιγραφή. Τα λάθη διορθώθηκαν αλλά κατά ΛΑΘΟΣ το νέο αρχείο δεν "ανέβηκε". Τέτοια λάθη δυστυχώς γίνονται. Επίσης να μην βιάζονται μερικοί να βγάζουν συμπεράσματα για την ευσυνειδησία συναδέλφων. Οι επιτυχίες των μαθητές μας αλλά και τα εκατοντάδες ‘δικτυακά’ συγχαρητήρια από όλη την Ελλάδα, για την προσφορά του φροντιστηρίου μας, αυτές τις ημέρες το αποδεικνύει. Κύριε Τσιωτάκη μάθετε να σέβεστε και την προσπάθεια των άλλων. Μήπως έχετε αποθυμένα με την παραπαιδεία των φροντιστηρίων; Δυστυχώς μοιάζετε με την αγελάδα που ενώ γεμίζει τον κουβά με γάλα (..η προσφορά σας στο forum) στο τέλος τον κλωτσάτε (…το ύφος σας σε μερικές απαντήσεις)

Τέλος προτείνω τον κύριο Τσιωτάκη του χρόνου να επιλύει και αυτός σε πραγματικό χρόνο τα θέματα και δακτυλογραφημένα να τα ανεβάζει έγκαιρα και έγκυρα στην προσωπική του ιστοσελίδα, για να μπορούμε και εμείς οι κοινοί θνητοί να τον συμβουλευόμαστε.


Με εκτίμηση
Χαράλαμπος Γιαννακίδης
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: PassasD στις 02 Ιουν 2006, 02:29:55 ΠΜ
Μετά από 6 χρόνια σκληρής δουλείας και μελέτης πάνω στο αντικείμενο του μαθήματος, έχοντας προσφέρει τουλάχιστον ευσυνείδητα τις υπηρεσίες μου σε πολλές γενιές μαθητών, οφείλω να διευκρυνίσω προς όλους τους επισκέπτες της ιστοσελίδας του φροντιστηρίου ΝεοΔυναμικό για τά λάθη που υπήρξαν στις λύσεις των θεμάτων που δημοσιεύθηκαν,των οποίων την επιμέλεια είχα εγώ, ότι ήταν λάθη που οφείλονται στην δακτυλογράφιση και μόνο των απαντήσεων και όχι στην έλλειψη γνώσεων ή στην παρερμηνία των εκφωνήσεων όπως παρουσιαστηκε στο FORUM.

Καλά θα κάνουν λοιπόν ορισμένοι να κρατούν την αυστήρη κριτική τους για τον ίδιο τους τον ευατό!

Με εκτίμηση
Δημήτρης Πασσάς
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: xthao στις 02 Ιουν 2006, 09:36:30 ΠΜ
Πράγματι κουραστική και ανούσια αυτή η συζήτηση και η διαμάχη "περί όνου σκιάς", όταν έχουμε φτάσει στο σημείο οι μαθητές μας να ρωτούν με δέος αν το μάθημα απαιτεί έμπνευση και δημιουργικότητα και μας να τους καθυσηχάζουμε ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας. Αρχή του παραμυθιού ...
Καλημέρα σας

Υ.Γ. Εκφράζω την αμέριστη συμπαράστασή μου στη γραμματέα. Κουράγιο κοπελιά!
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: babisg στις 02 Ιουν 2006, 09:55:47 ΠΜ
Την κοπελιά μας την λένε...Στέφανο :D
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: xthao στις 02 Ιουν 2006, 10:11:50 ΠΜ
Ουδείς άσφαλτος!  Κρίμα, αν τον λέγανε Λενιώ ...
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: andreas_p στις 02 Ιουν 2006, 10:17:50 ΠΜ
Γιατί , συνάδελφοι (είτε του δημοσίου είτε των φροντιστηρίων) αυτή η αντιπαλότητα και αυτό το επιθετικό ύφος ;   Η καταξίωση στα μάτια των μαθητών  και των γονιών ΔΕΝ γίνεται με τέτοιες τεχνικές. Δουλειά και μόνο δουλειά. Όλα τα άλλα είναι για το "θεαθήναι και το φαινακίζειν". Και κάτι άλλο : Ευσυνείδητοι και εργατικοί συνάδελφοι υπάρχουν σε κάθε χώρο.

Ας μην αμαυρώνουμε με τέτοιες τεχνικές το παρόν forum.

Το οποίο είναι αξιόλογο και πολύ αποδοτικό - συμβουλευτικό.
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 02 Ιουν 2006, 06:07:39 ΜΜ

1. Δεν πρόκειται να ξανααναφερθώ σε κανένα φορέα ονομαστικά.

2.  Το απωθημένο μου είναι πως όταν ήμουν μαθητής, βγαίνοντας από τις εξετάσεις είδα τις λύσεις και απογοητεύτηκα για τα λάθη που έχω κάνει και μετά από 1 μήνα είδα οτι κάποια απο αυτά ήταν σωστά. Αναφέρθηκα σε λάθη λύση την επόμενημέρα από τις εξετάσεις. Τα λάθη που ανέφερα δεν ήταν μόνο στη δική σας ιστοσελίδα. Επίσης, και στο προ διμήνου μήνυμα, είχα αναφερθεί κυρίως στα SOS θέματα που προβάλλουν εφημερίδες και περιοδικά και όχι τόσο στην προσομοίωση και η κουβέντα πήρε άλλη τροπή.

3. Δεν βάλω εναντίον των φροντιστηρίων. Ούτε εναντίον του δικού σας. Τα περισσότερα άτομα που έχω επαφή και συζήτηση για το μάθημα δεν είναι καθηγητές στο δημόσιο.

Συμφωνείτε αγαπητοί φίλοι, οτι είναι σημαντικό ζήτημα μέρες μετά τις εξετάσεις οι λύσεις για τα θέματα που κυκλοφορούν στο δίκτυο να περιέχουν λάθη;
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: petepan στις 03 Ιουν 2006, 10:44:45 ΜΜ
ΟΠΩΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΟΥ ΑΡΧΙΚΑ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΘΕΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΑΝ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΑΝ ΤΟΝ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΕΠΙΤΗΡΗΤΩΝ (ΣΕ) (ΒΑΣΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΗΣΗΣ) ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΣΑΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΨΟΥΝ ΤΗΝ ΑΧΡΗΣΤΗ ΠΛΕΟΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ:  ΣΕ <-- 0
http://www.orosimo.gr/docs/2006/g-eni/Ap_Anaptyksi_Ef.pdf
Τίτλος: Απ: Θέματα ΑΕΠΠ και λύσεις τους
Αποστολή από: Neo στις 08 Ιουν 2006, 04:05:59 ΜΜ
1. Δεν πιστεύω ότι πρόκειται για έπίθεση του παναγιώτη στον εν λόγω φροντίστήριο
2. Δεν πιστεύω ότι δηλώνει το "λάθος" έλλειψη γνώσης πράγματι η πίεση είναι μεεγάλη τέτοιες ώρες
Αυτό που μου έκανε περισσότερο εντύπωση είναι η έκφραση "περί όνου σκιάς". τι ακριβώς σημαίνει είναι καάτι προσωπικό με την εικόνα μου ;
:P